Mensen die 'korting' geven op dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:28

Elin_ schreef:
Ja! Gezien op marktplaats bij paarden.''EindeJaarskorting'' oftwel.. Opruiming hoe ze het in de winkel zouden noemen!

Ja, echt om van te kotsen.. Net iets anders zeggen, maar toch hetzelfde bedoelen.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:54

Brainless schreef:
ElineB schreef:
Erg vreemd inderdaad, heb het ook weleens gezien. Het zijn dieren, geen producten.
Jammer dat veel mensen dat niet inzien.

Volgens de wet zijn dieren gewoon producten/goederen.

Emotioneel gezien, niet natuurlijk.

Wát?! In welk land wonen wij zeg, vreselijk.

Dieren zijn dieren, net als wij eigenlijk.
Evenveel rechten als ons krijgen ze nooit, dat hoeft ook niet. Maar zoals het nu gaat kan het ook echt niet..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:01

ik geef in de winkel ook vaak korting.
Dit is niet omdat de dieren ziek zijn oid, absoluut niet.
Maar wel om verschillende redenen
bv: konijnen die te groot worden (komen bij ons op 8 weken, zijn meestal binnen de week/2 wkn verkocht, soms blijven er enkele 4 weken zitten, maar in 4 weken tijd groeit een konijn praktisch tot volwassen formaat) verkopen minder goed dan kleintjes, die zakken we dan in prijs om ze ook een kans op een huisje te geven.
Dieren in promo's met kooien, zodat de dieren een goede kooi krijgen
dieren 1 kopen, tweede aan lagere prijs (bij bv konijnen, ratjes, gerbils, cavia's, etc) zodat ze niet alleen zitten.
Dieren met een blijvend, niet meer schadelijk gebrek (bv soms gebeurt het dat een dier vecht, en dat ze bv oogletsel oplopen, die worden eerst verzorgd, maar soms blijven ze blind, zonder dat ze er verder pijn of last van hebben, of dieren die bv ooit een pootje gebroken hebben die bv scheef terug gegroeid is, of een cavia die longontsteking gehad had, en ondanks 5 antibiotica kuren, en injecties van de dierenarts een blijvende rochel had, maar voor de rest vol leven zat, goed at, en erg actief was, dergelijke dieren verkopen we vaak aan verminderde tot sterk verminderde prijs, of in een enkel geval geven we ze gratis weg ) )

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:03

Ja nouja aan de andere kant.. dieren verkopen is ook handel en korting geven trekt klanten, als je niet aan klantenwerving doet kun je net zo goed gelijk stoppen met je zaakie. Zelf zie ik het liever zo dat je bij aankoop van het dier korting krijgt op een verblijf/toebehoren, maargoed stel ik zoek een vogel en ik neus wat rond op internet wil ik toch liever die ene die goedkoper is dan die ene zelfde vogel welke 40 euro duurder is.. prijs zegt helemaal niets over kwaliteit, daar moet je zelf je ogen voor open houden