Hond poept midden op straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:18

Die van mij krijgen vlees en poepen 1x op een dag.

Heb je nergens zakjes? Lijkt me sterk.. gewoon opruimen, wat is het probleem?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:26

Misschien verbrand je hond nu meer en hoeft tie niet meer zoveel te poepen?
Dan wordt er meer voedsel opgenomen in zijn lichaam?

Of klinkt dit heel erg dom?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 15:27

Loiz, ik heb geen probleem. Ik ben alleen benieuwd naar het hoe en wat waarom een hond doet wat hij doet. En of er mogelijke oplossingen bestaan of dat ik iets verkeerds doe.
Misschien rare vraag voor een ervaren hondenbezitter, maar ik heb pas sinds vrijdag een hond, dus ik wil er graag snel achter komen als ik iets verkeerds doe ;)

Zooist, dat zou zo maar kunnen? Klinkt op zich wel logisch. Of hij is nu meer ontspannen dat hij minder vaak moet?

Zooist

Re: Hond poept midden op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:39

Ik heb geen idee of dat kan. Ik vond het ook een logische gedachte :o

Mijn hond poept ook maar één keer en soms twee keer per dag. Ze beweegt heel veel (wannabee bordercollie) en krijgt veel eten, maar is niet dik te krijgen.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:51

Is je hond een reu? Die kunnen wel meer poepen als een teef. Die van mij eten proplan,en de teef poept 1 of 2 keer per dag en de reu soms wel 4 of 5 keer.. De reu poept wel kleine beetjes en de teef in 1 x alles,een flinke berg dus haha.. Het ligt er bij mij ook aan hoelang ik wandel,met kleinere rondjes word er minder gepoept dn wanneer ik 1 of 2 uur loop.. Dan poeptde reu wel 3 keer per wandeling...teef niet..
Overigens heb ik weleens slecht voer gehad en dan gaan ze ook meer poepen..

@ nathalie,wij hoeven het hier ook niet overal op te ruimen,soms staan er bordjes : je mag ruimen :-) dan hoeft het niet..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:16

Het vele poepen wat jou hond doet ligt echt aan het voer, de goedkope voeders worden bij lange na niet volledig benut waardoor je extra afval krijgt, poep! ;) ik zie dit ook bij de pensionhonden, de dieren die op het supermarkt voer staan hebben 2x zoveel voer nodig om op gewicht te blijven, schijten 2x zulke grote hopen dan de rest en vaak hebben ze ook zo'n hondenlucht bij zich en voelen vet aan. Dit is in ieder geval mijn ervaring. ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:15

Geef je hond tijd. Hij is nog maar sinds vrijdag bij jou. Misschien heeft hij zichzelf de gewoonte aangeleerd om zo snel mogelijk zijn behoefde te doen, omdat hij misschien maar kort werd uitgelaten. En het kan ook gewoon de stress zijn die een nieuwe omgeving met zich mee brengt.

Gewoon de poep opruimen en lekker blijven wandelen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 17:38

Wilde even laten weten dat hond inmiddels niet meer op de straat poept.
Hij was waarschijnlijk gewend om alles gelijk te laten gaan zodra hij buiten was, omdat hij er waarschijnlijk niet lang uit mocht bij de vorige eigenaren.
Hij poept nu ongeveer 3 keer per dag. Hij krijgt nu ook deels Cavom. Lijkt wel goed aan te slaan.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:06

Wat fijn! Gelukkig dat hij nu alles netjes op de plek doet waar het hoort. Toch sneu als je dan bedenkt dat hij bij de vorige eigenaren waarschijnlijk amper buiten is gekomen. Mijn hond had precies hetzelfde in het begin, ik ben blij dat ze nu bij ons is en lekker regelmatig uren in het bos mag wandelen!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 18:17

Hij kwam er 3x per dag uit, maar waarschijnlijk maar heel kort.
Normaal laat ik hem 2x per dag uit en mag hij 's middags paar uurtjes rennen en spelen bij de paarden of ik ga met hem even spelen in de weilanden. Beweging krijgt hij nu ruim voldoende.
Moet nu alleen even kijken of ik zijn voerschema aan moet passen... Hij eet gras sinds paar dagen..