Morgen krijg ik een baby!!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Re: MORGEN KRIJG IK EEN BABY !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:34

Ik vind Ben een hele leuke naam, veel plezier met je nieuwe baby!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:37

kohtje schreef:
Dat niet kunnen betalen van een stamboom was voor mij een rede om hard weg te holen! Een stamboom incl chip kost nog geen 60 euro.

Inschrijfkosten per hond (= stamboom) inclusief (nest)controle en chip
III.24
€ 71,00
En dan waarschijnlijk erbij nog:
Heffing niet-lid rasvereniging per nest
III.25.2
€ 100,00

In Nederland via RvB dan wel te verstaan.

Gefeliciteerd TS! Fijn dat je vriendin zo in het wereldje zat dat ze het goed voor je kon uitzoeken!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:50

Wat leuk, gefeliciteerd!!

Bo
Billy
Sam
Olin
Alix

Hier is manlief degene die graag een Poedeltje wil. :D Komt door woody, poedeltje die we jaren terug kende.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 16:54

Alix is ook leuk!!!

Ben ook ervan overtuigd dat het 1 1/2 dag duurt en dat het dan `zijn ` poedel is , hihi, zo ging het ook met mijn oude malteser, binnen no time was het kimmetje lief , kimmetje zielig :D :D .

Het is natuurlijk niet stoer om gek te zijn op van die tut honden ,maarja, ze zijn vaak wel om verliefd op te worden <3 <3 , oók voor mannen :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:59

poedels zijn hartstikke leuke en stoere honden als je ze zo houdt
hoevaak mensen hier niet zeggen dat onze poedel zo leuk is maar zo anders als de poedels die ze kennen
(vaak van die vol gevreten met slechte gebitjes bedelende poedeltjes :r )

in de toekomst wil ik nog eens een koningspoedel <3

Raineri

Re: Morgen krijg ik een baby!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:00

Fenton :')

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 17:03

??? van de boerderij???

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:05

Leuk dat jullie een koningspoedel krijgen :) Is toch iets anders dan een klein poedeltje, mijn vader was er eerst ook niet voor, tot hij Seppe (onze koningspoedel) met eigen ogen zag, tis toch véél hond :D Onze komt hier vandaan: http://www.fromolionshouse.be/

Sjah, naam, onze heette al 'Zelpe from Olionshouse' maar daar hebben we Seppe van gemaakt ^^

Veel plezier met je hond en zeker foto's posten als die er is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:58

Haha leuk!
Ik vind pippa wel een leuke :P Maar zo heten er erg veel...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:18

Ben erg benieuwd naar een fotootje :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:23

kohtje schreef:
Dat niet kunnen betalen van een stamboom was voor mij een rede om hard weg te holen! Een stamboom incl chip kost nog geen 60 euro.

100 euro per pup inclusief chippen en DNA controle - zie tarieven Raad van Beheer. Als de fokker geen lid is van de rasvereniging komt er per nest nog eens 100 euro bij.
Dekgeld is meestal zo'n 600 euro, dus bij een gemiddeld nest van 6 pups ben je al 200 euro kwijt aan kosten voor een papiertje er bij...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:58

poedels zijn geweldig! Je kunt er alles mee. Geschikt voor behendigheid en om mee te spelen etc. Poedels zijn van oorsprong jachthonden. Helaas worden ze vanwege hun vacht vaak als juffershondjes gezien, maar ze hebben pit hoor, en ze zijn heel intelligent. En ze kunnen ook nog oud worden, dat vind ik heel belangrijk. Ik kan me helemaal voorstellen dat je hoteldebotel bent over je pup!

De poedel waarmee ik vroeger ben opgegroeid heette Beatle. In die tijd had je de muziek van de Beatles, en die hadden van die kapsels, hun haar zat naar voren gekamd. En zo zat het haar van Beatle dus ook. Ze had niet zo'n opgeklopt kapseltje van de trimsalon. Mijn moeder liet haar gewoon zoals ze was. DAarom leek ze meer op een boomer met krullen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:16

Guusje.... vind ik zo'n schattige naam voor een teefje, lief en toch stoer <3

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:32

vibabu schreef:
Een stamboom is de garantie voor een hond met inteelt en dus moeilijkheden :o Je betaalt voor een hond met stamboom dus eigenlijk voor z´n gebreken. Nee ik geloof dat ik niet zo´n fan ben van "stamboomhonden"

Naam blijft moeilijk.... de hond van m'n oma heette tommy... vond ik ook wel een leuke vlotte naam :)

Dat zie je fout. Stamboom geeft afstamming aan en de gezondheid van de voorouders. Geen stamboom geeft niets aan, geen gezondheid van voor ouders, geen registratie van gezondheidsproblemen (dus kunnen gezond lijken) en absoluut niet weten wat voor gebreken je allemaal tegen kan komen.
Dat is mijn mening en mijn mening is niet de mening van iemand die stamboomhonden heeft maar wel 4 honden uit dierenasielen die alle 4 zoveel gezondheidsproblemen hebben of gehad hebben dat vele stamboomhonden het hun nog niet na doen!!!

