Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mareng schreef:Mmmmm, ik zou het toch doen.. Knap dat jij met haar omgaat! Ik zou niet bevriend kunnen zijn met zo iemand.. Hoe aardig ze ook mag zijn.
Bramasole schreef:Ik heb 'goed' contact met een vrouw van halverwege de 80 bij mij in de buurt. Ik mag bij haar achter komen, repareer regelmatig een en ander aan haar fiets en luister naar haar verhalen over haar ouders e.d. Het achterste gedeelte van haar huis is ingestort en waarschijnlijk gaat de rest van het huis deze winter wanneer er een flink pak sneeuw komt, ook tegen de vlakte. Ze leeft terug in de tijd, leeft in en om spullen rond 1900, jaren 30. Ze weigert hulp maar mijn man en ik zijn, naast 1 familielid de enige die het terrein op mogen. Ze rookt als een ketter, leeft tussen de ratten die ze af en toe achterna rent en met haar schoenzool tegen de vlakte aan mept en eet voornamelijk uit blik wanneer het gas weer eens is afgesloten. Ik heb al eens een instantie benaderd en sinds kort contact met die ene familielid die binnen mag komen.
Het beste zou deze vrouw op haar plaats zijn in een prachtige aanleunwoning waar ze de zorg krijgt die ze nodig heeft en hier kan genieten van haar laatste jaren. Maar dit is wat ze wil, ze gaat dood in het huis waar ze geboren is ook al is het niet 'het beste' voor haar.
Toen ik je post las, moest ik hier aan denken. Soms weet je dat iets beter is maar kun je het niet voor elkaar krijgen zonder dat degene ervoor open staat. Je kunt op je collega blijven inpraten, hopend dat er beweging komt in deze beroerde situatie voor de katten of je grijpt in. De vrouw uit mijn buurt, heeft een eigen keuze en dat kun je respecteren. Maar de katten uit jouw verhaal niet en daarom zou ik ingrijpen door hier een melding van te maken.
Goof schreef:Exact, wat jij zegt bedoel ik dus ook.
Ik ben daar dus erg bang voor, maar aan de andere kant kan het niet zo door gaan. Niet voor haar, zeker niet voor de katten. Ik zie er kittens sterven, ik kon wel janken toen.
Wat zou jij doen vrouwke? Ik weet het dus niet....
Goof schreef:Dat staat in de OP vrouwkeCitaat:Ik heb de situatie uiteraard al voorzichtig aangekaart. Ze is zich bewust van het feit dat het uit de hand loopt/ uit de hand gelopen is, maar ze handelt er niet naar. Ze heeft niet de financiele middelen om de katers te laten helpen. Een gesprek er over voeren gaat ze uit de weg.
Liljebo;houdt een zwerfkattenopvang zich ook bezig met huiskatten?
Wilawander; ik twijfel absoluut niet aan de aanpak van 144, maar ik wil het eigenlijk niet buiten haar om spelen.
hanny_jelke schreef:een groot probleem hier in is dat de vrouw vaak oook niet meer goed voor zich zelf kan zorgen.
ik denk dat ze buiten hulp voor de dieren ook hulp voor haar zelf nodig heeft.
hopelijk komt er snel een gepast oplossing.
jammer dat je zo ver weg woont wil zelf nog een poesje (eigenlijk pas over een tijdje)
maar had graag over wogen er nu al 1 te nemen