kitten heeft vlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:46

Advantage mag ook pas vanaf 8 weken.
Je kan wel stronghold kitten geven. Dit is te koop bij de dierenarts. Is een onvlooiing en een ontwormmiddel+ dat het werkt tegen eventuele oormijt. En heel veilig!
Exil vind ik idd ook niks en frontline combo ook niet. Frontline spray mag wel, maar werkt slecht.
Verder ga ik mee met bovenstaande reacties, jammer dat ze nog zo jong zijn. Gelukkig zijn ze wel samen en niet alleen :)
Goede leer voor de volgende keer denk ik zo.
Laatst bijgewerkt door youngster op 12-12-11 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:46

advantage is zeker goed maar wat wij hebben op het werk is advantage onder de 4 kg en boven de 4 kg voor katten. Echter een kitten van 6 weken hoort ongeveer 600 gram te wegen. Hopelijk wegen ze dat ook in elk geval ondanks de mindere start nu. In elk geval een 600 gram ongeveer wegend kitten onvlooien met een pipet dat bedoeld is voor katten t/m 4 kg vind ik enorm riskant.

Stronghold is voor kittens onder de 2.5 kg en gewoon een heel goed middel wat we al jaren geven zonder problemen.

En die 6 weken kunnen we niet vaak genoeg herhalen. het is al miljoenen keren gezegd hier op bokt en in het topic dat weet ik ook wel. Maar schijnbaar lezen mensen het nog steeds niet wat ondanks de miljoenen topics blijven mensen maar kittens kopen van 6 weken jong die helemaal nog niet zonder moeder MOGEN zijn. En het wordt steeds door dezelfde groep mensen maar goed gepraat wat ik echt niet snap.

Ik weet ook wel dat het gewoon goed kan gaan en dat ze gewoon 15 jaar kunnen worden. Echter het kan nog veel beter gaan als ze zeker 4 weken langer bij moeder mogen blijven en dan kunnen ze geent en goed beschermd enz. naar nieuwe eigenaar i.p.v. veel te jong en vol dodelijke vlooien en ook wormen want vlooien nemen altijd wormen mee. In feite heb je nu 2 zieke kittens van 6 weken want bloedarmoede speelt al heel snel op, teveel wormen in het kleine lichaampje ook en dan nog al het vergif wat je erop gaat spuiten.

Desperado_

Re: kitten heeft vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 23:15

Ik weet dat het te jong is en ik heb er spijt van! Ik heb gezegt dat ik er niets van weet en dat mijn schoonmoeder ze al had met 5 weken dus ik wist het niet.
Ik heb ze allebij onder gespoten met frontline spray en ik zag ze er vanaf springen dus het werkt wel denk ik. Morgen ga ik ze weer helemaal kammen al vinden ze dit niet leuk.
Ik heb mijn hele huis onder gespoten met omgevingsspray en ga mijn nieuwe huis ook insprayen ter preventie.
Jullie hebben mij erg bang gemaakt met bloedarmoede of dat de vlooien mijn kittens leeg zuigen! Ik ga morgen de dierenarts bellen voor meer info en evt een afspraak.
ik zorg met heel mijn hart voor mijn kittens en wil niet dat ze maar iets overkomt dus stempel mij niet af als dierenbeul aub!
Al moet ik mijn laatste cent aan mijn katten uitgeven doe ik dat

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:35

Desperado_ schreef:
Ik weet dat het te jong is en ik heb er spijt van! Ik heb gezegt dat ik er niets van weet en dat mijn schoonmoeder ze al had met 5 weken dus ik wist het niet.
Ik heb ze allebij onder gespoten met frontline spray en ik zag ze er vanaf springen dus het werkt wel denk ik. Morgen ga ik ze weer helemaal kammen al vinden ze dit niet leuk.
Ik heb mijn hele huis onder gespoten met omgevingsspray en ga mijn nieuwe huis ook insprayen ter preventie.
Jullie hebben mij erg bang gemaakt met bloedarmoede of dat de vlooien mijn kittens leeg zuigen! Ik ga morgen de dierenarts bellen voor meer info en evt een afspraak.
ik zorg met heel mijn hart voor mijn kittens en wil niet dat ze maar iets overkomt dus stempel mij niet af als dierenbeul aub!
Al moet ik mijn laatste cent aan mijn katten uitgeven doe ik dat

+:)+ Goedzo! Zulke kleine kittens zijn heel kwetsbaar, niet alleen met vlooien, ook wormen en met name spoelwormen, zorgen voor veel ellende. Verder moet je erg oppassen met diarree. Ze drogen snel uit.. Ik zou de DA ook nog om voedingsadvies vragen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:38

dit kunnen ook nestvlooien zijn maar ik zou er mee uitkijkebn te vaak ontwormen bij die kleintjes. even met da overleggen.

