Hond sinds dat ik zwanger ben sterk veranderd??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:49

dierenfan schreef:
Nikki__ schreef:
Ga er vanuit dat je hond het gedrag nog erger gaat vertonen... Dadelijk is zij namelijk niet meer de gene in huis waar alle aandacht heen gaat.
Het kan echter ook zo zijn dat ze het gedrag juist minder gaat vertonen, omdat het dan voor haar ook 'duidelijker' is. Zij snapt niet dat je zwanger bent, maar merkt wel dat je je anders gedraagt.

En wees ook niet té streng voor d'r. Ze vertoont immers normaal hondengedrag.

uhm een hond is geen kind hoor. Kinderen gaan rare dingen uithalen als er meer kinderen bij komen maar een hond omdat er kinderen bij komen? Klinkt mij heel raar in de oren.
Zou proberen haar meer beweging te geven al is het maar zoekspelletjes (brokjes zoeken i.p.v. uit een bak eten bijv.) en gehoorzaamheid. Laat ze bezig zijn met haar kop. Eventueel http://www.zooplus.nl kan je hele leuke denkspelletjes kopen. Geef ze wat uitdaging met knaagwerk als ze dat lekker vind (let straks wel op met baby's en eventueel voernijd mocht ze dat hebben).
Zou ze ook zekerheid geven. Dus van 1 t/m 3 in de middag is het slaaptijd bijv. Handig als de kinderen slapen, kan jij slapen en slaapt de hond ;) :D

Nog een tip misschien: zoek iemand die nog 1 of meer honden heeft in de buurt waar ze goed mee om kan gaan (of iemand zonder honden) en vraag of die ze een paar keer per week mee kan nemen op lange wandeling met ravotten en spelen bijv. zodat ze lekker uit kan razen. Of probeer een dagopvang van een dierenasiel. Dat is vaak niet enorm duur en dan is ze een hele dag actief en bezig en als je dat op bijv. maandag en vrijdag kan doen dan heb je al 2 dagen dat ze actief bezig is. Naarmate ze ouder wordt zal ze vast ook wel rustiger worden.

Overigens kosten 2 kinderen enorm veel meer dan 1 hond.......... En een dierenarts kan niet veel met een hond die sloopt en teveel energie heeft. Een dierenarts is voor zieke dieren en geen gedragstherapeut en ook niet iemand die in kerngezonde honden kalmeringsmiddel duwt (mag ik hopen en anders zou ik wel weten naar welke dierenarts ik nooit zal moeten gaan.)

nee ik snap ook wel dat een hond geen kind is ;) maar een hond kan wel degelijk rare dingen gaan uithalen als er kinderen in het gezin komen ;) Hond krijgt minder aandacht omdat de baby's die op dat moment krijgen, is niet heel gek. De hond kan daardoor ongewenst gedrag gaan vertonen om aan zijn aandacht te komen.

Ik zou juist de hond niet naar een dagopvang/dierenasiel brengen voor een dag. Veel honden reageren slecht op de stress die dat met zich mee brengt. Ook staat er niet altijd even deskundig personeel, en kan jouw hond juist het ongewenste gedrag overnemen.

Denkspelletjes is wel een goed idee!

dierenfan

Re: Hond sinds dat ik zwanger ben sterk veranderd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:59

Dagopvang zie ik de meeste honden alleen maar beterder van worden. OP dierenasielen loopt er zeker ook niet kundig personeel maar die laten ze geen karweitjes doen waar kundigheid voor nodig is.

