Konijn heeft vriendinnetje verloren...Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 23:13

Linea schreef:
Hmm lastige situatie.. een leenram klinkt heel leuk en was ook mijn eerste gedachte. Vind het alleen niet eerlijk om een goed koppel over een paar maanden weer uit elkaar te halen eigenlijk... Fijn dat asiel goofy met jullie meedenkt is een hele fijne opvang ben er zelf een aantal keren geweest:D Die twee rammetjes zijn nog heel jong he? Ben je er 100% zeker van dat de geslachten goed zijn bepaald? Als er nu een voedstertje bij zou zitten zou het een stuk makkelijker zijn.

Daar hoop ik eigelijk ook op. Kan zelf niet zo goed geslacht bepalen, de rammen zijn nog maar 7 weken, overgenomen van een collega die ze met 4 weken(!) voor haar zoontje in de dierenwinkel heeft gekocht, maar zoontje was allergisch en ik heb ze genomen. [BB-ITP] Twee nieuwe nijntjes (rammen van 4 weken) dit zijn de rammen.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:18

Oja dat topic had ik gezien dacht al dat jij dezelfde TS was. Fijn dat de twee bij jou terecht konden en ze nu lekker aan het groeien zijn. Je kan ze altijd een keer meenemen naar asiel goofy tijdens de openingstijden, weet je in ieder geval zeker dat het geslacht goed bepaald wordt, en gelijk een mooie gelegenheid om alvast wat leuke konijnen te bekijken en eventueel je voedster te koppelen haha.

CK88

Re: Konijn heeft vriendinnetje verloren...Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 11:29

Ik heb contact gehad met Goofy, na kerst ga ik met de hele meuk naar de opvang, en dan proberen ze haar te koppelen aan een voedster, mocht dat niet lukken dan wordt het een exram.
Mochten mijn rammen ook echt beide rammen zijn, kan ik tegen die tijd dat ze gecastreerd zijn 1 van de rammen bij de opvang omruilen voor een voedster, om zo een mooi koppel te hebben.

Ik houd jullie op de hoogte!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:31

Klinkt goed :) Succes

Hou je tot die tijd je konijn wel in de gaten, dat ze blijft eten enz

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 11:32

Ze eet nog geen brok, heb dr wel weer aan het hooi zien knabbelen en ze keutelt wel weer gelukkig. Ze is nog steeds erg zielig, zit sneu in een hoekje...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:33

Hmm wel goed dat ze hooi eet en keutelt.
Misschien een knuffel bij haar in het hok gooien, dit kan absoluut niet tippen aan een maatje, maar misschien is het voor haar wel beter nu

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 11:41

Heb ik al gedaan, en die vind ze eng :P zo sneu voor dr hoop echt dat ze weer met een maatje het nieuwe jaar in kan.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:44

Hmm misschien even wennen, hopelijk knapt ze snel wat meer op.
En dan idd snel een nieuw maatje :)
Goed van je dat je er zoveel moeite voor doet, veel mensen kunnen een voorbeeld aan je nemen TOP

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 11:52

Ja de meesten vinden het zwaar overdreven :p mijn vriend zegt ook 'je kan toch zo een nieuwe ophalen bij de boer' die snapt echt niet dat een relatie van een konijn best ingewikkeld is ;)

Ach als je dieren hebt moet je doen wat in je macht ligt om ze een zo prettig mogelijk leven te geven vind ik.
Laatst bijgewerkt door CK88 op 20-12-11 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:57

Helemaal mee eens :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 14:51

Nou mijn konijn heeft een nieuw maatje van asiel Goofy in Oldenzaal :D
Afbeelding
Het koppelen bij Goofy, ze was erg angstig het konijn is een 3 jarige gecastreerde man wat heel nieuwsierig is en haar eigenlijk een beetje negeerde, wat een goed teken is.

Afbeelding
Thuis heeft ze wel een tijdje achter de ram aan gerend en er een paar plukken haar uitgetrokken, om even te laten zien wie de baas was, maar daarna gingen ze lief tegen elkaar aan liggen! Dus een geslaagde match!

Het nieuwe konijntje lijkt wel erg op mijn vorige, dus misschien dat dat ook hielp :) Dit is het overleden konijn.
Afbeelding

op www.asielgoofy.nl bij het dagboek 27-12-11 op dinsdag staat ook nog een verslagje van het koppelen van deze 2 :).

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:03

Wat fijn dat het goed is gegaan en dat ze nu weer een maatje heeft!

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:15

Wat leuk dat de koppeling gelukt is :D Zal haar vast goed doen. Hoe gaat het met de twee kleintjes, waren dat inderdaad twee mannetjes?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:05

Leuk! Ben blij dat ze gekoppeld is, heeft ze ook weer een leuk maatje. Knappe konijnen trouwens ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:14

Wat fijn dat je konijntje nu weer een vriendje heeft. Wij hadden pas geleden hetzelfde probleem. Vrouwtjeskonijn bleef over toen haar 2 jarige gecastreerde vriendje plots dood in het hok lag. We hebben het een paar dagen aangekeken en zijn toen naar het asiel in Enschede gegaan. daar zat een heel leuk en lief konijntje ook een gecastreerde ram. Daar gekeken of ze elkaar leuk vonden. En dat ging direct goed. Thuis het hok schoongemaakt, lekker eten en hooi erin. Nijntjes er in en vanaf dat moment zaten ze gezellig samen te eten. zo lief. En ons vrouwtjeskonijn werd gelijk weer een stuk vrolijker toen ze weer een vriendje had.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 00:54

Linea schreef:
Wat leuk dat de koppeling gelukt is :D Zal haar vast goed doen. Hoe gaat het met de twee kleintjes, waren dat inderdaad twee mannetjes?

De andere twee zijn inderdaad mannen, maar meerdere gecastreerde mannen schijnt vaak goed te gaan, dus we zullen zien!\
Ze is inderdaad een stuk vrolijker geworden nu :D en eet haar brokjes gewoon weer op.