Door de bomen geen hondenverzekering meer zien....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 12:52

xRomana schreef:
NiG schreef:
Bij rashonden komen zo onwijs veel erfelijke afwijkingen voor dat ik snap dat ze die niet vergoeden, anders kunnen ze net zo goed opdoeken!
Verstandige keuze zelf te gaan sparen, dat is altijd voordeliger. Verzekeren is vooral voor als je niet in 1x dat grote bedrag kunt ophoesten.

Maar zijn alle testen ook een garantie een afwijkingen-vrije pup te hebben? Je hoort het toch vaak hoor dat de ouders getest zijn maar dat de nakomeling toch nog een afwijking heeft (met hd bijvoorbeeld).
Niet dat ik tegen testen ben hoor, ben er juist heel erg voor, anders krijg je nooit bepaalde zaken het ras uit.

Alles wordt gewoon vergoed hoor, ook de erfelijke afwijkingen. Zoals ik al eerder schreef werd hier ook alles wat maar erfelijk was keurig teruggestort op mijn rekening.

Alleen de huidziekte van de Shar -pei en in het begin werd er geen HD en ED vergoed bij Proteq, nu wel.
Staat ook allemaal in de voorwaarden dat dat gewoon vergoed wordt.

Dus zeker afsluiten als je twijfelt. Het heeft mij echt al duizenden euros gescheeld.

Vreemd, want in hun polis staat dat dat uitgesloten is.

xRomana

Re: Door de bomen geen hondenverzekering meer zien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:09

waar staat dat dan in de polis? Zie dat echt helemaal nergens staan :n

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:05

Mindim schreef:
Dit kreeg ik destijds te horen en misschien dat bij jouw verzekering niet zo is, wil niet zeggen dat mijn verhaal niet klopt, want bij velen gebeurt het wel zo.

Van de site van ProteQ
Citaat:
het eerste consult voor het raadplegen van de dierenarts voor
een aandoening van de heupen of ellebogen. Alle overige
kosten inclusief (röntgen)diagnostiek met betrekking tot bovengenoemde
gewrichten zijn uitgesloten.

Met andere woorden, de ziekte diagnosticeren wordt vergoed, de behandeling niet.

je heb je echt niet goed laten informeren. Ook dit klopt niet zie ik nu.
Diagnostiek en de behandeling worden bij Proteq gewoon vergoed :)

diagnostiek en behandeling van alle aandoeningen aan
heupen en ellebogen, ongeacht de aanleiding.

Bron;
http://proteqdierenzorg.nl/system/image ... ochure.pdf

petplan vergoed dit nog niet maar die plannen komen dr wel.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:04

NiG schreef:
Bij rashonden komen zo onwijs veel erfelijke afwijkingen voor dat ik snap dat ze die niet vergoeden, anders kunnen ze net zo goed opdoeken!
Verstandige keuze zelf te gaan sparen, dat is altijd voordeliger. Verzekeren is vooral voor als je niet in 1x dat grote bedrag kunt ophoesten.

Maar zijn alle testen ook een garantie een afwijkingen-vrije pup te hebben? Je hoort het toch vaak hoor dat de ouders getest zijn maar dat de nakomeling toch nog een afwijking heeft (met hd bijvoorbeeld).
Niet dat ik tegen testen ben hoor, ben er juist heel erg voor, anders krijg je nooit bepaalde zaken het ras uit.

Vergeet niet dat een hoog percentage van de HD honden geen HD heeft van erfelijke vorm maar wegens trauma (uitglijden in groei periode, verkeerd springen, ergens vol tegenaan knallen e.d.)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:08

maras schreef:
Ga voor een kruising Dog, hebben wij ook ( zie profiel) beest is kerngezond, hij is nu 8 jaar en behalve iets was stijver op de heupen mankeert hij nooit was, bovendien met kruising het goede van 2 honden, het lieve van de Dog en het waakse van de Herder. Scheelt je een hoop geld qua erfelijke afwijkingen en toch een superhond in huis :-)

Jep kan heel goed uitpakken. Echter je kan ook de HD en ED en spondylose en DM van allebei de rassen in 1 hond krijgen.
Heb hier een kruising labrador met rottweiler. Geweldig gave hond en heeft van beide rassen wat en allerlei erfelijke problemen van beide rassen samen heeft hij ook. Kan dus ook verkeerd uit pakken.
Echter omdat dit nergens geregistreerd wordt zal er niemand zeggen, de zoveelste niet stamboom hond/kruising die met allerlei erfelijke problemen belast is.

