Leer jij je kat wel eens dingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:08

Onze kat is officieel te onnozel voor trucjes :+
Als ik een snoepje op mijn hand leg en ik sluit mijn vingers, dan is zij het snoepje al kwijt :+ en loopt weg hahha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:09

vuurneon schreef:

Die van mij dus ook,daaromvond ik hetal heel wat dat ik het gebruik van een kattenluik aangeleerd kreeg :')

vuurneon

Re: Leer jij je kat wel eens dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:12

Dat vind ik bijzonder! Ons beestje snapt niet eens dat als de deur op een kier staat, ze het gewoon kan openduwen met haar kop :+ blijft ze er onnozel voor zitten hahah

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:24

Haha ik heb eens op Funniest Homevideos een kat gezien die ook trucjes kende.. Omrollen op commando bij katten ziet er echt geniaal uit :')

Mwah, niet echt op commando geleerd, beide katten geven kopjes als je je hand en centimeter of 20 boven hun houd, ze luisteren naar hun naam (vooral Puck vroeger, was ze ergens foetsie buiten dan riep ik haar en een paar minuten later kwam ze weer over het hek de tuin in springen en vervolgens naar mij toe :) ), ...

Ik denk niet dat het mijn katten gaat lukken ze écht iets te leren, misschien hoogstens zitten of ergens opspringen, heb er niet echt de tijd voor en anders... mijn katten zijn serieus stront eigenwijs :')

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:34

Goof schreef:
Uh, ik heb mijn domme katten geleerd hoe een kattenluikje werkt, telt dat ook? :+

_/-\o_ Toch is dat voor sommige katten een hele prestatie. Mijn jongste kwam er pas na 8 maanden achter hoe die werkte! Eerste half jaar was niet zo erg dat ze het niet wist, want mocht ze toch niet echt naar buiten. Na 100 keer testen weet ze het nu eindelijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:42

mrjlnx schreef:
Goof schreef:
Uh, ik heb mijn domme katten geleerd hoe een kattenluikje werkt, telt dat ook? :+

_/-\o_ Toch is dat voor sommige katten een hele prestatie. Mijn jongste kwam er pas na 8 maanden achter hoe die werkte! Eerste half jaar was niet zo erg dat ze het niet wist, want mocht ze toch niet echt naar buiten. Na 100 keer testen weet ze het nu eindelijk.

Kwestie van na 2dagen volop zeuren dat je het niet snapt opgepakt worden bij kop en kont en met grof geweld door het luik gepropt worden....
En dan ineens het licht zien :+

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:50

Goof schreef:
vuurneon schreef:

Die van mij dus ook,daaromvond ik hetal heel wat dat ik het gebruik van een kattenluik aangeleerd kreeg :')

_O-
Die van mij snapt geen kattenluik. Hoe vaak ik het ook geprobeerd heb met hem, hij vertikt 't om dat ding te gebruiken. Hij gaat gewoon voor de deur zitten, en heel hard miauwen dat hij eruit wil..
De hond daarentegen snapt 't kattenluik wel, en maakt er vaak gebruik van. Ziet er zo hilarisch uit. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:50

Ik heb onze kat vroeger aangeleerd om de badkamer deur open te maken, voor als hij per ongeluk opgesloten zat.
Helaas gebruikt hij dat trucje nu ook als hij naar boven wil (waar de katten eigenlijk niet mogen komen).
Wat hij doet is voor de deur zitten en dan omhoog springen en aan de klink hangen :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:14

dat kan die van mij ook maar ze word ouder en doet het nu niet meer , maar de eerste keer stond ik raar te kijken , mijn kattebeest was vanmiddag aan het apporteren met andere mensen mn bezoek. vond ik ook wel knap. ze doet het gewoon.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:16

Ik probeer onze katten al een jaar 'neen' te leren, maar daar zijn ze oost indisch doof voor :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:26

Smeckel kan op comando zitten
Ik heb wel eens meer dingen geprobeerd maar eigenlijk niet door gezet
Laverda is hier te mieperig voor (al loopt ze wel mee aan het riempje als ik de hond om een uur of 6 uit laat, Smeckel loopt zo wel mee :+ )
Misschien als dr tandjes er uit zijn en ze wat beter in dr velletje zit

