Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:26

Onze vogel vind het totáál niet eng. Ze vliegt gewoon vrolijk rond, is nog aan het fluiten en doen en soms als ze een knal hoort, is ze alleen maar nieuwsgierig wat het was.

Onze hond daarintegen, kruipt helemaal tegen je aan als ze de kans krijgt en met haar staart tussen d'r benen loopt ze rond.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:27

Kat kijkt zo nu en geïrriteerd op als er een heel harde knal is, maar slaapt verder rustig door. Als we straks weggaan zet ik de radio gewoon wat harder voor hem aan en zorg ik voor veel brokjes, het beestje gaat eten als ie gestresst is. Verder heeft ie natuurlijk toegang tot zijn eigen veilige plekjes voor als ie weg wil kruipen (zoals met stofzuigen..).
Mensen vonden het zielig dat ik wegging, maar als ik er wel zou zijn en hij is bang zal ik hem toch negeren...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:29

Onze hond is er als de dood voor,
als je bent 'nt wandelen en hij hoort een knal is hij weg of sleurt je mee naar huis (bij wijze van ;))
Die blijft vannacht lekker dicht bij m'n ouders, dan voelt hij zich veilig :)

Konijn blijft gewoon buiten (onder het afdak) met een handdoek over de kooi om het geluid te dempen,
maar die hoort toch slecht dus heeft er geen last van.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:30

Mijn konijn lijkt wel doof, voor de deur wordt vuurwerk afgestoken, maar hij hupst vrolijk rond zonder op te kijken. Paard is ook aardig vuurwerk proof, heb net nog een stukje langs de weg gereden en hij keek niet meer op of om van dat geknal :D !

Anoniem

Re: Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:30

Stoer paard :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:32

Onze oudste hond is erg bang, kruipt weg onder stoelen etc... De jongste vind het allemaal wel best en kat ook. :D

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:36

Mijn fretten zitten allemaal in het buitenhok en kijken niet op of om van het vuurwerk.

Mijn paard staat heerlijk buiten te genieten van het gras en ook hem interesseert het helemaal niks. Vanmorgen werd een serie carbit in de buurt afgeschoten, de paarden die op stal staan draaiden gestresst in de ronte. De 2 die buiten staan (w.o. die van mij) reageerden er helemaal niet op.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:38

Niet :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:40

Mijn kat is bang. En helaas buiten ergens. ;(
Ik duim me suf dat ie nog naar huis komt.
Ik moet zelf weg tegen 6en. Dus iedereen maar duimen dat ie toch nog thuiskomt voor die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:43

Ik duim met je mee :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:46

Thanx. O wat ben ik er ziek van.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:49

2 van mijn konijnen zijn bang de andere 2 geven er niet zoveel om..
Gelukkig is van elk koppeltje een niet bang, dus die heeft de bange al de hele dag onder zich liggen.. ( zo proberen zich te verstoppen onder elkaar..)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:52

Mijn paarden lopen in het land nog en er wordt wel flink met karbit geschoten maar ze geven er niet veel om. Zet ze wel wat eerder binnen vandaag. Om 12 uur krijgen ze eten en we houden de lampen aan, dan blijven ze meest wel rustig. We hebben 3 mechelse herders, moeder van 5 en zoon en dochter van net 1 jaar. Ze geven er tot nu toe niets om. Ben benieuwd hoe het om 12 uur gaat maar verwacht eigenlijk geen problemen. Moeders zowiezo niet, die kun je gewoon mee naar buiten nemen om 12 uur die kijkt ook gezellig mee en reageerd nergens op. Denk dat de puppen er ook niet echt op reageren, ze zijn wel heel cool.
De katten vinden het wel eng, die kruipen vaak onder de kast of tafel.

Iedereen met angstige dieren wens ik veel sterkte toe vanavond!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:53

Onze kat is voornamelijk chagarijnig omdat hij niet naar buiten mag... Ervaring leert dat eenmaal buiten hij het ontzettend eng vind. Dus dan maar een dagje chagarijnig hoor!

Onze hond interesseert het niets, hij wordt er niet warm of koud van. Volgens mij vind hij het zelfs wel gezellig. Vorig jaar zat hij in de vensterbank naar de vuurpijlen in de verte te kijken.
Dit jaar gaat hij met mijn ouders mee vannacht naar zijn speelkameraadjes bij mijn Oom en Tante. Die wonen ook lekker buitenaf dus daar merk je er bijna niets mee.

