Britten maken jacht op zieke katkiller

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:44

Danique_G schreef:
Ja een katje is duurder, waarom zou je dat doen? Om mensen te shockeren dus? dat zegt toch zelf al dat deze persoon het niet allemaal het op een rijtje heeft. Ik zie ook geen verschil tussen een rat en een kitten. Maar ik vind dat er dusdanig veel moeite is gedaan voor het filmpje dat ik het sadistisch vind. Als je een python verstopt en de kitten af leid, kom op het verschil is wel duidelijk, dit is geen gewoon voeren.

Dit is een huis-tuin-keuken katje, daar zijn er ' toch teveel ' van. Geen moeite in ieder geval om aan te komen ;)

Het domme is dat iedereen nu op die vent reageert daar en dat hij zijn aandacht krijgt ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:47

omdat ratten ook veel overlast veroorzaken.
deze ratten zijn wild en dat is iets anders dan iemand zn huisdier vergiftigen.

heb zelf ratten en katten gehad (dat rijmt, yeeey sinterklaas), voeren aan een slang kan ik met beiden niet.

ik zeg, die man afleiden met een mooie vrouw en voor een grote python gooien :D
(geintje, voordat ik de mensenbescherming op de stoep heb staan)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:48

Als ik zou reageren op deze persoon dan deed ik dat wel op youtube, dit is enkel discussiëren en het delen van de mening over de kwestie van het voeren van kittens en de actie van deze man. Ik betwijfel of deze man op bokt zit...

Samir

Re: Britten maken jacht op zieke katkiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:56

In de dierenwinkel vindt je ingevroren muizen, ratten en kuikens maar volgens mij geen kittens. Er zit dus wel degelijk verschil in vind ik.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:56

Als je eens wist hoeveel slangeneigenaren gratis kittens via marktplaats enz halen om aan hun slang te voeren. Er zijn zoveel kittens en het is makkelijk en goedkoop. Alleen hoor je daar niets van.
Dat deze man het op internet zet vind ik wel wat vreemd, want je weet van te voren dat er veel heisa van komt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:05

eigenlijk ben ik wel een paar advertenties tegengekomen met deze waarschuwing.
vandaar dat een tijdje alle kittens 15 euro waren, puur om dit tegen te gaan.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:10

Het is gewoon ziek dat het op het internet wordt gegooit, wie bekijkt nou zoiets...
Met een kat hebben mensen nou eenmaal een meer emotionele band als met een rat of kuiken. Vaak zien ze dan hun eigen kat in die bek van de pyton, dat roept emoties op.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:17

Die britten toch! Altijd een beetje vreemd en gek op jagen :Y)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:17

Een kitten (of pup) doet misschien wel veel meer met de mens, maar ik zie ook het verschil niet tussen een kuiken, een rat of een kitten. Het zijn allemaal dieren en ze leven allemaal.
Daarentegen vind ik het vreselijk dat het op film gezet wordt.. Dat het gebeurt, nou ja prima, maar ik hoef het niet te weten!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:42

Ik denk dat er gevoelsmatig een groot verschil is in de levenswijze die het prooidier heeft gehad. Een diertje dat een band heeft opgebouwd met mensen, die leid je niet om de tuin zodat ie vervolgens opgevroten kan worden. Of dat nou een rat een konijn of een kat is..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:47

Wat is nou precies het probleem? Of je nou een kat voert aan je slang of een ratje... om het op zo'n manier op internet te zetten, dat had ik niet gedaan (maar ook niet als het een rat was geweest ;) ) maar om er nou een punt van te maken alleen maar omdat het een katje is en geen rat, dat vind ik zwaar overdreven... al helemaal die straf! :n

Vind dit net zoiets als mensen die geen paardenvlees eten omdat het zielig zou zijn, maar wel koeien ed. Ik zie dat verschil niet hoor, behalve het gevoelsmatige deel... maar het is gewoon hypocriet om iemand op het voeren van katjes af te rekenen en anderen wel muizen te laten voeren.

Samir schreef:
In de dierenwinkel vindt je ingevroren muizen, ratten en kuikens maar volgens mij geen kittens. Er zit dus wel degelijk verschil in vind ik.

