Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bassenqua schreef:Spondylose is een serieuze aandoening maar hoeft echt niet dramatisch te zijn, als je op wat voor manier dan ook zorgt dat er goed bespiering op je hond komt dan zullen de meeste spieren de klap opvangen als de hond een rare schuiver maakt. Een spondylose rug manipuleren zou ik nooit doen, is bij mijn nash ook gedaan en dat is niet goed uit gepakt. Die had last van Equina Cauda syndroom, achter in de rug en daar was ook een brug geslagen, door een therapeut is deze gemanipuleerd en is nooit meer terug goed gekomen, heb hem in kunnen laten slapen.
Bassenqua schreef:Misschien wel maar volgens mij is het niet alleen maar scheve wervels, er speelt toch ook wel een erfelijke rol in voor zover ik weet! Ik zou het niet aan durven, het lichaam zorgt niet voor niks zelf voor bruggetjes. Had je Dorith zelf aan de telefoon? Daar is door de telefoon inderdaad moeilijk mee te praten maar face to face absoluut geen probleem.
Bassenqua schreef:Bedoel je dan geen Equina Cauda syndroom, is toch iets anders dan spondylose, deze twee gaan overigens wel vaak samen.
De spondylose trekt uiteindelijk de hele ruggengraat over en vaak trekt het door naar de nekwervels. Bij Equina Cauda blijft het probleem in dat gebied maar nogmaals het gaat ook vaak samen. Mindim schreef:xRomana schreef:Idd maak een afspraak bij Dorith Aharon, zijn kan verlichting geven aan de spondylose!
Mijn boxer had dit ook, en ging eens in de zoveel tijd die kant uit, ze knapte daar enorm van op.
Ik zag bijna niets meer aan dr na een behandeling.
Mag ik vragen wat zij dan precies doet aan een spondylose hond? Ik ben als de dood dat een bruggetje gaat breken of een stukje er af, welke dan in de zenuw komt. Ik lees dat het daarom ook afgeraden wordt of doet zij iets totaal anders?
Ook ben ik blij dat mijn boxer op vers stond, dit zorgde dr ook voor dat de bot kwaliteit in goede conditie bleef, of brok had ze eerder problemen gehad. janouk schreef:Onze labrador heeft jaren baat gehad bij een behandeling door Dr Aharon.
http://www.kreupeldier.nl
Voor de behandeling was opstaan moeilijk en pijnlijk, springen niet meer mogelijk. Hij had spondylose in de lendenengewrichten.
Na zo'n behandeling kon hij weer alles, plassen met de poot omhoog, in de auto springen, etc. Na een half jaar ongeveer moest hij dan weer behandeld worden. De spondylose is geconstateerd op 7 jarige leeftijd en door deze behandelingen is hij 12 jaar geworden.
Ze is natuurlijk geen tovenaar, maar misschien kan ze jouw hond ook helpen. Wij waren er in ieder geval super blij mee. De behandeling gaat volledig in overleg met je eigen dierenarts en hij/zij wordt op de hoogte gehouden van de behandelingen.
Mindim schreef:xRomana schreef:Mindim, maar dat staat toch allemaal op de site met fotos hoe verbetering zien is? Zo is het bij mijn hond ook gegaan.
Dat mis ik dan, want ik kan dat niet vinden, ik zie alleen iets over een rughernia? Kun je misschien een linkje plaatsen?

Citaat:Van de site van kreupeldier
Spondylose
Bij spondylose denkt men ook dat dit een gevolg is en geen oorzaak. Spondylose zou een non-inflammatoir proces zijn, geassocieerd met een degeneratie van de annulus fibrosis van de intervertebrale disc. Benige sporen en brugjes in de intervertebrale ruimtes zijn dan typisch.(4) Mogelijk dat de degeneratie tussen de wervels een verzwakking en instabiliteit met zich mee brengen. Het lichaam "probeert" de wervelkolom te stabiliseren door het vormen van "bruggetjes". Opheffen van de afwijkende stand en het verbeteren van de algehele conditie van het dier zorgt waarschijnlijk op langere termijn voor het verdwijnen van die brugjes. Deze veronderstelling is zeer aannemelijk maar moet radiologisch nog getoetst worden.
dierenfan schreef:pff heb het door een chiropractor laten bekijken die ook dierenarts is. Het is nog in een licht stadium maar wel aanwezig. Gezien zijn slechte lopen (en idd op filmpjes vorige pagina met tuig gaat het beter dan met halsband) zou hij zeker baat hebben bij een behandeling. Bruggetjes heeft hij (nog) niet dus die kunnen ook niet breken. Maar wat losser maken over het geheel zou heerlijk zijn. Uiteraard komt er eerst een gesprek dan bekijken en bevoelen voordat er ook maar een behandeling start. Voorzichtigheid is altijd gewenst natuurlijk.
Mijn hond zou dus waarschijnlijk veel baat hebben nu bij een behandeling. Maar dat is omdat het wel aanwezig is maar absoluut nog niet in ernstige vorm.