Dieren niet voeren! Hoe maak je dat duidelijK!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Dieren niet voeren! Hoe maak je dat duidelijK!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:12

Denk niet dat mensen daar intrappen de D.A. rekening aan hun presenteren.Die weten echt wel dat de eigenaar van de dieren de rekening moet betalen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:32

Ik zou mijn eigen voedsel resten bij hun in de tuin kiepen.

Op een gegeven moment ben je er inderdaad klaar mee.
En ik zou inderdaad ook een filmpje maken en dan de politie agent erop nieuw op af sturen.
Dan heb je bewijs.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:40

wat ik me erg afvraag; toen jullie hem 'betrapten' en hij werd 'boos' wat zei hij toen? Gaat het om een geestelijk beperkte man of was hij boos dat hij 'zijn' beestjes niet meer mag voeren? hoe zit dat? waarom was híj boos?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:43

Ken je niet een paar wandelende kleerkasten die wel in zijn voor een geintje? Als die met de boodschap "niet meer voeren of ....." aan de deur komen zal dat geen effect hebben? Als meneer agent niets onderneemt. Je doet het om je dieren te beschermen. En beschermen is niet strafbaar.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:51

Heel drastisch, als jouw voedselresten bij hem dumpen niet zou werken zou ik indien er meer voedselvergiftigingslachtoffertjes vallen die gewoon naar zijn tuin slepen. Of ben ik dan te direct?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:55

Voorlichtingsmiddag?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 17:18

sallandval schreef:
wat ik me erg afvraag; toen jullie hem 'betrapten' en hij werd 'boos' wat zei hij toen? Gaat het om een geestelijk beperkte man of was hij boos dat hij 'zijn' beestjes niet meer mag voeren? hoe zit dat? waarom was híj boos?

Nee, onze vrijwilliger werd boos. We hadden afgesproken dat we hem altijd op een nette manier aanspraken en het geduldig uitlegde. Maar er kwamen wat andere woorden uit de mond van de vrijwilliger toen hij de spaghetti zag liggen }> .

Ik denk dat filmen de beste oplossing is. Maarja.. moeten we nog iemand vinden die met een camera achter een boom wil gaan zitten met deze temperaturen 's avonds :P.

Je moet ook altijd nog opletten dat zulke mensen je niet aanvallen...

Waarom de man voert. Geen idee. Voor het plezier waarschijnlijk niet. Hij kiept het erin en loopt snel weg.. als je voor je plezier dieren voert dan kijk je hoe ze eten en genieten.

Het kan ook zijn dat die mensen de dieren gewoon dood willen hebben. We hebben een tijd geleden ook een zakje met spruitenbladeren gevonden, nog dicht. In het zakje zat ook het schilmesje erbij. Gelukkig hebben de dieren niet omgekeken naar het zakje voer.. want anders had het nog naar kunnen aflopen.

We hebben ook ooit eens een doos bevroren frikandellen bij de poort gevonden. Gelukkig niet in de weide gegooid.. maar als je bedenkt dat iemand denkt dat bevroren frikandellen als dierenvoer kunnen dienen.. dan kan je het IQ van die mensen wel inschatten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:07

Naast het bordje niet voeren een bordje met de waarschuwing dat er gefilmd wordt en dat beeldmateriaal van eventuele overtreders aan de politie wordt overhandigd, meestal kunnen ze dat erg goed lezen!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:47

Dat vind ik ook een erg goed idee Caira.. en dan hoeft het nog niet eens echt waar te zijn ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:19

ik zat ook al te denken van wat kun je daar nu mee?... die van Caira vind ik erg goed :j

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 12:18

Nee mag helaas niet. We hadden ook het idee om een 'nep-camera' op te hangen. Maar van de gemeente mag dat niet ivm privacy. We mogen geen straat/stoep/mensen filmen.
Een nep-camera mocht dus ook niet.

Bordjes ophangen mag ook niet, dat zou de indruk geven dat er een camera hangt en tjah dat mag weer niet.

(wat een gedoe)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:23

Geef die man een zak voer met de mededeling dat als hij graag de beesten voert hij dit dan maar verantwoord moet doen en elke dag best een kopje daarvan over de omheining mag mikken ipv zijn afval.

Verder zou je natuurlijk ook drastischer kunnen denken door gewoon aangifte te doen van afvaldumping... maar ja of er voor een pannetje spaghetti veel actie wordt ondernomen?

In eerste instantie zou ik zeggen plaats bordjes met pas op ik bijt :+ maar ja bij een kibo is dat natuurlijk niet zo'n aanrader.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:39

Ik ken het ...toen ik stage liep op de KB voor school gebeurde dit ook.
Op een gegeven moment hadden we 2 containers bij de poort staan waar men het eten in kon gooien. Zo konden wij tijdens voer tijd het gegeven eten uitzoeken.

Maar dat heeft bij TS ook geen zin denk ik.