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:11

Wij hadden die hond uit het asiel, was bij het asiel uitgezet, dus we wisten zijn verleden niet, maar we wilden die hond een tweede kans geven. Het was een hollandse herder van 1 jaar. We hebben hem 3 jaar gehad.
Als het ging onweren dan was hij een dag erg zenuwachtig en sensibel, Hier kon niets meer aan gedaan worden dan we deden volgens Hondentrainer van Martin Gaus school, maar we hadden het redelijk onder controle door hem s'nachts in de schuur te leggen, radio aan en lampen aan. We hebben ook medicatie geprobeert, maar dat werkte niet bij hem. Ook hebben we een wiggelroeder laten komen.
Toen ik zwanger werd, werd hij agressiever naar iedereen die bij me in de buurt kwam, hier hebben we aan gewerkt met onze trainer, maar zelfs zij wist het niet op te lossen. We hoopten dat het over zou gaan na mijn wangerschap, maar hij werd steeds agressiever na een onweers bui.
Tijdens mijn zwangerschap mochten de honden om de beurt los omdat hij al meerder malen onze andere hond had toegetakeld. De dag voor de bewuste dag onweerde het weer, hij is toen de hele dag bij mij in de buurt geweest om hem gerust te stellen. Onweer voorbij dachten wij, dus s'avonds laat ging hij zoals gewoonlijk in de schuur in zijn bench. Die nacht heeft hij zijn hele bench ontzet, (spijlen eruit getrokken) Van de schuurdeur een komplete plank verpulverd en was hij ontsnapt (De buurman belde s'nachts dat onze hond op straat liep). Wij de hond in de kennel gedaan (waar hij overdag in lag als de andere hond los was)Alles ging de rest van de nacht goed. De volgende dag mocht de andere hond los en lag hij in een kennel en we weten niet hoe hij het klaargespeeld heeft maar de Kennel moeten wij met 8 sterke personen verzetten, maar meneer is er uit gekomen en heeft de andere hond dusdanig toegetakeld, zal de details bewaren, maar geloof me er was weinig heel van de huid (kop) van de andere hond. We hebben de dierenarts gebeld en zijn er met twee auto's heen gereden
de ene heeft meer als 2 uur op de operatie tafel gelegen en de andere hebben we toen in laten slapen. De dierenarts werkt ook als vrijwilliger in het asiel en gaf ons dit advies.
We hadden er vrede mee, we hebben hem vele kansen gegeven, maar het risico dat hij mijn kleine kinderen of iemand anders aan zou vallen was te groot, en een herder laat niet zo maar los

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:28

Askim schreef:
En zag reacties over geld (ook makkelijk oordelen zo) maar we krijgen straks een tweeling en daar hebben we al flinke kosten voor en als ik dan ook nog even een hond heb die veel geld kost en waar ik toch mee naar een gedragstherapeut moet zeg ik Nee, want mijn gezin staat dan nog altijd op nummer 1 en denk ook niet dat het zo gek is!

dat was ik, en dat was geen oordeel maar een vraag....of betekent een vraagteken achter een zin niks meer?
Ik heb zelf ook in een situatie gezeten met zwanger zijn en de beslissing om een hond weg te doen
maar die had al wangedrag voor mijn zwangerschap en was mijn zwangerschap dus niet de oorzaak van het vertrek van de hond
de zwangerschap draagde wel bij aan een vlottere keuze
ik heb een heel jaar gestoken in therapeuten en cursussen

ik ben alleen wel van mening dat mensen maar heel snel hun diertje weg doen zodra een kindje of kindjes zich aandienen
ik vind dit enigzins wel erg oneerlijk naar het dier toe, zonder dat je uberhaupt iets probeerd

jij zegt in positieve te zijn veranderd, maar ervaart jouw hond dat dan zo?
ik vind dat de hond absoluut een kans verdiend want denk toch echt dat de hond het probleem zo niet is, maar het wel op de hond afgeschoven wordt als.....

anderzijds zeg ik altijd maar: idd beter als de hond weg gaat
beter dan blijven op een plek waar ze eigenlijk gevoelsmatig niet gewenst is

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:34

Ojajoh schreef:
Askim schreef:
En zag reacties over geld (ook makkelijk oordelen zo) maar we krijgen straks een tweeling en daar hebben we al flinke kosten voor en als ik dan ook nog even een hond heb die veel geld kost en waar ik toch mee naar een gedragstherapeut moet zeg ik Nee, want mijn gezin staat dan nog altijd op nummer 1 en denk ook niet dat het zo gek is!

dat was ik, en dat was geen oordeel maar een vraag....of betekent een vraagteken achter een zin niks meer?
Ik heb zelf ook in een situatie gezeten met zwanger zijn en de beslissing om een hond weg te doen
maar die had al wangedrag voor mijn zwangerschap en was mijn zwangerschap dus niet de oorzaak van het vertrek van de hond
de zwangerschap draagde wel bij aan een vlottere keuze
ik heb een heel jaar gestoken in therapeuten en cursussen

ik ben alleen wel van mening dat mensen maar heel snel hun diertje weg doen zodra een kindje of kindjes zich aandienen
ik vind dit enigzins wel erg oneerlijk naar het dier toe, zonder dat je uberhaupt iets probeerd

jij zegt in positieve te zijn veranderd, maar ervaart jouw hond dat dan zo?
ik vind dat de hond absoluut een kans verdiend want denk toch echt dat de hond het probleem zo niet is, maar het wel op de hond afgeschoven wordt als.....

