vers vlees voeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: vers vlees voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:57

dan kun je -als ik internet moet geloven- wat sperziebonen bijvoeren toch, voor de buikvulling?
Zelf nooit gedaan hoor trouwens.
Zal de maag zich niet gewoon voegen naar de hoeveelheid eten die ze krijgen?
Labradors hebben toch sowieso altijd trek in eten (mijn kruising ook, vreselijk hoe erg hij gefocussed is op eten!) dus misschien dat je daarom het gevoel krijgt dat ze honger hebben?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:58

Ja, dat zou ook kunnen hoor ben ook erg bang dat ze te weinig krijgen.

ze krijgen smorgens een bakje vol en s avonds wat en wat avond eten wat over blijft

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:59

SecretLIN schreef:
nicole_hetty schreef:
mijn hond van ( ongeveer 35-40 kg en 11 jaar oud) krijgt 2.5 bakjes smuldier per dag. een jaar geleden was dit nog 1.5 bakje. daar deed hij het toen heel goed op. maar nu hij ouder word heeft hij echt meer nodig.
ik ben erg tevreden over smuldier. mijn dieren doen het er super op. zowel de hond als de katten.

2.5 bakjes dat is best veel toch?
zit 500 gr in zo'n bakje

gezien hij oud is heeft hij meer nodig om op gewicht te blijven.
in de pakjes die je uit de winkel haalt zit 400gr. en de pakjes die bij de groothandel weg komen zit vaak 500 gr.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 21:00

oke :) ik heb er ( nog ) totaal geen verstand van hoor ben alleen aan het oriënteren wat ik het beste zou kunnen doen

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:47

SecretLIN schreef:
oke :) ik heb er ( nog ) totaal geen verstand van hoor ben alleen aan het oriënteren wat ik het beste zou kunnen doen

gewoon naar je honden kijken, ik vind, uit ervaring met de meeste brokken , dat onze honden er enorm veel van gingen poepen en dronken daarbij erg veel water, moesten dan ook meerdere keren per dag poepen.... <<)

Met smuldier hebben ze iig geen ''bergen'' poep,maar gewone, mooie drollen... :j
en om toch op iets hards te kunnen kauwen krijgt de rottweiler een kauwstok....

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:53

Vooral voeren op het oog :j Mijn reu krijgt 660gram Carnibest Aktief op een dag, in 2 maaltijden. Meer moet ie niet want daar wordt ie dik van, en bij minder (of Natuur ipv Aktief) valt ie zienderogen in. Soms vervang ik een maaltijd door een pakje smuldier, dan krijgt ie dus iets meer, maar dat mag dan wel :P

Hij poept op CB aktief 2 a 3 keer per dag kleine harde 'keuteltjes' echt mooie Mister Hanky's :P Op Cavom (brok, wat ie eerst kreeg) legde ie tussenbeide elke wandeling 3 grote plakkerige hopen neer. Imo is het een goed teken dat het nu een stuk minder en van stevige substantie is :)

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:04

Neej schreef:
Hij poept op CB aktief 2 a 3 keer per dag kleine harde 'keuteltjes' echt mooie Mister Hanky's :P Op Cavom (brok, wat ie eerst kreeg) legde ie tussenbeide elke wandeling 3 grote plakkerige hopen neer. Imo is het een goed teken dat het nu een stuk minder en van stevige substantie is :)

mooi omschreven...klopt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:59

hihi mister Hanky ( die is vet koel ) hahaha

ja onze honden poepen wel veel vind ik ( ik weet het moet het zelf namelijk oprapen hier )
en ook echt grote hopen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:07

je kan ook AHV voeren,is ook goed verkrijgbaar in groningen...

hier krijgen ze smuldier/ahv/vers van de slachterij en haal regelmatig hele kippen in de supermarkt die ze tussendoor krijgen..

lotgering heb ik ook gevoerd is ook goed voer,fijne van lotgering is dat je lekker veel extra producten kan mee bestellen :j

overigens kregen ze hier normale porties lotgering en ze groeide niet dicht...maar ik moet wel meer voeren van de ahv en smuldier om ze op hetzelfde gewicht te houden als toen ik lotgering voerde.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:28

Wij hebben onze honden (Dwergschnauzer en kruising Basset/Cocker) ± 3 maanden geleden overgezet van brok naar kvv. Vanwege het gemak (in de supermarkt verkrijgbaar) en omdat we "beginners" zijn, hebben we gekozen voor Smuldier.
De kleine hond was te dik en had een wat droge schilferige huid, de grote hond had vrij ernstige huidproblemen, onzettend veel jeuk en vaak open plekjes. En ze lieten alletwee ontzettend gore scheten en hadden "flubberpoep", stinkend, viezig lichtbruin van kleur en een vrij zacht.

