Wat vinden jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

peppert

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:45

Tuurlijk had hij ingeslapen moeten worden, maar niet zó snel. En zoals ik al zei, Toby leefde weer op in de auto onderweg naar de dierenarts, hij was weer wie hij altijd was.. Anders haal ik het echt niet in mijn hoofd hem op sleeptouw te nemen naar het bos.

Ik vind de reactie van Kuggur, diep triest, andere woorden heb ik er niet voor. Alsof ik op die poen zit te wachten, ik had liever mn hondje terug hoor! Volgens mij ben jij gewoon zo'n vals kreng die problemen heeft met zichzelf.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:48

Nounou, laten we het even beschaafd houden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:15

Kuggur schreef:
Gefeliciteerd, je poen terug, dierenarts die prima werk geleverd heeft afgezeken bij zijn/haar werkgever, je kunt trots zijn op jezelf.

Wat is dat voor een enorme rotopmerking, als iemand je zo behandeld terwijl je liefste schatje moet inslapen. Dan is poen niet zso belangrijk maar wel fijn natuurlijk En dat die gene een enorme douw krijgt. want dit kan niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:18

daarbij uiteraard veel sterkte maar het had absoluut anders gemogven , dit is niet jouw schuld dus laat dat varen, je kan er toch niks meer aan doen dus jezelf schuldig voelen heeft geen zin :(:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:46

peppert schreef:
Tuurlijk had hij ingeslapen moeten worden, maar niet zó snel. En zoals ik al zei, Toby leefde weer op in de auto onderweg naar de dierenarts, hij was weer wie hij altijd was.. Anders haal ik het echt niet in mijn hoofd hem op sleeptouw te nemen naar het bos.

Ik vind de reactie van Kuggur, diep triest, andere woorden heb ik er niet voor. Alsof ik op die poen zit te wachten, ik had liever mn hondje terug hoor! Volgens mij ben jij gewoon zo'n vals kreng die problemen heeft met zichzelf.

En ik vind het dieptriest dat je het lijden van je hondje had willen verlengen omdat hij "tuurlijk had moeten worden ingeslapen , maar niet zo snel".
En in plaats dat je dankbaar bent dat je dierenarts wél goed doorpakt, en het beste voor het arme diertje doet in de gegeven situatie geef je hem/haar nog een trap na.
Als je niet verdraagt dat mensen je niet naar de mond praten moet je niet op een openbaar forum om meningen vragen.
Je laatste opmerking zegt aanzienlijk meer over jouw dan mij...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:20

Kuggur schreef:
peppert schreef:

En ik vind het dieptriest dat je het lijden van je hondje had willen verlengen omdat hij "tuurlijk had moeten worden ingeslapen , maar niet zo snel".
En in plaats dat je dankbaar bent dat je dierenarts wél goed doorpakt, en het beste voor het arme diertje doet in de gegeven situatie geef je hem/haar nog een trap na.
Als je niet verdraagt dat mensen je niet naar de mond praten moet je niet op een openbaar forum om meningen vragen.

Ik denk niet dat ze het veel minder snel had gedaan als ze mocht kiezen, maar ze had op z'n minst een beetje mentaal voorbereid kunnen worden. Een dierenarts die op zo'n moment z'n hoofd bij andere zaken heeft kan nog zo goed handelen, feitelijk, maar als arts heb je meer verantwoordelijkheden dan feitelijk handelen naar wat het dier behoeft. Je hebt altijd te maken met een eigenaar (en dat is precies waarom ik in een lab sta te werken aan medische zaken :+ ).
Qua feiten kan ik je redenatie volgen, je belicht gewoon even de andere zijde niets mis mee. Maar dat het zo snel uit haar handen word gepakt en ze mentaal niet een prettig gevoel krijgt bij het afscheid nemen van een dier, dat vind ik niet erg professioneel van een dierenarts. En ja, dat zijn subjectieve zaken die makkelijk uit te vlakken zijn.. En toch vind ik dat ook die subjectieve zijde bij het arts-wezen hoort, als iemand zielsveel van zo'n beestje houd, dan heb je daar rekening mee te houden. Als je dat bestudeert als subject wat niet afwijkt van andere gevallen, dan kun je ook plaatsnemen in het lab :D (niet persoonlijk naar jou)

