Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

kiki1976 schreef:Persoonlijk hou ik van niet teveel vissen maar wel soorten die in verschillende lagen van de bak leven.
Wij hebben oa. een koppeltje corydoras = groepsvis (minstens 6, liever nog 8 tezamen), neon tetra's, koppeltje kongozalm = schoolvis, in grotere groep houden dus, kuhli (geen idee hoeveel er nu nog inzitten want je ziet ze amper nog)= kan net in 60 cm, groepje van 4/5, maar liever in grotere bak, koppeltje roodneuszalmpjes= schoolvis, in grotere groep houden dus, zwarte tetra (ook wel rouw tetra genoemd), siamese algeneter (moeten eruit, worden te groot maar zijn goed tegen alge) = de meest vervelende algeneter die je kunt vinden, staat er om bekend dat ze aan andere vissen vastzuigen en de slijmlaag beschadigen, koppeltje sumantraantjes = ook groeps vis, geen koppelvis, zilver bijlzalmpjes (blijven aan de oppervlakte) minimale bakmaat 1 meter en is groepsvis 1 pleco niet geschikt voor kleine bakken en 2 L nummers ook te groot voor kleine bakken, 2 maanvissen ABSOLUUT geen koppel-vis maar een groepsvis! Minimale bakmaat 120 en vooral minimale hoogte 60 cm, liever nog hoger ivm de hoogte die deze vis krijgt. Het lijkt heel veel maar in de bak zie je het bijna niet eens zwemmen.
Verder genoeg planten in diverse kleuren en diverse hoogte's

.

Die Otocinclus is ook een leuke vis! Zal binnenkort eens gaan kijken bij de aquariumzaak wat ze hebben en hoeveel ze kosten (:
vuurneon schreef:Slak etende slak erin zetten, helena Helena heet ie geloof ik?
Die eten wel een deel van de kleine slakjes op zodat je geen plaag krijgt. De grote appelslak zelf blijven ze wel vanaf

Leorah schreef:Mag ik je alsnog aanraden om je maantjes dan uit te breiden naar een groepje van ong. 5? Of ze weg te doen? Zijn echt groepsvissen, geen koppelvissen... (wil niet belerend overkomen maar ik heb me heel erg verdiept in aquariumvissen over de afgelopen jaaaaren)
Eten af en toe ook slakjes....