Ze zijn enorm veranderd, de kleine is prachtig op gewicht en beide honden hebben een uitstekende huid en vacht (voelt lekker zacht aan), vacht is mooi glanzend. Ze zijn fit en actief, stinken niet meer en poepen veel minder. Poep is nu donker van kleur, steviger. Zelfs de poep glanst je tegemoet :+ .

Die van ons krijgen samen 2 bakjes Smuldier (2x 400 gram) per dag, de kleine (5 kg) krijgt 1/3 bakje, de grote (20 kg) krijgt 1 2/3 bakje.

Voor onze honden nooit meer brokjes!
Wel wil ik graag eens andere soorten kvv proberen, bijvoorbeeld Lotgering, hoewel ik overal lees dat dit veel vetter is en dan ben ik beetje bang dat die kleinste weer dik wordt.
Nadeel van o.a. Lotgering vind ik dat je meteen een krat vol (18 kg) moet bestellen dacht ik, gaat niet lukken met onze vriezer. Wie weet op zoek naar iemand in de buurt die ook hier wil bestellen (TS bijvoorbeeld...).

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:31

Hier 3 labjes en een pup. Ze krijgen afwisselend, 500 gr lotgering of 400gr smuldier of 400gr energique. Wil nu een bestelling plaatsen bij Tammenga diervoeders. Lijkt op foto's goed, niet duur maar weet nog niet of het echt wat is.
Verder kliekjes wat wij overhouden, een paar keer per week een rauw eitje, soms een blikje sardientjes, soms karnemelk of yoghurt en ze zien er allemaal super uit.
Pup krijgt alleen energique tot een maand of 8.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:35

hier krijgen mijn beaucerons lotgering, ben er zeer tevreden over, ze zien er top uit! ik geef ze beide een rol per dag dus ong 500 gram wegen rond de 40 kilo (de reu iets meer de teef iets minder) krijgen ook paar keer per week dingen als zalmkop, runderkraakbeen, ribben etc bij dat vinden ze geweldig!
bestellen gaat makkelijk, is niet gek duur en komen het aan huis brengen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:38

Neej schreef:
Vooral voeren op het oog :j Mijn reu krijgt 660gram Carnibest Aktief op een dag, in 2 maaltijden. Meer moet ie niet want daar wordt ie dik van, en bij minder (of Natuur ipv Aktief) valt ie zienderogen in. Soms vervang ik een maaltijd door een pakje smuldier, dan krijgt ie dus iets meer, maar dat mag dan wel :P

wat een verschil zit daarin zeg! 660 gram! pff en mijn honden 500 met 40 kilo haha (en zeer actief!) daarom voer ik ook geen tinlo worsten meer, moesten ze ook heel veel van eten en was veel duurder en met 2 grote honden vond ik dat qua geld echt niet normaal worden.
idd bij lotgering is het super leuk dat je al die dingen mee kan bestellen, dat vinden ze zo leuk om te eten!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:43

i know! Maar mijn vriezer trekt 18 kilo gewoon niet :') Helaas :P

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:44

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:13

je kan toch ook een halve krat bestellen bij lotgering??

http://www.lotgering.nl/Prijzen.aspx

enige is dat het dan relatief duur voer wordt door de verzendkosten als je maar een halve krat afneemt,tenzij je samen met iemand kan bestellen...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 11:21

ik kan wel met gemak een hele krat kwijt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:37

Haha ik heb er een grote vriezer voor aangeschaft hoor. Afgelopen vrijdag weer 64 kilo binnen gekregen. :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:50

