Wat moeten we met onze kat!!!????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:51

Ik zou dus eerst eens een afspraak maken bij de dierenarts voor een compleet bloedonderzoek. Als daar niks uitkomt kan je idd eens gaan kijken naar voedselintollerantie, maar dan moet je geen voer bij de dierenwinkel gaan halen, en ook niet aan vers beginnen, tenzij je iets kan gaan koken wat ze kat nog niet gehad heeft ( hert of struisvogel bijv), maar dat is ook een duur geintje :=

Ontwormen is idd handig, maar als ze idd last heeft van wormen zie je dat in het braaksel. Dan braakt ze wormen uit, en ik lees daar niks over.
TS weet je iets over de ontlasting van de kat?
En over het drinkgedrag?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:52

Ik spreek mijn moeder niet meer..maar onze kat (die ik dus ook heb moeten achterlaten bij mn moeder jaren terug) heeft ook dr eten uitgekost, tot op 2 jaar terug. Er was iets met dr maagklepje, waardoor het zuur steeds terugliep oid en een allergie voor bepaalde merken (hier was de gourmet kotsfavoriet) Ik zal het haar exact navragen zodra ik haar kan bereiken. Ze heeft speciaal voer gekregen..maar daar zijn wel etterlijke onderzoeken aan vooraf gegaan, tot het financiele zorgelijke aan toe.
Nu is zij 19 en zij bleek ook last van haar nieren te hebben..dus wederom ander voer, het ene kwaad wordt met het andere bestreden, tis niet anders...

Moet wel even heel lomp van mn hart, je moeder wist dat je zus een keer uit huis ging, dus dat of de verantwoording zou bij je moeder liggen of bij je zus..gezien je zus de kat zo laat zakken, kon je moeder erop natellen dat de verantwoording op haar kwam te vallen..tis een dier en dan zorg je voor hem, ook al zitten daar kosten aan verbonden..of je nou wilt of niet, dat weet je als je een dier aanschaft voor je kind..snap wel dat dit erg vervelend voor jullie is en de wanhoop soms nabij kan zijn als je de hele dag staat te poetsen..maarja..
De kans is klein, maar wellicht met meer uitgebreide onderzoeken kom je meer te weten en kunnen jullie het behandelen..
Sterkte ermee, hopelijk komt het goed..ennuh, een nieuw huisje valt er vast wel te vinden als het echt niet meer gaat ;)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:52

nou het is geen genegenheids bijtje :+ want de tanden staan vaak in me moeders hand! Ook zoals een vriendin van mij zit op de bank en hij grijpt der zo bij het haar en trekt eraan! Heel grappig maar niet normaal. Of als er visite is dan maakt hij iedereen nog banger die al bang is dan rent hij rond en grijpt die je bij de benen. Of heeft ook weleens in de broek omhoog geklomen. Genegenheidsbijtjes doet die ook wel eens in mijn neus gelukkig bij mij zachtjes bij me moeder niet! Ik weet dat katten en al helemaal Rocky een kat is die je helemaal zijn eigen gang moet laten gaan en niet moet aaien als hij dat niet wil. Hij is hier ook veel gepest door me zus en vriendinnen vroeger omdat ze zijn reactie dan grappig vonden.,....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:53

Dus die arme kat spuugt al 3,5 jaar? En daar is nooit serieus naar gekeken?
Arm ding

Breng hem dan naar het asiel als je er niet voor kan/wilt zorgen.....

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:54

Sorry hoor maar ben ik nu de enigste die hier leest dat der moeder niet naar de dierenarts wil, het spijt me om te zeggen maar jullie hebben voor die kat gekozen dus zullen jullie ervoor moeten zorgen ook, je moeder heeft toegestemd met je zus dus is het ook je moeders probleem en anders je zus laten betalen.
Ik vind wel dat er naar gekeken moet worden, en vind het wel heel erg dat je moeder moeilijk doei over een enting van 37,50.
Meid sorry voor mijn verhaal weet dat jij er niks aan kan doen maar vind dit wel heel zielig voor dat beessie

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:57

Maar de kat kotst dus omdat ie schrokt?

Dan zou ik hem zelfs overzetten op BARF ipv KVV. En geef hem dan maar eens een patrijskarkas ofzo, zie dat maar eens naar binnen te schrokken kat!