Scheelt ook dat de meeste mensen wat kleinere slangen hebben ;) daar geef je niet zo gauw een katje aan. Maar mensen met grotere boa's bijv voeren ook wel vaker konijnen ed hoor. :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:57

Hiervoor is maar 1 woord: WALGELIJK.
minikatje schreef:
eigenlijk ben ik wel een paar advertenties tegengekomen met deze waarschuwing.
vandaar dat een tijdje alle kittens 15 euro waren, puur om dit tegen te gaan.

Het verhaal gaat idd al een poos dat een deel van die schattige gratis kittens eindigen als slangevoer. Dat werd vervolgens door een "expert" afgedaan als broodje aap omdat het risico te groot zou zijn voor de slang. Ook een kitten heeft al vlijmscherpe nagels en zou de slang daarmee ernstig kunnen verwonden. Helaas geen broodje aap dus, maar kille waarheid.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:58

geerke schreef:
...het levend voeren ook.

Wat is er dan het probleem van Levend voeren als ik vragen mag?
**gaat even verder lezen**

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:05

minikatje schreef:
omdat ratten ook veel overlast veroorzaken.
deze ratten zijn wild en dat is iets anders dan iemand zn huisdier vergiftigen.

heb zelf ratten en katten gehad (dat rijmt, yeeey sinterklaas), voeren aan een slang kan ik met beiden niet.

ik zeg, die man afleiden met een mooie vrouw en voor een grote python gooien :D
(geintje, voordat ik de mensenbescherming op de stoep heb staan)

en de katten die in je tuin schijten dan of in de zandbak van je kids ?
of je vuilnis overhoop halen omdat er iets te halen valt katten maken net zo veel rotzooi!

Ik vind het triest van die slangenhouder dat hij zijn voerfilmpje online zet! die zet weer iedere reptielenhouder voor paal zo
alsof wij zo een onbeschoft volk zijn echt schandalig!

Maar dat hij die kat voert dat moet die in eerste instantie zelf weten voor die slang is het niet meer dan een haarbal met poten
wat voor hem voer is.. :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:01

Ik ben kattenliefhebber, en doet mij wel wat mijn gevoel zegt: Wagelijk.
Maar ja, slangen moeten ook eten. Mijn vriend heeft een slang en goed die voert ook wel eens levend als ik er niet bij ben, kan er beslist niet over. Maar een kat gaat mijn vriend dus ook wat te ver en hij zegt indd dat het gevaarlijk is (voor de slang) vooral als die kat al wat ouder is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:11

wemkelover schreef:
Ik ben kattenliefhebber, en doet mij wel wat mijn gevoel zegt: Wagelijk.
Maar ja, slangen moeten ook eten. Mijn vriend heeft een slang en goed die voert ook wel eens levend als ik er niet bij ben, kan er beslist niet over. Maar een kat gaat mijn vriend dus ook wat te ver en hij zegt indd dat het gevaarlijk is (voor de slang) vooral als die kat al wat ouder is.

Puur egoïsme van die man dan, als hij gaf om het leven van die slang dan gaf hij een omgevaarlijk dier voor de slang als voedsel. Ik kan hier daarom ook geen begrip voor krijgen. Levend voeren, tsja ben geen slangenkenner, geen idee wat het beste is. Maar het is nog een redelijke snelle dood dus in die zin lig ik er niet bepaald wakker van, mensen doen afschuwelijkere dingen, maargoed dat is weer een ander onderwerp.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:18

Ik vind jou berichtje beetje aanvallend naar me overkomen, mischien lees ik het verkeerd hoor. Want snap jou reactie niet helemaal wat te maken heeft met mijn reactie.
Ik heb wel duidelijk aangegeven dat ik het er niet mee eens ben wat er is gebeurd, dus staan we volgens mji wel aan de zelfde kant?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:20

Nee? Ik was het met je eens. Ik ging er op in dat (oudere) katten kennelijk schadelijk kunnen zijn wanneer zij als voedsel voor een slang dienen.

