Lieve kleine Noa heeft ons verlaten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:49

Ahw, arm ding!!
Veel sterkte met het verlies...

annepaardoes

Re: Lieve kleine Noa heeft ons verlaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:04

Bah wat rot zeg! Sterkte!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:52

ahhh zielig zo'n prachtig dier!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 13:55

Allemaal enorm bedankt voor jullie lieve berichten en steun. Jullie mogen best weten dat ik er echt ontzettend kapot van ben. Kleine Noa was een heel leuk teefje en leek sprekend op haar moeder: dezelfde bouw en kop en net als mams dat leuke ontdeugende onderzoekende karakter. Alles ging geweldig: de pups groeiden goed en waren zeer actief en moeders was/is heel lief en zorgzaam. Het komt inderdaad wel eens voor dat teefjes hun pups per ongeluk ''dooddrukken'' (dit kan voorkomen worden door anti doodligstangen in de werpkist). Mijn teefje was echter zo lief en voorzichtig dat ik enkele dagen na de geboorte die stangen al had verwijderd.

Onderzoek vanmorgen bij de DA heeft uitgewezen acute hartstilstand (zonder verdere reden). De DA verzekerde mij dat het allemaal heel snel is gegaan bij d'r en dat ze niet geleden heeft. Ik vond het wel prettig dat hij dat vertelde. Ondanks dat het niet nodig is, ga ik wel weer bij de pups slapen, maar dat is puur voor mijn eigen gemoedsrust :o

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:56

Aaah wat sneu, was ze al uitgekozen door een nieuw baasje?
Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:58

agossie, sterkte!!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:01

Wat ontzettend jammer, wel fijn dat je nu weet hoe het kwam en dat het geen gevolgen (lichamelijk qua besmetting ed) heeft voor je andere hondjes. Sterkte!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:02

Ach jeetje wat sneu.
Weet helaas hoe je je nu voelt, alleen moesten wij met 4 weken
zelf de keuze maken om een pup in te laten slapen.
Heel veel sterkte.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:52

Zorry schreef:
Ach jeetje wat sneu.
Heel veel sterkte.

Dit soort dingen zijn en blijven vervelend, het enige ''voordeel'' is in Noa's geval dat ze niet ziek is geweest en zeer snel (en pijnloos) is overleden. Mag ik vragen wat bij jullie de reden was dat de pup ingeslapen moest worden? Mag ook via pb hoor als je dat fijner vindt!

Er was 1 zwart teefje besproken, echter mijn werkwijze is dat ik de pups bij de mensen uitkies (ik bepaal dus welke pup naar wie gaat op basis van karakter en wensen van de gezinnen). Noa stond wel op de nominatie om naar dat gezin te gaan, evenals Ayla (teefje met groene bandje). Kensi viel voor hen sowieso af vanwege haar felle karaktertje. Aangezien Noa er niet meer is, blijft voor het desbetreffende gezin alleen Ayla over, en is Kensi dus nog beschikbaar.

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:55

Ahh wat erg, kan het me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Het kan natuurlijk altijd gebeuren een hart stilstand, maar je hoopt altijd dat ze allemaal gezond en wel het nest verlaten.. sterkte in ieder geval.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:58

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! Dat meen je niet!!! |( Oh wat erg meid! |( Veel sterkte toegewenst!!! Y;(
Ik ben er gewoon stil van, hoe kan dat nou? Zo maar een hartstilstand... Ach gos...

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:47

ahosh... ): sterkte!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:26

AH gos wat sneu :(:)
Een hartstilstand bij zo'n kleintje,jemig.
Gelukkig heeft ze zelf niet geleden.
Sterkte.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 01:13

DeLabrador schreef:
Zorry schreef:
Ach jeetje wat sneu.
Heel veel sterkte.

Dit soort dingen zijn en blijven vervelend, het enige ''voordeel'' is in Noa's geval dat ze niet ziek is geweest en zeer snel (en pijnloos) is overleden. Mag ik vragen wat bij jullie de reden was dat de pup ingeslapen moest worden? Mag ook via pb hoor als je dat fijner vindt!

Er was 1 zwart teefje besproken, echter mijn werkwijze is dat ik de pups bij de mensen uitkies (ik bepaal dus welke pup naar wie gaat op basis van karakter en wensen van de gezinnen). Noa stond wel op de nominatie om naar dat gezin te gaan, evenals Ayla (teefje met groene bandje). Kensi viel voor hen sowieso af vanwege haar felle karaktertje. Aangezien Noa er niet meer is, blijft voor het desbetreffende gezin alleen Ayla over, en is Kensi dus nog beschikbaar.

Wij hadden een aardig groot nest voor het ras.
En bij 4 weken toen ze gingen lopen, bleek dat 1 van de pups niet goed ontwikkeld was.
Ze is vanaf het begin al een beetje een zorgen kindje geweest, ze kon helaas niet recht door lopen en na onderzoek bleek dat haar kleine hersens niet goed ontwikkeld waren. Aangezien ze geen normaal leven zou kunnen lijden hebben we besloten haar in te laten slapen.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 08:12

Heel veel sterkte! :(:)

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:44

Jee toch, hoe is het mogelijk? Misschien een idee om voor je eigen gemoedsrust de hartjes van de andere puppen even te laten beluisteren door je dierenarts?
Sterkte!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 11:30

Arabiansp schreef:
Jee toch, hoe is het mogelijk? Misschien een idee om voor je eigen gemoedsrust de hartjes van de andere puppen even te laten beluisteren door je dierenarts?
Sterkte!

Bedankt voor je reactie. Diezelfde middag heb ik voor alle zekerheid en inderdaad mijn eigen gemoedsrust de pups nog laten nakijken dor de da. Alles was in orde. Met de overige 6 gaat het nog steeds super, groeien goed, eten graag hun KVV, doen hun schoonheids slaapje en zetten flink de boel op stelten. Kleine terroristjes :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:32

;( Wat verschrikkelijk.. Heel veel sterkte.. ;(

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:22

DeLabrador schreef:
Arabiansp schreef:
Sterkte!

Bedankt voor je reactie. Diezelfde middag heb ik voor alle zekerheid en inderdaad mijn eigen gemoedsrust de pups nog laten nakijken dor de da. Alles was in orde. Met de overige 6 gaat het nog steeds super, groeien goed, eten graag hun KVV, doen hun schoonheids slaapje en zetten flink de boel op stelten. Kleine terroristjes :D

Fijn dat de rest het super doet. Probeer er van te genieten ondanks het verdriet. Voor je het weet zijn ze uitgevlogen.
Het verlies van pupjes hoort bij fokken, hoe verdrietig het ook is. Las laatst ergens dat 20% puppysterfte normaal is. Maar als het al 4 weken heel goed gaat is het een hele klap.
Nogmaals sterkte!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:16

Heel veel sterkte!!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:23

Gelukkig dat de rest wel kerngezond is. Maar het blijft verdrietig dat zo'n jong dier maar zo kort van het leven mag genieten..Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:27

Verschrikkelijk zeg,heel veel sterkte :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:56

Ik lees dit nu pas, wat vreselijk jammer dat dit zo gebeurd is, zo'n kort leventje.
Heel veel sterkte gelukkig zijn de andere dames en heren wel volledig gezond.