Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Miracle_ schreef:Zo ken ik er nog een die precies op het verkeerde moment loops werdEen dag voordat ik op vakantie ging met 3 reuen, heel fijn!
Ik heb haar toch meegenomen en met een broekje om ging het prima, ik heb ze wel de hele tijd in de gaten gehouden, maar er is niks gebeurt.
Maarja, ik kan snappen dat je vriendin daar geen tijd voor heeft..
Met een spuitje ben je nu ook te laat...
An1985 schreef:Thirty schreef:Ik vind trouwens een hondje van 7 maand die loops is al geen pupje meer, maar gewoon een jonge hond. Dat terzijde
Daar dacht ik vandaag trouwens ook aan.. Waarschijnlijk is het nu ook geen pup meer maar een...?? puber meisje??
dan kan ze alleen niet gedekt worden, dit deden mijn buren ook altijd met hun teef lifaya schreef:je kan voor het buitenlopen een broekje maken voor haar zodat ze wel los kandan kan ze alleen niet gedekt worden, dit deden mijn buren ook altijd met hun teef
Ik weet dat het voor bloed opvangen is, maar als je nou telkens dat pakje aan zou doen met loslaten , en een luier er onderaan, als ze al aan de lijn haar poepje heeft gedaan, is het natuurlijk geen probleem
maar snap dat het een gedoe is
Ik ben zelf ook echt alleen van het "veilig" laten loslopen, dus idd, als het geen gesloten losloop gebied is, zou ik het niet aandurven met een onbekende hond
)
gekocht, ik gebruik het zelf niet maar dan kan ze het gebruiken mocht ze willen.. zodat ze het huis niet vies maakt. Ze verliest trouwens maar heel weinig bloed.. Is dat omdat het haar eerste loopsheid is? Of kan het zijn dat het deze dagen nog erger wordt? An1985 schreef:Ik heb gehoord dat een teef vanaf 6 maanden gesteriliseerd mag worden maar mijn dierenarts zei dat het beter is om ze wachten tot ze een jaar is en 1 x loops geweest is..
Gister heb ik alleen via een andere bokker gehoord dat dit een ouderwetse opvatting is en dat het niet nodig is om haar 1 x loops te laten worden..
Ik hou het er maar op dat het heel persoonlijk is 
Als die vriendin maar HEEL goed oplet met haar reu dan moet het vast goedkomen
Fijne vakantie! An1985 schreef:Ik heb een heleboel reserve adressen alleen die hebben allemaal honden!
En de dierenarts dacht dat ze pas in het voorjaar loops zou worden!
En te laat is het niet want ik heb een adres alleen voel ik me daar dus niet fijn bij!
Dat is bij katten zo... maar bij honden niet hoor, tussen de 6 en 12 maanden en hoe kleiner hoe eerder. Jack Russels worden meestal met 6 - 7 maanden loops
Maar goed, heb je nu niets aan. Als je de dame in kwestie vertrouwd zou ik het doen. Een andere optie is er niets en dat je hondje druk is daar kan ze wat aan doen door in huis spelletjes met haar te gaan doen
Verstopspelletjes, dingetjes leren enz. En natuurlijk lekker buiten aan de flexi lijn met een balletje gooien. Los op de manege kan ze toch voorlopig niet