Na 4 niet stamboom honden en 4 honden met duidelijk MOGELIJK erfelijke problemen (kan ook trauma zijn uiteraard i.p.v. erfelijk) kan ik niet zeggen neem gerust een niet stamboom hond dan komt het allemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:27

xRomana schreef:
waar staat dat dan in de polis? Zie dat echt helemaal nergens staan :n

In mijn eerdere posts staat een stuk uit de polis, daan kun je wel zeggen dat dat niet klopt, maar het is toch echt zo.

Hierbij de polisvoorwaarden van Proteq voor dieren die voor 1 juni 2011 zijn aangemeld, van hun site. Let vooral op de punten 13 waar de uitsluitingen staan. Dit komt gewoon van hun site.
http://bigbetty-production.assets.holder.nl/system/file_properties/000/000/013/original/15.vw_1009_Proteq_DZ_voorwaarden_web.pdf?1309353592

Dieren die vanaf 1 juni zijn aangemeld, hebben idd een soepeler regeling qua vergoeding. Maar ziekten of aandoeningen die voor die tijd zijn ontstaan worden niet vergoed.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:12

In jou eerdere post staat niets maar dan ook echt helemaal niets over het uitsluiten van erfelijke aandoedingen bij rassen, noch dat ED en HD niet vergoed wordt, want dat wordt het wel :) Zowel diagnose als behandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:12

xRomana schreef:
In jou eerdere post staat niets maar dan ook echt helemaal niets over het uitsluiten van erfelijke aandoedingen bij rassen, noch dat ED en HD niet vergoed wordt, want dat wordt het wel :) Zowel diagnose als behandeling.

Op de eerste pagina staat een hele quote uit de polis van proteq, het zijn maar twee pagina's , zo moeilijk is dat toch niet te vinden?Lees mijn laatste post dan ook even en ook de polis.

Waar ik heb geinformeerd destijds was niet bij proteq, maar daar waren rasgerelateerde erfelijke aandoeningen uitgesloten. En verder is erfelijk en rasgerelateerd niet altijd hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:20

xRomana schreef:
Mijn honden zijn allemaal verzekerd. En heb tot nu toe alles ook nog vergoed gekregen, op een enkel potje zalf na van 2.- wat ook in de reguliere handel te krijgen was.
Erfelijke aandoeningen werden ook zonder morren vergoed dus wat Mindim zegt klopt niet.
Bouvier; oogproblemen (Naar binnen krullende oogleden), artrose huidproblemen welke erfelijk waren Boxer; cherrey eye, spondylose, chronische hartproblemen, oorontstekingen en een HD operatie.
Ik had de boxer bij Proteq, maar was daar naderhand niet blij mee werd geen fysio vergoed, handig als je een hond laat opereren aan HD of ED :D De boef zit bij Petplan daar ben ik toch meer over te spreken.

het eerste consult voor het raadplegen van de dierenarts voor
een aandoening van de heupen of ellebogen. Alle overige
kosten inclusief (röntgen)diagnostiek met betrekking tot bovengenoemde
gewrichten zijn uitgesloten

Overige uitsluitingen

e. het heupgewricht bij honden inclusief alle ziekten en gebreken en
de gevolgen van (kraak)beendefecten, waardoor het heupgewricht
niet goed kan functioneren;

f. de ellebooggewrichten bij honden, inclusief alle ziekten en
gebreken en de gevolgen van (kraak)beendefecten, waardoor
het ellebooggewricht niet goed kan functioneren;

