Problemen met m'n hondje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:12

ja precies,mensen denken vaak dat kleine hondjes geen opvoeding nodig hebben,helaas.
Miepie77 schreef:
ten eerste aan de lijn doen, als dit vaker is gebeurt vind ik het asociaal van de baas om dan nog steeds doodleuk de hond los te laten lopen, dan is niet de hond verantwoordelijk maar jij als baas, verder heb je denk ik nooit aan opvoeding gedaan en ja dan krijg je dat dieren zelf gaan denken en dingen doen, dat is natuurlijk gedrag, dus maak een afspraak bij een hondenvereniging en ga op cursus want hier op bokt alleen ga je het niet leren, als je dit allemaal laat gebeuren ben ik al heel blij dat het hier om een heel klein hondje gaat en niet een Pitbull of Duitse Herder, maar elke hond hoe klein ook heeft regels nodig en die moet jij m leren en ook consequent blijven, want als je denkt hij weet het toch en niets meer doet begint alles weer opnieuw, naar cursus ermee en aan de lijn.

amigootje

Re: Problemen met m'n hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:32

Ga je aub verdiepen in honden gedrag, ook wat bv een muilkorf doet met een hond.

Laat je niet leiden door allerlei adviezen hier... Iedereen denkt hier alles te weten...

Dat zie je maar weer aan de voorbeeld honden die hier naar voren worden gehaald...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:39

ja ga je eerst eens verdiepen,hier boven stond ergens dat ze er geen geld aan uit wilde geven,dan vind ik dat andere mensen geen last hoeven hebben van een on opgevoed hondje,en ga me alsjeblieft niks vertellen over honden en het wel niet gebruiken van dingen,want ik weet waar ik over spreek.ik ben ook helemaal geen voorstander van een muilkorf,maar als ze niet willen gaan werken aan dit gedrag,en de hond maar los laten lopen dan moet deze een muilkorf,zou mooi zijn als iedereen zijn on opgevoede hond los liet lopen,dan zou er toch vaak schade aan de honden zijn.

dus als ts er mee gaat werken hoeft er waarschijnlijk geen muilkorf aan te pas te komen,maar willen ze er geen geld aan kwijt raken,dan is de goedkoopste manier om andere geen last te bezorgen of een mooi lijntje wil je dat niet dan een muilkorf.

en zelf vind ik dan een lijn beter omdat de hond zich dan kan verdedigen mocht een andere hond hem aanvallen.

dus ik blijf bij mijn advies of er mee gaan werken en anders aanlijnen of eventueel muilkorven
amigootje schreef:
Ga je aub verdiepen in honden gedrag, ook wat bv een muilkorf doet met een hond.

Laat je niet leiden door allerlei adviezen hier... Iedereen denkt hier alles te weten...

Dat zie je maar weer aan de voorbeeld honden die hier naar voren worden gehaald...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:46

Een muilkorf is volgens mij ook het laatste wat je doet. Eerst maar eens opvoeden en een poging doen om het af te leren en dat kan gemakkelijk aan de riem. Want aan de riem kun je toch goed voorkomen dat de hond uitvalt?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:53

Langcara schreef:
Een muilkorf is volgens mij ook het laatste wat je doet. Eerst maar eens opvoeden en een poging doen om het af te leren en dat kan gemakkelijk aan de riem. Want aan de riem kun je toch goed voorkomen dat de hond uitvalt?

mensen die hun hond niet aanlijnen omdat ze dat lastig vinden zijn gewoon lui, ik vind het best aso als je weet dat je hond aanvalt dat je hem dan nog steeds niet wil aanlijnen of manieren wil aanleren, dan zadel je anderen met jou probleem op en als de hond dan word afgenomen of je doet hem weg, dan ligt het allemaal aan de hond, dat jullie (TS) er zelf geen verantwoordelijkheid voor wilden nemen is natuurlijk niet de oorzaak, hier ook een paar maanden geleden een hond onder een auto omdat ie altijd los liep, zeggen die eigenaren nog ja HIJ liep er zo onder en keek niet uit, nee dat hadden zij moeten doen, maar ach nu hebben ze alweer een nieuwe, kan hier zo boos om worden.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:46

Ik snap mensen niet Miepie. Een dier is dom, heeft geen verstand (vinden ze), maar op andere momenten verwachten ze dan toch dat hij logisch kan redeneren. Mensen banketstaaf net zoals het ze past.