Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:13

Katten zitten gewoon binnen en kunnen kiezen waar ze willen liggen.
De hond gaat gewoon in zijn schuilhok als ie daar behoefte aan heeft.
De paarden staan via de stal gewoon te kijken.
De koeien gaan hier allemaal buiten in de loopstuk gewoon herkauwen en met de oren na voren kijken.
Kippen zitten in hun nachthok en geven er niks om.
En wij zitten ook gewoon relax of tv kijken of buiten even kijken.

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:16

Licht en radio aan bij de paarden en ze merken er amper wat van!
Ze schrikken altijd wel wat van die harde klappen (zijn flink wat New kids figuren in 't dorp) Maar daar gaan ze niet dood van! ;)

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:17

Mijn kat komt altijd buiten maar blijft al vanaf de kerst binnen tot ong. 2 januari..
Zal mij niet gebeuren dat 1 of andere idioot vuurwerk naar m'n poezel gaat gooien.. of erger...
Voor het hondje word het de 1e x..
Denk niet dat hij er veel om zal geven, liepen gister een rondje met hem en toen gooiden ze ook al vuurwerk naar ons, gelukkig niet raak! maar hij gaf geen kik

Floor_x

Re: Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 12:20

Je hoort zoveel nare dingen over die irritante gozertjes die dieren verminken door vuurwerk op ze te gebruiken...
Laatst bijvoorbeeld die hond...
Ook al zouden mijn katten normaal wel buiten lopen zou ik ze met O&N binnenhouden...

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:24

mijn hond is dan gewoon binnen met uitlaten aan de lijn ze vind vuurwerk niet eng is ook niet bang ervoor,als ze kans ziet gaat ze liever achter vuurwerk aan,daarom loopt ze ook niet buiten los tijdens het vuurwerk afsteken .ze kijkt zelfs naar het vuurwerk vanachter het raam of blijft gewoon rustig liggen is net maar waar ze zin in heeft,paard staat gewoon op stal met bovendeur dicht staat in buitenstal.gr sandy

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:51

Hier wonen alle dieren normaal gesproken al binnen, dus dat is met oud en nieuw niet anders. ;) Voor de katten zit de Feliway-verdamper al een tijdje in het stopcontact.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:55

De paarden staan lekker op stal met licht en radio aan.
Hond gaat mee na buiten omdat hij het echt geweldig vind! wel aan de riem want anders eet ie het vuurwerk op!
Hij begint al te kwispelen als mijn man het vuurwerk aan steekt en zodra het de lucht in gaat wil ie er het liefst achteraan vliegen.(dit doet ie ook al met de slijptol etc.)
als ik hem binnen laat gaat ie bijna door de ramen heen, vandaar dat ie mee gaat naar buiten.
We wonen buitenaf dus zijn vaak de enige met vuurwerk. Dus na 20 minuten is het ook weer rustig bij ons in de buurt..

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:56

Vanaf morgen blijven onze katten binnen, de honden blijven gewoon lekker bij ons, die geven er niet zoveel om.
Paarden gaan op de stal en de paarden die 24/7 buiten staan, staan heel afgelegen dus hebben er tot nu toe elk jaar weinig tot geen last van gehad.
Moet goed komen denk ik zo.. ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:58

Kat blijft hier ook mooi binnen voor O&N. Vandaag en morgenochtend mag ie nog wel naar buiten, maar dan blijft ie maar lekker gezellig binnen.
Hond mag vandaag nog even lekker los rennen en afhankelijk hoe hard je nog knallen hoort op het strand misschien morgen ook nog. Maar denk dat ik op safe speel :o
Fret zit altijd binnen, dus die blijft daar mooi.
Paard staat dan ook op stal :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:01

kat blijft binnen, de konijnen buiten in hun hokje. De hamsters blijven in hun hokje (vroeger zette we de hamsters weleens in de badkamer i.v.m. het geluid van het vuurwerk), vissen in hun aquarium, de hond gaat met mij mee op visite en de paarden staan op stal (waarschijnlijk met een gesloten deur).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:05

