Siamese kempvis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:34

Wij hebben ook een in onze bak is een vrouwtje, bak is 100x50x40 met vanalles er in.
Ook guppen en neon vissen, maar daar doet ze niets mee zit altijd ergens in de planten.

Waar woon je in het noorden? Als het echt niet wil, wil k hem wel overnemen.
Wij willen er toch nog een man en vrouw bij hebben.

Wat voor kleur heeft ie?

LadyMadonna

Re: Siamese kempvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:35

Vrouwen zijn ook niet agressief :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 21:39

stef schreef:

Minder testesteron he. :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 23:32

Sabientjuh, ik PB je even.

Hij is blauw :D Het lijkt nou trouwens echt al een stuk rustiger. Zie 'm af en toe nog eens achter eentje aanschieten, maar de andere vissen verstoppen zich niet meer. Ze zwemmen weer gewoon door de bak en langs de kempvis heen. Ik heb hoop :D

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:46

Het is natuurlijk een andere bak en ander water voor de vis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:48

Is je aquarium overigens wel groot genoeg voor de vis? :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:50

Ik heb ook een paar Betta's gehad, hele blije visjes en nooit problemen mee gehad :D (althans, de eerste ontwikkelde een vreemde bult en die heb ik met pijn in mn hart -dat dat kon met een vis heb ik nooit geweten :+ - omgeruild voor een andere, die prompt 2 weken later het loodje legde)

Maar geef m idd wat tijd :) Die van mij was erg vriendelijk naar de andere visjes en ik had er oa oranje in zitten en blauw-rode, ging prima :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:24

Aquarium is net zo groot als dat in de dierenwinkel (heb echt geen idee hoeveel cm), dus groot genoeg leek mij. Er staan mooi wat plantjes in (aquarium staat tegen een witte muur, dus anders lijkt het zo saai) en verder zwemmen er nog 3 rode en 2 gele plaatjes in, en 3 kleine algenetertjes. Vind het zelf wel netjes eigenlijk.

amyz, ik hield m'n hart vanavond ook wel even vast voor onze andere visjes :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:26

Dierenwinkel is geen garantie voor ruime bak haha, die verkopen immers alleen maar. De bakken zijn maar tijdelijk. Ik zou m eens opmeten, want ik vind ook dat die vis in een bak hoort die minstens een meter is. Anders blijf je kans houden op aanvallen.
T zijn leuke vissen, maar het moet wel kunnen natuurlijk :)
(je kan trouwens ook achtergronden kopen voor je aquarium, heb je gelijk een leuke mangrove poster oid haha)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:28

Wat voor kleine algenetertjes?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:28

in de dierenwinkel zijn de verkoop-stellingen meestal 40-50 cm breed. (te klein dus). Je hebt geen achterwand of plak-achtergrondje er achter? Dat zou ik je sowieso aanraden. vissen houden van een rustige en donkere achtergrond. Komen ze ook veel mooier naar voren qua kleur trouwens. Wat voor algenetertjes heb je? Als het otocinclusjes zijn, zou ik het groepje uitbreiden naar 5 of 6 (zijn echt groepsvisjes). Als het andere zijn, zou ik ze wegbrengen want dan is je aquarium te klein.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:32

Ooh.. een betta.. *memories* ik had er ooit ook 1.. Steve.. handtam en heel heel lief.. ( ook nooit geweten dat dat kon met een visje.. ) na een stom ongelukje met schoonmaken is Steve overleden.. er kwam een nieuwe Steve, maar Steve2 heeft mij nooit gemogen en ik hem ook niet... :')

In het begin waren ze ook erg " kattig" maar later viel dat reuze mee! :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:35

Die achtergronden zagen we vandaag ja! Maar m'n vriend vond het jammer genoeg niks! Onze bak is geen 1 meter, maar we denken er (nu al, hebben alle vissen net 2 of 3 weken :+ ) over om misschien toch een grotere aan te schaffen. We hebben ze eigenlijk gekocht omdat we dat aquarium toch al hadden staan, maar het is eigenlijk toch wel heel erg leuk. En m'n vriend ziet ook steeds meer mooie vissen die hij wil hebben, maar ik vind het zo zielig om die hele bak maar vol te stoppen.