anderzijds zeg ik altijd maar: idd beter als de hond weg gaat
beter dan blijven op een plek waar ze eigenlijk gevoelsmatig niet gewenst is

Daarom blijf ik zeggen dat je niet goed leest :roll:
Hond is al drie jaar zeer gewenst en mijn vriend en ik zijn dol op de hond en voor de rest is het ook een schat en verwacht totaal geen problemen met de kids!
Maar als je oma opsterven ligt waar je net heen zou gaan en je bent zelf slecht te been en je hond gaat dan nog even in de diarreestinkpoep rollen wat ik mag gaan wassen ja op dat moment heb ik flink staan schelden en gedacht dit gaat zo niet werken.. Wat denk ik voor een hoop een logisch iets is op zo'n moment.
Later werd ik weer rustig en was ik het ook zo weer vergeten!

Dus dat de hond gevoelsmatig niet gewenst is maak JIJ er van en wij hier niet!

Hoe mijn hond ervaart hoe is ben veranderd zal ik straks even aan haar vragen en om de tafel gaan zitten! :+
Denk dat de hond uberhaupt wel gek op mij is en het niet meer of minder is geworden toen ik meer rust had dat was iets wat voor mij beter was.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:47

Wat evt. Ook nog een idee is om (het liefst) elke dag een halfuurtje ofzo quality time voor de hond in te lassen. Ga spelletjes met hem doen of leer hem allemaal trucjes. Je vermoeid ze zo geestelijk, leert ze beter te luisteren en nog belangrijker de hond heeft een vast moment die van hem dit voorkomt eventuele jaloezie.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:53

ik lees even mee...
ben bijna 8 maand zwanger en heb 2 hondjes...ze gedragen zich beide verschillend,de ene is ineens mega aanhankelijk,wil het liefste de hele dag tegen je aan hangen,en de andere die doet zijn behoefte sinds 2 maand in huis..en hij dropt nachts rustig 2 bulten neer...hij is de hele dag bij mij want ik sleep ze net als anders overal mee naar toe,hij is bijna de hele dag buiten en laat hem ook uit voor ik slapen ga...
dus dat honden veranderen als je zwanger bent klopt wel degenlijk.maar de oplossing weet ik ook niet,ik heb van alles geprobeert...maar hij blijft het doen.
ts gefeliciteerd met je zwangerschap en spannend een 2ling!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:54

Dinges11 schreef:
Wat evt. Ook nog een idee is om (het liefst) elke dag een halfuurtje ofzo quality time voor de hond in te lassen. Ga spelletjes met hem doen of leer hem allemaal trucjes. Je vermoeid ze zo geestelijk, leert ze beter te luisteren en nog belangrijker de hond heeft een vast moment die van hem dit voorkomt eventuele jaloezie.

Mijn vriend gaat nu 's ochtends en 's avonds nog langer met haar lopen en spelen buiten om te kijken of het dan beter gaat!
Moet wel zeggen dat het in de poep rollen nu vier keer is gebeurd en plinten opeten drie of vier keer..

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:58

Poeprollen is iets wat honden graag doen. Je kan een kettinkje of iets wat rammelt (niet je sleutels) en dat op zn kont gooien als hij wil gaan rollen. Zo associeert hij als je het goed doet poeprollen met die ketting op zn kont. Op het laatst hoef je maar te rammelen met die ketting.

Probeer ook binnen een moment voor de hond te creëren niet allen buiten.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:04

knooopje schreef:
ik lees even mee...
ben bijna 8 maand zwanger en heb 2 hondjes...ze gedragen zich beide verschillend,de ene is ineens mega aanhankelijk,wil het liefste de hele dag tegen je aan hangen,en de andere die doet zijn behoefte sinds 2 maand in huis..en hij dropt nachts rustig 2 bulten neer...hij is de hele dag bij mij want ik sleep ze net als anders overal mee naar toe,hij is bijna de hele dag buiten en laat hem ook uit voor ik slapen ga...
dus dat honden veranderen als je zwanger bent klopt wel degenlijk.maar de oplossing weet ik ook niet,ik heb van alles geprobeert...maar hij blijft het doen.
ts gefeliciteerd met je zwangerschap en spannend een 2ling!

