Chiwawa opgegeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:23

Hilarisch vind ik ook niet helemaal het juiste woord, maar het is wel echt een heel suf iets natuurlijk... al helemaal omdat ik het eigenlijk ook maar kleine mormeltjes vind :o maar sneu voor de vrouw, dan schrik je je ook rot.

eenitraM schreef:
ashley1 schreef:
Jouw reactie vind ik eerlijk gezegt best ongepast 8)7 , denk eens na hoe angstaanjagend dit moet zijn geweest voor zo'n kleine puppy... tis zonde.

Kijk, chihuahua's op zich.. ik ben er geen fan van, ik vind het gewoon kleine mormels. Maar dat heb ik al gauw met alle hondjes die kleiner zijn dan, bijv. een beagle.

Maar dan nog vind ik zo'n ervaring niet bepaals 'hilarisch' te noemen :n
Arm dier en arme eigenaresse, stel je eens voor hoe jij je zou voelen.

Och god.. Gaan we weer.. Het is zielig voor een hondje, maar voor vissen is het niet ernstig? Tjeeeee :roll: Kun je nagaan hoe honden gemenst worden!

Ik denk dat het er meer om gaat dat het iemand z'n huisdier is, als het mijn goudvis was geweest was ik ook niet blij :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:24

Sabinee__ schreef:
Fiffill schreef:
Reigers eten niet alleen vissen hoor. Ook ratten, kikkers, etc. Gaat wat naar binnen bij die beesten. :+

Mocht dit echt waargebeurd zijn (het is wel een heeel bizar ongeluk dan := ) is het wel heel sneu voor die vrouw. Wat... apart :+

Ja inderdaad, zag wel een hoop stukken over kikkers, ratten en eventueel konijnen.. :D
Lijkt me echt zo onvoorstelbaar dat een reiger vanuit de lucht een duik maakt om een puppy te grijpen..

Maar, inderdaad, wel heel sneu voor die vrouw.

Idd, verschil tussen een rat een chihuahuapup is ook niet zo groot :=

pinuts

doet me denken aan dat filmpje bij de dwdd over die grote hond die zo dat kleintje "opat".. weet nog niet of dat echt was. Als het een klein pupje is, is het niet groter dan een rat lijkt me.. dat eten ze ook wel..

Magrathea

Als je die mevrouw weer ziet trouwens, in het asiel hebben we vrijdag een chihuahua hondje binnen gekregen. Misschien dat zij hem een goed huisje kan geven :)

Al was één van de andere vrijwilligers ook wel geïnteresseerd... Maar ik ben benieuwd hoe dat gaat, hij heeft al een rottweiler en een staffordshire terrier.. _O-

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:25

ashley1 schreef:
eenitraM schreef:
:=

Hilarisch!

Vraag me af waar ik me dan bevind in een voedselketen.

Jouw reactie vind ik eerlijk gezegt best ongepast 8)7 , denk eens na hoe angstaanjagend dit moet zijn geweest voor zo'n kleine puppy... tis zonde.

Kijk, chihuahua's op zich.. ik ben er geen fan van, ik vind het gewoon kleine mormels. Maar dat heb ik al gauw met alle hondjes die kleiner zijn dan, bijv. een beagle.

Maar dan nog vind ik zo'n ervaring niet bepaals 'hilarisch' te noemen :n
Arm dier en arme eigenaresse, stel je eens voor hoe jij je zou voelen.

Och god.. Gaan we weer.. Het is zielig voor een hondje, maar voor vissen is het niet ernstig? Tjeeeee :roll: Kun je nagaan hoe honden gemenst worden!

Edit: Leven gaat niet alleen over leven en laten leven..[/quote]

Ook als een vis gegrepen wordt door een reiger vind ik het niet hilarisch... ;)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:26

Fiffill schreef:

Ligt er aan of het een langharige of kortharige chihuahua was :D .

eenitraM

Fiffill ; Allebei onderkruipsels _O-

Nee, even serieus. De een hecht meer waarde aan ratten. De andere aan een hond. Beide dieren. Waarom zou het voor een huisdierrat minder erg zijn dan voor een huisdierhond? Tell me!

Sneu voor die vrouw.. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2!

mylittlejoy

och jeetje! Wij hebben ook wel eens een reiger met een meerkoetenkuiken weg zien vliegen, dus een chihuahua zal geen probleem zijn. Arm ding.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:27

Sabinee__ schreef:
Fiffill schreef:

Ligt er aan of het een langharige of kortharige chihuahua was :D .

Kan 'ie meteen even flossen :o :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:27

Het eerste wat ik dacht was 'wat een broodje aap verhaal'. Ik moest er echt om lachen ook, wie verzint dat nou, een reiger die een pup pakt.

