Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wilawander schreef:Benauwdheid kan heel stressvol zijn voor een hond. Daar past het bibberen wel bij. Weet niet hoe ze is qua karakter? als ze wat sensibel is kan dat goed passen.
franka75 schreef:misschien toch nog wat erin proberen te krijgen qua eten. anders gaat het echt fout, ik wens je veel sterkte, gelukkig drinkt ze nog. Is ze bang om te eten misschien vanwege de benauwdheid.
Wilawander schreef:Is het mogelijk dat ze een voorwerp in haar luchtpijp heeft?
Toverbal schreef:Zo het ook geen allergische reactie kunnen zijn? Zijn er ook "puffers" voor honden?.
Heb geen idee hoor. Roep maar wat.
botervlieg2 schreef:franka75 schreef:misschien toch nog wat erin proberen te krijgen qua eten. anders gaat het echt fout, ik wens je veel sterkte, gelukkig drinkt ze nog. Is ze bang om te eten misschien vanwege de benauwdheid.
Ze moet 4x per dag een pilletje hebben en dit steek ik in vlees.
Dit moet ze eten natuurlijk. Voor de rest gaat er niks in. Hopen op een telefoontje van de dierenarts!Wilawander schreef:Is het mogelijk dat ze een voorwerp in haar luchtpijp heeft?
er zijn foto's genomen en de luchtpijp is afgetast. Dit was mijn eerste idee ook maar dit is het dus niet.
Toverbal schreef:Ja het hangt er net vanaf waarvoor zij allergisch zou zijn, hoelang zoiets duurt.
Maar als zij nu een masker op zou krijgen met extra zuurstof wordt het dan minder? Of eventueel dan met een puf? is zoiets al eens geprobeerd?
Is haar keel opgezet op het moment van de benauwdheid?
Geeft de benauwdheid ook zuurstof te kort in het lichaam? of niet?
Ik ben geen DA, maar dat zijn dingen waar ik aan zou denken als mijn hond zoiets overkwam.
girlyggirl schreef:onze heeft dit ook gehad maar dat waren tumoren die de lichtpijp dichtdrukte en hij was al oud... lijkt mij dat ze die dan wel al gezien hadden?
Langcara schreef:Erg apart verhaal zeg. Het is niet echt een insectenperiode, anders zou je zeggen dat ze een steek insect had ingeslikt of zo waar ze allergisch op reageerde. Het kan toch een reactie op iets zijn.
botervlieg2 schreef:Het is een soort "vererging" van het probleem dat ze altijd al gehad heeft.
Een allergische reactie zou een zwelling in de luchtpijp/slokdarm veroorzaken maar dit is het dus niet.
Mijn vermoedde gaat naar die PCD, heb al enkele sites uitgepluist en het is echt exact dit verhaal..
Langcara schreef:Toch zou het niet verkeerd zijn te starten met antibiotica, maar dat hadden jullie al gedaan geloof ik en dit bracht al verbetering. Lijkt me reden om daar nog even mee door te gaan.
aerdenhout1 schreef:IK denk dat het al is gedaan, maar is zijn hart wel onderzocht?
Een van mijn bouviers had hetzelfde probleem en dat lag aan het hart.
Maar als je een normale dierenarts hebt gehad dan moeten ze dat toch hebben gecontroleerd??
Langcara schreef:en dan kan het ook hartworm zijn. Dit is met stronghold te verhelpen.