Vjestagirl: Otocinclus Affinis heten ze geloof ik.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:36

wij hebben hem gehad met allerlij soorten , neons een mannetje zelfs samen met een labeo maar echt vechten doen ze niet we hadden er een die nogal verlegen was, vrouwtjes zijn feller is mijn ervaring, had er twee en een man. maar die jagen meer. Ze houdebn het allen niet zo lang is mijn ervaring, stress gevoelig

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:40

Leorah schreef:
in de dierenwinkel zijn de verkoop-stellingen meestal 40-50 cm breed. (te klein dus). Je hebt geen achterwand of plak-achtergrondje er achter? Dat zou ik je sowieso aanraden. vissen houden van een rustige en donkere achtergrond. Komen ze ook veel mooier naar voren qua kleur trouwens. Wat voor algenetertjes heb je? Als het otocinclusjes zijn, zou ik het groepje uitbreiden naar 5 of 6 (zijn echt groepsvisjes). Als het andere zijn, zou ik ze wegbrengen want dan is je aquarium te klein.

Het zijn dus inderdaad otocinclusjes, heb er maar even een foto van Google bij gehaald. Maar een groepje van 3 is dus eigenlijk te klein?
_Rianne_: Leuk dat hij zo tam kan worden trouwens, dat wist ik niet.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:25

Echt heel tam was steve1.. at uit mijn hand, kwam meteen als ik mn kamer op kwam, en kwam ook echt in mijn hand liggen als ik die in het water deed.. uiteindelijk is hem dat fataal geworden.. ;( ( de jehova die toen aan de deur stond waardoor ik afgeleid was en hem in de slang zoog is ook nooit meer geweest.. :+ )
De vrouwen waren hier ook een beetje meer bitchy moet ik zeggen..
Ik heb nog een jong van Steve2 gehad ooit, dat was precies zijn vader, pracht vis, maar ook met hem had ik helemaal niks. hij is naar mijn oom verhuisd toen hij zijn vader begon op te eten.. :+

[BB-ITP] Casanova in mijn aquarium... Steve2:)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:58

Ik heb hier zelf een 400 liter bak staan, vol met allerlei soorten maar ook bij mij bleef die achterlijke kempvis de rest aanvallen. Ik heb het even aangezien, zo'n 2 weken denk ik en toen heb ik hem maar terug gebracht en garnaaltjes meegenomen :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 00:04

Steve-2 is zeker wel mooi :D M'n vriend heeft die van ons gisteren toch maar weer teruggebracht. Maar, surprise surprise... vanmorgen zwommen er babyvisjes in ons aquarium! :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:24

stef schreef:

Ik heb me anders toch een trutvis gehad :oo Nadat ze een mannetje had vermoord, het tweede mannetje ernstig had toegetakeld en andere vissen lastig viel, begon ik toch twijfelen of ''ze'' niet een ''hij'' was. Maar haar legbuis verraadde dat ze echt een vrouwtje was... Die biatch heb ik toen maar terug gebracht naar de winkel....

Ik heb ook wel eens meerder mannetjes samen gehad, had een groep vrouwtjes gekocht, 6 stuks, 4 daarvan groeide uit tot mannetjes :+ Het ging al die tijd goed, maar ik heb ze allemaal verkocht nadat ik daar achter kwam!

Maar ik ben ook van mening dat Betta's allemaal een eigen karakter hebben. De ene zal nooit andere vissen tolereren en andere kan je prima samen houden met andere soorten vissen :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:08

Wij hebben een 240-literbak en diverse betta's (achter elkaar, niet samen) gehad, maar nog nooit problemen.