eiegn hond!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thorstensen

Re: eiegn hond!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:10

Die kat raakt er wel aan gewend, meschien word hij er minder schrikkerig van. Geef hem gewoon voldoende (hogere?) ruimtes waar die naar toe kan als ie even weg moet van de hond. Succes en veel plezier !

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:17

Als de hond niets aan katten gewend is en rustig doet zal de kat er denk ik wel aan wennen,maar dat duurt denk ik wel even..Toen ik mijn eerste hond kreeg hadden wij ook al een kat die echt niet van honden hield..Later zaten kat en hond samen bij mij op de bank en ging het prima...Zorg wel dat de kat een plek heeft in huis waar hij zich veilig voelt en daar naartoe kan als hij de hond in het begin nog niet accepteert..Mijn huidige kat moet aan alles wennen wat nieuw is en ook al is ze met honden opgegroeid vond ze in het begin mijn nieuwe pup echt niet leuk..Ze kon altijd naar boven,waar ze ook een mandje heeft waar ze graag in ligt(de hondjes komen daar ook nooit)..In het begin was ze ook veel boven,nu gaat het super en is ze weer veel meer beneden bij ons..

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:19

Beste kun je zorgen dat de kat de hoogte in kan en vandaar uit kan de kat zelf bepalen wat ie doet. De vraag is alleen wat doe je als het een fervent katten jager is? Want dat risico loop je wel aangezien je niet weet hoe het eerste contact van de hond met katten is geweest.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:43

WinSel schreef:
Maar je ouders weten ook dat de kat er bang voor is toch ?
De kat was er eerder, zorg dat je hem/haar niet verwaarloosd

Daar ben ik het mee eens!
En 9 van de 10 x gebeurt dit dus wel, daarom zeg ik dat ik vind dat de hond daar niet thuis hoord ;)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 21:10

bedankt iedereen, maar wat moeten we doen als onze kat nu schrik heeft van ons???? Ze is gewoon heel bang by mensen xx

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:27

Waarom zou de kat nu extra bang worden van jullie? Als de hond gewoon normaal met katten om gaat dan komt t wel goed. Duurt misschien ff maar geef ze de tijd en de ruimte.

Weet je al of de hond katten gewend is?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:28

Ik had ook al jaren katten, toen er een hond bij kwam. (wel een puppy).
Het is allemaal goedgekomen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:32

En geef t vooral niet te snel op. Geef t minimaal 2 maanden voordat je überhaupt denkt dat t niet gaat.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:33

Ik zou de kat de komende tijd niet buiten laten, dan heb je inderdaad kans dat ze minder snel geneigd is om binnen te komen en zelfs helemaal niet meer terug te komen omdat 'haar plek' weg is. In ieder geval de eerste twee weken binnen houden en zorgen dat zij een eigen plek in huis heeft waar het rustig is en de hond niet bij kan komen.
Verder niet teveel aandacht aan haar geven. Je zegt dat ze ook angstig is rondom mensen, dan zou ik haar eerder even met rust laten. Geef haar zelf de tijd om op onderzoek uit te gaan en probeer haar vertrouwen te blijven houden door eten te geven.
Het komt vanzelf wel goed, alleen de ene kat doet er langer over als de ander. Het is niet van tevoren te voorspellen, maar je kunt het zelf wel bevorderen door zelf te doen alsof er niets veranderd is en vooral de hond niet naar de kat toe te laten gaan. Uiteindelijk is voor de hond dan ook het leuke er vanaf en zal die de kat negeren omdat het bij het huis hoort. Ik heb hier thuis ook een kat die voorheen absoluut niet met honden kon (hij heeft mijn moeder in haar duim gebeten doordat de hond te dichtbij kwam) en die is nu dikke maatjes met de honden en gaat zelfs mee met de honden uitlaten. Ligt ook regelmatig in de hondenmand ;)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 21:52

bedankt, onze kat (kwastje) ligt buiten in een groot fietsenkot en is een echtre buitenkat. Haar eten ligt in dat kot. De hond gaat 's nachts in de garage liggen en normaal gezien is de kat 's nachts altijd buiten x

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:08

elisedcl schreef:
bedankt, onze kat (kwastje) ligt buiten in een groot fietsenkot en is een echtre buitenkat. Haar eten ligt in dat kot. De hond gaat 's nachts in de garage liggen en normaal gezien is de kat 's nachts altijd buiten x

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar het antwoord op mijn vragen. Waarom moet het dier trouwens 's nachts in de garage dan? Is hij dat ook gewend?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:04

De meeste reacties vind ik erg overdreven. Ik heb al zo lang ik leef katten en pas sinds 4,5 jaar honden. De 1e hond moest dus bij de katten. En de katten vonden de hond niet leuk. Punt. Maar om dan maar geen hond in huis te halen, gaat mij te ver. Noem me egoistisch. Ik vind dat je dit prima kunt begeleiden. De meeste katten willen hoog zitten. Ik heb altijd de katten op tafel, en op de trap eten gegeven. De hond kon daar niet bij. De katten konden altijd naar buiten als ze dat wilden. En ze mochten door t hele huis lopen, de hond mocht niet naar boven. Zo was er altijd een veilig plekje voor de katten.

