Ted & Lily's eerste Oud & Nieuw; preventief een slaappil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Re: Ted & Lily's eerste Oud & Nieuw; preventief een slaappil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:11

katten gewoon binnenhouden en laat ze zich maar verstoppen binnen, katten maken er meestal erg weinig van, heb mijn katten nog nooit iets gegeven met oud en nieuw, met honden is het wat lastiger omdat je met je hond eruit moet, maar je kat gewoon lekker binnenhouden, gordijnen dicht en misschien om 12 uur de radio/tv even wat harder aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:22

wij hebben 6 katten , 1 is doof :+ en de rest gaat met zijn allen proppen bij de kerstboom haha , er komt geen rommel in en het is zo over.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:34

Zou het ook niet doen..... Heb ook al heel mijn leven katten en die hebben nog nooit wat gehad..........
knallen schrikt die van ons ook weleens van, maar siervuurwerk vindt ze schitterend :j
Heb ook nog nooit een kat gehad die er echt bang voor waren. Ik laat ze ook met een gerust hart thuis , zet dan wel altijd de radio aan en zorg voor genoeg eten en drinken. Nog nooit problemen gehad :n

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:37

die van ons komt oud jaars dag niet buiten en die zit 's avonds altijd op zolder achter de wasmachine in een koffer :P ieder jaar weer en gaat prima. Ben er blij mee dat hij er bang voor is, vooral nu buiten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:35

oh en die van mij komt oudejaarsdag ook gewoon buiten hoor. Hou het wel een beetje in de gaten hoor, ze is nooit ver weg en ik ben zelf altijd de hele dag thuis.

Wij hadden vroeger een kat en die liep altijd mee overal naar toe en dat deed ze ook tijdens de jaarwisseling, gewoon tussen al het vuurwerk door, dat was echt een heldin :')

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:41

One_Love schreef:
Alprozalam???? Dat krijg ik van de huisarts als ik naar de tandarts moet omdat ik doodsbang ben en ben altijd knetterstoned van die dingen! Maar als ik er 1 op heb vind ik wel alles leuk en kiezen trekken vind ik dan zelfs leuk maar dat ik er dan met mijn verstand bij ben? Neuh...

Alprazolam ja, is inderdaad een humaan middel :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:46

Hier ook katten die een maand of 10 zijn en dus hun eerste oud&nieuw, maar wil er geen pillen of wat dan ook in stoppen... heb tot nu toe niet gemerkt dat ze ergens heftig op reageren en wacht het wel af....
reageren ze heftig dan kunnen ze vanavond altijd nog in de badkamer met een muziekje of wat dan ook maar ik vermoed dat het wel mee zal vallen.

Ook heb ik nog Bach remedie staan, zou dat misschien iets zijn? niet dat ik het de mijne wil geven, maar zou het wel iets zijn ipv andere pillen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:29

Ted & Lily slapend op de vensterbank. **knal** 1 oog open: 'je stoort me, ga weg'.

Ted & Lily slapend op de bank. **siervuurwerk** rennen naar vensterbank: 'ohhhhhh pweetty lights!!'

Komt wel goed dus geloof ik :D

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 22:23

mooi zo dat ze er niet op reageren.

Ik heb beiden katten einde van de morgen een pilletje relax gegeven en merkte vanavond toen ze uitgewerkt waren bij de 1 dat ze toch wel heel angstig werd (knallen zijn de hele dag het zelfde) dus toch nog maar een gegeven. De ander is krols dus die heeft daar meer last van dan van het vuurwerk en pilletje werk daar ook tegen merk ik.

Volgend jaar als die kleine wat rustiger is, dan ben ik niet van plan de pilletjes te geven. Maar dit jaar toch maar voor gekozen omdat ze na dat ik gestofzuigd had de eerste keer dat ze hier net was en zij gewoon in huis liep ze weer erg schuw was geworden en ze daar voor net wat beter ging.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:26

Mijn 2 poezels reageerden net als Ted&lily :d
ik woon alleen op 12hoog aan een boulevard en toen ze hier behoorlijk groot siervuurwerk afstaken wat op onze hoogte achter elkaar open klapte vonden ze dat iets minder tof. Verder ben k heel blij dat ik er geen middeltjes in heb gestopt, ze redden zich best zo en krijgen de kans er op hun manier op te reageren :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 09:56

Zie je wel... heb je je daar druk om lopen maken.
Ze redden zich echt wel. hoe gespannen ga jij er mee om en dat breng je over.

Laat ze maar lekker doen... en conejo ik vind het niet gek dat ze angstig werd, dat heb je de hele dag in de kiem gesmoord en dan als de hel los gaat breken is het uitgewerkt en komt alles 10x zo hard bij de kat naar binnen. Logisch die reactie.... als je niets had gegeven had ze er de hele dag aan kunnen wennen, opbouwen tot het losbreekt. Ja dan vliegen ze weg voor een uurtje maar dat is dan zo. Hier heb ik ook 2 verschillende reactie. Me-Ow zit verstopt en Mads loopt nog net niet met zijn sigaret en rotje rond om te knallen.

Iedereen gelukkig nieuw jaar...

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:55

Mando dat jij er tegen ben en dit is een Kamerlings middel en geen slaap/verdovings-middel. en ja als het uitgewerkt is werd ze weer wat onrustig en toen heb ik haar weer een gegeven dus toen het losbarstte was het niet uitgewerkt. En door dat het een kalmering middel is kunnen ze zich nog gewoon uiten.
Je kent de situatie hier niet dus vind ik niet dat je je oordeel klaar mag hebben. In principe was het ook niet de planning om iets te geven. Maar bij dit katje was het gewoon beter. En de andere krijgt het op dit moment nog omdat ze erg veel last heeft van de krolsheid en ze door deze pilletjes rustiger word. Maandag word ze gedekt en nadat ze een nestje heeft gehad word ze geholpen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:00

De kittens hiero waren niet echt onder de indruk. Hebben gezellig voor het raam zitten kijken na 12 uur. mamapoes zat in een hoekje, zij was er niet blij mee. Mijn eigen poezen zaten inde bijkeuken (vanwege die mama, zij vliegt ze aan soms). Onze Saar zat onder de trap verstopt. En onze lieve Purkje was helemaal van slag. Zij zat diep in de stress. In de badkamer klonken de knallen extra hard. Ik heb haar op schoot gepakt en zij zat heel hard te trillen zo zielig. Ik heb haar meegenomen de keuken in en op de arm gehouden. Toen werd ze wel wat rustiger. Later kwam ze de kamer in en een moederpoes tegen. Die vloog haar weer aan, dus weer in de stress. Mamapoes was ook van slag. Die maar opgesloten in de poezenkamer, radio en licht aan. Purkje in de huiskamer gelaten en toen werd ze een beetje rustiger. Kittens maar naar mama gebracht en toen ging het wel weer. Misschien volgend jaar kleine Purkje iets kalmerends geven.
Hond had een heerlijk bot, dus die reageerde nergens op. Zij is toch niet zo bang voor het geknal.