Kip gebeten, arm kipje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:03

Oooh hopen dat ze het haalt!!!En ook echt super dat jullie naar de dierenarts gaan!!! Wij zijn al verscheidene keren met onze kippies naar de dierenarts geweest. Volgens mij krijgen ze zelfs inenting. Ook hebben we een keer gehad dat ze iets met de darmen hadden en we hadden een kipje die niet meer at. Tsja wij houden ze echt puur voor de gezelligheid, niet voor eieren en/of vlees. Een paar daarvan zijn ook echt superlieve handtamme kipjes en ja wij brengen ze ook naar de dierenarts. Die kijken ons daar ook wel eens raar aan. Zo moest een kipje een keer geopereerd worden en dit hebben ze GRATIS gedaan, omdat ze het zo bijzonder vonden. echt super tof! :)

Maartje1990

Re: Kip gebeten, arm kipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 01:09

wij hadden vroeger ook kippen, en die waren over 't algemeen meer voor 'de lol' dan voor de eieren en het vlees, eieren was een leuke extra, vlees kregen we er amper van. Maar zo af en toe met bijv. hanen etc. tja. gaan ze toch de kop af en worden ze opgegeten (door ons) en waarom ook niet? Er zijn geen kippen die je in 't vriesvak vind die een beter leven hebben gehad dan de kippen die wij de kop afhakten. Dus als je dan zoiets hebt dan heb ik iets van, tja... hak gewoon die kop af, heel sneu, maar dat beest heeft een veel beter leven gehad dan die kippen die je normaal op je bordje wél eet.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 02:53

Normaal kan onze hond er niet bij hoor. Maar er waren toen drie kippen ontsnapt omdat mijn vriend
de deur van de kippenren open had gedaan om te voeren... En ze waren net iets te enthousiast en
liepen zo buiten. Dat terwijl Bailey de bloeddorstige kippenbijter (lief beest hoor) ook toevallig net buiten was :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 03:12

Maartje1990 schreef:
wij hadden vroeger ook kippen, en die waren over 't algemeen meer voor 'de lol' dan voor de eieren en het vlees, eieren was een leuke extra, vlees kregen we er amper van. Maar zo af en toe met bijv. hanen etc. tja. gaan ze toch de kop af en worden ze opgegeten (door ons) en waarom ook niet? Er zijn geen kippen die je in 't vriesvak vind die een beter leven hebben gehad dan de kippen die wij de kop afhakten. Dus als je dan zoiets hebt dan heb ik iets van, tja... hak gewoon die kop af, heel sneu, maar dat beest heeft een veel beter leven gehad dan die kippen die je normaal op je bordje wél eet.

zouden wij bij me ouders thuis ook doen hoor, :o
maar denk niet dat dit erg gepast is in het topic.
hopelijk knapt je kipje weer goed op TS

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 07:28

Ik begrijp wel dat niet iedereen met z'n kip naar de DA zou gaan hoor.
Als de kip (snel en pijnloos) wordt afgemaakt en opgegeten heb ik daar
persoonlijk geen problemen mee, maar ik doe het zelf liever niet. Ook al heb ik
niet echt een band met onze kippen :)

Binnenkort gaan er wel 5 kippen naar een collega van me, want we hebben er
in feite teveel. Maar de gehechte kip blijft wel bij ons natuurlijk, de arme duts hahaha.

Maartje1990

Re: Kip gebeten, arm kipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:54

oh, ja, ik heb nu ook wel van ach je hebt 't nu toch gedaan, dus hopelijk komt 't goed met je kipje