Ik denk dat een dubbele omheining de beste oplossing is, zo kunnen de dieren in iedergeval niet bij het voer komen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:55

nou, de enige die ik nog kan bedenken die wellicht afschrikt is ipv dat 'vrolijke' plaatjes met die levende lachende beestjes. Een échte foto van een dode ezel oid? en die erbij zetten met een 'dit komt er van als jullie de beesten voeren' ?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:59

Ja maar maartje het is een KINDER boerderij. Je wilt toch niet dat kinderen die foto's zien? Ik zou wat ik eerder schreef opschrijven op een a4tje, daar de foto's bij doen van de dode dieren en dat bij die vent in de bus gooien.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:14

Moeilijk, hoor! Ik dacht eerst dat deze mensen het misschien doen als kostenbesparing omdat je moet betalen voor het legen van je eigen vuilcontainer. Ze gooien daarom hun afval bij iemand anders neer. Maar TS schrijft dat er een bak is waar het ook in gedumpt kan worden dus ofwel die paar stappen extra is te veel moeite ofwel het kan ze inderdaad niks schelen ofwel ze hebben een hekel aan de dieren/kinderboerderij......
Ik denk dat contact met lokale media wel een goed idee is en wijkpolitie inlichten (al is het een toevalstreffer als die net iemand zouden betrappen). Misschien een keer een tijdje een bord met DA-kosten en overleden/zieke dieren van een jaar voor dit soort zaken? Wel fijn dat andere voorbijgangers door die borden wel mensen er op aanspreken, sociale controle is belangrijk met dit soort dingen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:05

TS deze mensen leven in hun eigen wereld, ze zien het kwaad niet en willen het niet horen. Ze met de neus op daadwerkelijke harde feiten drukken wil nog wel eens helpen. Jullie hebben van alles binnen het redelijke geprobeerd met 0 als resultaat. Of je laat ze hun gang gaan en meer DA kosten krijgen en nog erger of neemt drastische maatregels. Dit stopt anders niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:16

Caira schreef:
Ja maar maartje het is een KINDER boerderij. Je wilt toch niet dat kinderen die foto's zien? Ik zou wat ik eerder schreef opschrijven op een a4tje, daar de foto's bij doen van de dode dieren en dat bij die vent in de bus gooien.

ohja... oeps, even niet aan gedacht :=

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:12

Ik hoor wel allerlei tips om de mensen af te schrikken.. maar ik denk dat je het meeste kans maakt door juist toenadering te zoeken. Als ze aandacht willen is negatieve aandacht net zo'n aanmoediging als positieve. Neem er eens de tijd voor en verdiep je erin waarom ze het doen, ga het gewoon vragen. Mensen zullen altijd meer doen (of laten) voor buren die ze kennen en aardig vinden dan voor buren die hen willen dwingen tot iets.
Buig de energie om en vertel dat ze graag mogen voeren met het gratis af te halen voer en dat ze desnoods het eten in jullie afvalbak mogen gooien (als het om de afvalverwerkingskosten gaat bv) maar dat jullie je dieren gezond willen hebben!!!

Draai het maar eens om, als je al jaren iets zou doen en je buren willen dat je het laat... ga je dan naar ze luisteren als ze boos worden of dreigen? Of zou je dan juist je hakken in het zand zetten? En als ze contact met je zochten, wat zou je dan doen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:27

ja kun je geen camera's hangen,wel aangeven dus dat er camera bewaking is.en op hangen dat er biju voedesel voeren verdere maatregelen genomen zullen worden.ik ken het verhaal,en mensen hebben echt een plank voor hun kop,als ze hun rommel maar kwijt zijn.sterkte ts en ik hoop dat de dierenpolitie/of een andere instantie je erna verder helpt met een boete voor iedereen die voert

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:58

Ik weet er alles van,heb namelijk ook een buurman die zijn volgens hem bruikbare etensresten bij mij over de schutting kiepert wanneer hij mijn hond(je) buiten ziet lopen!
Heb hem al meerdere malen gewaarschuwd dat ik dat niet wil hebben omdat hij gewoon zijn eigen hondenvoer krijgt en anders aan de dunne raakt of te dik wordt!!

Dan gaat het weer even goed en later merk ik dus dat die hond weer aan het schijt is,wanneer ik het dan in de gaten hou en voor ik de hond buiten laat even naast het hek kijk ligt er alweer kaas of staat er een blikje met iets of ligt er vlees of brood op de grond!!

Dier heeft met kerst twee dagen gekookte witte rijst moeten eten omdat hij binnen alles ondergepoept had en nog dun ook,ook heeft hij twee dagen kotsneigingen gehad of er een visgraat dwarszat of iets dergelijks,dankzij mijn leuke buurman.!!

Nu doe ik dus het volgende: voor ik de hond naar buiten doe veeg ik eerst het eten op en gooi het terug over de schutting,en warempel het helpt,zie nu al aantal dagen niks meer liggen!! ~~}>