Dit gaat prima. Ik heb nu sinds 6 dagen een pup van 14 weken erbij. Die kent katten niet. Wel kippen, maar die heb ik nog niet :D
Dus introduceer je dit rustig en vooral onder toezicht. Hondje mee, poes aaien, rustig praten. Poes moet wegkunnen en hond hou je vast. En de hond mag niet achter de poes aan. Dus soms een luid: "Nee". :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 08:29

oh gaaf de kat kan in elk geval het fietsenhok nog in, zal ze heel blij mee zijn tijdens oud en nieuw!! niet meer in huis want daar leeft een zeer gevaarlijke hond (in haar ogen) waar ze bang van is. NIet gezellig bij het gezin, nee, lekker tussen de fietsen. Wat een rust........

Overigens, een hondenweide is nergens voor nodig hoor. Gewoon mee lopen en uitlaten. Zo'n weide kennen ze na een kwartier al en hebben ze niet meer de behoefte om daar uitgebreid dagelijks een uur te gaan snuffelen terwijl er niets veranderd.

Honden en katten kan je zeker prima begeleiden. Heb hier een hond die katten wil eten en heb 1 kat. Deze is gekozen op het feit dat ze al heel haar leven gewend was een grote roedel grote honden (doggen) om zich heen te hebben en heel fel is op honden. Niet uit angst maar uit dominantie.
Dit gaat hier heel goed ze is er nu bijna een jaar en we begeleiden nog steeds de hele dag door maaar het loopt nu wel gewoon langs elkaar heen. Overigens altijd al een kat gehad hier toen die hond kwam ook (hond uit asiel) en van de hond wisten we het niet dat hij zo was tegen katten. Dat wisten we pas toen hij de kat tegen kwam. En gezien het een half wilde kat was die bij goed weer (3 jaar geleden) niet binnen kwam, kwamen we erachter na 2 weken ongeveer.
Maar wij hebben hier wel de ervaring, de tijd en de energie om het op te lossen en dat gaat al jaren dus zonder ook maar 1 bijt onderling en inmiddels is hij er wel aan gewend. Hier heerst ook gewoon rust in huis want wij regelen het en niet hun

Echter om al te spreken over de kat kan in het fietsenhok voordat de hond er is en dan zeker om deze tijd van het jaar vind ik enorm TRIEST en komt op mij over als: wij willen een hond PUNT en die kat zoekt het maar uit.

Als jullie kat zo enorm bang is van jullie dan zou ik eerst maar eens werken aan een band onderling. Mijn vorige kat was wild toen ze hier aan kwam lopen (en broodmager) heeft me zeker een jaar gekost om ze te mogen aanraken, daarna duurde het een jaar voordat ze naar binnen durfde te komen en toen kon ik jaren lang alles met haar doen wat moest. Dus dierenarts, ontvlooien, ontwormen enz.
Ik was wel het enigste persoon wat in haar buurt kon komen. Puur omdat ik haar in haar waarde liep. Als het niet nodig was raakte ik ze niet aan en als ze kwam en het was even mogleijk dan liet ik alles vallen waar ik mee bezig was en ging haar kroelen en aanhalen todat ze weer weg wilde.
Heb dus nooit veel met haar gekunt maar wel zoveel nodig was door onderling vertrouwen.
pfffffff en dan kom je erachter hoeveel je ze nog mist (nog maar 2 maanden geleden doodgereden)......

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:41

Kan toch zijn dat de kat altijd buiten heeft geleefd en zich in het fietsenhok fijn voelt..Je weet niet wat de geschiedenis is van die kat..Overigens hebben wij hier ook een aantal boerderij katten die min of meer wild zijn en nooit binnen komen of zich laten aaaien(ze zijn aan komen lopen)..Deze wonen hier en krijgen te eten en wonen zeg maar in de schuur..Die lopen ook niet weg voor de hond die ze niet leuk vinden,ze blijven hier gewoon en zoeken als het ze te veel wordt altijd wel een hoog plekje..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:45

O en al die negatieve reacties zijn nou echt niet aardig..Ts is heel blij dat ze een hond krijgen en wie zegt dat ze niet goed voor de hond gaan zorgen??Er zijn inderdaad veel gevallen waarbij er niet voor de hond wordt gezorgd of mee omgegaan,maar om daar nou bij voorbaat vanuit te gaan??