Dit is geen hond met stamboom maar in elk geval zijn ouders en dus voorouders ook bekent EN zit de gezondheid van die ouders en groot ouders schijnbaar wel goed anders had die vriendin het vast niet aangeraden.

Sowieso enorm veel plezier met haar en hopelijk voor vele lange en gezonde jaren!!!

Poedels vond ik altijd domme dieren maar nu ik er ken die niet in raar showmodel geknipt zijn vind ik ze stiekum helemaal geweldig!!! En ideaal voor mijn honden allergie maar gelukkig hou ik het ook goed uit met mijn wel verharende honden maar mocht ik ooit na deze verstandig worden en niet verharende honden nemen dan wordt het ook een grote poedel :D zie me er nu alleen nog niet mee lopen maar schijnen gezonde en leuke sporthonden te zijn *\o/*

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 11:51

Dierenfan : je noemt inderdaad alle voordelen van een poedel ; allergisch verantwoord :D , worden oud (14 is geen uitzondering), een koningspoedel is veél hond, en weet je :als je een hond leuk vind zié je niet eens als hij ballen geknipt heeft ; het gaat tenslotte om de hond, niet hoe t er uit ziet.
Maar ik zou m ook niet in showmodel willen, gewoon geknipt ,maar dan wel met lange staartjes oren, dat vind ik zooo leuk <3 <3 ,echt zo meisjes achtig!!! En dat zou ik dan vij een reu weer niét doen!
En met of zonder stamboom, tís ook maar een kwestie van geluk, goede voeding en beweging. Kijk, een geheel doorgefokte hond,tja , das niet zon slimme koop.

Langcara : poedels schijnen inderdaad de intelligentste honden te zijn, das dan weer best lastig want ik ben blond :+ :+

Ik ben denk ik uit de naam, ik vond pip erg leuk, en dan af te ´korten´ tot pippie. Pip als stoere naam pippie als liefkoosnaampje : pip dat kan een man ook nog roepen in het bos zonder voor paal te staan :+ :+
Maar andere suggesties zijn nog steeds welkom , want ben er nog niet 100 procent zeker van :P

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:10

Indy is echt een leuke naam!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:00

Héél speciaal vind ik, die Koningspoedels! Is altijd een opvallende verschijning <3

Pip is heel leuk, hoor je ook niet vaak denk ik...mag best uniek zijn ;)
Ben benieuwd voor foto's

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:29

luckyboy5 schreef:
Alix is ook leuk!!!

Ben ook ervan overtuigd dat het 1 1/2 dag duurt en dat het dan `zijn ` poedel is , hihi, zo ging het ook met mijn oude malteser, binnen no time was het kimmetje lief , kimmetje zielig :D :D .

Het is natuurlijk niet stoer om gek te zijn op van die tut honden ,maarja, ze zijn vaak wel om verliefd op te worden <3 <3 , oók voor mannen :+

Ik had ook een maltezer reutje Robin (ook een stoere meisjes naam trouwens :) ) toen ik mijn man leerde kennen, waren ook snel de dikste maatjes, hij loopt er zonder schaamte mee over straat. Moet zeggen dat ik dat er ook erg charmant uit vind zien. <3

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 23:14

Okee, hier dan eindelijk de fotoos van mijn kleine boefje.
Het is echt een klein monstertje, vreselijk fit en bijt je de oren van je kop. Echt alles moet er aan eloven , dus dat wordt nog een heftig karwei dat opvoeden! Ze is namelijk behoorlijk domminant > zat al te grommen bij de voerbak!!! Ze is van 5 oktober dus toch nog wel erg jong!!
Kijk en GENIET!!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 00:52

een bijtertje, oh wat leuk! zorg dat je een balletje in huis hebt. Die zal hij zeker achterna gaan!

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 01:12

Ik vind Billie een erg leuke naam :)

Leuke foto's, veel plezier!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:12

wat een schatje zeg
weet je ook hoe ze bij de fokker eten kregen apart of in een bak of een paar bakken
daar kan het ook aan liggen dat grommen
fok ook zelf poedels (middenslag dan )

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:56

Wat een koppie! <3
heel veel plezier ermee zeg!
En tja, bijtertjes... die ken ik! }> (mini teckel pup :+ )

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 21:04

Wordt gelukkig al iets minder , dat bijten ,maar pfff, wel een heftig ding hoor! :D

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:16

Poedels zijn felle donders hoor! Echt geen juffertjesmutsen. Onze poedel vloog altijd op de post af en verscheurde het als ze de kans kreeg. Verder kon niemand buiten de familie haar aaien. Want dan beet ze. Ze was heel eenkennig. Ze had het temperament van een felle jack russel.