Klopt ik hoor het van veel mensen dat honden veranderen tijdens de zwangerschap. Aan de ene kant natuurlijk best logisch er veranderd bewust en onbewust natuurlijk heel veel voor het hele gezin en de DA zei ook dat je geur heel erg veranderd tijdens de zwangerschap daarom weet een dier bijvoorbeeld al heel snel dat je zwanger bent :D
Daarom probeer ik haar ook zoveel mogelijk te betrekken in het zwanger zijn alleen ik ben best benieuwd wat en hoe ik het straks moet doen.
De ene zegt eerst de hond aanhalen dan de baby's de andere zegt het weer andersom. Hoe doe je het als je thuis komt met de baby's daar hoor je ook steeds andere verhalen over..
Vind het erg moeilijk en daarom vraag ik ook wat tips natuurlijk zullen de meningen sterk verdeeld zijn maar er gewoon een soort van eigen draai aan maken!

Jij ook van harte gefeliciteerd!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:06

Dinges11 schreef:
Poeprollen is iets wat honden graag doen. Je kan een kettinkje of iets wat rammelt (niet je sleutels) en dat op zn kont gooien als hij wil gaan rollen. Zo associeert hij als je het goed doet poeprollen met die ketting op zn kont. Op het laatst hoef je maar te rammelen met die ketting.

Probeer ook binnen een moment voor de hond te creëren niet allen buiten.

Oke de ketting kennen we nog van puppycurcus denk dat ik die maar uit de kast ga trekken bij moeders!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:25

Mijn ervaring is dat een labrador (en idd vast nog veel meer rassen) extra gevoelig zijn voor dit soort gebeurtenissen. Ze raken dan van slag. Jij bent degene die dan de stabiele factor moet zijn (ja heel fijn :+ met al die rondrennende hormonen).Mijn labrador ging ook altijd bij zieke dieren liggen (bijv. mijn schaap, waarvan ik nog niet in de gaten had dat hij ernstig ziek was).

Toen ik zwanger was , was ook het hele stel van slag (4 honden in huis). Vooral terug gaan naar de basis, zoals nikki zei, is heel belangrijk. Zelfs wat extra regels om even te benadrukken hoe de rangorde in huis is ,is geen overbodige luxe!
En mocht je dat nog niet gedaan hebben ; zorg ervoor dat de hond het woord plaats kent én er zo naartoe gestuurd kan worden. Heel handig als het een keer chaos in huis is met je 2 kids strax.
Bij mij was het ook wel zo dat het uitlaten minder werd , of eigenlijk wel vaker ,maar wél minder lang, want dat hield ik niet vol. Ik had daarvoor mijn oplossing : ik liet de hond naast de auto lopen op een zandpad ; ik rijden ,zij lopen. Maar dan moet je wel weten of ze naast de auto blijft of iig terugkomt als je roept. Ik deed dit op een bospad zelfs met 3 honden

Een labrador en speelgoed? ik weet niet of die van mij een àparte`was , maar bij haar hoefde ik daar niet mee aan te komen. Wel een runderoor ofzo, daar zijn ze vaak heel lang druk mee, en dat kost ook veel energie.

En poeprollen is iets wat mijn hond altijd al doet , trouwens alleen de labrador deed dat wel het meeste! Wij hadden een zwerver in de buurt op straat wonen en tja, dan weet je ook nog wat er op hem zit :r
We wasten hem dan trouwens wel buiten onder de tuinslang (koud, vond ie niet leuk) maar de drang tot rollen was echt groter dan de kraan!

Hoop dat het een beetje met m lukt. Van labradors zeggen ze altijd dat het makkelijke honden zijn, maar die mening deel ik écht niet!!!Terwijl we toch ook mechelse herders hadden ,maar die labrador kon er ook wat van!
Wens je veel suc6 en veel plezier met je kindjes!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:36

Thanks voor de tips!

Ze is super gek op water en dat mag ook gewoon in de zomermaanden dan spoelen we haar erna weer af!
Poep rollen is natuurlijk weer een ander verhaal :P

Moet zeggen dat van dode dieren rollen herken ik weer in de teckel van mijn moeder :D

Lotte (mijn hond) rolt liever over leefde egels :')

Kwa spelen kan ik haar alles geven zelf een cola fles kan ze uren plezier mee hebben buiten! Wil wel om te proberen botjes gaan geven als ik weg moet en ze kan niet mee.
Zo'n oor doen ze daar een beetje lang mee? Lijkt af en toe wel of alles weg slik op is bij de hond :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:36

Askim schreef:
Hond is al drie jaar zeer gewenst en mijn vriend en ik zijn dol op de hond en voor de rest is het ook een schat en verwacht totaal geen problemen met de kids!
Maar als je oma opsterven ligt waar je net heen zou gaan en je bent zelf slecht te been en je hond gaat dan nog even in de diarreestinkpoep rollen wat ik mag gaan wassen ja op dat moment heb ik flink staan schelden en gedacht dit gaat zo niet werken.. Wat denk ik voor een hoop een logisch iets is op zo'n moment.