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:55

Tjonge dierenfan wat ben jij een leuk persoon, je hebt het hier tegen een meisje van 13 waarvan haar ouders besloten hebben dat er een hond komt, zij probeert op deze manier er voor te zorgen dat het tussen kat en hond goed komt en jij reageert zo? Complimenten, jij mag echt trots zijn op jezelf net zoals een aantal andere hier.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 10:16

euhm ik ben 15 hoor :+
en ja de kat is het al lang gewend om buiten te eten en dergelijke...
We hebben Sylka van een asiel en daar stond bij dat ze met huisdieren overweg kan, hoe het zit met
katten ga ik nog vragen.

xxx

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 11:01

euhm ik heb pas GROTE fouten ondekt. De hond noemt Skyla en niet Sylka. En mijn titel, OMG!!!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:32

dierenfan schreef:
Overigens, een hondenweide is nergens voor nodig hoor. Gewoon mee lopen en uitlaten. Zo'n weide kennen ze na een kwartier al en hebben ze niet meer de behoefte om daar uitgebreid dagelijks een uur te gaan snuffelen terwijl er niets veranderd.

Amen. Met een hondenweide kom je er niet. Een hond heeft ook mentaal prikkels nodig, daar moet je geregeld mee gaan lopen. En de hond moet ook ergens los kunnen rennen tijdens een wandeling, dus niet continu aan de riem.

Verder zijn er mensen die katten hebben en die katten zelfs onderling aan elkaar kunnen laten wennen, door hier en daar in te grijpen, en die kunnen hun katten ook aan een hond kunnen wennen.

En er zijn mensen die helemaal niets met hun katten kunnen. Die snappen gewoon niet hoe ze het aan moeten pakken. En die vinden dus dat jullie het fout hebben gedaan om een hond erbij te halen in huis. Moet je je niets van aantrekken. Er bestaat nog zoiets als beleid.

De kat is bang voor mensen. MAar is de kat ook bang voor elke willekeurige hond? Een mens is een ander wezen dan een hond en dieren maken wel degelijk onderscheid. Misschien valt het het allemaal wel mee.

Want is de kat wantrouwend of is hij gestresst? Zorg dat de kat een uitweg heeft in huis, een plek waar hij zich kan terugtrekken. Het scheelt dat de hond katten gewend is, deze zal de kat niet opjagen. Geef het de tijd en geef het een kans.
Forceer niets en wanhoop niet te vroeg. Het kan misschien wel een jaar duren voordat het allemaal goed samen gaat, maar neem die tijd dan ook.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:57

Bassenqua schreef:
Tjonge dierenfan wat ben jij een leuk persoon, je hebt het hier tegen een meisje van 13 waarvan haar ouders besloten hebben dat er een hond komt, zij probeert op deze manier er voor te zorgen dat het tussen kat en hond goed komt en jij reageert zo? Complimenten, jij mag echt trots zijn op jezelf net zoals een aantal andere hier.

Mag wel zeggen dat ik op zich best wel gezellig ben idd :D en geloof me, ik kom nergens in het topic tegen hoe oud TS is en ga niet bij iedereen eerst profiel nakijken voordat ik reageer op een bericht.

Waarom ik zo reageer is heel makkelijk. Ik geef een hoop tips (en zeker ook gewoon MIJn mening en die hoeft niemand te delen ;) ) en zeg niet dat het per definitie enorm fout is alleen gaat dit veel tijd kosten en als het nu februari was zou ik al heel anders reageren dan nu tijdens de vuurwerk stress die een hoop dieren hebben. Dan zitten ze al zo enorm in stress en dan nog een dier erbij nemen die nog een hoop extra stress geeft. Alle reden voor paniek zo.

Hebben vandaag overigens weer zo'n leuk impulsief aangekocht hondje binnen gekregen. Rondom gecoupeerd, ongeveer 3 á 4 maanden jong. Had een epileptische aanval en is op straat gewoon als vuil achtergelaten tijdens de aanval. En dat in Nederland!!!!!!!!!!!

Daarom zou ik zo enorm graag willen dat mensen eens goed nadenken voordat ze een dier aanschaffen. Nu kan TS er waarschijnlijk niets meer aan veranderen maar dan nog is het van haar ouders in elk geval een hele domme zet zo! Hopelijk valt het achteraf enorm mee met de stress voor de kat en pakt de kat het goed op dat er een hond bij gekomen is.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 09:35

we hebben de hond nu van gisteren, en we hebben de kat nog vandaag gezien. Vanaf ze de hond zag was ze wel weg! ik hoop dat ze rap gewoon word aan de hond!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:39

Leuk joh!~iedereen hier gewoon lekker laten en praten met de gene die wel gewoon tips geven waar je om vroeg.
Anyway, Als de hond binnekomt, ga je lekker met je katje spelen, en lok je hem steeds meer naar de hond toe, en verder raken ze vanzelf wel aan elkaar gewent hoor! Mijn hond en kat gingen in het begin echt vechten om hun territorium, Maar nu zijn ze egt beste maatjes!

Suc6!

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 09:40

de kat durft niet binnen als de hond binnen is

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:34

geef het tijd, komt vanzelf wel.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 10:58