Mijn paard Nevele is wat alerter dan anders.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:54

roxiie schreef:
2 van mijn konijnen zijn bang de andere 2 geven er niet zoveel om..
Gelukkig is van elk koppeltje een niet bang, dus die heeft de bange al de hele dag onder zich liggen.. ( zo proberen zich te verstoppen onder elkaar..)

mijn konijnen zijn ook bang (midden in woonwijk), maar haal ze vanavond pas naar binnen en dan tot half 2, dan gaan ze weer lekker naar buiten.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:54

Mijn paard kan het niet schelen :')
Die veroerd zelf geen poot als de bliksem inslaat (zoals vorig jaar haha).

Mijn kat kruipt dan in de kelder :=

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:56

Een van onze katten is al 2 dagen nergens te bekennen..
Die woont onder ons bed of ergens achter in een kast. Erg sneu :(:)
De andere gaf er tot vanmorgen nog niets om.

Edit ; Heb natuurlijk ook nog een paard haha :+ . Maar die ik nu heb heb ik pas sinds kort dus geen idee hoe hij reageert.
Me vorige merrie gaf er niet zoveel om.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:57

Mijn hamster horen het volgens mij niet eens. 1tje is wel onrustig maar dat is hij altijd haha. Dei 3 katten van me vriend zitten boven en daar hebben we de radio aan staan. Ze mogen ook zeker niet naar buiten.
Hoe mijn vz paardjes er op reageren weet ik niet, maar ze staan in het stille Blokker;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:57

Mijn kat reageert er wel op maar die vind het niet eens eng die word er eerder boos om (was rotjes achter huis aan het afsteken kat direct voor het raam wou er naar toe om ze te grijpen) de andere lag te slapen

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:57

De katten zijn wat alerter en blijven lekker binnen.
De hond reageert helemaal niet en gaat gewoon mee naar buiten etc.
Mijn konijnen kan het ook weinig schelen..
En het paard heeft er ook geen last van :)

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:58

De hond (lab) geeft nergens om, hij ligt nu lekker in zijn mand te pitten :D

Paard en pony staan gewoon in hun wei, staan ook gewoon rustig, af en toe een flinke knal horen ze, maar hun hoofden blijven aan de grond :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:01

Mijn katten zijn stokdoof dus reageren helemaal niet op de bommen die hier ontploffen. Het lijkt wel ieder jaar harder te gaan.
In hun jonge jaren waren ze er doodsbang van, kropen ze in de kledingkast.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:02

onze paarden staan er rustig bij . katten trekken zich er niks van aan en me papagaai vind het nogal interessant om te zien :D hij kijkt er naar en fluit hahahah heel grappig .

mijn hond daarintegen vind het behoorlijk eng .. dit is zijn eerste oud en nieuw . en hij komt uit spanje ( van straat )

khoop dat alles vanavond een beetje rustig verloopt :)

iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar !

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:07

Mijn paard was vandaag heel erg rustig :) Ik kan vanavond alleen niet checken hoe hij erbij staat want hij staat niet aan huis helaas.

Butz, onze hond is best bang. Hij wil liever niet mee naar buiten om uit te gaan en ligt de hele tijd zielig in een hoekje... Als hij buiten loopt wil hij het liefst rechtstreeks terug naar huis rennen als hij een knal hoort. Terwijl de vorige 2 jaren was er niks aan de hand tijdens oud-en-nieuw. Maar hij komt er wel doorheen!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:09

Onze kat ligt op bed en kijkt even op als er zo'n bom word afgestoken..de hond is heel bang en blijft dicht in de buurt de paarden staan buiten en verblikken of verblozen niet straks gaan weer wel naar binnen met de radio aan en vanavond krijgen ze tranquigel want onze overburen hebben illegaal vuurwerk en daar wordt je niet echt blij van.( die brengen trouwens hun paarden weg bij iemand waar geen vuurwerk is :+ om vervolgens die van mij de stuipen op het lijf te jagen)

Poes en hond en hond krijgen vanavond ook een pasta .