Niet welkom bij dierenarts te hoekse waard.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Niet welkom bij dierenarts te hoekse waard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:53

Aha :)* Even kort samengevat:
Voor rontgenfoto's waar je de hoofdprijs voor betaalt, mag je wel langskomen :$
Maar voor een kleine simpele behandeling zoals het weghalen van een wratje, waar waarschijnlijk het gewone consulttarief voor wordt gevraagd, daarvoor word je geweigerd.

Nou lekker dan :(
Snel op zoek naar een andere DA, melding maken en zeker niemand naar 'm doorsturen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:56

hetbommeke schreef:
Aha :)* Even kort samengevat:
Voor rontgenfoto's waar je de hoofdprijs voor betaalt, mag je wel langskomen :$
Maar voor een kleine simpele behandeling zoals het weghalen van een wratje, waar waarschijnlijk het gewone consulttarief voor wordt gevraagd, daarvoor word je geweigerd.

Nou lekker dan :(
Snel op zoek naar een andere DA, melding maken en zeker niemand naar 'm doorsturen

ahum, weghalen van een bultje bij een hond gaat doorgaans onder algehele anesthesie.
Dus dat is ook niet voor een consulttariefje.
Dan wordt het kleinnood als het goed is ook nog opgestuurd voor onderzoek.

Dus weet niet wie jij als dierenarts hebt, maar als jij er 1 weet die tumoren voor consulttarief weghaalt,
dan wil ik het adres en telefoonnummer!
Want dat heeft ie er een kant bij!!!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:01

Oeps sorry, verkeerd gelezen.... Dan was mijn conclusie iets te snel. Heb helemaal over het verdoven heen gelezen :o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:35

Wat raar en belachelijk zeg!
Maar mailen?? voor een afspraak? Ik zou gewoon bellen, kijken of ze je dan ook nog aan de kant zettenç en kun je iig gelijk erover discuseren. Al moet ik zeggen dat ik ook persoonlijk gelijk er klaar mee zou zijn..... zou iig een belletje plegen dat je het belachelijk vind en er werk van gaat maken.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:44

belachelijk ik ben al blij dat ik al een jaar niet meer bij een dierenarts met me katten ben geweest.
laaste rekening van 500 euro vond ik wel goed.
ik zou zeker een boos mailtje terug sturen en een andere dierenarts zoeken ook al komt het mailtje niet van de dierenarts zelf maar van een ander.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:49

Ik verplaats dit topic van MD naar BB omdat het hier om huisdieren gaat en niet om paarden.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:50

Wat een vreemd verhaal. Je zou inderdaad denken dat je nog een rekening open hebt staan. Of iemand anders met dezelfde naam. Ik kom (gelukkig) ook niet zo vaak bij de DA, maar als er wat is en ik bel, ben ik zo aan de beurt. De laatste grote rekeing was opname en inslapen van onze poes was bijna 2 jaar geleden en verder komen we wel voor de jaarlijkse entingen. Maar je mag toch zelf weten waar je de enting gaat halen. Ik ging ook maar op zoek naar een andere Da die wel wat meer service verleend.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:51

Ik kan de DA eigenlijk wel begrijpen als jij je entingen ergens anders haalt.... (En niet enten vind ik iets anders dan ze ergens anders halen...)
Ook al kom je voor andere dingen wel, waarom de entingen dan niet?
Je DA zal waarschijnlijk denken ga het maar op je vereniging weg laten halen....

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:52

Gewoon even bellen... Heb je veel meer duidelijkheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:57

Ik ga mee met Mareng.
Ik denk namelijk niet dat een dierenarts dat via mail doet.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:03

Michelle_ schreef:
haha nee geen rekening openstaan ;)
en ook een hond die een lieverd is,
iets langer als een jaar nog rontgen fotos laten maken van dr slokdarm daar
bleek ze een voedsel allergie te hebben.
vond het gewoon heel apart dat ik er niet meer welkom ben omdat je even niet geweest ben,
het is wel de dierenarts zelf zijn logo , naam en telefoonnummer staan er namelijk bij.
dus ook geen assistente of die moet onder zijn naam mailen.

Belachelijk zeg. Ik dacht dat je misschien al 5 jaar niet was geweest (gooien wij de klanten ook uit ons bestand, maar zijn nog steeds welkom hoor _/-\o_ ), maar 1 jaar... misschien een foutje in de administratie daar? Sommige dierenartsen hebben een klantenstop, dus kan me voorstellen dat ze dan ook geen klanten meer willen die al tig jaar niet meer geweest zijn (vaak hoppen die klanten van dierenarts naar dierenarts). Maar 1 jaar.. moet een vergissing zijn!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:39

Saffier schreef:
Ik kan de DA eigenlijk wel begrijpen als jij je entingen ergens anders haalt.... (En niet enten vind ik iets anders dan ze ergens anders halen...)
Je DA zal waarschijnlijk denken ga het maar op je vereniging weg laten halen....