Maar beiden weten ze donders goed wat de verschillende commando's betekenen

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 02:28

Ghostattack schreef:
Ik heb onze kat vroeger aangeleerd om de badkamer deur open te maken, voor als hij per ongeluk opgesloten zat.
Helaas gebruikt hij dat trucje nu ook als hij naar boven wil (waar de katten eigenlijk niet mogen komen).
Wat hij doet is voor de deur zitten en dan omhoog springen en aan de klink hangen :')

Deurklink 90 graden draaien zodat deze omhoog wijst ;) Lukt het hem niet meer

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 03:00

JessAndHope schreef:
Ghostattack schreef:

Deurklink 90 graden draaien zodat deze omhoog wijst ;) Lukt het hem niet meer

die van mijn ouders krijgt die ook open :')
of hij is heel slim of het lukt alle katten.
die van mij is liever lui dan moe dus die wil niks leren.
alleen als je hem leert hoe je lekker kan liggen :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:38

Lukte onze eerste kat ook haha, mijn buurvrouw haar kat deed dat ook. Die hebben ronde deurknoppen genomen :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:05

vuurneon schreef:
Lukte onze eerste kat ook haha, mijn buurvrouw haar kat deed dat ook. Die hebben ronde deurknoppen genomen :D

dat is wel een oplossing inderdaat als ze die open krijgen weet ik het ook niet meer :+

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:43

Mijn katten weten wel dat 'prrrrt' komen betekend, maar verder kunnen ze nog niets. Mijn vorige kat kon op commando zitten, hoog en deuren open doen, voor mijn huidige heb ik weinig hoop, ze zijn nogal dom.
Ben al tijden ze aan het leren de deur open te doen, maar het kwartje valt maar niet, terwijl mijn vorige katten dat uit zichzelf binnen notime doorhadden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:46

Die van mij kunnen ook wat :)
Zitten,
Steigeren, /3
kom hier,
apporteren
en heb ze geleerd om niet op het aanrecht te springen ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:04

AaronYve schreef:
Die van mij kunnen ook wat :)
Zitten,
Steigeren, /3
kom hier,
apporteren
en heb ze geleerd om niet op het aanrecht te springen ;)

dat heb ik die van mij ook geleert door de kraan aan te zetten terwijl meneer in de wasbak lag te slapen }>
hij doet het nooit meer :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:05

1 Van onze katten kan apporteren :j

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:37

Captain heeft mij met een filmpje ooit eens geinspireerd om mijn katten ook het een en ander te leren. Die kennen nu de volgende commando's:

- spreek
- zit
- opzitten (hoog)
- poot
- twist (rondje draaien)
- op

ze negeren alle opdrachten even fanatiek.... :') nee hoor, ze doen het echt! Is leuk om het kwartje te zien vallen.
ik wil ze nog leren:
-af
-apporteren

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:50

Mijn kat kan zit op commando haha!
Zou hem dolgraag meer willen leren maar dat is moeilijk zeg! Hoe hebben jullie je kat leren liggen (zoals bij hond zegmaar)?

Ik vindt dit filmpje trouwens echt ge-wel-dig! http://www.youtube.com/watch?v=xcuB4xED8mk

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:00

Mijn vader heeft de katten leren schooien haha als hij aan tafel gaat zitten zitten er 2 naast hem. 1 op de stoel ernaast en de andere op de grond :D

Verder praat 1 van de katten terug, mn moeder wordt er helemaal gek van, als je siepie zegt dat mouwt ze al :o altijd leuk om een hele avond te doen als je bij je ouders op visite bent

Vind het heel knap wat jullie met je kat kunnen!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:07

ik had kat die deed "zit".. "op" en "high 5" (ze is pas ingeslapen)
ik heb haar nooit bewust aangeleerd.. volgen deed ze trouwens ook.

ook hadden we vroeger thuis een kat die zijn snoepjes ving:)

alicia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:09

-zit
-meelopen
-hoog
-naast me mee springen
-lig
-blijf
-kom

Ik ben pas begonnen met poot,
daarna plat liggen, spagaat en high 5

Heeft iemand daar tips bij?
Als ik zijn pootje pak trek die die namelijk terug,
& hoe begin je met high 5, plat liggen en spagaat?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:15

Oh men dat lijkt me echt cool om onze Doutzen dat te leren! :D
Hoe beginnen jullie hiermee?
Ze is best slim, maar ook aardig lui als t haar uit komt. Wat ik wel is doe is gewoon wat brokjes uit haar bakje pakken en die dan door de kamer gooien. Dan rent ze dr als een malloot achter aan om ze op te gaan eten (terwijl ze dus gewoon ook uit dr bakje kan gaan eten :P ).