ze heeft een disney babypakje aan stukje van de buik met knoopjes afgeknipt en ze lag al te spinnen op bed.
Sjolvir
Geplaatst: 03-12-11 19:14
Wat betreft de kat die na bekkenbreuk likt en bijt, kan reactie zijn op pijn, die ze misschien nog heeft. En soms is het iets wat na zo'n trauma over blijft als gedrag, omdat het toen pijn deed.
Ik zag hier alopectyl genoemd worden, dat is ook rotzooi, valt bij mij in de catagorie net zulke troep als corticosteroiden, maar soms noodzakelijk, maar zeker geen onschuldig goedje. Bijsluiter voor de liefhebber.... http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... -alopectyl
Kat goed preventief ontvlooien, als je stronghold gebruikt heb je ook meteen aantal mijten soorten mee uitgeroeid. Blijft over, voedsel... Ook voor katten kan dat, dat wordt zoeken. (en ja, ze kunnen overgevoelig worden voor iets wat ze al jaren eten, zonder problemen.) Handigst is dan een eliminatie dieet (daar even op googelen, anders wordt het lang verhaal. )
Dan hebben we nog de stress likker, dat is een lastigere, vaak is toch de oorzaak stress. Is er in huis iets verandert? Is er een huisdier bijgekomen? Is er een huisdier weggegaan? Is er een mens bijgekomen/weggegaan? Nieuwe kat in de buurt die tegen jullie voordeur plast, wat ze binnen kunnen ruiken? Nou ja, verzin maar een onzinnige waslijst, want stress voor een kat kan overal en nergens vandaan komen. Katten die als kitten heel jong bij moeder weg zijn gehaald, doen het ook nog wel eens, maar meestal symetrisch.
Als ik jouw verhaal lees, was het minder erg (of over) als je kat op de cortico's stond. Dat is dan toch een teken dat hij jeuk heeft door iets waar hij overgevoelig op reageerd. En als parasieten dan uitgesloten zijn, zou ik echt voor eliminatie dieet gaan. LET OP! bij katten veel lastiger als bij honden en je moet het echt consequent! 6 wkn volhouden. Dus geen snoepjes, joghurt bekers uitlikken, stukje ham stelen, kaas jatten, slagroom van de chocomelk likken etc. etc....
Blijf je nog zitten met overgevoeligheden voor bv andere huisdieren (stel je hebt nog een muis of hond, of huisstofmijt, of pollen (wat weer gebonden zou zijn aan het seizoen).
Dus zou zeker ervoor gaan om het helemaal uit te vogelen, is wel boel werk, maar wel de moeite waard.
De kat met het scheurtje in het bekken (geen breuk hoor gelukkig) is onze kat. Het lijkt mij niet dat ze nog echt pijn heeft aangezien ze met gemak op een schutting springt van 1.80 (dagelijks)
Ik denk dat het een soort van overblijvend gedrag is inderdaad. Voer denk ik niet, ze krijgt alleen haar eigen voer en niets extra's (geen snoepjes etc, hooguit gekookte kip heeeeeel af en toe), buren voeren haar ook niet (heb ik al gevraagd). Ik zag vandaag dat er toch weer haartjes op beginnen te groeien, dus dat is denk ik een goed teken. Wat nou de oorzaak is geweest dat ze even gestopt was en toch weer is begonnen met likken...geen idee. Maar nu lijkt het weer gestopt.
Afkrabsels enz. zijn gemaakt, daar was niks op te zien. Ik ben wel begonnen met elke 3 weken te ontvlooien, misschien dat ze toch net een vlooienbeet te pakken had?
Poes lijkt nu in ieder geval happy, dus ik kijk het even aan verder.
@Franka, dat is denk ik wel een betere oplossing dan een kraag voor je kat, het ziet er wel grappig uit hihi
franka75
Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-11 21:56
ja dottig wel he ze is bepaald aanhankelijk ineens. en bij gebrek aan een chiuaha. Dank je sjlovir ze is wel heel jong bij mamma weggehaald maar dat scheen niet anders te kunnen ik ben dus haar mamma. heb haar de fles gegeven en had haar met schrik niet 4 weken en 6 dagen. woon in portiek en buiten word niet geplast. ze heeft helaas al blaasgruis dieet. dus das lastig denk ik met ander voer kan het wel vragen natuurlijk.