radeloos over mijn rottweilerpup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: radeloos over mijn rottweilerpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:12

Normale gezonde hond, zou geen problemen moeten hebben met PP, ook al is het niet een voorkeursvoeder van mij.
Kan inderdaad wel, maar veel dieren met nierproblemen zijn in principe wel in staat om door te hebben dat ze moeten plassen.
GAan dan wel zitten en zijn doodongelukkig, omdat ze het niet op kunnen houden, maar ze merken het wel.
Er zijn echter dieren, die zo wanhopig proberen het op te houden, dat ze het bijkans staande uiteindelijk toch laten lopen.
Eigenlijk dus uit goedheid dat ze het de hele tijd hebben opgehouden.

Overigens lijkt het mij als TS begint met urine en bloedonderzoek, als die oke, met een echo en dan verder laten zoeken, niet meteen op 600 euro zitten.
En even simpel gezegd, echt blij wordt je niet als je liters rottie plas moet dwijlen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:35

Ik vind het altijd zo vreemd dat iemand om hulp vraagt, want TS d'r vader heeft het er al over de hond niet meer in huis te willen hebben en vervolgens worden alle tips en adviezen afgewimpeld. Sorry hoor, maar ik kan er slecht tegen als dieren misschien wel gezondheidsproblemen hebben en de eigenaar begint over de mogelijke rekening van een dierenarts. Misschien moet je zoiets bedenken voor je een hond aanschaft.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:52

Jessix schreef:
Ik vind het altijd zo vreemd dat iemand om hulp vraagt, want TS d'r vader heeft het er al over de hond niet meer in huis te willen hebben en vervolgens worden alle tips en adviezen afgewimpeld. Sorry hoor, maar ik kan er slecht tegen als dieren misschien wel gezondheidsproblemen hebben en de eigenaar begint over de mogelijke rekening van een dierenarts. Misschien moet je zoiets bedenken voor je een hond aanschaft.

Tja, ik begrijp ook niet waarom TS al bij voorbaat begint te miepen over eventuele DA kosten.
Helaas hebben dieren ook wel eens medische hulp nodig en als eigenaar ben je in mijn ogen verplicht de nodige medische zorg te bieden. Uiteraard niet tegen elke prijs, en dit ligt voor ieder anders.
Maar de reactie van TS vind ik niet bepaald diervriendelijk. Haar "grens" is blijkbaar heel laag....

Daarbij vind ik niet dat je een "ziek" dier kunt verkopen.
Enige andere optie (inslapen) is in mijn ogen note done voor (zeer waarschijnlijk) medische klacht die misschien heel simpel op te lossen is.
En ja, dit kost geld. Maar dat hoort erbij, en anders kun je beter geen huisdieren nemen....

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:55

Jessix schreef:

_/-\o_

Bezint eer ge begint...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:01

misschien iets kapot gegaan bij het steriliseren

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:04

franka75 schreef:

Ze deed het al voor het steriliseren.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:07

setteke schreef:
franka75 schreef:

Ze deed het al voor het steriliseren.

dat kan gewoon onzindelijkheid zijn geweest, zoals iemand al gezegd heeft.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:07

De meeste antwoorden zijn hier al gegeven.
Maar idd een urine-onderzoek laten doen en evt. een bloedonderzoek.

Nierproblemen, blaasontsteking, het kan zoveel oorzaken hebben dat de hond constant moet plassen.
Misschien ook even op suikerziekte laten testen???

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:26

Jesjepaarden schreef:
unamie schreef:
Is ze al eens onderzocht op een blaasontsteking?

Nou, dat lijkt me niet, heb ook al neergezet dat het met met vlagen komt. Dan gebeurt het 1 keer, erna weken niet

Juist omdat het met vlagen komt zou ik haar daarop laten onderzoeken
Een hond laat niet zo maar voor niets zijn plas lopen
en met zindelijkheid heeft het weinig te maken als ik het zo lees..

Voor een verzekering is het te laat..de hond heeft het al..

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:00

Hmmm een vraagje ik heb honden getraind in eht asiel en sommige honden zijn dus gewoon nog erg onzeker
dat komt en gaat bij vlagen/ dus dat kan 1 oorzaak hebben
urine onderzoek is ongeveer 30 euro.
maar doet ze het op verschillende plekken in huis anders daar n krant neerleggen. als het nl op 1plek is kun je de deken die in de nacht in de bench ligt op die plek neerleggen. Probeer vooral rustig te blijven en hoe vermoeiend dan ook als ze in huis plast toch emteen naar buiten toe.
Na 8 uur in de avond geen drinken meer neerzetten.
Ook kan het met het wisselen van het gebit te maken hebben.
Succes

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 01:25

Eventjes voor de duidelijkheid:

- ik heb er rekening mee gehouden bij aanschaf over eventuele dierenarstkosten. Ik heb daarom ook een potje waar iedere maand 50 euro ingaat. Dus ik had wel degelijk een reservepotje. Maar hebben jullie er ook bij nagedacht dat dat misschien opgegaan zou zijn bij steriliseren, dat het nu weer aangevuld wordt, maar dat er nu 30 euro inzit? Bedoel, jullie kunnen wel zeggen, ja zoiets weet je bij aanschaf. Ja tuurlijk weet ik dat. Maar ik had gewoon niet voorzien dat mijn vader er zo gek van wordt dat hy haar er binnenkort uit wil hebben.

