Insect 3 X groter dan een muis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:15

zolang ie niet in een tas naar nederland kruipt , vrees ik er niet voor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:16

Kaus schreef:
Hmm hijs inderdaad best wel eng :+
Maar beter dan die kleine beestjes die overal tussen kruipen en je niet meer kunt vinden?
Deze verlies je niet zo snel uit het oog :')

Ik heb toch echt liever een smerige vliegje in mijn kamer dan dit, die gaan tenminste dood als je ze een mep verkoopt := Ik ben niet zo'n schijterd met insecten maar als dit in mijn kamer zou zitten dan zou ik er minstens 3 weken niet meer binnen durven komen :o

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:17

papagroom schreef:
Even een aan vulling op de op

het blijkt dat het dier een voorkeur heeft voor het verblijf in kerstbomen.....LOL....

Maar goed dat ik een neppert heb dan...

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:18

loveshadow schreef:
Kaus schreef:
Hmm hijs inderdaad best wel eng :+
Maar beter dan die kleine beestjes die overal tussen kruipen en je niet meer kunt vinden?
Deze verlies je niet zo snel uit het oog :')

Ik heb toch echt liever een smerige vliegje in mijn kamer dan dit, die gaan tenminste dood als je ze een mep verkoopt := Ik ben niet zo'n schijterd met insecten maar als dit in mijn kamer zou zitten dan zou ik er minstens 3 weken niet meer binnen durven komen :o

Inderdaad :oo Dit is net een cavia zo groot, dan heb ik inderdaad liever een spinnetje, vliegje of torretje. :o

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:29

OOO GADVER die FOTO!

Je zal het maar over je hand voelen lopen en dan kijken en dan ieeeks..... :x

Sappos

Re: Insect 3 X groter dan een muis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:31

Wat is iedereen toch bang :') Ik vind m super gaaf! Cool huisdier, hey wil je mijn mastersprinkhaan zien _O-

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:32

Ga er dan niet mee fokken aub...

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:32

Gatver! Kippenvel als ik dat zie! Doodtrappen? Kijk jij eens even naar die foto op die hand? Je trapt een hamster of een muis toch ook niet even dood? Baksteen zul je bedoelen! :=

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:34

HAHAHA jezus wat een lelijk beest! Lijkt wel uitgekotst door een olifant ofzo!!
maar jakkes nee tegenkomen wil ik hem niet!! Ik vond de grote spinnen in Indonesië al eng, laat staan deze

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:37

Schitterend dier. Hier spelen kinderen met vliegende herten, zijn ook al redelijk groot (9 cm, mannetje).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:38

Flinke jongens inderdaad. En ze houden van worteltjes :D

Afbeelding

Er zijn wel meer mega insecten...

Afbeelding

Dit is ook een grote :))
Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:39

Bah bah bah

Shirley__

Fiffill schreef:
Flinke jongens inderdaad. En ze houden van worteltjes :D

Afbeelding

Er zijn wel meer mega insecten...

Afbeelding

Dit is ook een grote :))
Afbeelding

IEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEh hahahahaha zie dat jongetje ook zo kijken haha

Lusitana

Ook leuk speelgoed.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:42

Mijn kind zou later niet met zo'n insect op zijn hand naar mij toe moeten komen. _O-
'Mama, mag ik hem houden?'

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:45

Aaien aaien aaien :') *\o/*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:47

Ze zijn me ook net iets te groot. Dan heeft mijn insect nog een beschaafd maatje ;)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:47

Schitterend beest, echt fascinerend.. :j %) :=

Weta's zijn een groep van verschillende families van insecten die behoren tot de rechtvleugeligen, meer specifiek tot de krekels (Ensifera).
De meeste soorten zijn endemisch in Nieuw-Zeeland. Ook komen er soorten voor in Australië, Afrika, Zuid- en Midden-Amerika.
Weta's zijn relatief grote insecten; sommige Wetasoorten behoren tot de grootste en zwaarste ter wereld.

Algemeen
Weta's zijn nachtdieren, hebben geen vleugels en kunnen dan ook niet vliegen. Ze zijn opgewassen tegen grote temperatuurverschillen en kunnen daarom
in allerlei omgevingen voorkomen. Ze komen onder andere voor in zowel berg- als bosachtig gebied, op grassteppes, grasland en in grotten en tuinen.
De meeste weta's eten vegetatie, fruit en wat hun omgeving maar te bieden heeft aan natuurlijk afval en van sommige soorten is bekend dat insecten
en andere ongewervelden ook op het menu staan.

