Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stefje schreef:Ik denk dat de ren die gaat komen, ook gaat helpen. Ze hebben dan de keuze om echt weg te lopen, ofwel naar je toe te komen. Ik heb sinds kort enkele konijnen (verwaarloosde overgenomen) en denk dat je met oppakken heel voorzichtig moet zijn. Ik had in het begin een aparte ren waar ik inzette, maar merkte wel dat ook al dat hele korte voorzichtige oppakken ze iets schuwer maakte, ze liepen dan toch even weg als ik ze weer kwam halen. Nu een vaste ren eraan, en oppakken doen we niet meer. Ik denk dat je dat van jongs af aan moet doen, ofwel je hebt een konijn dat dat niet erg vind (waarschijnlijk dan toch van jongs af aan gewend), en anders moet je het gewoon niet doen. Het blijft tegennatuurlijk.
Ik had verder 'geen verwachtingen' van ze, ze zaten er enorm verwaarloosd bij bij de vorige eigenaar, ik kon dat niet meer aanzien en heb ze overgenomen met het idee 'als ze goed verzorgd rond kunnen huppelen en bij elkaar, en ik ernaar kan kijken, ben ik al tevreden'. Denk dat je ze de tijd en ruimte moet geven en wie weet hoe ze nog bijtrekken (dat is bij mij ook gebeurd, ze zijn heel aanhankelijk geworden, en dat is sinds augustus dit jaar).
saskiakefie schreef:Er zijn geen konijnen die van op pakken houden. Sommigen vinden het niet zo erg en zal de band niet direct verslechterd worden, maar leuk vinden ze het écht niet.