Sjonge, jonge! Mijn cavia doet raar!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:44

Je cavia verveelt zich !
Cavia's zijn groepsdieren, jou cavia zit alleen, want hij heeft niks aan de konijnen
Koop een leuk cavia maatje voor je cavia en zet ze appart van de konijnen !

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 10:48

meiden, ik weet dat jullie willen dat de caaf van de konijnen weg gaat, maar dat ga ik echt niet doen. :) dus het heeft niet veel zin om te gaan zeggen dat ze alleen moet. vertel me liever wat ik in het hok kan plaatsen of met de cavia kan doen ookal zit ze nog bij de konijnen. :j
in ieder geval alvast bedankt voor de paar tips! :j :j

WinSel

Re: Sjonge, jonge! Mijn cavia doet raar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:55

Volgens mij is het de enige oplossing voor je cavia
Tis erg egoistisch om je cavia aleen te laten zitten bij de konijnen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:56

|o |o |o

Tips worden hier gegeven, je luistert er alleen niet naar!
Laat je ouders dit topic even lezen, we stoppen jou toch ook niet bij schildpadden in een hok?
Cavia's en nijnen spreken een andere taal en begrijpen elkaar dus niet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:54

qwerty14 schreef:
meiden, ik weet dat jullie willen dat de caaf van de konijnen weg gaat, maar dat ga ik echt niet doen. :) dus het heeft niet veel zin om te gaan zeggen dat ze alleen moet. vertel me liever wat ik in het hok kan plaatsen of met de cavia kan doen ookal zit ze nog bij de konijnen. :j

Nee, je leest niet goed. Je cavia kan best bij de konijnen blijven, maar je moet er een cavia bij doen ;)

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 12:42

Daphne__ schreef:
qwerty14 schreef:

Nee, je leest niet goed. Je cavia kan best bij de konijnen blijven, maar je moet er een cavia bij doen ;)

dat wil ik wel maar het hok is daar een beetje te klein voor. ze zitten al met z'n drieën. maar ik zal vragen of het mag. :j maar reken er maar niet op! :n ik wil het wel maar als het niet mag is het niet mijn schuld :j

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:03

Cavia's en konijnen horen inderdaad niet bij elkaar, maargoed..

Sommige cavia's eten graag haar, langharige cavia's worden ook vaak ' geknipt' door hun soortgenoten. Ik heb er hier ook 1 gehad die hele plukken uit de langharen trok... geen idee waarom verveling kon het hier niet zijn in elk geval.

Ik las ook iets over een cavialoopbal, doe dat nooit! Dat is heel slecht voor een cavia z'n rug!

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:08

Mijn cavia was eerst ook alleen met mijn konijn. Nu heeft ze er maatje bij! Daar is ze nu super blij mee! Ze speelt er lekker mee! :D

Mijn konijn is gewoon wel alleen in het onderste gedeelte, en dat hok staat in een vrij grote schuur. Dus hij mag in de schuur, in zijn hok en gewoon in de tuin lopen! Met alle katten en onze hond! :D Hij is nergens bang voor! En dat allemaal 24/7
behalve met oud en nieuw.. dan mag hij niet in de tuin alleen in de schuur/hok!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:26

OldSkipper schreef:
Cavia's en konijnen horen inderdaad niet bij elkaar, maargoed..

Dat is natuurlijk waar, maar als TS echt niet anders wil, is een cavia erbij altijd nog beter dan hoe het nu is :)

TS; Is het niet mogelijk om er een ren aan te maken? Hoe groot is de kooi?

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:10

Mijn cavia deed het ook eerst, nu niet meer. Hij beet zelfs een pluk uit mijn haar, en at het op. T lijkt me niet heel erg gezond :') Wel zat hij alleen, t is een man, momenteel zit hij bij de 2 dames :P
Bij de fokker van deze cavia was er ook een die alle cavia's kortwiekten, vertelde ze omdat ze allemaal korte haren hadden :') Maar die zaten wel gewoon in een ren+hok met een aantal cavia's.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:35

Wat heb je allemaal in de kooi staan?

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:17

Het is een kooi die geen trappetje en extra verdieping heeft. hij staat op paaltjes, dus hoog. er staat niks in dan twee voerbakjes en een rolballetje waar voer uit komt als je dat erin hebt gestopt. en twee flesjes aan het deurtje. en wat betreft een ren eraan te maken: de konijnen kunnen wel springen, maar de cavia niet. ik kan natuurlijk wel een trapje eraan maken, maar of de cavia dan ook naar beneden gaat is de vraag. ze zaten eerder in een hok met twee verdiepingen, maar de nijnen zaten alleen maar beneden en de cavia boven. maar toen kende ze de konijnen nog niet echt en was ze nog bang voor ze. zal ik weer proberen om ze in dat grotere hok te zetten? en als dat gaat kan ik misschien wel een cavia erbij nemen. nu is dat hok te klein ben ik bang. I will try it!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:53

Ik zou het wel proberen. Groter is wat mij betreft altijd beter. Je zou voor de cavia ook een huisje in het hok kunnen zetten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:57

Hoe groot is die kooi dan ?
Zonder verdieping/ren oid en dan 2 konijnen en 1 cavia ? Pfff

Cavia's hebben sowieso schuil mogelijkheden nodig, dus huisjes

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 16:34

ik ga het zeker proberen. maar de konijnen lopen bijna elke dag een paar uur los in de tuin, dus ze krijgen hun beweging wel.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:56

Hoe groot is je kooi dan ?
Volgens mij zitten ze behoorlijk krap...