@ Ts, heel veel sterkte met het laten gaan van je hondje na zo'n lange tijd. Ik denk dat het wel de beste keus was om het diertje in te laten slapen, ook al was het 'maar' een virus, dat kan hard aankomen bij een ouder hondje dat al wat problemen heeft. Het was dan waarschijnlijk alsnog een lijdensweg geworden. Dus daar hoef je je niet schuldig om te voelen :(:) Sterkte de komende tijd :(:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:45

Inderdaad Orchid, dat klopt, en ja de betreffende dierenarts had ongetwijfeld taktvoller kunnen handelen. Ik vind echter dat hij zij geen veeg uit de pan had verdiend. De TS denkt hier anders over.

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:06

Ja, en heel logisch dat ik dat vind! Als zij mij niet zo voor het blok had gezet, en geen prive gesprekken over de telefoon stond te houden, mijn hond niet binnen 5 minuten dood in mn armen gaf zo van; neem mee, dan kan ik weer gaan! De rekening niet al na 4 dagen had gestuurd en zijn naam gewoon correct op de factuur had gezet, dan!! Was er nu niks aan de hand.
Kijk lekker naar jezelf kugger, je leest alleen maar wat je wilt lezen en geeft er zelf je eigen draai aan, reageer gewoon lekker niet als je toch alleen maar commentaar hebt

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:10

Tactvol omgaan met een emotioneel huisdierenbaasje is nou eenmaal een belangrijke taak voor een dierenarts voor huisdieren. Wie daar geen trek in heeft kan beter veearts worden. Deze dierenarts heeft een onderdeel van haar taak niet goed uitgevoerd, en ik vind het terecht dat ze daar voor op de vingers wordt getikt. Haar medisch handelen - een dier dat uitzichtloos lijdt snel verlossen - lijkt mij inderdaad niets mis mee.

Ts, heel veel sterkte met het verlies van je hond. Zo te lezen was je gek op hem. |(

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:17

peppert schreef:
Kijk lekker naar jezelf kugger, je leest alleen maar wat je wilt lezen en geeft er zelf je eigen draai aan, reageer gewoon lekker niet als je toch alleen maar commentaar hebt

Je bedoelt "geef geen commentaar tenzij je het met me eens bent, en anders scheld ik je de huid vol".

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:35

[/quote]
Je bedoelt "geef geen commentaar tenzij je het met me eens bent, en anders scheld ik je de huid vol".[/quote]
Nee dat bedoel ik daar niet mee. Jij hebt het alleen over de dierenarts die goed heeft gehandelt, terwijl dit duidelijk NIET zo is, als de eigenaar van de kliniek dit zelfs zegt, en vele mensen om mij heen ook. Toby had ingeslapen moeten worden, maar NIET op de manier zoals het is gegaan. Misschien wil je juist dat mensen op je gaan reageren door zo'n botte reactie te plaatsen, omdat je een gebrek aan aandacht hebt.

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 13:35

Citaat:
Je bedoelt "geef geen commentaar tenzij je het met me eens bent, en anders scheld ik je de huid vol".

Nee dat bedoel ik daar niet mee. Jij hebt het alleen over de dierenarts die goed heeft gehandelt, terwijl dit duidelijk NIET zo is, als de eigenaar van de kliniek dit zelfs zegt, en vele mensen om mij heen ook. Toby had ingeslapen moeten worden, maar NIET op de manier zoals het is gegaan. Misschien wil je juist dat mensen op je gaan reageren door zo'n botte reactie te plaatsen, omdat je een gebrek aan aandacht hebt.[/quote]

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:16

Zullen we weer rustig en vriendelijk reageren? De gegeven meningen zijn duidelijk, ik denk niet dat het nog veel zin heeft om daarover in discussie te gaan ;) Denk ook niet dat de TS daar veel mee kan, denk dat zij beter nu rustig kan verwerken wat er gebeurd is.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:04

Het is heel erg jammer dat je zo afscheid hebt moeten nemen van jouw hondje. :(:)
Wij hebben 2 weken geleden ook het besluit moeten nemen om onze oude hond in te laten slapen en dat is nooit een makkelijke beslissing, ook al weet je dat het het beste is.

