vraagje over verwonding bij de kat,

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:48

Misschien moet je eens gaan nagaan hoe het komt dat je soms problemen hebt met je honden? Misschien toch eens een cursus gaan doen? Het is namelijk niet de eerste keer dat er problemen zijn met jouw dieren.
Ik herinner mij nog het topic over jouw bekeuring inzake de mishandeling van jouw hond.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 13:53

Electra63 schreef:
Misschien moet je eens gaan nagaan hoe het komt dat je soms problemen hebt met je honden? Misschien toch eens een cursus gaan doen? Het is namelijk niet de eerste keer dat er problemen zijn met jouw dieren.
Ik herinner mij nog het topic over jouw bekeuring inzake de mishandeling van jouw hond.

ja en over die bekeuring hebben we niks meer gehoord.
dit was ook geen bekeuring maar een transactie voorstel.

en ik heb met mijn hond curses gedaan door een goede begeleider.
en dit heeft verder ook niks met het topic te maken ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 14:03

de foto's van ons maatje nu hij weer thuis is.

op zijn kussen met een oude kussen sloop er omheen
Afbeelding

zijn mooie koppie (ogen kijken groening maar dit komt door de flits)
Afbeelding

knuffelen bij me zoontje
Afbeelding

kale plek op zijn pootje van het infuus :(:)
Afbeelding

en 2 foto's voor het idee hoe groot de bench is. (hij mag helaas echt niet meer ruimte hebben nu)
de reismand staat er in zodat hij toch een plekje heeft waar hij in kan kruipen (de krabpaal mag nu niet ivm springen een daar zit zijn mandje aan vast)
Afbeelding
Afbeelding

en van uit het raam zagen we een witte duif.
hopelijk brengt deze waar hij simbool voor staat namelijk vrede
Afbeelding

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:36

hanny_jelke schreef:
tja het is natuurlijk een risico en me zoontje is al eens gebeten door onze vorige hond dus laat kind en hond nooit alleen.

Fijn dat het met King weer wat beter gaat! :(:)

Echter baart me het berichtje hierboven best zorgen.
Als de hond al de kat pakt vanwege voer, hoe gaat dat
dan als één van de kinderen in de buurt komt van zijn voerbak of kluif?
Je kan niet altijd ogen in je achterhoofd hebben en ik denk dat het zeer verstandig is om
hierop nog te gaan oefenen (niet met echte kinderhandjes uiteraard!!).

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 15:37

klomp schreef:
hanny_jelke schreef:
tja het is natuurlijk een risico en me zoontje is al eens gebeten door onze vorige hond dus laat kind en hond nooit alleen.

Fijn dat het met King weer wat beter gaat! :(:)

Echter baart me het berichtje hierboven best zorgen.
Als de hond al de kat pakt vanwege voer, hoe gaat dat
dan als één van de kinderen in de buurt komt van zijn voerbak of kluif?
Je kan niet altijd ogen in je achterhoofd hebben en ik denk dat het zeer verstandig is om
hierop nog te gaan oefenen (niet met echte kinderhandjes uiteraard!!).

klopt. de hond is een herplaatser.
we zijn er al mee begonnen met begeleiding om hier aan te werken.
en tot nu toe mag ik zijn voer gewoon weg terekken. als hij het toelaat krijgt hij de voer bak weer terug.
we willen volgende week met vlees proberen (enkel onder begeleiding)
en de hond krijgt in de keuken eten zo kan de kleine er niet bij komen tijdeens het eten.

klomp

Re: vraagje over verwonding bij de kat,

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:17

Dat klinkt goed en inderdaaad, jij moet op elk gewenst moment het voer kunnen wegenemen.
Wat ook handig is, als je je handen liever heel laat, is de hond verdrijven van de voerbak door er met je benen voor te gaan staan en hem achterwaarts te laten gaan. De voerbak zelf dus opeisen door je groot te maken en zelfverzekerdheid uit te stralen.

Succes, met de juiste begeleiding komt het vast goed!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:36

zie je wel TS het is maar goed dat je naar de DA bent gegaan.
altijd op je gevoel af gaan.
dat is wel flink schrikken een shock en 2 gebroken ribben en de bloeduitstorting.

hopelijk komt je ventje er weer helemaal boven op.
heel veel sterkte, en succes.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 19:18

klomp schreef:
Dat klinkt goed en inderdaaad, jij moet op elk gewenst moment het voer kunnen wegenemen.
Wat ook handig is, als je je handen liever heel laat, is de hond verdrijven van de voerbak door er met je benen voor te gaan staan en hem achterwaarts te laten gaan. De voerbak zelf dus opeisen door je groot te maken en zelfverzekerdheid uit te stralen.