M'n shetje staat in een heel groot, redelijk afgelegen weiland, dus die vermaakt zich wel.
M'n hond gaat mee met ons naar mijn ouders (maar zij is niet bang gelukkig)
En de poes zit alleen in ons huis, gordijnen dicht, lichtje en muziek aan.
Gelukkig zijn de jongeren in deze buurt erg lief voor dieren! Toen ik vorig jaar met mijn hond liep, stopten ze met rotjes gooien (van die hele harde rotjes, naam vergeten)

Floor_x schreef:
Gina schreef:
Honden zijn gewoon binnen
Pony, geiten en koe op stal met het licht aan
Schapen op het land
Kippen in hun buitenhok
Vissen in de vijver :+

Ik zou je vissen toch echt op het droge halen hoor! :\ :')

Hahahaha :')

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:07

Wij wonen in de polder en hebben eigenlijk nooit zo'n last van vuurwerk.. :+
Honden gaan mee naar Frankrijk op een berg, dus daar hebben we geen last van vuurwerk.
Als we besluiten wat af te vuren gaan ze naar binnen en mogen ze op de bank (vinden ze zálig)
De kat is binnen, heeft het hele huis voor zich alleen. De kippen mogen in hun ren, maar de vorige keer
vonden ze het vuurwerk geweldig, en bleven ze met hun koppies naar buiten staren :j
Ponylief is in Nederland, buurman zorgt ervoor. Hij mag zelf kiezen wat hij doet, maar waarschijnlijk gaat
hij samen met Mitch naar de stal.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:08

mijn paard staat op stal dan en ze worden goed in de gaten gehouden :)
en mijn andere dieren zijn ook gewoon binnen wij blijven thuis samen met de buren en vrienden dus het is hier lekker druk,
en dus een goede afleiding voor de beesten die zullen er weinig van merken denk ik :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:10

Poes is binnen, de honden ook maar die geven er helemaal niets om. Paard op stal met lichten en muziek aan. Moet er niet aan denken dat mijn paard buiten blijft en hij zou in paniek raken vanwege een verdwaalde vuurpijl. Die hebben we hier namelijk ieder jaar.
Ik heb No Stress Paste van Excellent voor hem gekocht. Die krijgt hij 1 uur van te voren. Ben benieuwd of dat werkt.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:28

De pony's staan met Oud en Nieuw even op stal met de radio aan.
Onze hond gaat met ons mee naar vrienden van mijn ouders. Het is zijn eerste Oud en Nieuw die hij bewust meemaakt (vorig jaar was ie nog een klein pupje en lag zwaar onder zeil te snurken tijdens het geknal :D ) en ik wil dat hij er een positieve ervaring aan over houdt. Mijn ouders nemen hun honden, die niet bang zijn voor vuurwerk, ook mee zodat die van ons daar eventueel steun aan heeft.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:31

Ik hoor nu precies wat over een thundershirt.
Schijnt erg goed te helpen, en misschien gaan wij dat aanschaffen omdat onze hond het nu al bij een knal het in z'n broek doet.
http://www.thundershirt.nl/ Op basis van het inwikkelen van een baby. Misschien voor meerdere honden(katten) handig

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:43

Wij hebben 2 katten die het liefste in mijn kamer zijn dus we zetten ze daar neer of in de kelder. Maar mijn kamer is de zolder dus we moeten even kijken hoe we dat gaan doen.

