Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
youngster schreef:SecretLIN schreef:mijn vriendin besteld het via internet is veel goedkoper, zal ik haar eens vragen naar de website?
Ja en dat is niet via de dierenarts gok ik en dus niet het voer wat de kat waarschijnlijk zal moeten hebben.
TS wacht even het oordeel van je dierenarts af. Als er gruis bij zit ontkom je idd niet aan special voer, maar ook je andere kat kan daarop gezet worden aangezien er ook een light versie bestaat
Blaasontsteking kan ook komen door stress, dit wordt zelden veroorzaakt door bacterien, dus antibiotica heeft ook weinig zin over het algemeen. Ga eens kritisch naar je kat kijken of zij misschien stress hebben ( katten zijn binnenvetters, dus dat zie je vaak niet direct). Met stress kan je ook een hoop doen.
tita schreef:duhhh denk niet dat dat gaat lukken...bedoel ga jij nog pissen als iemand anders gauw een lepel eronder duwt.
Gewoon bak uit de kamer en haar oplaten houden zodrag je bij de DA bent drukken ze zo haar blaas leeg
suuzepuus schreef:Maar waarom zou ik ander voer moetengeven als ze een keer blaasontsteking heeft?!?!?!? dat snap ik niet helemaal eigenlijk. Het is toch niet vanzelfsprekend dat het aan het voer ligt?
) suuzepuus schreef:Maar waarom zou ik ander voer moetengeven als ze een keer blaasontsteking heeft?!?!?!? dat snap ik niet helemaal eigenlijk. Het is toch niet vanzelfsprekend dat het aan het voer ligt?
suuzepuus schreef:Het is inderdaad een blaasontsteking. De urine zat vol met ontstekings dingen en het is best heftig. Maar de PH waardes zijn goed en dat svhijnt een goed teken te zijn. Ik heb een kuurtje mee voor 10 dagen en hoop dat het daarna over is. Ik heb de dierenarts zelf niet gesproken en heb niet gevraagd of ik verder iets kan doen om het tegen te gaan. (ook niet naar de druppeltjes gevraagd)
Een dieet zou ik dan ook niet zo 1-2-3 doen. Wat je wel kan geven als de blaasontstekingen af en toe de kop op steken zijn Cranberry tabletjes. Zodra je iets aan de kat merkt direct geven, dat kan voorkomen dat de kat aan de antibiotica moet. Bij chronische blaasproblemen kun je het ook altijd geven. En zorg ervoor (net als bij mensen) dat de kat veel drinkt. Een trucje is een heel klein beetje melk door het drinkwater heen (niet te veel, anders gaat ze aan de diarree).