En verder doelde ik hier op, een HD operatie vergoed, terwijl in de polisvoorwaarden, welke ik in een post hier boven in een link heb neergezet, dat uitsluiten bij Proteq. Spondylose is verder amper wat aan te doen of je moet met alternatieve geneeswijzen komen en deze wordn in de polis wederom niet vergoed. Als je hond was aangemeld voor juni 2011 bij Proteq gelden de polisvoorwaarden zoals hier bovengenoemd. Staat op hun site keurig vermeld en of je nu een boxer hebt of een kruising, het is uitgesloten.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:38

Ik heb mijn Berner van 6 jaar nu 5 jaar in de verzekering bij Proteq
Inmiddels ben ik na 2 knieoperaties van ruim 3000 euro weer aan het dokteren, en ben nog lang niet uitgedokterd |( Kosten bedragen alweer bijna 1000 euro
Maar gelukkig gaan de rekeningen eerst naar Proteq en dan komt er nog 19% bij mij
Overigens, ik heb een rashond, en heb tot nu toe alles vergoed gekregen, op de 19% na uiteraard
Mijn spaarpot was na die operaties leeg, maar werd weer aangevuld door die 81% die ik toen nog terug kreeg.
Ik kan iedereen zeker aanraden om een huisdierenverzekering af te sluiten :j

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:41

Mindim schreef:
xRomana schreef:

Alles wordt gewoon vergoed hoor, ook de erfelijke afwijkingen. Zoals ik al eerder schreef werd hier ook alles wat maar erfelijk was keurig teruggestort op mijn rekening.

Alleen de huidziekte van de Shar -pei en in het begin werd er geen HD en ED vergoed bij Proteq, nu wel.
Staat ook allemaal in de voorwaarden dat dat gewoon vergoed wordt.

Dus zeker afsluiten als je twijfelt. Het heeft mij echt al duizenden euros gescheeld.

Vreemd, want in hun polis staat dat dat uitgesloten is.

Tegenwoordig zou Proteq ook HD en ED vergoeden
Ken een Berner die geopereerd werd aan ED, en ze kregen ook 81% terug, stond ik ook verbaasd naar te kijken

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 22:46

Je hebt in mijn ogen 2 grote verzekeringen. petplan en proteq. Ik heb mijn golden retireer verzekerd bij petplan. En krijg alles vergoed behalv de behandeling van hd. Het vast stellen. Word wel vergoed. Bij protest word sinds kort ook de behandeling hier van vergoed... Opzicht is dat iets wat waarden vol kan zijn met zo'n grote hond.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:46

ik weet niet of je al een goedkopere verzekering hebt gevonden, maar 60 euro per maand zou ik echt nooit doen.

stel je dog wordt 8 jaar oud.

dan betaal je 8 jaar lang 60 euro per maand = 5760 euro :wow:

ik weet dat een DA duur is, heb zelf vorig jaar een rekening van 1500 euro gehad voor mijn hond. maar voor dat geld kun je toch aardig wat keren de DA inschakelen voordat je goedkoper uit bent door te verzekeren.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:48

Niezel schreef:
Vriendlief en ik hebben besloten geen verzekering af te sluiten maar maandelijks daar zelf een, redelijk, bedrag voor weg te zetten.
Bovendien hebben wij besloten, dat mocht er ooit nog een jonge dog in dit huishouden komen, dat dat er 1 uit Amerika zal zijn, daar worden ouderdieren namelijk wel uitgebreid gescreend en getest op allerhande erfelijke afwijkingen! Buiten de door de amerikaanse rasvereniging vastgestelde eisen aan, hart, nieren, heupen, ellebogen en ogen (waar een openbare database voor is!), doen ze daar bovendien openlijk(!) onderzoek naar oa hartafwijkingen, verschillende tumoren, tremoring dissease en HOD. Hier met recht een pluim voor de amerikanen!

sorry, lees dit nu pas. maar lijkt me een verstandige keuze :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:44

Myra87 schreef:
Ken een Berner die geopereerd werd aan ED, en ze kregen ook 81% terug, stond ik ook verbaasd naar te kijken

Er zit een verschil in of je dier voor 31 mei 2011 verzekerd is of daarna, er zijn dan ook twee polissen, de oudere variant sluit een hoop meer uit dan de nieuwe.