- er was bij mij tot een maand terug geen kwartje gevallen, omdat ze nog niet zolang zindelijk is. Ook gebeurde het vaker voor de sterilisatie dan erna.

- zou het een gedragsprobleem kunnen zijn? Dat het tussen haar oren zit? Want natuurlijk ga ik wel overleggen met mijn dierenarts, zo ben k ook weer wel. Maar ik wil zoiwzo eventuele gedragsploblemen weg kunnen schrijven, omdat dat toch iets makkelijker is.zo vraag ik mij ook namelijk af of het niet kan zijn dat ze verbaal gestraft wordt als ze door de hurken gaat, en gaat plassen.

- ze laat haar plas ook lopen als ze rustig onder de tafel ligt(ze slaapt dan niet)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:30

EERST medisch uitsluiten! Er is niets erger dan je beest op z'n donder geven terwijl ze er helemaal niets aan kan doen!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:31

Jesjepaarden schreef:
Want ik verdien zat in de maand, daar ligt het niet aan, maar ik kan niet even 600euro ophoesten.

???

Sorry hoor, maar ik kan het niet rijmen...
Laatst bijgewerkt door setteke op 04-12-11 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:31

*blijft op handen zitten*

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:32

Blijven zitten :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 01:33

urine kweekje is nooit 600 euro :')
Gedrag kan je niet checken voordat je hebt uitgesloten dat het medisch is...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 02:54

Mijn dierenarts is ook rijk van mij geworden!
Met de hond, katten en paard die ik heb.
Ook onverwachte dingen, die veel geld hebben gekost helaas.
Maar dat weet je als je aan dieren begint.
Die zijn afhankelijk van jou, en wat je voor ze over hebt.

Jouw probleem met je hond lijkt inderdaad iets, om eerst medisch je hond goed te laten onderzoeken.
Het lijkt geen gewone onzindelijkheid.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 03:09

sorry TS maar wat ik niet begrijp is dat iedereen hier al roept dat je er mee na een DA moet en jij dood leuk vraagt kan het geen gedrags probleem zijn.
dan maar even een maandje op een zoethoutje bijten je weet dat je DA kosten kan krijgen. ook als je potje net leeg is door andere DA kosten.
een teef gaat altijd door de hurken want door te blijven staan komt het ook over de achter poten en staart heen. dit vinden ze vies om de zelfde rede bevuilen ze hun nest niet. dat is vies want het komt in hun vacht.
geen wonder dat je hondje er alles aan doet om het in de bench wel binnen te houden.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 03:13

Sorry hanny_jelke, maar ik begrijp er niets van, dat jij advies geeft. Ik heb diverse topics van je gelezen, maar jij doet ook gewoon je hond weg. Punt.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 03:22

setteke schreef:
Sorry hanny_jelke, maar ik begrijp er niets van, dat jij advies geeft. Ik heb diverse topics van je gelezen, maar jij doet ook gewoon je hond weg. Punt.

jij blijft daar wel over door gaan he?
dit had een andere reden.
dat weet jij donders goed.
want als je weet dat hij weg gegaan is heb je ook kunnen lezen waarom.
ik wordt er nogal moe van hier telkeens weer door jou aan herinnerd te worden.
als je er niet tegen kan dan lees je mij berichten maar niet meer.
ik geef de TS enkel goed bedoelt advies en wat jij daar van vind is jou probleem

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 03:28

Internet is gewoon blijvend. En ik heb een goed geheugen.
Maar goed, bij deze klaar, ik zal er niets meer over zeggen (niet dat ik het begrijp). OK?

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 03:32

Maar nu weten wij nog niet waarom je je hondje hebt weggedaan?
Vertel, hanny_jelke.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 04:02

Ik weet om welke hond het gaat, die stond op marktplaats voor een prijs waar je steil van achteover sloeg. Omdat HJ het niet vertelt, wil ik het wel even doen. De hond had haar peuter gebeten.

Ik begrijp er ook niets van dat een hond de staart onderpist zoals HannyJelke zegt. Een gezonde hond kan de staart normaal optillen als hij of zij zich ontlast.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 04:10

hanny_jelke schreef:
setteke schreef:

jij blijft daar wel over door gaan he?
dit had een andere reden.
dat weet jij donders goed.
want als je weet dat hij weg gegaan is heb je ook kunnen lezen waarom.
ik wordt er nogal moe van hier telkeens weer door jou aan herinnerd te worden.
als je er niet tegen kan dan lees je mij berichten maar niet meer.
ik geef de TS enkel goed bedoelt advies en wat jij daar van vind is jou probleem

Ja joh, dat weet heel Bokt wel, jouw hond beet in je kind en de hond kon oprotten. Nu zul jij zeggen dat dat iedereen kan overkomen die politiehonden traint want daar smijt je graag mee. Dat zal ik eerst even uit de wereld helpen, jij traint helemaal geen politiehondenn. Misschien doe je wel een vorm van politietraining op jouw manier met je honden, daar ben ik niet bij en ik wil er liever ook niet bij zijn.
In de opvoeding van je eigen hond heb je grote fouten gemaakt met als resultaat dat je eigen kind werd gebeten. Geen wonder dat er iemand overl valt, wanneer jij komt aanzetten met tips hoe je volgens jou een hond moet opvoeden toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 07:16

Op verzekeringen zit vaak een maand wachttijd.