Succes, met de juiste begeleiding komt het vast goed!

ja we waren al op die voedsel agresie aan het trainen mocht het een keer gebeuren dat me zoontje toch bij de hond kwam tijdens het eten.
vandaar ook het weg trekken. een kind eist de ruimte niet op maar trekt hem onder de neus vandaan vandaar dat we voornamelijk op deze manier trainen. we hebben voor goede begeleiding gekozen omdat het met de vorige hond fout is gegaan en daar ben ik blij om.
we hebben hem ook meteen gebeld.
hij denkt dat hij de kat wel aan gevallen heeft omdat hij vind dat hij boven de kat in de "roedel" staat.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:29

Toch vreemd dat de hond direct als gevaar wordt bestempeld terwijl TS niet eens weet wat er nou precies gebeurd is... Misschien heeft de hond zich wel verweerd omdat de kat hem aanvloog? Misschien is de kat wel ergens bovenop gevallen?
Gebroken ribben, maar geen bijtwond? Lijkt me niet dat de hond de kat dan echt heeft gebeten.

TS, de manier waarop jij voedselagressie probeert af te leren is absoluut niet de juiste. Wat jij je hond nu leert is dat zijn voer wordt weggehaald als de baas in de buurt komt. Iets wat de hond ervaart als niet leuk, waardoor hij de bak nog meer gaat verdedigen. Wat trouwens zijn goed recht is, omdat zelfs de ranglagere zijn voedsel mag verdedigen.
Ik twijfel dus behoorlijk aan de 'goede begeleiding', want imo iemand die dat adviseert, vind ik geen goede begeleiding.

Een hond ziet een kat niet als roedelgenoot, echt niet. Voedselagressie heeft niks te maken met rangordeproblemen. Omdat een ranglagere zijn voedsel mag verdedigen, ook tegen de ranghoogsten.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:57

Nikki__ schreef:
Toch vreemd dat de hond direct als gevaar wordt bestempeld terwijl TS niet eens weet wat er nou precies gebeurd is... Misschien heeft de hond zich wel verweerd omdat de kat hem aanvloog? Misschien is de kat wel ergens bovenop gevallen?
Gebroken ribben, maar geen bijtwond? Lijkt me niet dat de hond de kat dan echt heeft gebeten.

TS, de manier waarop jij voedselagressie probeert af te leren is absoluut niet de juiste. Wat jij je hond nu leert is dat zijn voer wordt weggehaald als de baas in de buurt komt. Iets wat de hond ervaart als niet leuk, waardoor hij de bak nog meer gaat verdedigen. Wat trouwens zijn goed recht is, omdat zelfs de ranglagere zijn voedsel mag verdedigen.
Ik twijfel dus behoorlijk aan de 'goede begeleiding', want imo iemand die dat adviseert, vind ik geen goede begeleiding.

Een hond ziet een kat niet als roedelgenoot, echt niet. Voedselagressie heeft niks te maken met rangordeproblemen. Omdat een ranglagere zijn voedsel mag verdedigen, ook tegen de ranghoogsten.

een hond ziet een kat niet als ''roedelgenoot''. dat klopt. maar een mens is ook geen roedelgenoot.
wij (de mens) zijn immers geen hond, en spreken ook de hondentaal niet.

de ranglagere MAG zijn voedsel verdedigen, maar de ranghoogere zal bepalen wat die daar mee doet, accepteren of niet.
een hond die als laagste in de roedel staat, zal nooit het eten van de hogere pikken (al zullen sommige wel het lef hebben om het te proberen)
maar andersom gebeurd het wel.

verder ben ik het wel eens met je 1e alinea. er wordt als snel een stempel op het hoofd van de hond gezet,
terwijl je niet zeker 100% weet wat er gebeurd is.
de kat kan inderdaad gevallen zijn, waar de hond mischien van geschrokken is, en vandaar het lawaai...?

het blijft gissen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:52

hanny_jelke schreef:
Electra63 schreef:

ja en over die bekeuring hebben we niks meer gehoord.
dit was ook geen bekeuring maar een transactie voorstel.

en ik heb met mijn hond curses gedaan door een goede begeleider.
en dit heeft verder ook niks met het topic te maken ;)

Maar het is wel verbazend hoeveel ellende je hebt in een jaar tijd met 3 honden en 1 dode kat en nu deze kat :? :x

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:02

Liesjecyros, ik ben blij dat ik niet de enige ben, die het opvalt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:06

