Kat is zoek.. Wat nu? Kan het kwaad, buiten met oud&nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:10

bel de asiels om te vragen of hij al gevonden is, en kijk eens op buurtlink kan jeje eigen buurt opzoeken waar misschien berichten staan, katten zijn wel zo slim om snel een plekje te vinden.ergens verstopt. kan hij in de tuinen zitten of op straat doe oordoppen in en ga buiten kijken dat scheelt echt.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:15

Elin_ schreef:
Het gaat niet alleen om dat hij zich red, denk aan al die jongeren die het leuk vinden rotjes aan de staart van een kat te binden.

Eigen angst overwinnen en gauw gaan zoeken dus!!!

Die kat zal zich echt wel ver weg van het vuurwerk vandaan zijn, in ieder geval zo ver mogelijk en hij is echt wel op zijn hoede wat betreft mensen en bewegingen op dit moment.

Hij heeft zich vast al ergens ver verstopt, hopelijk raakt dat arme beestje niet te erg in paniek. Nu zoeken heeft ook geen zin omdat de kat zich toch niet laat zien.
Onze oudere kat was ook vaak stiekem naar buiten geglipt met oud & nieuw, dan konden we hem niet meer tepakken krijgen en is hij gewoon zelf zijn eigen schuilplek gaan zoeken en de dag daarna kwam hij weer lekker naar binnentoe.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:16

TS, het kan ook heel goed dat hij bij mensen binnen zit. Zo heb ik de kat van de buren al sind kerst op visite. Is stuur hem elke ochtend weer op pad, maar dan blijft hij bij mijn uis zitten. Zo zat hij vandaag bij de buren voor de deur en zag mij thuis komen en zit nu weer met een bakkie voer bij mij thuis binnen. Hj wilde naar buiten vanavond, maar mag van mij nu niet meer weg. Morgen ochtend mag hij weer naar huis.
Nou moet ik wel zeggen dat de buren hun katten aan de voordeur eten geven en ik het idee heb dat het binnen katten zijn, maar sinds dat ze nu een paar maanden naast ons wonen, de katten niet meer binnen mogen bij hun. De voerbakjes staan aan de voordeur bij hun, aan straat.
Misschien is hij wel gewoon bij iemand naar binnen geglipt, of heeft iemand hem ergens in een hoekje gevonden en mee naar binnen genomen, zodat ie veilig is.
Dus blijf gewoon roepen naar je kat en mocht hij niet thuis komen, denk dan maar gewoon dat hij ergens veilig zit, meer kan je toch niet meer doen nu.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:17

die van mij is ook buiten, die zit waarschijnlijk midden in het park verscholen in een bosje...vind ie prettiger dan thuis blijkbaar. zie hem morgenochtend wel weer verschijnen ;)
ze redden zich wel buiten, komt wel goed joh

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:19

dat hij ergens binnen zit zou ik ook niet verbaasd over zijn

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:20

Ze redden het wel hoor! Onze katten lopen nu in en uit, zodra we kattenluik dichtdoen of ze in een kamer zitten gaan ze panieken, dus we laten ze gwn doen wat ze willen, gaat al 6 jaar goed!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:21

mijn poes was net ook weg, gelukkig kwam ze ineens aanrennen.

mijn vorige kat ben ik een maand kwijt geweest toen ze in paniek naar buiten rende. Ze is toen een luxe winkel ingegaan, maar kon dus niet naar buiten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:25

hij komt wel weer terug
hier is er nu ook eentje naar buiten gerent
ik deed eerder de luikjes dicht en liet ze binnen
maar dan was ik de hele dag en avond gestresst omdat ik alleen maar op de deur aan het letten was dat er geen kat ontglipte
nu laat ik al jaren de luikjes open eentje ziter nu binnen en de ander is weg
maar zoals ieder jaar komt hij straks weer binnen en anders is hij er morgen weer
ik denk dat dat bij jou poes ook zo gaat

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:31

Mijn kat is ook weg sinds vanmorgen.. Ik ben ook heel erg bezorgd, maar de reacties in dit topic stellen me wel een beetje gerust :) _/-\o_

Wilawander

Re: Kat is zoek.. Wat nu? Kan het kwaad, buiten met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:49

Vindt dat somige maar laks omgaan met hun dieren. Snap sowieso niet wat een binnenkat nu buiten moet. (wegglippen kan natuurlijk altijd gebeuren). Ik heb ook angst voor vuurwerk maar ging toch echt zoeken en rammelen buiten.

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:51

Mijn kat is net weer naar binnen komen huppelen! *\o/* *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:51

Herkenbaar topic dit. Ook al hele middag kat zoeken.
Binnen is ze totaal niet bang, maar wilde haar niet buiten hebben.
Helaas dacht mn vriend daar vanmiddag anders over.
Vind t vreselijk!

Sterkte ts.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:52

Mijn katten lopen elk jaar in en uit en zijn ook vaak buiten tijdens de jaarwisseling, ik maak me geen zorgen meer want ze komen in de ochtend van 1 januari wel weer thuis.

