Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Electra63 schreef:Misschien moet je eens gaan nagaan hoe het komt dat je soms problemen hebt met je honden? Misschien toch eens een cursus gaan doen? Het is namelijk niet de eerste keer dat er problemen zijn met jouw dieren.
Ik herinner mij nog het topic over jouw bekeuring inzake de mishandeling van jouw hond.

hanny_jelke schreef:tja het is natuurlijk een risico en me zoontje is al eens gebeten door onze vorige hond dus laat kind en hond nooit alleen.

klomp schreef:hanny_jelke schreef:tja het is natuurlijk een risico en me zoontje is al eens gebeten door onze vorige hond dus laat kind en hond nooit alleen.
Fijn dat het met King weer wat beter gaat!
Echter baart me het berichtje hierboven best zorgen.
Als de hond al de kat pakt vanwege voer, hoe gaat dat
dan als één van de kinderen in de buurt komt van zijn voerbak of kluif?
Je kan niet altijd ogen in je achterhoofd hebben en ik denk dat het zeer verstandig is om
hierop nog te gaan oefenen (niet met echte kinderhandjes uiteraard!!).
klomp schreef:Dat klinkt goed en inderdaaad, jij moet op elk gewenst moment het voer kunnen wegenemen.
Wat ook handig is, als je je handen liever heel laat, is de hond verdrijven van de voerbak door er met je benen voor te gaan staan en hem achterwaarts te laten gaan. De voerbak zelf dus opeisen door je groot te maken en zelfverzekerdheid uit te stralen.
Succes, met de juiste begeleiding komt het vast goed!
Nikki__ schreef:Toch vreemd dat de hond direct als gevaar wordt bestempeld terwijl TS niet eens weet wat er nou precies gebeurd is... Misschien heeft de hond zich wel verweerd omdat de kat hem aanvloog? Misschien is de kat wel ergens bovenop gevallen?
Gebroken ribben, maar geen bijtwond? Lijkt me niet dat de hond de kat dan echt heeft gebeten.
TS, de manier waarop jij voedselagressie probeert af te leren is absoluut niet de juiste. Wat jij je hond nu leert is dat zijn voer wordt weggehaald als de baas in de buurt komt. Iets wat de hond ervaart als niet leuk, waardoor hij de bak nog meer gaat verdedigen. Wat trouwens zijn goed recht is, omdat zelfs de ranglagere zijn voedsel mag verdedigen.
Ik twijfel dus behoorlijk aan de 'goede begeleiding', want imo iemand die dat adviseert, vind ik geen goede begeleiding.
Een hond ziet een kat niet als roedelgenoot, echt niet. Voedselagressie heeft niks te maken met rangordeproblemen. Omdat een ranglagere zijn voedsel mag verdedigen, ook tegen de ranghoogsten.
hanny_jelke schreef:Electra63 schreef:Misschien moet je eens gaan nagaan hoe het komt dat je soms problemen hebt met je honden? Misschien toch eens een cursus gaan doen? Het is namelijk niet de eerste keer dat er problemen zijn met jouw dieren.
Ik herinner mij nog het topic over jouw bekeuring inzake de mishandeling van jouw hond.
ja en over die bekeuring hebben we niks meer gehoord.
dit was ook geen bekeuring maar een transactie voorstel.
en ik heb met mijn hond curses gedaan door een goede begeleider.
en dit heeft verder ook niks met het topic te maken

Electra63 schreef:Hanny, ik wil jou zeker niet de grond in trappen, maar sommige bokkers vallen (negatief of positief) op. Jij bent mij opgevallen vorig jaar door jouw topic over die (vermeende) transactie. Het was een gemeend advies van mij, ik geloof dat jij het beste voor heb met jouw dieren, maar misschien ontbreekt de juiste kennis/ervaring met honden in combinatie met kinderen.