Nou dan heb je dus een moeilijke dag/week/maand ,maar dat blijft heus niet zo, je kan ook alles negatief blijven inzien,maar ik vind het niet eerlijk om dan maar meteen op je hond af te geven......als je oma niet op sterven lag en je was kwa hormonen een stuk rustiger, had de hond dan ook zo een probleem geweest?

Nee dat is het gevoel wat ik krijg bij het lezen van jouw teksten

Hoe mijn hond ervaart hoe is ben veranderd zal ik straks even aan haar vragen en om de tafel gaan zitten! :+

nou dat zou niet misstaan om wat meer in hondentaal te gaan verdiepen dan, want jouw hond geeft zeker wel signalen af

Denk dat de hond uberhaupt wel gek op mij is en het niet meer of minder is geworden toen ik meer rust had dat was iets wat voor mij beter was.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:39

Mijn katten zijn ook compleet veranderd sinds mijn eerste zwangerschap. Ze zijn sindsdien ook zo gebleven.
1 Kat kwam nooit knuffelen en was een echte boef. Toen ik zwanger was van onze eerste lag hij iedere avond
op mijn buik en sindsdien is het altijd een knuffelkont gebleven. Met ons jongste poesje was het weer precies
het tegenovergestelde.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:52

Wat een oordelen dat mensen die hun dier hebben in laten slapen er niets aan hebben gedaan of te weinig. Gatver, daar word ik zo naar van. Of vragen wat mensen wel niet denken wat een kind kost? Wat hebben bokkers daar nu mee te maken? Daar gaat het hele topic toch niet om? En oh ja, of TS haar dier weg wil doen, want de hond voelt dit al lang! :') Kom op zeg... :roll:

TS, ik zou advies geven om haar langer uit te laten, maar dat gebeurt geloof ik al. :j Ze kunnen ook meer aanvoelen dan wij denken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:58

MamboBeach schreef:
Of vragen wat mensen wel niet denken wat een kind kost? Wat hebben bokkers daar nu mee te maken? Daar gaat het hele topic toch niet om? .

weet je ook waaruit die vraag werd geboren?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:05

Ojajoh schreef:
MamboBeach schreef:
Of vragen wat mensen wel niet denken wat een kind kost? Wat hebben bokkers daar nu mee te maken? Daar gaat het hele topic toch niet om? .

weet je ook waaruit die vraag werd geboren?

Omdat ze geen geld heeft voor een therapeut of geen geld aan uit wil geven? Welke reden het ook is, dat gaat bokt toch niets aan? Of zijn jullie allemaal ook financieel adviseur?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:09

MamboBeach schreef:
Omdat ze geen geld heeft voor een therapeut of geen geld aan uit wil geven? Welke reden het ook is, dat gaat bokt toch niets aan? Of zijn jullie allemaal ook financieel adviseur?

idd omdat ts verklaart geen geld heeft voor een therapeut....
maar elke hondenliefhebber hier wil toch zijn diertje helpen?
was het ook niet zo dat bokt steigert bij mensen die een paard aanschaffen maar daar eigenlijk de poen niet naar hebben

als je kiest voor een dier,dan kies je voor het hele pakket vind ik....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:31

Ja, dat zijn mijn zaken niet, paard, hond of kat. Ik vind niet dat men zich daar mee moet bemoeien en nog erger, vaak al een conclusie trekken...
Als ik voor mij zelf even uit ga en ik heb een hond met een probleem, ik zou geen therapeut in de hand nemen. Waarom? Ik heb daar werkelijk niets mee en zou daar ook geen geld aan uit geven maar wellicht wel aan iets anders. Dat gaat een ander toch niets aan? En al zou TS haar hond weg willen doen, wat dan nog?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 16:07

Ojajoh schreef:
Askim schreef:

Nou dan heb je dus een moeilijke dag/week/maand ,maar dat blijft heus niet zo, je kan ook alles negatief blijven inzien,maar ik vind het niet eerlijk om dan maar meteen op je hond af te geven......als je oma niet op sterven lag en je was kwa hormonen een stuk rustiger, had de hond dan ook zo een probleem geweest?