We hadden vroeger een hele oude kat die bijna doof was en die lag ongeveer languit op de bank te slapen. :')

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:47

Katten- het liefst binnen, maar soms zijn ze de hele dag weg en kunnen we ze dus niet op tijd binnen halen...
Konijnen- gewoon in hun ren, ze kunnen dan ook naar buiten maar leg binnen een 'taart' voor ze neer, dus als ze slim zijn gaan ze die lekker oppeuzelen :P
Honden- binnen! Ze mogen wel mee naar buiten als ik bijv. naar de konijnen ga ofzo
kippen- zitten altijd op stok, dus nu wss ook :P
Pony's- binnen met een worteltaart, veel hooi, licht aan, radio aan en om 5 over 12 ben ik er, :P

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:51

kat binnen :)

en om 12 uur staan we met de hond in de kraal van de paarden, beste uitzicht :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:52

Mijn pers duikt achterin de trapkast. Mijn jongste Brit ligt bij de hond op zijn kussen en die kijken wat naar het vuurwerk. De oudste Brit heeft nu kittens en zal in de werpkist haar kroost bij elkaar houden. De Ragdoll is pas 9 maanden, dus dat weet ik niet hoe die reageerd. Van 11 tot half 12 ga ik met de hond nog even naar de paarden. Checken hoe ze erbij staan en of ze nog genoeg hooi hebbeb. Ze zijn eigenlijk altijd rustig. Alleen was ik er verleden jaar mijn hond kwijt! toen was het zo koud en had hij een schuilplek gevonden...alleen ik wist niet waar dat was. {:)-:( Net voor 12 uur kwam hij weer opdagen met een onschuldig hoofd. :+ Ik was net optijd thuis voor de jaarwisseling.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:54

De koeien blijven gewoon op stal. Zonder geluid om ze af te lijden.
De 2 poezen en 1 kater kijken maar of ze naar buiten/binnen willen.
De pony's kunnen gewoon heen en weer lopen tussen buiten en binnen.
De hond blijft wel binnen.

:j

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:55

Onze hond is niet bang voor vuurwerk dus die blijft gwn lekker binnen zonder pillen of weet ik veel wat..
Mijn shetlander gaat s'ochtends nog even het weitje op (wat ik liever niet heb) en s'middags ook lekker op stal!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:09

Pony's staan gewoon op stal binnen. Katten blijven in huis, die kruipen wel ergens weg, want die zijn meestal bang.
En de 'stalkat' hier blijft buiten. Hond blijft ook gewoon in huis.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:13

mijn honden gaan overdag mee naar werk zodat ze goed moe zijn van spelen daar (dat is redelijk vuurwerk vrij) en 's avonds even plassen aan overkant van straat. De honden zitten voor de rest bij ons en niet alleen en wij negeren ze niet maar troosten ook niet (1 is gek op siervuurwerk en beiden hebben ze niet zoveel met knallen). Wij praten gewoon heel opgewekt bij hun en geven ze wat lekkers en mijn oudste krijgt advocaat als hij het te moeilijk vind worden.

Mijn konijnen zitten in grote ren met hok en blijven daar ook gewoon. Het is een hondenkennel van 3.5 bij 2 meter en daar kunnen ze absoluut niet uit. Vind dat veel veiliger mocht het hok door vuurwerk in brand vliegen (dan moet het wel heel raar gaan maar je weet maar nooit) dan kunnen ze in elk geval ongeschonden blijven.

Mijn kat ga ik opsluiten in een ruimte met kattenbak en alles potdicht tenzij ze zelf rustig blijft eronder. De half wilde kat die nu dood is was 's avonds altijd binnen maar bij vuurwerk wilde ze op hoogte punt alleen nog maar weg weg weg weg.
Die was duidelijk binnen niet zo op haar gemak als buiten en die liet ik dan ook altijd gaan. 1 tuin door en 1 weg over en ze zit in de boomgaarden/polders en 1 januari kwam ze dan wel weer tevoorschijn.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:18

Onze kat blijft die nacht binnen. Smiddags mag hij er nog wel even uit. Bij ons in de buurt is nooit zo heel veel vuurwerk en helemaal nog niet smiddags.

Mijn pony staat op stal.