Heb 1x gezocht naar mijn katje van een half jaar oud,gevonden en geprobeerd mee te nemen....resultaat armen,hals en gezicht helemaal kapot gekrabt omdat ik 'm persé mee naar huis wilde hebben. Ik heb 'm toen uiteindelijk los gelaten omdat ie over mijn ooglid had gekrabt.

Eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit een kat zien rondrennen tegen 12 uur, die beestjes zitten al lang goed verstopt.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:54

mijn kat is sinds vanmorgen ook verdwenen maar denk dat ze wel bij iemand anders binnen een plekje heeft gevonden (ze gaat altijd bij andere naar binnen en heeft meerdere huisen om eten te halen :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:54

wij hebben naast een hele bange :P een vent die niet binnen wil zijn , zal wel bij de buurman zitten daar zit een poesje die hij leuk vindt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:58

de half wilde die in nov. doodgereden is kon gerust 23 uur per dag binnen liggen slapen. Maar met vuurwerk kwam ze altijd alleen ete nvia de achterdeur en dan gauw weer de boomgaarden in en zagen we ze niet meer. Die redde zichzelf wel. Doodsbang van mensen dus gevangen zou niemand ze krijgen en doodsbang van vuurwerk.
Huidige kat zou bij iedereen in de armen springen en mag absoluut niet los buiten lopen. Echter ze wil gewoon totaal niet naar buiten al 3 dagen niet dus is lekker binnen en gebruikt voor het eerst in maanden weer de kattenbak. Ben benieuwd hoe lang...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:10

Wilawander schreef:
Vindt dat somige maar laks omgaan met hun dieren. Snap sowieso niet wat een binnenkat nu buiten moet. (wegglippen kan natuurlijk altijd gebeuren). Ik heb ook angst voor vuurwerk maar ging toch echt zoeken en rammelen buiten.

Hier ben ik het mee eens, en wegglippen kan altijd gebeuren maar als je weet dat ze vuurwerk gaan afknallen, dan let je toch op je beesten..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:16

Niet zo hard oordelen, ik baal als n stekker dat vriendje dacht dat t kon en mijn poesie nu buiten is.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:17

Wij proberen die van ons ook elk jaar weer binnen te houden, maar die beesten wíllen zelfs het liefst naar buiten, ook al zijn ze bang.
Nu hebben we ze gelukkig binnen, maar ze hebben ook wel eens buiten gezeten hoor. Zoeken helpt toch niet, die komen niet meer tevoorschijn. Pas als alles weer rustig is. Geen zorgen, je kat komt wel weer terug :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:18

Kan je niks aan doen.
Ik ging vanmiddag de deur uit bij mijn ouders, zat nog geen 10min in de auto toen ik nog even gebeld heb voor de zekerheid: Ik wil dat je NU het luik op slot doet en rolluik ervoor... En dan de reactie.. jah is goed doen we straks wel even... Nee NU..

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:48

Wilawander schreef:

heeft niet met laks te maken maar met eigen ervaring mijn katten zijn mijn alles dus vind het belachelijk dat je dat laks noemt
een kat binnen houden met oud en nieuw is lastig iedereen die in en uitloopt zeker om 12 uur met het vuurwerk
ik heb jaren stress gehad omdat ik bang was dat er een kat weg liep
nu laat ik ze gaan en zitten ze binnen op eentje na die is naar buiten geglipt
die zit ergens veilig verstopt rammelen met voer heeft geen nut want hier is het al dagen vuurwerk in de straat bezig die komt nu echtniet
straks als het geweld uitbreekt komt hij binnen en anders wacht hij af tot het rustig is
maar het kan ook wezen dat hij ergens in huis zit waar ik hem niet zie heb ik nog al eens gehad zat hij achter mijn koelkast onder de oven doorgekropen en zo achter de koelkast gaan zitten om een uurtje of half 2 kwam hij eronder vandaan en ik me maar zorgen maken omdat ik dacht dat hij buiten was :j
of onder mijn bed waar ik hem echt niet zag
TS ik weet zeker dat je poesje weer terug komt
probeer te ontspannen ik weet precies wat je doormaakt maar het komt echt goed
hij heeft een rustig plekje gezocht en komt later weer tevoorschijn

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 22:03

Onze katten zijn lastig binnen te houden want zijn echte buiten katten en ze kunnen razend snel zijn dan.
De ene ligt nu op de bank te slapen, maar de andere is nog buiten.
Maak me nog niet echt zorgen hoor, maar hoop wel dat hij straks of morgen gewoon weer voor het raam staat.
Mijn moeder zegt dat hij vast een verstopplek heeft gevonden dus dat hoop ik dan maar.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 22:12

maar je kunt ze dan toch ook tijdelijk opsluiten in een andere kamer ( bijv de slaapkamer ) ??? als ze dan ontsnappen zijn ze nog niet meteen buiten...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:16

Goh wat baal ik er toch van... Haal je zo'n dier van straat in oktober en bied je een liefdevol thuis, zit ze buiten op de ergste nacht.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:17

Een kat red zich wel hoor buiten. die van ons is tot nu toe nog binnen maar is elk jaar buiten geweest, glipt overal door heen en zoekt een veilig plekje en komt de volgende dag weer terug.