Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
GamblersCup schreef:Maar dat vind ik dan ook weer niet, "verwende konijnen", omdat ze een groot hok hebben. Een konijn heeft het recht om goed gehouden te worden, eigenlijk zouden ze vrij rond moeten lopen. Wij stoppen ze in een hok met een ren, en omdat het groter is dan gemiddeld zijn ze zogenaamd "verwend". Ik vind het heel normaal dat je je dieren de ruimte geeft.
liesjecryos schreef:Ik vind het juist walgelijk dat men snachts zomaar INBREEKT en zich eigen NIET ontsmet en met een lampje in het pikkedonker op die beesten gaat schijnen.
De dieren raken hiervan nog meer in de stress.
Daarbij heb je eenmaal op bv 800 konijnen eenmaal ook zieke dieren tussen zitten,dat heb je ook met 50 paarden op een pensionstal,is er altijd 1 met een blesurre of wat anders.
En als snachts een konijn overlijd gaat er echt geen pieper af en ziet de houder dat sochtends met rodne doen,een dood dier hoeft niet altijd eerts te lijden voordat het sterft.
Denk aan hartaanal,gescheurde aorta enz enz.
De konijnen hebben net zoveel ruimte als vele paarden in hun bioxen en ide denken ook vaak tegen tralies.......
Laptopmuis schreef:liesjecryos schreef:Ik vind het juist walgelijk dat men snachts zomaar INBREEKT en zich eigen NIET ontsmet en met een lampje in het pikkedonker op die beesten gaat schijnen.
De dieren raken hiervan nog meer in de stress.
Daarbij heb je eenmaal op bv 800 konijnen eenmaal ook zieke dieren tussen zitten,dat heb je ook met 50 paarden op een pensionstal,is er altijd 1 met een blesurre of wat anders.
En als snachts een konijn overlijd gaat er echt geen pieper af en ziet de houder dat sochtends met rodne doen,een dood dier hoeft niet altijd eerts te lijden voordat het sterft.
Denk aan hartaanal,gescheurde aorta enz enz.
De konijnen hebben net zoveel ruimte als vele paarden in hun bioxen en ide denken ook vaak tegen tralies.......
Ik weet niet of je de filmpjes bekeken hebt, maar het is overduidelijk dat die dieren niet aan een hartaanval gestorven zijn.
- Er zitten konijn bij zonder oren, een normaal mens zou die dieren apart zetten van de andere zodat de wonden kunnen genezen. Nee, hier blijven ze blijkbaar erbij zitten tot ze geen oren meer hebben!
- Ik zie konijnen die wiebelen met hun hoofd, dat duid op een oorontsteking of een hersentumor. Dat krijgt een konijn niet binnen 1 dag.
- Ik zie konijnen waarvan alleen nog een hoofdje over is... waar is de rest gebleven?
Een konijnenfokkerij laat jou met je camera echt niet binnen, als je mensen op de harde feiten wil drukken moet je het wel illegaal doen.
Finesse schreef:en hoe stom dat ook klinkt, zo werkt het wel op die bedrijven; ze moeten wel hun boterham kunnen verdienen en kunnen niet met elk konijn naar een DA of heel veel ruimte geven...