Wel heel erg naar voor de vrouw en een knetterhard leermoment.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:28

ik heb eens gezien hoe een reiger en een meeuw samen (ja, geloof het of niet, echt teamwork :') ) op een muskusrat jaagde. die is ongeveer 3x zo groot als zo'n chihuahua pupje :')

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:28

ow jeetje , dat is echt heel erg zeg ! het zou je maar gebeuren :'(

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:28

Ik denk dat het een groot verschil is als je pup wordt opgevreten of een kikker, vis of rat.
Weken heb je dr naar uitgeleefd om je pup in huis te halen, uit te kiezen, spulletjes voor gekocht, een kapitaal voor heb neergelegd. En stiekem ga je ook nog houden van zon klein hummeltje.
En dan wordt dat op zon gruwelijke wijze even weggesnackt.
Niet verstandig van die vrouw om dat kleine beestje zo los te laten in een natuurgebied, maar ze gaf toe niet veel ervaring te hebben met dieren, dit was haar eerste hondje.
Ik begrijp ook niet hoe zoiets heeft kunnen gebeuren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:29

lifaya schreef:
tjah. reigers eten ook kleine konijntjes en eendenkuikens en volwassen muskusratten.... heel spijtig, maar idd, zo iets kleins als zo'n hondje is een makkelijke prooi

een volwassen muskusrat weegt al snel zo een 7 kilo....daar zie ik een reiger nog niet mee wegvliegen eerlijkgezegt.
wat vreselijk van dat pupje |( ...ze zijn ook wel heel erg klein en kwetsbaar.

Sabinee__

Fiffill schreef:
Kan 'ie meteen even flossen :o :+

Straks stikt die reiger in een haarbal.. }:0
Reigers zijn bedreigd diersoort toch? Of waren dat nou weer Ooievaars?

Rennie89

geerke schreef:
lifaya schreef:
tjah. reigers eten ook kleine konijntjes en eendenkuikens en volwassen muskusratten.... heel spijtig, maar idd, zo iets kleins als zo'n hondje is een makkelijke prooi

een volwassen muskusrat weegt al snel zo een 7 kilo....daar zie ik een reiger nog niet mee wegvliegen eerlijkgezegt.
wat vreselijk van dat pupje |( ...ze zijn ook wel heel erg klein en kwetsbaar.

lees mijn laatste bericht maar, heb het met eigen ogen gezien :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:32

xRomana schreef:
Ik denk dat het een groot verschil is als je pup wordt opgevreten of een kikker, vis of rat.Weken heb je dr naar uitgeleefd om je pup in huis te halen, uit te kiezen, spulletjes voor gekocht, een kapitaal voor heb neergelegd. En stiekem ga je ook nog houden van zon klein hummeltje.
En dan wordt dat op zon gruwelijke wijze even weggesnackt.
Niet verstandig van die vrouw om dat kleine beestje zo los te laten in een natuurgebied, maar ze gaf toe niet veel ervaring te hebben met dieren, dit was haar eerste hondje.
Ik begrijp ook niet hoe zoiets heeft kunnen gebeuren.

Dat denk jij, dat denk ik niet ;)

Dieren zijn dieren. Of dieren nou van de koningin zijn of gewoon op straat leven. Imo geen verschil.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:33

mirm schreef:
Reigers eten niet alleen vis. Ook kuikens en kleine dieren eten ze wel. Naar dat die vrouw dat moest meemaken...

Ik heb voor mijn ogen gezien dat een reiger een eendkuiken pakte, terwijl de moedereend erg haar best deed haar kroost bij hem weg te houden. Was heel irreëel, dat moment. Hij slikte het zo door. Ze eten dus zeker niet alleen vis!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:33

Bah.. sneu voor die vrouw!
Maar ook goed stom om zo'n 'hond' los te laten, vogel ziet toch amper het verschil tussen een grote rat of zo'n hond... :=
Een roofvogel had 'm ook zo kunnen pakken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:34

Wij hebben in de buurt van stal sinds kort een paar rode wouwen (roofvogels) en mijn vriendin moet dus enorm opletten met haar jack russels. Prachtig al die (roof)vogels terug in NL maar wel een gevaar voor onze kleine viervoeters.

In dit geval is het een reiger geweest die door velen wordt verguisd maar de meeste mensen vergeten dat de geliefde ooievaar die we zo graag terug willen hebben er hetzelfde dieet op na houdt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-11 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:34

Sabinee__ schreef:
Maar als ik googel op internet dat komen er wel meerdere stukken boven dat Reigers niet aanvallen, geen puppy's eten (Reigers kunnen overduidelijk zien dat het GEEN vis is..)

Sinds wanneer eten reigers alleen vis? Reigers eten wat ze te pakken kunnen krijgen. Vis, kikkers, ratten, etc....

xRomana

Re: Chiwawa opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 14:35

Denk dat ze zich vergiste Stef kan gebeuren toch.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:36

Misschien droeg hij geen lenzen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:37

Het doet me denken aan de "dat doet ie anders nooit" reclame.

Verdrietig voor de eigenaar, maar zo'n klein frutseltje los laten lopen brengt risico's met zich mee (denkt aan dat verhaal met de jogger die een kleine pup omver liep)

eenitraM

Re: Chiwawa opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:37