Zelf ben ik niet zo'n fan van Carnibest, in principe prima kvv, maar vind het duur voor de kwaliteit. Zou dan eerder voor Haaksbarf gaan, ongeveer even duur maar betere kwaliteit. Haaksbarf heeft ook nog een goedkopere lijn: Shaweca, hetzelfde als Haaksbarf, maar dan zit er overal kippenbot doorheen gemalen als calciumbron.
(In Haaksbarf geit is de calciumbron geitenbotten, in Shaweca is dit dan kippenbotten)

Schrikt je moeder van de prijzen kun je ze ook best op smuldier en lotgering wijzen, mindere kwaliteit maar nog altijd beter dan brokken en heel goedkoop!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:57

Iney schreef:
nou het is geen genegenheids bijtje :+ want de tanden staan vaak in me moeders hand! Ook zoals een vriendin van mij zit op de bank en hij grijpt der zo bij het haar en trekt eraan! Heel grappig maar niet normaal. Of als er visite is dan maakt hij iedereen nog banger die al bang is dan rent hij rond en grijpt die je bij de benen. Of heeft ook weleens in de broek omhoog geklomen. Genegenheidsbijtjes doet die ook wel eens in mijn neus gelukkig bij mij zachtjes bij me moeder niet! Ik weet dat katten en al helemaal Rocky een kat is die je helemaal zijn eigen gang moet laten gaan en niet moet aaien als hij dat niet wil. [b]Hij is hier ook veel gepest door me zus en vriendinnen vroeger omdat ze zijn reactie dan grappig vonden.,..[/b]..

Arm beest, en je moeder vraagt zich af hoe dat komt :? :(:)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 16:59

youngster, drinken doet die goed vooral buiten dat vieze water vind die lekker.... Poepen zien we niet meer doet die nu alleen maar buitenn. Maar zijn poep van tijdje terug is volgens mij prima. Stinkt alleen vreselijk maar veder niet droog of te nat. Mooie dikke slierten :D

Amy, ik vind dat je het netjes zegt en dat je eigenlijk wel gelijk hebt! Mijn moeder moet idd wel verantwoording gaan dragen ik ben 18 en doet dat zelfs voor mijn dieren. Ik betaal 6 konijnen 3 hamsters en een shetlander, castratie's entingen alles zelf!

Evelli, daar schiet ik niks mee op!

Ilona, klopt ik heb niet voor de kat gekozen en kan ook naast me andere dieren echt de kosten niet op me nemen anders had ik het gedaan. Ik vind het ook jammer dat er over een enting van 37,50 moet worden na gedacht dat hoort er gewoon bij. Maar ik kan me daar niet mee druk over maken geen nut.

Ik ga zo eens een goed gesprekje met me moeder hebben!

Eerst nog carnibest proberen en slaat dat niet aan naar de DA (hoop ik dan)

youngster

Re: Wat moeten we met onze kat!!!????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:03

Goed drinken is heel belangrijk, maar ze kunnen ook overmatig drinken. Dat zou je eens in de gaten moeten houden.
Fijn dat je met je moeder gaat praten. Dieren kosten idd geld en ik snap dat ze misschien een enting overslaat, maar dit is toch wel een probleem waar ze echt even voor naar de dierenarts moet gaan.
Ze kan van te voren vast een prijsindicatie krijgen, dan kan ze er rekening mee houden wat het gaat kosten.
Ik zou overigens niet teveel gaan klooien met ander voer ( brokken of vers vlees), eerst de medische oorzaken uitsluiten en dan verder gaan kijken, nu ga je het omdraaien namelijk :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:04

youngster schreef:
Ik zou dus eerst eens een afspraak maken bij de dierenarts voor een compleet bloedonderzoek. Als daar niks uitkomt kan je idd eens gaan kijken naar voedselintollerantie, maar dan moet je geen voer bij de dierenwinkel gaan halen, en ook niet aan vers beginnen, tenzij je iets kan gaan koken wat ze kat nog niet gehad heeft ( hert of struisvogel bijv), maar dat is ook een duur geintje :=

Ontwormen is idd handig, maar als ze idd last heeft van wormen zie je dat in het braaksel. Dan braakt ze wormen uit, en ik lees daar niks over.
TS weet je iets over de ontlasting van de kat?
En over het drinkgedrag?

