Ik zie mijn overleden poesje minimaal 2x per dag.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:07

Mijn Macho (kat) komt nog dagelijks door het kattenluik naar binnen :+

ik vang katten op (oude zwervers) maar Macho had ik als zielig kitten gered, hele geschiedenis. Het laatste jaar toen hij 13 was had hij nierfalen, hij heeft nog tot grote verbazing van verschillende DA's een jaar in goede doen rondgeloopen met een Ureum waarde van +600. Echter ineens was het over en moest ik hem op een paar uur tijd (thuis) laten inslapen.

Ik heb een kattenluik met chip, ook al heb ik een afgezet terrein van 1000m2, dit is handig zodat die nieuwelingen niet naar buiten kunnen voordat ze goed gewend zijn en ik de chip registreer in het luikje. Sinds zijn overlijden als de katten naar binnen komen (na het eten savonds mogen ze niet meer buiten) dan komt er altijd nog een extra kat mee, dit hoor je aan de "piep" die de lezer geeft van de chip en vervolgens slaat het kattenluik dicht. Ik zie het nooit, ik hoor het alleen altijd, zonder uitzondering.

De chip kan alleen van buiten afgelezen worden....ik hou het erop dat het Mach is :)

SilverStorm

Re: Ik zie mijn overleden poesje minimaal 2x per dag.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:16

Wij hadden een konijntje, die altijd trappelde in de kooi en met zijn waterflesje speelde. Nu jaren na zijn dood horen we af en toe nog het trappelen tegen de tralies en het spelen van het waterflesje. En eigenlijk is het voor ons nooit vreemd geweest en hoort het nu bij de geluiden van het huis :) de schimmen herken ik ook :)

Wat een mooi verhaal Mist.....

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:58

Ik heb ook vaak nog een schim van onze overleden kat gezien.
Zelf zoek ik er niet veel achter, het lijkt me een soort gewenning van je hersenen om een kat op bepaalde plekken te zien lopen ofzo..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:12

Mindfields schreef:
Ik moet even iets toevoegen na de post van Cayenne, ik zag hem ook niet maar ik wist verdomd zeker dat hij rechts achter me stond, dat voelde ik en het was echt zo, ja heel raar om uit te leggen. Maar het was zo. Heb het later nog twee keer gehad toen ik met heel moeilijke paarden aan het werk was. Toen was hij er ook bij. Vraag me niet hoe het kan hoor, ik weet het niet.

Ik weet precies wat je bedoelt. Je weet het gewoon, heel vreemd! Ik zie mijn merrie niet maar ze is er wel. Op de een of andere manier voel je dat ook gewoon. Het is ook helemaal niet eng, ik vind het juist erg mooi en voel me er op de een of andere manier ook sterker en zekerder door.

UMayDream schreef:
[
Wat bijzonder zeg.. Dat hij ook zo richting het weiland liep.

Het mooiste is er eigenlijk nog aan dat hij naar het weiland liep waarin hij is ingeslapen. Degene die dit heeft gezien (pensionstal eigenaresse en een erg nuchter persoon) zag hem ook vrij duidelijk. Hij sjokte heel rustig richting het weiland zoals hij dat altijd deed toen hij nog leefde.
Ik vind het een mooi idee en een mooi einde voor hem. Voor mij betekent het zoiets als dat hij toen hij richting het weiland liep, ook ons leven is uitgelopen. Daar heb ik ook vrede mee :j
Hij is daarna ook niet meer gezien.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-12-11 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:13

Ja, en dat hij er zelf ook vrede mee heeft, echt ontzettend mooi..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:47

Kuggur schreef:
Ik hoop niet dat ik van dergelijke zaken last krijg, ik help zoveel dieren jaarlijks het hoekje om dat het nogal druk zou worden....

Whahahhaa :D

Vind het mooi dat jullie zo af en toe nog overleden dieren zien of voelen, ik heb dat niet...

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:32

Iets anders: mijn poes is een paar weken geleden ingeslapen bij de dierenarts. Ze hebben daar een aparte kamer waar je rustig afscheid kan nemen. Ik heb daar een uur gezeten met mijn kat, om te wachten op mijn man die ook bij het afscheid wilde zijn. Op het moment dat poeslief haar laatste zucht slaakt begint de lamp in de kamer te flikkeren. In de anderhalf uur dat ik daar zat heeft de lamp niks vreemds gedaan... Ik vond het in elk geval bijzonder.
Ik droom wel vaak over overleden dieren. Dan zijn ze er opeens weer, terwijl ik me er van bewust ben dat ze dood zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:11

Wat allemaal herkenbaar zeg,

Mijn beste maatje is 5 jaar geleden overleden en naar mijn gevoel zag ik hem overal ook in de pup die ik 4 jaar later uit zocht (assad) het klinkt vast bizar maar ik zag hem als 5 week oude pup de zelfde gezichts uitdrukking hebben en nu ook nu hij de leeftijd is dat mn andere reu is overleden zie ik het nog meer.
Mijn overleden reu had achterbeen/rug/heup problemen en op dat moment een wondje op zn voorbeen van een infuse en onze dober heeft een wondje op de zelfde plek en op het moment een teen beschadigd aan zn achterpoot het is allemaal zo toevallig.

Ook de band met deze reu is het zelfde heel sterk niemand komt tussen ons.

Helaas ben ik wel onze andere hond verloren en nu ik zo typ op bijna het zelfde moment als mn andere reu 5 jaar geleden, ook hem hoor en zie ik nog vaak zn mandje staat ook nog in de kamer ik kan er geen afscheid van nemen :o

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:17

Ik vond 3 maanden geleden onze kater van 13 maanden dood gereden aan de dijk tijdens het hond uit laten.

Ik zie hem niet, maar ik hoor hem wel. Kom ''s nachts regelmatig m'n bed uit omdat ik Max hoor. Er is er maar 1 die zo kon krijsen als hij. Hij mauwde niet, nee hij krees gewoon.

Ook gebeuren er wel eens dingen die niet kunnen. Zo kreeg hij elke avond een druppel koffie melk als we koffie gingen drinken. En als die dat niet kreeg dan gooide die het pakje om. Zo lag pas geleden om 8 uur het koffiemelk pakje om en niemand is eraan geweest. Ik heb eht gevoel dat hij dat gewoon is geweest om te zeggen: hee Jho het is koffie tijd!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:18

Orchid schreef:
Ik heb ook vaak nog een schim van onze overleden kat gezien.
Zelf zoek ik er niet veel achter, het lijkt me een soort gewenning van je hersenen om een kat op bepaalde plekken te zien lopen ofzo..

Dit denk ik zelf ook. Toen onze hond overleed had ik vaak het idee dat hij daar nog gewoon rondliep, hij hoorde daar gewoon te zijn. Altijd even oppassen voor je je stoel verschuift, een pas achteruit zet of een deur opendoet. Na de verhuizing was dat helemaal weg. Ik heb ook vaak gedacht dat ik vlekken of schimmen zag maar ik denk dat dit dingen/bewegingen zijn die je altijd regelmatig ziet, maar het dan ineens ergens aan linkt.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:28

Ik heb t ook 1x gehad. Mijn vorige paard is ingeslapen na een naar ongeval. En ik kan me niet veel meer van de gebeurtenis herinneren, maar volgens mij was het toen ik mijn huidige paard al had. Ik keek naar buiten en opeens stonden er 2 paarden. Ik knipperde een paar keer en weg was ze. Ben de gebeurtenis weer snel vergeten, want ja zoiets kan niet dacht ik.