Wat ik me dan afvraag, je mag maar 5 jaar verzekeren? Maw als je hond ouder wordt dan moet je eruit of mag je na 5 jaar bijverzekeren met een hoop meer uitsluitingen? Als ik een premie laat berekenen voor een boxer en ik wil alles gedekt ehbben, moet ik bijna 60 euro in de maand betalen. Looptijd 5 jaar. Mijn hond moet ook aan een bepaald gewicht voldoen, wanneer hij daar niet aan voldoet, vraag ik me af of je op grond daarvan een nee te horen krijgt bij de vergoeding van de behandeling.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:33

Je 'mag'je hodn zo lang verzekeren als je wilt, die 5 jaar staat gewoon voor een goedkopere premie, anders betaal je gewoon wat meer (Als je per jaar afsluit)

Als jij je hond van pups af aan had verzekerd had je stukken minder betaald. Staat ook op de sites, ze werken met volwassen gewicht en ras. En is logisch, een oudere hond mankeerd sneller wat dan een jonge hond. En als jij hem op latere leeftijd pas laat verzekeren worden idd de lopende zaken uitgesloten, maar dat is ook weer logisch. anders gaat iedereen zijn hond pas verzekeren als ze ziek worden, dan kan zon verzekering nooit uit :D

heb je stukje nog eens doorgelezen maar zie nog steeds niets nada over het uitsluiten van erfelijke aandoeningen staan. :n Hoeft verder ook niet, want het wordt gewoon vergoed. Gelukkig wel :D
Ik zit met mijn honden al 7 jaar bij verzekeraars en heb tot nu toe alle erfelijke aandoeningen vergoed gekregen.

En verder zie ik dat je het HD ED verhaal nu wel heb begrepen. Dat het een wijziging is in de polis en nu gewoon keurig wordt vergoed. (Alleen bij Proteq daarom zijn die premies ook zo omhoog gegaan, Petplan vergoed dit nog niet)

Zoals ik al zei mijn boxer had spondylose, alles werd vergoed. Fysio, manuele therapie en natuurlijke geneeswijze. Zit wel bij Petplan. En dat voor maar 35 euro eigen bijdrages per jaar :D :D
Proteq vergoed op dat gebied idd bijna niets. (Geen fysio ja een sessie, en geen aquatraining)

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 09:10

loulou schreef:
ik weet niet of je al een goedkopere verzekering hebt gevonden, maar 60 euro per maand zou ik echt nooit doen.

stel je dog wordt 8 jaar oud.

dan betaal je 8 jaar lang 60 euro per maand = 5760 euro :wow:

ik weet dat een DA duur is, heb zelf vorig jaar een rekening van 1500 euro gehad voor mijn hond. maar voor dat geld kun je toch aardig wat keren de DA inschakelen voordat je goedkoper uit bent door te verzekeren.

Heb even snel wat nagerekend en dat is ook ongeveer wat we nu kwijt zijn geweest in 8 jaar tijd :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:33

oeps, duur hondje hadden jullie! ik hoop toch niet dat wij ook aan dat bedrag gaan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:21

xRomana schreef:
Je 'mag'je hodn zo lang verzekeren als je wilt, die 5 jaar staat gewoon voor een goedkopere premie, anders betaal je gewoon wat meer (Als je per jaar afsluit)

Als jij je hond van pups af aan had verzekerd had je stukken minder betaald. Staat ook op de sites, ze werken met volwassen gewicht en ras. En is logisch, een oudere hond mankeerd sneller wat dan een jonge hond. En als jij hem op latere leeftijd pas laat verzekeren worden idd de lopende zaken uitgesloten, maar dat is ook weer logisch. anders gaat iedereen zijn hond pas verzekeren als ze ziek worden, dan kan zon verzekering nooit uit :D

heb je stukje nog eens doorgelezen maar zie nog steeds niets nada over het uitsluiten van erfelijke aandoeningen staan. :n Hoeft verder ook niet, want het wordt gewoon vergoed. Gelukkig wel :D
Ik zit met mijn honden al 7 jaar bij verzekeraars en heb tot nu toe alle erfelijke aandoeningen vergoed gekregen.