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 11:20

Ik heb de dierenarts gebelt, ze zegt dat we 24 uur moeten afwachten omdat dat frontline dan goed zn werk heeft gedaan en goed blijven kammen, mocht het dan nog niet werken moet ik stronghold komen halen.
Vanochtend vond ik nog 1 dode vlo op mn bank (bah) en heb ze nog nagekeken en zie niets meer lopen maar nog wel poep van die vlooien dus ga uit mn werk ze allebij weer heel goed kammen en als ik dan nog iets levends zie ga ik dat stronghold halen.

Diarree hebben ze niet, ontlasting is gewoon goed en ze drinken goed en eten hun natvoer wat ik 1x per dag geef ook goed.
ze wegen overigens 7 gram.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:36

Desperado_ schreef:
Ik heb de dierenarts gebelt, ze zegt dat we 24 uur moeten afwachten omdat dat frontline dan goed zn werk heeft gedaan en goed blijven kammen, mocht het dan nog niet werken moet ik stronghold komen halen.
Vanochtend vond ik nog 1 dode vlo op mn bank (bah) en heb ze nog nagekeken en zie niets meer lopen maar nog wel poep van die vlooien dus ga uit mn werk ze allebij weer heel goed kammen en als ik dan nog iets levends zie ga ik dat stronghold halen.

Diarree hebben ze niet, ontlasting is gewoon goed en ze drinken goed en eten hun natvoer wat ik 1x per dag geef ook goed.

1 keer per dag natvoer zou ik niet aanraden... Beter 4 porties over de dag verdeeld... en dan goede kittenbrok, is goed voor hun tandjes! Wat geef je voor natvoer?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:40

katten hebben elke 3 uur honger, daarom moeten er altijd brokjes staan en zeker kittens die in de groei zijn zul je meerdere keren per dag natvoer moeten geven, omdat ze maar weinig per keer kunnen eten, 1 keer is echt veels te weinig

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:43

TS, waarom heb je je zo slecht voorbereid? Op google is alles te vinden over kittens, de DA kan voedingsadvies geven? Kittens hebben maar kleine maagjes, die moeten echt meerdere keren per dag kleine porties eten! Zeker als ze zo klein zijn!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 17:36

Zo hallo er staan over de hele dag brokken en 1x krijgen ze natvoer als ik uit mn werk kom.
Dit zei de dierenarts en de man van de dierenwinkel ;)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 18:15

Desperado_ schreef:
Zo hallo er staan over de hele dag brokken en 1x krijgen ze natvoer als ik uit mn werk kom.
Dit zei de dierenarts en de man van de dierenwinkel ;)

Ok, +:)+

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 19:42

Ik heb erg goed nieuws :D
Ik vond helemaal NIETS meer :D zelfs geen vlooien poepjes! Iedereen bedankt voor de goede tips en adviezen!
over 2 weken moeten ze inprincipe weer ontwormd worden maar moet dit nu na de vlooien ook?
de vorige eigenaar heeft ze ontwormd zegt ze en wil ze niet vergiftigen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:02

ja ontvlooien staat los van ontwormen. Dus je moet ze wel ontwormen :j
Ik heb mijn kitten toen niet consequent gedaan en die kreeg wormen die hij levend uitkotste, dan ben je veel verder van huis ;)

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:06

Kittens in een teiltje met wat water wassen met milde shampoo waar je een klein beetje vlooienshampoo aantoevoegd. Dan goed blijven kammen met vlooienkam en behandeling eventueel herhalen.

Mand en omgeving spuiten en heel goed luchten.

'K had dat probleem steeds bij jonge nieuwe kittens. ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:57

Toen ik mijn kleine hummeltje ( Pluis) redde, ben ik gelijk doorgereden naar de DA, ik had haar opgehaald op een tijdstip waarvan ik wist dat de DA spreekuur had. Ze is daar gewogen, woog 450 gram. Ze werd geschat op toen 6,5 week, dus ze woog veel te licht. Ze stikte van de vlooien, werd gelijk gesprayd met Effipro van Virbac, het flesje heb ik meegekregen, na vier weken moest ze weer gesprayd. In het begin dronk ze nog niet zelf, wel at ze goed gelukkig, geen droge brokjes, maar wel de zakjes kittenvoer. Na drie weken verdacht ik haar van oormijt en ik weer naar de DA geweest en inderdaad. Ze is toen weer ontwormd en haar oren zijn behandeld met Otimectin. Dat moest ik 1 keer per week zelf gaan doen. Toen woog ze inmiddels 750 gram, ze was dus goed gegroeid. Na drie en halve week weer terug, want ze mocht dan wel ge-ent, ze woog 1210 gram en ze is weer ontwormd. Wel nog steeds oormijt, dus weer doorgaan. Gister weer terug geweest na weer drie weken voor de tweede enting, die oormijt was nog steeds niet helemaal weg. DA heeft het weer behandeld en nu heb ik nog beter gekeken hoe hij het doet, nu nog drie weken lang 1 x per week behandelen en dan hoop ik echt dat het over is. Ze is nu dus zo'n 16 weken oude en woog gister 1430 gram en de DA vond haar er heel goed uitzien. Ik kan de volgende keer ontvlooien met een pipet voor onder 4 kg., maar ze heeft nu geen vlooien en ik moet nu wachten tot de oorbehandeling over is, anders wordt het teveel.