Ik heb eerst nog maar weer een lading Smuldier opgehaald. Lotgering lijkt me wel super, vooral omdat je er van alles bij kunt bestellen, en een half krat kan ik wel kwijt in de vriezer, maar als je dan in je eentje besteld is het best een duur grapje.
TS, mocht jij bestellen, dan hou ik me aanbevolen om de bestelling samen te doen en de bezorgkosten te delen. Onderweg van huis naar werk (en v.v.) kom ik volgens mij bij jou langs.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:40

Veel verschil inderdaad es onze reu 40 kg eet 1 kg per dag :D
Ahv hebben wij ook gehad en beviel heel goed maar was hier ind rnthe heel slecht te krijgen en toen we een zaak hadden gevonden die het wel had leek het wel vaak ondooid te zijn en grauw van kleur.

Nu hebben we een zelf samengesteld voor in rollen. Goed voer en zet goed aan ook op onze werkende hond die heel actief is. Daarbij natuurlijk compleet dus geen toevoegingen nodig.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:52

Onze honden (2 tekkels en 2 border collies) krijgen kvv. Ik heb ze eerder barf gegeven maar ik ben zelf een beetje bang voor stikken in botten. Ze kregen naturis en shaweca. Ik kocht het via mijn vriendin. Zij heeft nu een eigen voedingslijn, wolfpack, en dat is compleet kvv. De honden zien er prima uit, zijn levendig maar niet nerveus, hebben energie genoeg, laten niet voortdurend stinkende scheten en poepen meestal 1x en heel soms 2x per dag een klein beetje. Een van de tekkels is sindsdien ook van d'r jeuk af!

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:14

Mijn honden kregen voorheen carnibest, maar vond dat persoonlijk wat te gortig worden.
Ze krijgen nu smuldier wat ik in doosjes bestel bij de supermarkt, dan houden ze dat voor mij achter.
Let er wel een beetje op in winkels wat de prijzen zijn want die verschillen nog wel eens.

Mijn labrador reu weegt zo'n 36-38 kilo en hij krijgt 2x per dag 200 gram.
Mijn friese stabij x border collie weegt zo'n 12 à 13 kilo en krijgt ook 2x per dag 200 gram.

Dus je moet echt op het oog voeren, want ze krijgen bij mij dus allebei de zelfde hoeveelheid voorgeschoteld.
Zijn beide prima op gewicht, het verschil is alleen dat de labrador liever lui dan moe is en de friese stabij een energiebom is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:43

Overigens een hond van 27 kg en van 40 kg hier.
Ze krijgen evenveel te eten omdat ze even veel nodig hebben. 's ochtends eten ze ongeveer 100 á 200 gram per hond en 's middags tussen de 500 gram en 1 kg.
Ik varieer dus heel erg. Morgen moet ik hele dag werken en ze kunnen niet mee. Morgen krijgen ze in de ochtend 100 gram en avond 400 gram omdat ik 1 kg verpakking eruit heb. Echter vandaag hebben ze vanochtend 200 gram op en vanavond 600 gram.
Vrijdag en zaterdag worden weer actieve dagen en krijgen ze of meer of knaagwerk zodat ze er langer over doen en zich voller voelen.
Ik kijk naar wat ze doen per dag dus en doordat ik zo varieer zijn ze ook niet gewend aan bepaald iets te krijgen.

Overigens ben ik wel van de vele tussendoortjes dus als ze minder voer krijgen dan eten ze tussendoor weer wat meer. Elke dag wel wat qua gedroogde pensstaafjes, rundervlees, schapenvlees, runderoren enz. enz.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:24

Onze Boerboel krijgt nu 1,5 kg Lotgering per dag.
Ze is een erg actieve hond en we lopen veel met haar. Ze doet het prima op dit voer, het is betaalbaar, je kan vaak ook andere lekker producten meebestellen en het word snel geleverd.
Onze katten eten ook Lotgering, gewoon de honden variant.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:30

@kaspar: niet helemaal ontopic, maar hoe heb je dat gedaan met de katten? Ik wilde ook graag de katten overzetten naar kvv, maar ze halen hun neus er voor op, niet eentje (ik heb er 6) wilde het ook maar proberen.