Ze hoeven niet altijd wormen uit te braken en veel mensen herkennen het ook niet :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:06

Ik denk ook aan voedselallergie, misschien dat je Hills Z/D kunt proberen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:08

Ik denk dat het heel simpel is: een heel goed gesprek met je moeder aan gaan dat zij voor de kat heeft gekozen toen je zus wegging uit huis en dat je van alles kunt proberen maar dat je toch echt eerst moet weten wat er mis is. Dus een uitgebreid onderzoek bij de dierenarts is gewoon noodzakelijk. En dan niet even naar de kat kijken, maar bloed onderzoek en andere dingen laten doen om het echt uit te zoeken. Dan kost het misschien een keer wat geld, maar als alle voer steeds uitgekotst wordt blijf je ook geld uitgeven voor jan piet lut.

Overigens echt verschrikkelijk dat dat dier zo gepest is geweest en klappen krijgt als hij bijt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:11

Als ik alles zo nog eens doorlees zou stress ook nog wel eens mede een oorzaak kunnen zijn. Ik heb erg medelijden met het dier. 3,5 jaar overgeven............ dat is niet niks.
En dan klagen over een vies huis terwijl er geen onderzoek niks gedaan is? erg sneu voor het dier.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:13

Ik zie hier een TS die ook geen moer om het beestje geeft en hem ook medische hulp weigert.
Ga het topic maar uit mijn eigen berichten verwijderen, want dit vind ik echt verschrikkelijk......

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 17:15

Nou zeg stop is met dat gezeur werk me hier helemaal uit de naad voor me moeder met schoonmaken kan geen bedanktje af, regel vanalles voor dat beest steeds info zoeken en haar vragen mam ben je bereid de DA kosten te betalen krijg ik al het gesnauw van jullie en haar over me heen..... ze denk er over na.

Evelli, GEEN MOER OM GEEFT JEZUS NU HEB JE ME ECHT KWAAT!!!!!! DOE EENS NORMAAL ZEG!!! Ik ben gek op dat beest maar wat MOET IK ER AAN DOEN?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:16

Evelli schreef:
Ik zie hier een TS die ook geen moer om het beestje geeft en hem ook medische hulp weigert.
Ga het topic maar uit mijn eigen berichten verwijderen, want dit vind ik echt verschrikkelijk......

Kat is niet van TS, ze heeft aangegeven geen geld te hebben om het beestje te houden/verzorgen. TS probeert zo via bokt juist nog het katje te helpen en zegt er iets van als moeders het beestje slecht behandelt. Vindt het dus niet eerlijk om te zeggen dat TS niet om het beestje geeft.

Ik vind het goed van je TS dat je met je moeder gaat praten. Ik zou haar hierbij dus ook voor de keus zetten: ga ik voor deze kat, of niet. Zoja, dan horen alle verantwoordelijkheden/kosten daar ook bij. Zo niet, dan heeft ze de verantwoordelijkheid om een GOED huisje te zoeken.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 17:17

Evelli schreef:

echt ik snap niet hoe je dit kunt zeggen.... Dit maakt me naast alles niet alleen boos maar ook heel vedrietig hoe iemand dit zo kan zeggen. Dat kwets me echt heel erg. Doe heel erg me best voor dat diertje! Maar ik kan veder niks aan deze sitatie doen maar wordt er wel op afgerekend..... Wat zou ik volgens jou moeten doen?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 17:19

Sassol schreef:
Evelli schreef:

Kat is niet van TS, ze heeft aangegeven geen geld te hebben om het beestje te houden/verzorgen. TS probeert zo via bokt juist nog het katje te helpen en zegt er iets van als moeders het beestje slecht behandelt. Vindt het dus niet eerlijk om te zeggen dat TS niet om het beestje geeft.

Ik vind het goed van je TS dat je met je moeder gaat praten. Ik zou haar hierbij dus ook voor de keus zetten: ga ik voor deze kat, of niet. Zoja, dan horen alle verantwoordelijkheden/kosten daar ook bij. Zo niet, dan heeft ze de verantwoordelijkheid om een GOED huisje te zoeken.

Dankjewel :) Dit heb ik haar net ook gezegt. Ze denkt er over na... (sja sorry maar zelfs dat vind ik gewoon een slecht antwoord daar zou ik geen sec over nadenken als er iets met mijn beesten was zou niet eens in me opkomen) en anders hoop ik een fijn plekje voor hem te vinden dat is iets wat ik wel voor hem kan doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:19

Iney schreef:
Ilona, klopt ik heb niet voor de kat gekozen en kan ook naast me andere dieren echt de kosten niet op me nemen anders had ik het gedaan. Ik vind het ook jammer dat er over een enting van 37,50 moet worden na gedacht dat hoort er gewoon bij. Maar ik kan me daar niet mee druk over maken geen nut.

