Hmm ja en die opvang, sommige mensen zijn erg principieel daarin, soms gaat het een lange tijd goed tussen 2 beren en slaat het toch ineens om. Over het algemeen valt het mee als er geen vrouwtjes in dezelfde ruimte zijn ed. Maar castreren en een zeugje erbij is voor de beestjes vaak wel een van de mooiste oplossingen, vind ik. Ik vind het iig erg leuk om de natuurlijke interacties te zien
En die zijn tussen beer en zeug(jes) toch heel anders dan beer-beer of zeug-zeug. Maar dat brengt natuurlijk wel wat kosten en het risico van de operatie met zich mee.
Je cavia kan ook wat schrikkerig zijn doordat ie alleen is, sommige komen echt tot hun recht als ze samenzijn.
Anders zou je een wat rustigere makke cavia kunnen zoeken, als je bvb op een forum kijkt voor cavia's zijn er wel fokkers die veel weten over de verschillende karaktertrekjes binnen soorten en van de caviaatjes die ze te koop hebben. Als het niet klikt hebt je bij zulke liefhebbers ook wel kans dat je kan 'ruilen'. Succes met je zoektocht 
Van de konijn-cavia samen adviezen word ik onderhand ook wel een beetje moe trouwens

Nop 

Ik ga toch niet een erbij kopen dus kappen nu!!!!