Kosten castratie cavia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:24

purple schreef:
Ik heb een dierenarts gevonden waarbij ik een goed gevoel kreeg! Ze vroeg als enige hoe oud mijn beertje was en ze legde uit wat ze deden (warmte matje tijdens operatie, na operatie in een hokje met kruik en warmte lamp) en het kost €55. Alleen wel met injectie, had trouwens 5 dierenartsen gebeld en geen enkele deed het met gas? Maar deze vertelde ook dat ze al jaren zo werken en dat het eigenlijk altijd goed gaat, denk dat ik maar een afspraak ga maken!

Caafjes worden meestal met domitor gecastreerd: een narcose die snel werkt, en als de operatie klaar is een tegen prik tegen gegeven kan worden. Waar ik werk kost het 37.50, ik denk dat het gemiddeld tussen de 35 en 80 euro kost bij dierenartsen, dus 55 is heel netjes. Zo te horen heeft ze er verstand van, want onderkoeling is dus het grootste risico van de operatie :j

purple

Re: Kosten castratie cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 23:22

Ja inderdaad, had me zelf ook goed ingelezen dus dat kon ik nog aangeven als ik een afspraak zou willen maken, maar zij vertelde het zelf al, dus dat voelde goed :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:54

bij onze dierenkliniek was het 70 euro. Echter ging het mis ( hij drukte zijn darmen na de operatie eruit) en heeft daarna nog 2xeen operatie nodig gehad en moest 2 weken blijven. Ik hoefde niet extra bij te betalen, vond ik erg netjes :j
Dat zijn gewoon risico's die kunnen gebeuren jammer genoeg

purple

Re: Kosten castratie cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:16

Ja idd, dat zijn gewoon de risico's.. Wel fijn dat ze het opgelost hebben!