Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dierenfan schreef:idd werkt beaphar en frontline niet geweldig. Wij hebben nu alles behandeld met advantage en eindelijk!! zijn we van de vlooien af bij de katten die net van straat af kwamen. We kregen ze niet vlo vrij met frontline en aanverwante merken. Stronghold en advantage werkte wel.
Wilawander schreef:Met frontline heb ik juist goede ervaringen. Ik ontvlooi al meer als 7 jaar met frontline onze stalkatten en honden en heb nog nooit vlooien gehad terwijl de druk vrij hoog is hier buitenaf en alle katten van de boeren wat wandelende vlooiebalen zijn. Ik ontvlooi alle 4 weken en in de wintermaanden om de 5 weken.
Ook in de dierenartsenpraktijk waar ik voor kort werkte was Frontline het meest verkochte middel voor vlooien en ook nooit geen problemen. Op de 2e plaatst Stronghold.
, dat zal ook vast geholpen hebben).AnnebelleVD schreef:Grr ik heb wat bedrijven gebeld om het te laten doen, maar de prijzen lopen uiteen van de goodkoopste 152 incl. BTW voor 2 behandelingen tot wel 145 euro per behandeling....
Sjeminee
Een belletje naar de dierenarts om te vragen of het te combineren valt is verstandig. De omgeving goed behandelen met een spray zoals deze KLIK. Helaas hebben ze de beste omgevingsspray uit de handel gehaald (ben even de naam kwijt), maar zal wel niet zo gezond zijn geweest
Overigens gebruiken bedrijven dezelfde middelen (mogen ook geen giftigere sprays gebruiken), dus is het goedkoper om zelf te doen
90 % van de vlooien (in verschillende stadiums, vlo, eitje, larven, pop) zit in de omgeving en maar 10 % op de kat (en op jou
). Helaas laten de poppen zich niet doden, dus wel de behandeling herhalen. rutting schreef:exil is een goed middel aanbevolen door mijn trimsalon ook goede ervaring ermee super spul,frontline ook gebruikt sorry slechte ervaring vlooien zijn resistent tegen frontline algemeen bekent bij mijn dierenarts en trimsalon,vlooien zitten in droge donkere warme omgevingen,vlooien kunnen niet tegen water willawander wil je niet aanvallen maar is bewezen zo schrijven er meer mensen erover dat vlooien niet tegen water kunnen,zowel mijn dierenarts trimsalon en de dierenwinkel hebben me er over verteld,maar goed.
(behalve de poes en ik
) en nu werkt het in, mijn huis ruikt alsof het net geverfd is, bah. Dus ik ontvlucht straks de bende en ga lekker naar stal en de poes blijft buiten of in de woonkamer en dan zijn we hopelijk klaar met stadium 1. Over 2 weken nog een keer de hele riedel. Wilawander schreef:ben er lekker wel vanaf geen vlooien meer in huis dankzij goed dweilen stofzuigen waarbij in de stofzuigerzak stukjes vlooienband heb gedaan naden en kieren met een spuitbus voor kruipende ongedierte gebruikt incl voor vlooien van een merk tuincentrum exil werkt goed vbij mijn hond geen allergies reakties dus alle maatregelen die ik heb getroffen werkt dus wel was mijn hond zelfs met vlooienshampoo vanaf de eerste keer dat er een vlooienplaag geconstanteert werd de vlooien gingen door het water dood ze verzopen en spoelde van de hond af ,daarna behandeld met exil ,huis ontsmetten met een ongedierte spuitbus voor vlooein beddegoed wassen.mandje ontsmetten enz nu haast geen vlo meer te bekennen dus water helpt wel degelijk dierenartsen willen gewoon er dik geld aan verdienen grrutting schreef:exil is een goed middel aanbevolen door mijn trimsalon ook goede ervaring ermee super spul,frontline ook gebruikt sorry slechte ervaring vlooien zijn resistent tegen frontline algemeen bekent bij mijn dierenarts en trimsalon,vlooien zitten in droge donkere warme omgevingen,vlooien kunnen niet tegen water willawander wil je niet aanvallen maar is bewezen zo schrijven er meer mensen erover dat vlooien niet tegen water kunnen,zowel mijn dierenarts trimsalon en de dierenwinkel hebben me er over verteld,maar goed.
Exil is een middel dat dierenartsen niet eens willen verkopen daar de werking niet bepaald goed is. Ook reageren er nog wel eens dieren allergisch op.
Resistentie tegen Fipronil, de wekrzame stof is er niet. Sterker nog de fabrikant van frontline heeft een nieuw middel op de markt met de zelfde werkzame stof. (Effipro). vaak wordt het verkeerd gebruikt of is de vlodruk te hoog,wij hebben in de praktijk totaal geen last van resistentie of klachten dat frontline niet zou werken.
Van mij mag je dwijlen met water maar kan je nu al vertellen dat dat in een warme woonkamer niet gaat werken.
Dus sprayen, spuiten totdat je een ons weegt!