Nieuw-Zeeland heeft, vleermuizen daargelaten, miljoenen jaren lang geen inheemse zoogdieren gekend. Waar in andere delen van de wereld zoogdieren
een bepaalde rol in het ecosysteem vervulden, zijn het in Nieuw-Zeeland de inheemse soorten die deze rol op zich hebben genomen. Zo is de plaats van
de weta in het ecosysteem vergelijkbaar met die van de muis en andere knaagdieren elders: het zijn nachtdieren en alleseters met een vergelijkbaar dieet,
hebben dezelfde soorten vijanden (o.a. de uil) en ze doen dienst als verspreider van (een select aantal) plantenzaden.

De boomweta kan bijten. De beet van de boomweta kan pijnlijk zijn maar komt zelden voor: in geval van nood zal het dier eerder iedere mogelijkheid
aangrijpen om weg te komen. De achterpoten zijn 'gevaarlijker': de stekels op deze poten kunnen pijnlijke schrammen veroorzaken die kunnen ontsteken.
Bron: http://www.wikipedia.nl

Brrrrrrrrrr, wát een engerd! :n %) :=
Bij deze zal ik dus noooooit naar Nieuw-Zeeland, Australie, Afrika, Zuid- of Midden-Amerika gaan.
Als ik er ooit zo één tegen kom, dan durf ik nooit meer te gaan slapen :oo
Noem me een aansteller, maar deze vind ik echt heel erg eng! :x

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:49

Grappig, ik vind zulke beesten totaal niet eng :+ Terwijl ik bij een spinnetje van 1cm al gillend
op de stoel sta..
Wij hebben in Frankrijk altijd sabelsprinkhanen, daarmee liep ik als klein kind al mee rond. Vind ze nog
steeds erg fascinerend.
Ze worden niet zó groot als in de openingspost, maar ze zijn ook geen kleintjes :D
Afbeelding

Hahaha, voor de èchte liefhebbers.. :')
Even waarschuwinkje; vies!
http://www.youtube.com/watch?v=qjEtIHMsa54

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:51

Insecten kunnen best leuk zijn hoor. De mijne is toch gewoon lief? <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:56

Een klein insect kan er nog mee door, maar de exemplaren hierboven? Bah bah bah!

De foto in de OP viel nog mee tot ik de foto op die hand zag. ik verstijf al bij het zien van een dikke zwarte huisspin, bij het zien van zo'n monster krijg ik een hartaanval vrees ik.

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:58

Hee, die heb ik afgelopen zomer hier gezien bij het blauwe meer. Ik was echt verbaasd zo'n grote sprikhaan te zien, mijn jongste zoon was verrukt, ik iets minder, ik kreeg er kippenvel van. Wat gebeurd er nu, een week later zitten we weer heerlijk aan het water, kriebelt er iets op m'n rug! Was het die sprinkhaan EEEEK, mijn jongste heeft hem vastgepakt en lekker geknuffeld en daarna heeft hij hem onvrijwillig weer vrijgelaten (een flink eind uit mijn buurt, maaaam, mag ik hem houden voor op mijn kamer???). Ik vroeg mij al een tijdje af wat voor een dier het nu was, dus ik ben blij dat ik het nu weet. Maar ze zitten dus blijkbaar ook in nederland want aan het einde van de zomer zag ik er ook een hier in de buurt (of m'n zoontje moet hem stiekum mee hebben gesmokkeld naar huis :D , maar dat is niet want ik heb hem uitgebreid gefouillerd voordat hij weer in de auto mocht)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:00

Goof schreef:
Had hem gisteren al gezien ja. Ik zou hier serieus mijn maat 39 op zetten en hopen dat het dier snel uitsterft!

Oh nee serieus, ik zou het eerste vliegtuig terug naar huis nemen en onderweg nog steeds doodsangsten uitstaan...

Laat dat maar aan mijn maatje 42 over, te samen met mijn 75 kg. 'Zeker Weta' dat ie er dan klaar mee is! :D

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:01

O gatver :brr: .. Daar krijg je me echt mee aan het janken he! := :r
Zeldzaam of niet als er eentje in mijn buurt komt het gaat ongeveer zo> {:)-:(

aah dr op staan. :') . voelen jullie het ook al kraken :+ ? iiehh bah eheh euh IEWL :brr:
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 12-12-11 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:02

Die foto met dat worteltje...
Zou bijna zeggen dat die schattig is :o