En verder zie ik dat je het HD ED verhaal nu wel heb begrepen. Dat het een wijziging is in de polis en nu gewoon keurig wordt vergoed. (Alleen bij Proteq daarom zijn die premies ook zo omhoog gegaan, Petplan vergoed dit nog niet)

Zoals ik al zei mijn boxer had spondylose, alles werd vergoed. Fysio, manuele therapie en natuurlijke geneeswijze. Zit wel bij Petplan. En dat voor maar 35 euro eigen bijdrages per jaar :D :D
Proteq vergoed op dat gebied idd bijna niets. (Geen fysio ja een sessie, en geen aquatraining)

Ik doelde gelijk al op de HD ED verhaal en niet perse op erfelijkheid in jouw verhaal, ik gaf aan dat dat de norm was bij degene bij wie ik heb geinformeerd. Voor 31 mei 2011, werd trouwens de HD en elleboog helemaal niet vergoed ook niet bij proteq en ook dat staat in de polis.

Verder heb ik zoals je gelezen kunt hebben, mijn hond niet verzekerd en zou ik dat ook niet willen.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 03:25

Mindim schreef:
Myra87 schreef:

Er zit een verschil in of je dier voor 31 mei 2011 verzekerd is of daarna, er zijn dan ook twee polissen, de oudere variant sluit een hoop meer uit dan de nieuwe.

Wat ik me dan afvraag, je mag maar 5 jaar verzekeren? Maw als je hond ouder wordt dan moet je eruit of mag je na 5 jaar bijverzekeren met een hoop meer uitsluitingen? Als ik een premie laat berekenen voor een boxer en ik wil alles gedekt ehbben, moet ik bijna 60 euro in de maand betalen. Looptijd 5 jaar. Mijn hond moet ook aan een bepaald gewicht voldoen, wanneer hij daar niet aan voldoet, vraag ik me af of je op grond daarvan een nee te horen krijgt bij de vergoeding van de behandeling.

Het gaat hier om een Berner en die is vorig jaar al geopereerd, en kreeg wel de ED kosten 81% terug :j
Ik zit al vijf jaar met mijn oudste hond bij Proteq en heb nog steeds alles hetzelfde

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:11

Hier Proteq voor onze bullmastiff. Gaat vanaf januari ook naar 53 euro per maand, maar ben er zeer tevreden over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:53

Myra87 schreef:
Het gaat hier om een Berner en die is vorig jaar al geopereerd, en kreeg wel de ED kosten 81% terug :j
Ik zit al vijf jaar met mijn oudste hond bij Proteq en heb nog steeds alles hetzelfde

Ik geloof je prima hoor, dan doen ze alleen niet wat in de polis staat, want daar staat iets anders vemeld. Op hun site staan de twee polissen ook naast elkaar.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:04

ik heb proteq per 1 januari opgezegd
ging van 25 euro naar 40 ero per maand en dat vind ik toch echt wel heel erg veel voor een bullterrier teef die eigenlijk nergens last van heeft (gehad)
heb nu een verzekering afgesloten bij petplan voor 21 euro per maand
betaal dan wel 35 euro 'eigen risico' maar als dat is ook als je een rekening hebt van 2000 euro
en bij proteq moest ik altijd 19% betalen van een nota.. en als je dan een keer een hoge rekening zou hebben van 2000 euro.. nou reken maar uit ;)

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:05

hier ook proteq voor al mn honden

absoluut niets over te klagen

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:18

Mindim schreef:
Myra87 schreef:

Ik geloof je prima hoor, dan doen ze alleen niet wat in de polis staat, want daar staat iets anders vemeld. Op hun site staan de twee polissen ook naast elkaar.

Natuurlijk doen ze niets anders dan in de polissen staan, ik denk dat jij het echt niet begrijpt of niet wil begrijpen ;)
De basisvergoeding veranderd net als bij de mens elk jaar, en dus ook voor iedereen.
Dus ook de mensen die voor die tijd hun verzekering hebben afgesloten komen keurig in aanmerking voor heup en elleboog problemen. ;) ;)