Heel verhaal, maar dan heb je een beetje beeld van hoe het kan verlopen met die kleintjes. Let dus ook even op de oortjes als je niet naar de DA gaat. Als daar bruine dikkige vlekjes in zitten of in de schelp van een oor, is de kans dus groot dat ze ook oormijt hebben.
Verder merk ik wel dat ze erg graag bijt en de eerste tijd bij je omhoog klom, nu gaat dat een stuk beter, steeds rustig corrigeren en afleiden, het bijten gaat nu zachtjes en sinds een paar dagen springt ze meer tegen me op als ze op schoot wil en is het klimmen over.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:03

Desperado_ schreef:

Ik denk dat je 700 gram bedoelt? :=

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:08

Miepie77 schreef:
katten hebben elke 3 uur honger, daarom moeten er altijd brokjes staan en zeker kittens die in de groei zijn zul je meerdere keren per dag natvoer moeten geven, omdat ze maar weinig per keer kunnen eten, 1 keer is echt veels te weinig

Lijkt me niet als er de hele tijd brokjes staan hun hele leventje lang dan worden ze moddervet joh!
Ervaring :=
Als ze kitten zijn wel

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 06:50

eempje41 waarom? hier staan altijd brokjes.. geen is er moddervet!
ik heb wel 2 aan de maat maarja dat is ook ras wat ik heb. de rest is gewoon normaal.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 07:12

franka75 schreef:
dit kunnen ook nestvlooien zijn maar ik zou er mee uitkijkebn te vaak ontwormen bij die kleintjes. even met da overleggen.

Nestvlooien bestaan niet..........
Gelukkig dat de vlooien weg zijn!! Wanneer is ze voor het laatst ontwormd? Je kan even met je dierenarts overleggen maar ik doe altijd na ontvlooien en vlo vrij een week later ontwormen. Niet alles te gelijk het is allemaal gif en vlooien weg vind ik belangrijker dan wormen weg. Die moeten ook weg uiteraard maar iets later geeft meestal niet. Echter gaat ze nu aan de diaree dan kan dat heel goed komen door teveel wormen en zou ik ze zeker ontwormen.

Brokjes voeren zou ik gewoon onbeperkt doen. Gaat bij 90% van de katten gewoon goed. Die eten een paar brokjes en later weer eens en weer eens enz.
hier staan ze ook de hele dag en heb een hele slanke poes rond lopen.
Wel opletten dat je na castratie/sterilisatie over gaat op volwassen voeding anders is de kans op moddervet worden zeker wel aanwezig.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:42

Ik denk dat het bij mij idd door steralisatie is gekomen en ze is een echte vreedzak maar ze is super lief

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:48

Nog even een tipje, want ik las dat je veel stofzuigt in huis. Na het gebruik van een tapijtspray moet je een aantal dagen niet stofzuigen. Voor je de tapijtspray doet goed zuigen en daarna een paar dagen niet (weet even niet meer hoe veel) want anders zuig je de werkzame stof weer op en heeft het dus helemaal geen zin.

Verder heel veel plezier met je twee springkikkertjes!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:18

Kom hier eventjes binnen vallen :)

Ik heb op het moment 2 kittens van 10 weken, nu wil ik ze gaan ontwormen en ontvlooien. Maar als ik dan een middel wil kopen, lees ik over alles ook weer heel veel negatieve verhalen? Wat is nou goed, en wat is nou niet goed? Ik dacht eraan om stronghold te kopen, maar daar kan ik op internet bijna niets over vinden?

Ik wil direct de honden meenemen. Zouden jullie dit met hetzelfde, of een ander merk doen?

Alvast bedankt!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:33

Stronghold is prima voor kittens, wel de roze variant nemen.
Honden meenemen is zeker een goed plan!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:38

dames, let op dit topic is al 2 jaar oud

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:58

Ik wordt dit jaar gek van de vlooien op 1 van mijn katten. Heb al van alles geprobeerd maar ze zit onder. Misschien omdat ze een langhaar is? Ik kam nu meerdere keren per dag maar wordt er wanhopig van.