Ik baal, net nu ik op vak ga hondje voor het eerst loops...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Re: Ik baal, net nu ik op vak ga hondje voor het eerst loops...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:06

Ik vind trouwens een hondje van 7 maand die loops is al geen pupje meer, maar gewoon een jonge hond. Dat terzijde ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:07

Miracle_ schreef:
Zo ken ik er nog een die precies op het verkeerde moment loops werd :Y) Een dag voordat ik op vakantie ging met 3 reuen, heel fijn!

Ik heb haar toch meegenomen en met een broekje om ging het prima, ik heb ze wel de hele tijd in de gaten gehouden, maar er is niks gebeurt.
Maarja, ik kan snappen dat je vriendin daar geen tijd voor heeft..
Met een spuitje ben je nu ook te laat...

Let op!! Onlangs heb ik mensen gesproken. Die hebben ook het loopsheidbroekje als anti conceptie gebruikt. Helaas hadden ze toch 10 puppen de honden waren iets slimmer dan dat ze dachten.

In een pension overleven ze wel. Het is idd heel anders en juist daarom passen ze zich zo snel aan. Zoveel indrukken en zoveel te zien en zoveel vriendjes en vriendinnetjes mijn honden vinden het gewoon een feest *\o/*

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:10

Tja een pension is niet echt een optie, ik woon in Italie en de pensions die ik hier ken zijn niet zoals in NL..

Mn vriendin weet dat ze loops is en vindt dat geen probleem.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:10

Thirty schreef:
Ik vind trouwens een hondje van 7 maand die loops is al geen pupje meer, maar gewoon een jonge hond. Dat terzijde ;)

Daar dacht ik vandaag trouwens ook aan.. Waarschijnlijk is het nu ook geen pup meer maar een...?? puber meisje??

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:14

Dit is dr trouwens

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:17

Oh, wat een leukerd!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:28

An1985 schreef:
Thirty schreef:

Daar dacht ik vandaag trouwens ook aan.. Waarschijnlijk is het nu ook geen pup meer maar een...?? puber meisje??

Jonge hond :)

Denk dan dat ze bij die vriendin best goed zit, als ze snapt dat ze reuen erbij weg moet houden.

Je kan evt een soort van draaiboekje voor haar maken waaralles over je hond in staat. Incl DA telefoonnummers etc,.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:48

uhm Italie is vast heel anders dan NL idd. Super dat je vriendin het in elk geval wil doen!

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 15:19

Uiteindelijk gaat mn hond toch gewoon naar de vriendin waar ze altijd heen gaat.. De vriend van die andere vriendin was er nl niet zo blij mee.

Niet ideaal misschien maar mn vriendin heeft een hele grote afgesloten tuin en ook nog 2 andere teven dus dan maar apart naar buiten.. En ook in huis scheiden..

Ik voel me in ieder geval een stuk geruster!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:27

je kan voor het buitenlopen een broekje maken voor haar zodat ze wel los kan :j dan kan ze alleen niet gedekt worden, dit deden mijn buren ook altijd met hun teef

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:28

van die teven hoeft ze ze in elk geval niet te scheiden! En ze heeft veel ervaring en de ruimte om te scheiden dus dan komt het vast goed!! Let wel op dat vaak 1 in bench en 1 uit bench niet genoeg scheiding is maar dat zal ze vast weten als ze zelf ook 2 teven heeft (die mogelijk nog intact zijn?)

Prettige vakantie!!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:31

lifaya schreef:
je kan voor het buitenlopen een broekje maken voor haar zodat ze wel los kan :j dan kan ze alleen niet gedekt worden, dit deden mijn buren ook altijd met hun teef

Zie mijn post hier boven een broekje is om bloed op te vangen. Buiten lopen is om uit te laten (gaat moeilijk met broekje om). Broekje doen ze makkelijk opzij. Reuen en teven die willen zijn niet dom :+ :D
Daarnaast heet het niet voor niets loops. Een (hoog) loopse teef los laten is vragen om problemen als de teef dan ook nog eens niet van jezelf is dan is het helemaal dom om los te laten tenzij op eigen goed omheind terrein uiteraard.

Sorry maar snap niet dat mensen zo moeilijk doen over het feit van niet los kunnen laten (geldt niet voor TS) dat weet je toch als je aan een teef begint dat je dat minimaal 1x hebt (als je haar daarna laat helpen) en een hond wordt daar echt niet slecht van.

Daarnaast zouden in deze periode een hoop honden sowieso niet los gelaten moeten worden. Werk bij dierenambu en nooit zoveel weglopende honden als in deze tijd van het jaar. En dan de baasjes achteraf 'hij schrok van vuurwerk.....'