Nee dat is het gevoel wat ik krijg bij het lezen van jouw teksten

nou dat zou niet misstaan om wat meer in hondentaal te gaan verdiepen dan, want jouw hond geeft zeker wel signalen af

Misschien moet jij het allemaal niet zo zwart wit zien wat dat kan ik opmaken uit jou! _/-\o_

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 16:13

MamboBeach schreef:
Ja, dat zijn mijn zaken niet, paard, hond of kat. Ik vind niet dat men zich daar mee moet bemoeien en nog erger, vaak al een conclusie trekken...
Als ik voor mij zelf even uit ga en ik heb een hond met een probleem, ik zou geen therapeut in de hand nemen. Waarom? Ik heb daar werkelijk niets mee en zou daar ook geen geld aan uit geven maar wellicht wel aan iets anders. Dat gaat een ander toch niets aan? En al zou TS haar hond weg willen doen, wat dan nog?

_/-\o_
Dat is ook de reden waarom ik geen therapeut wil!

Denk als Ojajoh het voor het zeggen zou hebben er geen mensen meer kinderen, huisdieren of paarden kunnen hebben!
Je kan nooit alles voorzien! Gelukkig is er niet een glazen bol die mij verteld wat er allemaal gaat gebeuren in mijn leven?

En het gaat hier niet om hoe wij er financieel bij zitten ik vraag tips voor mijn hond en heb er al een hele hoop gekregen waar ik echt wat aan heb!

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:17

Het enigste wat ik weet te vertellen is dat wij ook een hond hadden die door stront rolde, en dat doen ze om de geur van een ander dier aan te nemen.. Heeft dus te maken met jachtinstinct. Waarom hij dit nu doet? Geen idee.
Succes ermee iniedergeval

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:31

Sinds mijn zwangerschap is mijn Jack Russel ook veranderd, maar nu begint het bij hem te dagen en gehoorzaamt ie stukken beter.
Nu is er veel veranderd dus is het logisch dat hij dat ook doet.

-Hij mag niet meer op de bank en in/op bed zodat hij met voeden straks niet naast een baby ligt/zit, dit hebben we vanaf het begin van de zwangerschap getraind en dat vond ie ondanks alle beloningen niet leuk.
Bijkomend nadeel is dat hij minder aangehaald werd nu hij niet meer constant naast me ligt, en dat hebben we moeten compenseren door af en toe echt de tijd voor hem te nemen.
-De rondjes lopen worden langzamerhand korter/ minder intensief, dit opgelost door een bal mee te nemen en hem flink te laten zoeken/spelen.
-Er komen veel nieuwe geuren/ spullen in huis (babyspul etc) en sommige plekken veranderen omdat er bijv een box komt te staan. We hebben hem overal bij betrokken, sluiten hem niet op als we gaan slepen en hij is erbij als meubels een nieuwe plek krijgen.
-Er wordt meer schoongemaakt (jaja nesteldrang), en behalve dat hij de stofzuiger nog wel eens aanvalt (en dan vergeet ik vaak te corrigeren omdat ik de slappe lach krijg, ik weet het fout :) ) heeft hij moeten leren dat dat erbij hoort. Hij wordt beloond door aandacht.

Goed en verder merkt mijn hond dat ik hem fysiek niet meer kan corrigeren zoals ik eerst wel deed (nee ik mep hem niet, maar zo af en toe vraagt zijn gedrag wel eens om een flinke greep in zn nek), zijn reactie was hierop in het begin uitdagen, uitdagen en nog eens uitdagen.
Ook "weet" hij dat ik savonds heel moe ben en probeert ie juist op die momenten toch op de bank te gaan zitten.

Ach ja, veel aandacht en af en toe goed bij stil staan dat er voor zo'n beestje ook enorm veel veranderd.
Succes!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:42

Askim schreef:
Denk als Ojajoh het voor het zeggen zou hebben er geen mensen meer kinderen, huisdieren of paarden kunnen hebben!
Je kan nooit alles voorzien! Gelukkig is er niet een glazen bol die mij verteld wat er allemaal gaat gebeuren in mijn leven?

En het gaat hier niet om hoe wij er financieel bij zitten ik vraag tips voor mijn hond en heb er al een hele hoop gekregen waar ik echt wat aan heb!

Nou als jij denkt dat ik dat zo bedoel dan moet je dat vooral doen, feit is dat je het niet begrijpt,succes verder ...voor de hond