Gelukkig kregen wij rustig de tijd en werd het slaapmiddel en de rode euthanasie vloeistof intraveneus (via infuusje) ingespoten. De hond gaat dan sneller slapen dan wanneer je het slaapmiddel in de bilspier spuit.
Onze hond sliep rustig in en had er geen last van.

Bij mijn konijn vroeger heeft de dierenarts hem ook in laten slapen door middel van een injectie recht in z'n hart en daar werd ik toch ook even heel naar van.
Ik vond dat zo'n vreselijk vervelend gezicht, dat ze met die naald in m'n konijn z'n hart zaten te porren, ;( dus ik kan me goed voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben. Zeker in combinatie met de andere dingen.
Heel veel sterkte nog...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:49

Kuggur schreef:
Gefeliciteerd, je poen terug, dierenarts die prima werk geleverd heeft afgezeken bij zijn/haar werkgever, je kunt trots zijn op jezelf.

Bah, wat een nare opmerking. TS heeft net haar hondje verloren, iets tactvoller mag dan ook wel.

Natuurlijk heeft de da correct gehandeld, maar vanuit menselijk oogpunt heeft ze jammerlijk gefaald, hoe kun je zo harteloos zijn tegen iemand die zó'n verdriet heeft.

TS, ik weet hoe je je moet voelen, ik wens je verschrikkelijk veel sterkte.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:56

Kuggur schreef:
peppert schreef:

Natuurlijk had die hond ingeslapen moeten worden. Maar waar jij net als die dierenarts aan voorbij gaat, is over het verdriet dat er mee gepaard gaat. Want jij bent degene die hier nog natrapt. Jij toont geen enkel begrip voor het feit dat de dierenarts hiervoor de tijd had moeten nemen, de eigenaar niet had moeten opjagen tijdens deze gebeurtenis en de waardeloze afwikkeling er van. Deze dierenarts is eigenlijk niet geschikt hiervoor. En het is wel een belangrijk onderdeel van dit beroep. Achter elk dier staat een mens en er zijn mensen die ontzettend veel van hun huisdier houden en het als een zwaar verlies beschouwen als ze het kwijtraken. Maar volgens mij is dat gevoel jou onbekend.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:57

Kuggur schreef:
Inderdaad Orchid, dat klopt, en ja de betreffende dierenarts had ongetwijfeld taktvoller kunnen handelen. Ik vind echter dat hij zij geen veeg uit de pan had verdiend. De TS denkt hier anders over.

Ze heeft die veeg uit de pan zeker verdiend! Dit mag ze nooit meer zo doen!

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:24

Als eigenaar kan een afscheid van een dier niet lang genoeg duren. Je had je er waarschijnlijk wel op voorbereid toen je eerst naar de DA belde, en tijdens de rit in de auto? Eenmaal je de DA belt, lijkt mij dit een beslissing die je hebt genomen.
Misschien verliep het niet helemaal zo vlotjes, maar dan ga je in het vervolg gewoon niet meer naar die DA/ kliniek... Vind het niet echt kunnen dat een DA die zijn beroep naar behoren uitvoert, zo'n veeg uit de pan krijgt. Tuurlijk is het fijner voor de klant als het er wat tactvoller aan toe gaat... Da's waar, maar daarom ga je dus meestal naar je eigen (en vaak ook iemand die je beter kent) DA, waar je toch meestal ook op meer begrip kunt rekenen? (Dan was de naam van je hondje ook niet misgeschreven)

Toch veel sterkte TS in deze moeilijke tijden.