Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En reken maar dat ie niet blij met me was. En je moest de kippen eens te keer horen gaan. Die zien hem echt wel komen, en hier kunnen ze gelukkig onder de struiken gaan zitten. Al zag werderhelft laatst nog een jonge buizerd zelfs tussen de struiken doorvliegen. Overigens het is nu de tijd van de jonge buizerds. Die zijn uitgevlogen maar nog niet zo geweldig goed in jagen. Een makkelijk te pakken kippetje is dus
En zullen ze dus ook altijd sneller proberen dan moeite doen op wild. En pogingen doen langs en over stukken te vliegen waar een volwassen buizerd zich niet aan waagt. Daarom (en om de vossen en marters) wordt hier ook snachts alles opgesloten in het kippenhok. Wildgirl schreef:Wat je nu moet doen?
Afgezien van een lesje correcte Nederlandse spelling als de sodemieter de kippen achter slot en grendel maar persoonlijk komt jouw verhaal mij vreemd over...
Een buizerd zal niet snel een kip pakken namelijk, die heeft over het algemeen meer ruimte nodig om zijn lucht-aanval techniek goed te kunnen uitvoeren.
Daarnaast zie je bij roofvogels vaak geen sporen van de jacht, dus het ''overal veren'' verhaal klopt hierin ook niet....

Fred_Kroket schreef:dior_bokt schreef:Ik zou alleen niet weten hoe je boven de ren, van het kippenhok een net kunt gaan maken. ?
Ze hebben een nachthok, en twee andere hokken waar in in kunnen gaan,
Wij hadden gewoon kippengaas eroverheen gespannen. Dus een raamwerk van hout maken ter breedte van het gaas en dat vastspijkeren met van die U vormige spijkers!
dior_bokt schreef:Ersina
Wat heeft hier een kippenslachterij nou weer mee te maken![]()
Het is de natuur ja dat dieren elkaar op gaan eten,
Dat zegt nog niet dat mijn kippen los buiten lopen, om opgevreten te gaan worden door een buizerd.![]()
buizerd moorden wel, jij vergelijk appels met olifanten,
Wildgirl schreef:Wat je nu moet doen?
Afgezien van een lesje correcte Nederlandse spelling als de sodemieter de kippen achter slot en grendel maar persoonlijk komt jouw verhaal mij vreemd over...
Een buizerd zal niet snel een kip pakken namelijk, die heeft over het algemeen meer ruimte nodig om zijn lucht-aanval techniek goed te kunnen uitvoeren.
Daarnaast zie je bij roofvogels vaak geen sporen van de jacht, dus het ''overal veren'' verhaal klopt hierin ook niet....
Ook overal veren hoor!
Ersina schreef:dior_bokt schreef:Ersina
Wat heeft hier een kippenslachterij nou weer mee te maken![]()
Het is de natuur ja dat dieren elkaar op gaan eten,
Dat zegt nog niet dat mijn kippen los buiten lopen, om opgevreten te gaan worden door een buizerd.![]()
buizerd moorden wel, jij vergelijk appels met olifanten,
Nou , dan verschillen we van mening, want ik vind dat een buizerd niet moord , als hij eten vangt. Dus de stelling vond ik overdreven.
In een kippenslachterij hangen honderden kippen. Die ingepakt naar supermarkten gaan. Als ze over de datum zijn worden ze weggegooid. Dan had ik het begrepen als er over moord gesproken werd.
Ersina schreef:Waarom is het zo erg dat een buizerd een kip heeft opgegeten? Omdat het jouw kip was?
Een dier moet ook eten en zou nooit meer tot zich nemen dan nodig. Dit in tegenstelling tot de mens.
Dit jaagt "voor zijn plezier", eet omdat "het lekker is". Persoonlijk vind ik roofvogels prachtige vogels en ben blij als ik er eentje zie. Ja, natuurlijk vind ik het niet leuk als ik ook zie dat er een dier opgegeten wordt. Maar dieren doen het in het klein. Wij mensen in het groot. Straks met kerst eten velen weer hun buik vol.![]()
Wel eens een kijkje genomen bij een kippenslachterij? Buizerds moorden niet, dat doen mensen.
Nikka schreef:Wildgirl schreef:Wat je nu moet doen?
Dat is onwaar. Het stikt hier van de buizerds. Bij ons naast zijn uiteindelijk de meeste kippen door buizerds gevangen en dat waren nog grote kippen ook. Buurvrouw heeft de overgebleven 2 uiteindelijk in een mega kippenhok gezet. Heb het zelf ook wel eens zien gebeuren en ja er lagen wel veren toen.
En ze maken er een zooitje van ook, eten het dier ter plekke op, overal veren... zo was er een keertje weer een gepakt, buizerd ging er al vandoor toen ik de kip zag maar die leefde nog. Bleek dat toen we 'm omdraaiden het dier helemaal leeggegeten was (ingewanden), snel de kop omgedraaid dus...Ersina schreef:Waarom is het zo erg dat een buizerd een kip heeft opgegeten? Omdat het jouw kip was?
Een dier moet ook eten en zou nooit meer tot zich nemen dan nodig. Dit in tegenstelling tot de mens.
Dit jaagt "voor zijn plezier", eet omdat "het lekker is". Persoonlijk vind ik roofvogels prachtige vogels en ben blij als ik er eentje zie. Ja, natuurlijk vind ik het niet leuk als ik ook zie dat er een dier opgegeten wordt. Maar dieren doen het in het klein. Wij mensen in het groot. Straks met kerst eten velen weer hun buik vol.![]()
Wel eens een kijkje genomen bij een kippenslachterij? Buizerds moorden niet, dat doen mensen.