Mijn exuses had hier een paar woorden over het hoofd gezien. Dacht dat je zei dat je niet voor de kat gekozen hebt en de kosten ook niet op je wilde nemen.
Maar daarna zeg je wel dat je je er niet meer druk over maakt. En dat vind ik wel een kwalijke zaak.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 17:21

Oke dankjewel dat je dat gewoon kan zeggen :)

Ik zit er heel erg mee ik heb echt wel een hekel aan katten maar Rocky heeft daar verandering in gebacht...

Voordar mensen dit verkeerd opvatten :+ een hekel is een groot woord maar ben meer een hondenmensen en katten vind ik eigewijze beesten :P heb der niks mee veder....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:23

Iney schreef:
nou het is geen genegenheids bijtje :+ want de tanden staan vaak in me moeders hand! Ook zoals een vriendin van mij zit op de bank en hij grijpt der zo bij het haar en trekt eraan! Heel grappig maar niet normaal. Of als er visite is dan maakt hij iedereen nog banger die al bang is dan rent hij rond en grijpt die je bij de benen. Of heeft ook weleens in de broek omhoog geklomen. Genegenheidsbijtjes doet die ook wel eens in mijn neus gelukkig bij mij zachtjes bij me moeder niet! Ik weet dat katten en al helemaal Rocky een kat is die je helemaal zijn eigen gang moet laten gaan en niet moet aaien als hij dat niet wil. Hij is hier ook veel gepest door me zus en vriendinnen vroeger omdat ze zijn reactie dan grappig vonden.,....

Och wat ontzettend sneu..en in en in triest dat je zus zich zo gedragen heeft, bah. Dapper dat je dit hier zo durft neer te zetten op bokt, want je weet waarop het kan uitlopen ;)
Ken je het spul Feliway? Of Bach Bloesem druppels rescue remedie? Ik denk dat de kat sowiezo erge last heeft van stress en middels bv de feliway of de bachdruppels zou je eens kunnen testen of het spugen minder wordt. Tis geen oplossing, als er iets medisch is en die kans acht ik erg groot na al 3,5 jaar spugen..maar het valt te proberen, kost weinig en je merkt al snel of het werkt.
Nogmaals succes, heb medelijden met Rocky..tis dat we in een verhuizing zitten en tijdelijk even kleiner moeten gaan wonen..maar anders was hij van harte welkom geweest, mits hij met honden en andere katten kan..
Sterkte en ik vind het goed van je dat je je om hem bekommert en zelf voor alle kosten opdraait bij je eigen dieren, petje af, menig dame van 18 kan dit nog niet (of laat uitgaan en shoppen voorgaan).

Evelli, als zij zich niet om de kat had bekommert, had er ook niet een topic als deze door TS geopend zijn..ze kan niet meer doen wat in haar macht ligt..haar moeder voor te lichten (hoe dat mogelijk is, iemand van 18 die dr eigen moeder moet voorlichten, maargoed...) in wat er gedaan kan worden zodat het met Rocky beter kan..ik vond de openinsgpost ook behoorlijk lomp overkomen, maar gezien de verdere berichten wordt er door TS wel gedaan wat zij kan..

maaikj

Evelli schreef:

Pff beetje rare reactie hoor.. Er is iig iemand die nog een oplossing voor dat arme beestje moet bedenken!
en Idd, ze KAN zich er niet druk om maken, ze heeft zelf ook haar eigen dieren die ze moet onderhouden.. Ooit is je geld op...

050206051012

Evelli, wat heeft het voor nut om je druk te maken als het toch niets helpt?
Ik snap TS wel, die zit in een lastige hoek.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:24

Mindfields schreef:
Ik denk dat het heel simpel is: een heel goed gesprek met je moeder aan gaan dat zij voor de kat heeft gekozen toen je zus wegging uit huis en dat je van alles kunt proberen maar dat je toch echt eerst moet weten wat er mis is. Dus een uitgebreid onderzoek bij de dierenarts is gewoon noodzakelijk. En dan niet even naar de kat kijken, maar bloed onderzoek en andere dingen laten doen om het echt uit te zoeken. Dan kost het misschien een keer wat geld, maar als alle voer steeds uitgekotst wordt blijf je ook geld uitgeven voor jan piet lut.

Overigens echt verschrikkelijk dat dat dier zo gepest is geweest en klappen krijgt als hij bijt.

Niets meer aan toe te voegen :j

Hoop dat je wat kunt bereiken met je moeder, TS.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:25

-
Laatst bijgewerkt door Keet op 13-12-11 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt