Vraagje wbt in huis plassen pup van 7 maanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Re: Vraagje wbt in huis plassen pup van 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:40

Dat kan prima met training. Maar ach, dat kost moeite ;)
Trouwens, ook een gecastreerde hond kan zin hebben in loopse teefjes. 't Is maar dat je het weet.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:43

hij luistert prima, maar castreren hebben we met onze andere hond ook gedaan met 1 jaar ookal luistert die super.
Gewoon het risico dat er niets kan gebeuren, als de hond er een keer op afgaat.
Ik speel wat dat betreft liever op safe, ik heb bewust gekozen voor twee kruisingen maar waarom een oeps nestje krijgen terwijl we dat niet willen, en de eigenaar van de teef zeer waars. ook niet.
mochtje tips hebben qua zindelijkheidstraining zijn ze welkom, maar niet over wel of niet castreren, ik weer jou mening nu ondertussen wel

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:45

Die heb ik allang gegeven. Maar ook die wil je niet aannemen.
Net zoals alle andere tips die je gegeven zijn in dit topic.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:47

zeker wel ;) hij wordt als een echte pup behandeld , urine onderzoek is al gedaan, vaker uitgelaten wordt die al, om de 2 uur, toen die zindelijk was zaten de uitlaatbeurten langer van elkaar af, maar die zijn toen weer aangepast omdat die weer begon te plassen.
en vlees gaat geprobeerd worden ipv brok
tips worden dus zeker aangenomen, mischien iets beter lezen voordat je oordeel, of gewoon helemaal niet meer reageren.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:48

Aandacht vragen op negatieve manier.
Want straffen is ook aandacht!

Onze hond heeft het ook heel lang gedaan.
Wij hebb3n hem toen buiten een afrastering gemaakt en daar moest die in, buiten de uitlaten (tijden) of dat wanneer we weg gaan.
Zelfs zijn bench bevuilde hij, en lag er gewoon in.
Meerdere keren per dag werd hij gewassen.j

Hond (golden retriever), is net 13 maanden, af en toe nog een klein ongelukje.
Geeft het wel aan, dus hij weet het wel.

Ik zou terug gaan elk anderhalf uur naar buiten, ruimte verkleinen, en negeren zodat je geen enkele aandacht eraan besteed.
Evt. Buiten laten, buiten is behoefte, binnen niet

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:52

horsii schreef:
het is zoiezo niet voor niets, wil graag een hond die los kan lopen ook tussen de loopse teefjes.

Normaal horen loopse teven niet los. Ik heb zelf een intakte reu en een loopse teef momenteel. Geen probleem hoor. Lopen samen in huis als ik er bij ben. Daar probeert hij niks hoor. Hij heeft geleerd dat dat niet de bedoeling is. Ook kan ik gerust een examen lopen als er voor mij een loopse teef is geweest.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:53

Bovendien, wat ik nog vergeten ben te vermelden, is dat als je nu al castreerd, de hond niet eens de kans krijgt om geestelijke n lichamelijk volwassen te worden. En dat is een kwalijke zaak.
En is er al gekeken naar incontinentie.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 04-01-12 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:54

Loran, dankje voor de tips.
hij zit echter niet in de bench door zijn ruimte kan ik niet verkleinen, of hoe bedoel je dat?
toevallig plastte die net in huis, terwijl ik hem net hiervoor buiten heb gedaan.
las jou reactie net daarvoor dus heb m niet gestraft maar de tuindeur open gezet. hij deed echter niks toen.
Ga ermee aan de slag met je tips :)

@wilawander, loopse teven lopen hier vaak zat los, ik kan de eigenaar niet verplichten ze aan te lijnen.
Mijn geholpen en oneholpen reu roep ik dan gewoon naast en ze kijken er niet naar, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere omdat het kruisingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:58

Ik volg dit even mee.. ons pupje is nu 5 maand en wel krantzindelijk, maar daar blijf het ook bij. Poepen doet ze wel keurig buiten, plassen nog heel vaak op de krant.. Helaas wonen wij op een appartement, dus geen tuin.
En met de baby is elke 2 uur naar buiten gaan ook geen doen (ik ben alleen, dus baby moet hoe dan ook mee).

Nu laat ik haar uit om 9 uur, 12/13 uur, 17 uur, 20 uur en 23 uur.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:00

ik zou eerst eens een bench aanschaffen (is niks met een bench)
maar het verbaast me dat die gewoon ook in zijn mand plast terwijl ze van nature hun 'nest' niet bevuilen
is die jalours op die andere hond?
dit kan natuurlijk zo maar zijn dat hij alle aandacht wil?

Nu weet ik ook weer waarom ik een antireu mens ben :o

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:01

@shanna, wat heb jij voor pupje? grote zijn zoiezo sneller zindelijk als kleintjes.
heb ik me altijd laten vertellen

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:02

onley, we hebben wel een bench staan maar hij zit hier niet in met de deur dicht.
Ze kunnen altijd gewoon in de bench liggen, ligt een handdoek in, dan heeft die kleine nog een eigen mandje, en een kussen die die met de grote deel.
Wel komt het pupje uit zuid-holland en zn paspoort uit duitsland, en was er geen moederhond aanwezig.
Hoe die de eerste 8 weken behandeld is weten wij dus niet.
Jaloers weet ik niet, hij komt niet jaloers over.
krijgen beide genoeg aandacht, mogen beide op de plaatsen liggen en als er eentje op de bank mag mag de andere ook.
gaan altijd tegelijk uit bij mij en mn zus en als me moeder ze uitlaat eerst de pup dan de grote, dit omdat zij dit zelf prettiger vind, heeft niks met de honden te maken, want lopen beide zowel aan de riem als los braaf.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:05