Een da is toch geen winkel. Als er echt geen tijd is dan vind ik het wel normaal dat je voor een niet-spoedeisend iets wordt doorgestuurd. Maar behandeling weigeren omdat iemand geen vaste klant is vind ik erg vaag. Daarbij gaat het hem niks aan waar een paard geënt wordt. Ik heb ook meerdere dierenartsen. Ga echt niet voor een enting naar Emmeloord maar weer wel bij beenproblemen.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 01:36

DendroFleur schreef:
Saffier schreef:

Een da is toch geen winkel. Als er echt geen tijd is dan vind ik het wel normaal dat je voor een niet-spoedeisend iets wordt doorgestuurd. Maar behandeling weigeren omdat iemand geen vaste klant is vind ik erg vaag. Daarbij gaat het hem niks aan waar een paard geënt wordt. Ik heb ook meerdere dierenartsen. Ga echt niet voor een enting naar Emmeloord maar weer wel bij beenproblemen.

Ik wilde hier ook al op reageren, je bent toch zeker niet verplicht om daar je enting te halen wat een onzin!
De gehele reactie van die dierenarts vind ik ronduit onbeschoft. Wanneer hij z'n klantenbestand kleiner wilt houden ivm drukte kan ik dit begrijpen, maar geef dat gewoon eerlijk aan.
Wees blij als je een jaar niet bij de dierenarts ben geweest. Ik zou daar zeker nog een telefoontje over plegen. Maar zou wel helemaal klaar zijn met heel die praktijk.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:37

echt waar raar, vaag gedoe.
vind beetje schande!
hellaas bestaan zulke DA's

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:40

Ik zou zeker bellen.
Erg interessant om de achterliggende motivatie eens te horen en meneer eens grondig uit te horen.
Tja, dan zal ie aan klanten geen gebrek hebben waarschijnlijk. Wel absurd. Ik ben nog nooit door een DA geweigerd...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:41

Wat nu als die dierenarts om welke reden dan ook zijn praktijk wil gaan verkleinen?
Zijn goed recht toch?
Ik zou ook naar de achterliggende motivatie op zoek gaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:43

Ow zeker. :)
Er zal vast ook wel een goede reden achter kunnen zitten.
Daarom ben ik zo benieuwd. :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:45

Vraag me idd af of een dierenarts de tijd heeft om een mailtje met die info te versturen, is het niet afkomstig van de assistente? Een belletje kan geen kwaad toch?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:46

Nou lekker dan.
Onze dierenarts heb zelf nog de namen van onze konijnen alweer bijna 15 jaar terug.

Hup naar een ander want straks is er een nood oorzaak met je hond en kan je niet zo maar langs komen om het te laten genezen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:01

Wat een onzin van die entingen. Ik ent ook ergens anders als bij mijn dierenarts en daar ben ik zeer zeker welkom hoor.
En sommige dierenartsen mailen ook wel. Ik mail ook wel eens met de proffessor die mijn hond behandelt met oogproblemen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 05:25

Zelf ben ik ingeschreven in 3 (!) verschillende dierenartspraktijken. Ik heb er eentje die het hele dossier van mijn ene hond hebben, eentje met het hele dossier van mijn andere hond en dan nog eentje waar ik soms weleens de entingen haal of voer koop :+ Niemand die daar een probleem van maakt, al moet ik soms wel lachen als ik van 3 verschillende dierenartsen een kaartje krijgt dat mijn honden weer geënt moeten worden.

Ik zou even bellen hierover :j Wij kunnen wel gissen wat de achterliggende reden is maar daar wordt niemand wijzer van in dit geval.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:43

Ik vraag me heel hard af, heeft hij gemaild van je bent niet welkom. Want wat ik me wel kan voorstellen is dat hij geen afspraak gaat maken voor een hond die hij een jaar niet heeft gezien. Hij wil eerst de hond zien, kijken of het locaal kan en of zijn hart nog goed is. Als hij dat niet hoeft en zegt, geen probleem doen we even, dat vind ik pas een slechte DA. Maar ik zou hier zowieso niet over mailen, altijd bellen.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:58

Bij ons op stal was eens een paard die stikte in het voer. Toen mijn vrienden een veearts belde wilde hij niet komen omdat ze geen klant was. Vond ik ook een vaag verhaal, ze had dat paard pas kort, dus was nog niet klant..