Of dacht je dat ik met die man, die vriend bedoelde?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:26

Nee ok, dat is duidelijk haha.
Ik wist even niet goed, wat je nou percies bedoelde, ben geen ster in begrijpend lezen.
Sorry dan heb ik niks gezegd. Begreep je echt even niet.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:32

ik vind het heel dubbel,
dit komt omdat een kat van nature ook een roof dier is.
in hed wild zal een leeuw/tijger eerder de slang eten als andersom.
en we kunnen natuurlijk geen huiskatten vergelijken met de grote wilde varianten, maar dit is mijn gevoel.
ipc. maakt het niet uit wat voor levends de slang krijgt, die moet tenslotte ook eten, echter is de manier hoe het katje is aangeboden aan de slang wel schandalig .

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:43

Ik vind het walgelijk en om het dan ook nog te filmen slaat echt nergens op. Vond het vooral raar dat hij eerst zo lief met dat beest aan het knuffelen was -.-''

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:53

ratten en kuikens zijn al normaal voeder voor diverse beesten.ratten en muizen zijn tevens ongedierte.net als insecten, die ook gevoerd worden..
levend voer vind ik absurd.ik weet dat ze het in de natuur ook zo doen,maar laat ze daar dan ook ! je laat je hond ook geen hert vangen om op te eten.
maar een jong katje vind ik aso.what's next ? een pup ?wedden dat iedereen dan wel koert ? hier in de "beschaafde "(waar ik zelf ook mn twijfels over heb,zeker na dit lezende) worden katten nu eenmaal niet als voer gebruikt.
dus alle mensen die het geen verschil vinden, tussen een kat en b.v. een rat, eten net zo makkelijk een kanarie als een kip ?beide zijn nl. levende wezens..
kom op ; sommige dingen doe je nu eenmaal gewoon NIET !
een wurgdood is een verschrikkelijke dood.
die gozer zou ik zelf in een hok bij een hongerige anaconda zetten.dan mag de "natuur " ook zn gang gaan..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:55

Ook ik vind dat er geen verschil is tussen rat, muis, kat of voor mijn part wasbeer. Als je een slang hebt weet je dat je die dieren ook moet voeren. Kun of wil je dat niet? Prima, begin dan niet aan een slang. Daarnaast kan ook een schattig huis-tuin-keuken katje tamelijk bruut omgaan met een jong vogeltje dat net zijn eerste vliegles heeft gehad. Kortom, het is natuur.
Het enige lichtelijk vreemde en sadistische vind ik dat het gefilmd wordt... De openingstekst komt op mij over alsof de meneer in kwestie nogal sadistisch is. En dat is weer niet nodig natuurlijk. Voeren is prima, maar wel met behoud van respect.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:04

femke27 schreef:
Ook ik vind dat er geen verschil is tussen rat, muis, kat of voor mijn part wasbeer. Als je een slang hebt weet je dat je die dieren ook moet voeren. Kun of wil je dat niet? Prima, begin dan niet aan een slang. Daarnaast kan ook een schattig huis-tuin-keuken katje tamelijk bruut omgaan met een jong vogeltje dat net zijn eerste vliegles heeft gehad. Kortom, het is natuur.
Het enige lichtelijk vreemde en sadistische vind ik dat het gefilmd wordt... De openingstekst komt op mij over alsof de meneer in kwestie nogal sadistisch is. En dat is weer niet nodig natuurlijk. Voeren is prima, maar wel met behoud van respect.

Precies

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:10

er is nu eenmaal wel verschil, in tussen hoe dieren behandeld worden, en welke dieren bestemd zijn voor consumptie.er is onderscheid.
je eet wel varken/kip/koe ,maar heleboel eten geen paard. en zeker geen hond, zoals in china .
zoals batterij kippen worden gehouden, heb ik nooit op een manege gezien.honden dragen jasjes, paarden ook.maar een giraf, of een vogeltje niet.
je geeft een paard beweging,maar niet een kip.(lastig longeren :D )
een dierentuin voert ook dieren,maar geen katten of honden.
en ja, in principe is het voor ieder dier zielig,maar er is onderscheid tussen ongedierte, huisdieren, en dieren die uitsluitend voor consumptie gefokt worden...
net zeggen dat het hetzelfde is, want dat is dus niet zo...(wie eet er hier zowel koe, als kat ? )