Ik vind dit moeilijk, ik heb echt serieus twijfels of dit dominantie is, ik denk nog steeds aan deemoedsplasjes. Ik ga geen tips geven omdat ik totaal geen inschatting kan maken van de hond zijn gedrag en dit is toch echt nodig om een goed advies te kunnen geven. Het enigste nuttige wat ik kan bedenken is ....ga terug naar waar hij 8 weken was en begin compleet opnieuw, heeft hij gespeeld, naar buiten, wordt hij wakker, naar buiten, elk uur verplicht naar buiten en als de hond dan buiten plast dan prijs je hem zo geweldig de hemel in, alsof het een wereldwonder is dat hij buiten heeft geplast.

Ik geloof er zelf niet in dat castratie voor dit probleem gaat helpen.

Thirthy heb jij een chagerijnige dag ofzo? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:06

Ik heb een kleine poedelpup.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:09

@bassenqua, om het uur is niet mogelijk vandaar om de 2 uur.
Als die gespeeld heeft , gelsapen en gegeten heeft gaat die inderdaad ook naar buiten :)
het helpt alleen niet, wel gaan we er mee door.
castreren hoeft de oplossing ook niet te zijn, maar het moet toch gebeuren.
nouja moet niet, maar ik wil mn reuen gewoon geholpen hebben, zit toch geen fokwaarde aan.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:11

@ Shanna, ik denk dat je voorlopig toch nog iets frequenter zal moeten uitlaten, hoe lastig dat nog even is.
@ Horsii, helaas ben ik niet bekend met dit probleem, dus daar kan ik je niet mee helpen. Kan ook niet zeggen dus of castratie zal helpen. Vermoed de da wel dat, dat uitkomst kan bieden?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:11

Thirty schreef:
Bovendien, wat ik nog vergeten ben te vermelden, is dat als je nu al castreerd, de hond niet eens de kans krijgt om geestelijke n lichamelijk volwassen te worden. En dat is een kwalijke zaak.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:15

supertinkie, da vermoed dat castratie in samenstelling met goede training de oplossing kan bieden, natuurlijk geen zekerheid, en hond moet ook gewoon getraind blijven worden.

thirty, je kan jezelf blijven quoten maar ik reageer niet, ik weet nu inmiddels wel wat jou standpunt is.
7 maanden vind ik een heel normale leeftijd om te laten helpen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:16

Waarom denk je dat het dominantie is? Op de foto kijkt hij vrij onderdanig.Ik heb twee honden, eentje was zo zindelijk en de ander wilde maar slecht zindelijk worden. Alsof het hem niks uitmaakte...pas toen hij wat volwassener werd ging hij met plezier buiten tegen struiken plassen en is het juist een hele zindelijke hond geworden. Ik denk dat castratie een heel negatief effect bij hem had gehad. Een dominante hond plast juist erg graag buiten en dan graag zoveel mogelijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:17

hij plast tijdens een gemiddeld rondje ook erg veel en is over onze andere hond dominant.
naar andere honden toe niet,maar wel naar onze eigen hond.
De kleine is de baas!
Ook erg fel met spelen.
ga ze even uitlaten!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:19

Dus eerst wil je laten castreren omdat je denkt dat het dominantie is.
Dan weet je weer niet of het dominantie is maar wil je de hond sowieso laten casteren...
(waar 'help' je de hond mee trouwens? Juist, nergens mee, je helpt alleen jezelf en de kas van de DA).
Dan eerst als ie een jaar is.
En dan met 7mnd.

Tegen zoveel 'logica' kan ik niet op :')

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:24

Thirty schreef:
Dan weet je weer niet of het dominantie is maar wil je de hond sowieso laten casteren...
(waar 'help' je de hond mee trouwens? Juist, nergens mee, je helpt alleen jezelf en de kas van de DA).
En dan met 7mnd.

Zoooo is er 1 chagrijnig dan... :+

Als ik het zo hoor dan zal je inderdaad toch weer bij het begin moeten beginnen. Kan je niet wat vaker met de bench werken, dus niet alleen open laten staan? Slaapplaatsen vervuilen ze over het algemeen niet.

Blijft lastig om het zo te beoordelen!
Ben het overigens wel eens hoor met de castratie. Als je dit toch al van plan was kan je dit net zo goed meenemen. Als alle mensen preventief alle reuen zouden castereren dan zouden we ook heel wat minder ongewenste asbakkenras netjes hebben!
Reuen willen natuurlijk altijd een geur verspreiden en misschien voelt hij zich bedreigd

Succes!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:27

Thirty schreef:
En dan met 7mnd.

Helemaal eens. En liever nog later want veel rassen zijn met een jaar nog niet ver genoeg om al gecastereerd te worden.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:35

Als de pup dominant is over jullie hond, wat hij nog helemaal niet mag zijn vanwege zijn leeftijd dan is het absoluut niet wijs dat jou moeder hem als eerste uitlaat, daarmee bevestig je zijn dominantie gedrag. Ik ben overigens wel benieuwd wat jij dominantie gedrag vind. ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:42

Sanne9489 schreef:
Ben het overigens wel eens hoor met de castratie. Als je dit toch al van plan was kan je dit net zo goed meenemen.

Ja!n Laten we alle hengstjes ook maar met 4 mnd castreren. Leeftijd maakt immers niets uit toch?
Als je het toch al van plan bent, kun je dat netzo goed meenemen.