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:35

Haha sorry heb alleen de eerste pagina helemaal gelezen :P Ik weet dat het voor bloed opvangen is, maar als je nou telkens dat pakje aan zou doen met loslaten , en een luier er onderaan, als ze al aan de lijn haar poepje heeft gedaan, is het natuurlijk geen probleem :') maar snap dat het een gedoe is :)) Ik ben zelf ook echt alleen van het "veilig" laten loslopen, dus idd, als het geen gesloten losloop gebied is, zou ik het niet aandurven met een onbekende hond

Vanaf hoe oud mag je een teef trouwens castreren en kan dit ook tijdens de loopsheid? Ik heb echt zo geen verstand van dat soort dingen, maar dit lijkt mij dan iig de beste optie om "ongelukjes" te voorkomen

(ik werk overigens ook bij de dierenambu :) )

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 15:54

Mijn vriendin heeft idd veel ervaring en ze kan idd wel gewoon los in de tuin en spelen met de andere teven! De tuin is heel goed omheind! Ze heeft nl een hele grote tuin maar het ligt aan de weg.

Als ze haar mee naar de manege neemt dan laat ze haar alleen maar uit de auto aan de lijn, dus ik denk dat het allemaal wel goed komt.

Verder heb ik vandaag een onderbroekje met inlegkruisjes :o :+ gekocht, ik gebruik het zelf niet maar dan kan ze het gebruiken mocht ze willen.. zodat ze het huis niet vies maakt. Ze verliest trouwens maar heel weinig bloed.. Is dat omdat het haar eerste loopsheid is? Of kan het zijn dat het deze dagen nog erger wordt?

Ik heb gehoord dat een teef vanaf 6 maanden gesteriliseerd mag worden maar mijn dierenarts zei dat het beter is om ze wachten tot ze een jaar is en 1 x loops geweest is..
Gister heb ik alleen via een andere bokker gehoord dat dit een ouderwetse opvatting is en dat het niet nodig is om haar 1 x loops te laten worden..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:27

Barvrouwke schreef:
An1985 schreef:
het lijkt mij onmogelijk dat een labrador een jack russel dekt maar je weet maar nooit..

Reken er maar op dat dat wel gaat gebeuren....

Dat kan hoor!
Zo is de moeder van mijn hond een boerenfox,en de vader een labrador.. past makkelijk :Y)

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 21:36

Saskia9 schreef:
Dat kan hoor!
Zo is de moeder van mijn hond een boerenfox,en de vader een labrador.. past makkelijk :Y)

ja ik heb idd al vaker dat soort verhalen gehoord..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:55

An1985 schreef:
Ik heb gehoord dat een teef vanaf 6 maanden gesteriliseerd mag worden maar mijn dierenarts zei dat het beter is om ze wachten tot ze een jaar is en 1 x loops geweest is..
Gister heb ik alleen via een andere bokker gehoord dat dit een ouderwetse opvatting is en dat het niet nodig is om haar 1 x loops te laten worden..

De meningen zijn daarover gewoon nog steeds verdeeld geloof ik :) Ik hou het er maar op dat het heel persoonlijk is :P

Fijn dat je een plekkie hebt voor je dame :) Als die vriendin maar HEEL goed oplet met haar reu dan moet het vast goedkomen :) Fijne vakantie!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:12

An1985 schreef:
Ik heb een heleboel reserve adressen alleen die hebben allemaal honden!
En de dierenarts dacht dat ze pas in het voorjaar loops zou worden!

En te laat is het niet want ik heb een adres alleen voel ik me daar dus niet fijn bij!

Aparte dierenarts :D Dat is bij katten zo... maar bij honden niet hoor, tussen de 6 en 12 maanden en hoe kleiner hoe eerder. Jack Russels worden meestal met 6 - 7 maanden loops :o Maar goed, heb je nu niets aan. Als je de dame in kwestie vertrouwd zou ik het doen. Een andere optie is er niets en dat je hondje druk is daar kan ze wat aan doen door in huis spelletjes met haar te gaan doen :j Verstopspelletjes, dingetjes leren enz. En natuurlijk lekker buiten aan de flexi lijn met een balletje gooien. Los op de manege kan ze toch voorlopig niet }:0

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:28

haha.. ik heb een jonge Jack Zoey

Afbeelding
zij werd ook met 7-8 maanden loops (nu 11 maanden en wordt as dinsdag 'geholpen')
Loslaten met een broekje is echt grote onzin, je mag al blij zijn als ze niet wegloopt

zal best goed gaan bij je vriendin, juist omdat ze het daar niet gewend is zal ze best aan de nieuwe routine wennen.
Mijn Zoey was trouwens veel rustiger tijdens haar loopsheid, lag echt veel te slapen

@lifaya: sommmige dierenartsen doen het rond 6mnd, anderen 3mnd na de eerste loopsheid.
Tijdens loopsheid is niet goed, dan is alles veel beter doorbloed (dus meer kans op bloedingen) en zijn ze hormonaal ook veel activer
(edit foto toegevoegd)