dierenfan schreef:Nikki__ schreef:Ga er vanuit dat je hond het gedrag nog erger gaat vertonen... Dadelijk is zij namelijk niet meer de gene in huis waar alle aandacht heen gaat.
Het kan echter ook zo zijn dat ze het gedrag juist minder gaat vertonen, omdat het dan voor haar ook 'duidelijker' is. Zij snapt niet dat je zwanger bent, maar merkt wel dat je je anders gedraagt.
En wees ook niet té streng voor d'r. Ze vertoont immers normaal hondengedrag.
uhm een hond is geen kind hoor. Kinderen gaan rare dingen uithalen als er meer kinderen bij komen maar een hond omdat er kinderen bij komen? Klinkt mij heel raar in de oren.
Zou proberen haar meer beweging te geven al is het maar zoekspelletjes (brokjes zoeken i.p.v. uit een bak eten bijv.) en gehoorzaamheid. Laat ze bezig zijn met haar kop. Eventueel http://www.zooplus.nl kan je hele leuke denkspelletjes kopen. Geef ze wat uitdaging met knaagwerk als ze dat lekker vind (let straks wel op met baby's en eventueel voernijd mocht ze dat hebben).
Zou ze ook zekerheid geven. Dus van 1 t/m 3 in de middag is het slaaptijd bijv. Handig als de kinderen slapen, kan jij slapen en slaapt de hond![]()
![]()
Nog een tip misschien: zoek iemand die nog 1 of meer honden heeft in de buurt waar ze goed mee om kan gaan (of iemand zonder honden) en vraag of die ze een paar keer per week mee kan nemen op lange wandeling met ravotten en spelen bijv. zodat ze lekker uit kan razen. Of probeer een dagopvang van een dierenasiel. Dat is vaak niet enorm duur en dan is ze een hele dag actief en bezig en als je dat op bijv. maandag en vrijdag kan doen dan heb je al 2 dagen dat ze actief bezig is. Naarmate ze ouder wordt zal ze vast ook wel rustiger worden.
Overigens kosten 2 kinderen enorm veel meer dan 1 hond.......... En een dierenarts kan niet veel met een hond die sloopt en teveel energie heeft. Een dierenarts is voor zieke dieren en geen gedragstherapeut en ook niet iemand die in kerngezonde honden kalmeringsmiddel duwt (mag ik hopen en anders zou ik wel weten naar welke dierenarts ik nooit zal moeten gaan.)
nee ik snap ook wel dat een hond geen kind is
maar een hond kan wel degelijk rare dingen gaan uithalen als er kinderen in het gezin komen
Hond krijgt minder aandacht omdat de baby's die op dat moment krijgen, is niet heel gek. De hond kan daardoor ongewenst gedrag gaan vertonen om aan zijn aandacht te komen. Ik zou juist de hond niet naar een dagopvang/dierenasiel brengen voor een dag. Veel honden reageren slecht op de stress die dat met zich mee brengt. Ook staat er niet altijd even deskundig personeel, en kan jouw hond juist het ongewenste gedrag overnemen.
Denkspelletjes is wel een goed idee!

Ze kunnen ook meer aanvoelen dan wij denken.
) heeft hij moeten leren dat dat erbij hoort. Hij wordt beloond door aandacht.