Electra63 schreef:
Liesjecyros, ik ben blij dat ik niet de enige ben, die het opvalt.

ach ja...soms is het beter om geen dieren te hebben denk ik :o

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:28

achja jullie denken maar wat jullie willen (de laatste 3)
want zo is half bokt denken het beter te weten en duwen een ander finaal de grond in daar ben ik ondertussen wel aan gewend. ;)

@nikki_
dit is inderdaat het geval maar omdat wij een klein kind hebben en kinderen dat kunnen doen, leren we hem op deze manier dat hij het terug krijgt en hij krijgt ook altijd wat lekkers extra zodat hij het als iets positiefs ziet.
hij krijgt 4x maal daags een een portie eten en dit oefenen we 1x maal daags.

wat er presies is gebeurt blijft gis werk ook voor ons ik ben allang blij dat mijn maatje er boven op gaat komen.
maar net als bij ons mensen hebben gebrokken ribben tijd nodig om te helen.
dus hij zal er voorlopig nog wel goed last van hebben.
gelukkig heb ik wel pijn stillers voor hem dus hoop dat het een beetje mee valt met de pijn.

hij geniet nog steeds van aandacht maar vind op zijn rug en zij geaait worden nu niet fijn.
(ribben zijn rechts gebroken te hoogte van de ruggengraat)
dus houden we het nu bij zijn kopje

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:01

Hanny, ik wil jou zeker niet de grond in trappen, maar sommige bokkers vallen (negatief of positief) op. Jij bent mij opgevallen vorig jaar door jouw topic over die (vermeende) transactie. Het was een gemeend advies van mij, ik geloof dat jij het beste voor heb met jouw dieren, maar misschien ontbreekt de juiste kennis/ervaring met honden in combinatie met kinderen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 23:43

Electra63 schreef:
Hanny, ik wil jou zeker niet de grond in trappen, maar sommige bokkers vallen (negatief of positief) op. Jij bent mij opgevallen vorig jaar door jouw topic over die (vermeende) transactie. Het was een gemeend advies van mij, ik geloof dat jij het beste voor heb met jouw dieren, maar misschien ontbreekt de juiste kennis/ervaring met honden in combinatie met kinderen.

en om te voor komen dat het nogmaals fout gaat hebben we via een hondenschool een begeleider/traiener gezocht
waar ik me goed bij voel en waarbij ik denk dat me dieren er ook baat bij heb.
mensen maken fouten daar ben je mens voor het is alleen jammer dat je constant op je fouten gewezen wordt.
ik maakte dit topic omdat ik oprecht bezorgt was om mijn kat en het bleek wel dat ik het bij het juiste eind had.
en ik had gehoopt gewoon update's te kunnen geven over hoe het met mijn mannetje gaat.
en het later nog eens terug te kunnen lezen. want gister is voor mij alles op automatiche piloot gegaan.
kan me niet veel meer herinneren en weet enkel dat ik bang was dat ik ook hem kwijt was.
dat mijn andere poesje vergitigt is, kan ik niks aan doen en ook voor haar heb ik de DA laten vechten terwijl we al wisten dat de kans maar 25% was.
dus ik denk niet dat ik mijn dieren tekort doe aan weigering van DA.
en ja ik heb met me vorige hond fouten gemaakt maar daar heb ik wel van geleert.
dat dit zo is gelopen is gewoon pech en foute loop van omstandigheden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:02

Ik hoop oprecht dat het goed komt met je poes en je hebt gelijk: iedereen maakt fouten, sommigen wat meer als anderen en sommigen leren van hun fouten en anderen weer niet. Ik wens je in ieder geval het beste met je dieren en kind en ik zou lekker updates plaatsen, als jij dat leuk/nuttig vindt. Succes.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 09:10

even een korte update.
met oud en nieuw was hij een beetje aan de diaree maar verder wel rustig.
de diaree is weer over en na contact te hebben gehad met de DA denken we dat dit door de stress van het geknal.
de bloed uitstorting onder zijn buik en zei beginnen heel mooi te slinken.
maar dat kan nog wel even duren voor het helemaal weg is (volgeens de DA)
want het moet weer door het lichaam opgenomen worden, net als bij ons een blauwe plek rustig moet weg trekken.
de ribben zijn nog wel pijnlijk maar daar heeft hij nog pijnstillers/ontstekingsremmers voor.
dat zal het meeste tijd nodig hebben.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 15:09

na telefonies over leg mag de kat vrij,
we laten de bench nog even staan zodat hij wel een rustig plekje op kan zoeken.