Standaard beeld vd labrador en aspirant pupkopers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:05

Het type wat je hier vaak ziet is inderdaad de onopgevoede chocoladebruine variant :roll:

Ik ben trouwens wel eens op het strand een aantal mooie slanke labradors tegen gekomen, dat was echt een verademing om te zien. Praatje gemaakt met de eigenaren en dezen vertelden inderdaad dat de honden echt als jachthond trainingen volgden en daarnaast dat er ook erg op hun voeding werd gelet om ze zo te houden :-)

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:05

Kan het niet zijn dat die mensen gewoon het slanke type niet kennen, denken dat ze dat wel mooi zullen vinden maar er uiteindelijk toch niet zo voor zijn?
Ik moet zeggen dat ik ook helemaal niet wist dat er 2 types waren, over het algemeen houd ik niet van labradors omdat dat juist meestal zo'n beren zijn. Maar nu weet ik dus waarom sommige wel mooi en slank zijn :+

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:11

Wat jij daar beschrijft Yamcha is echt werkelijk om te huilen. In mijn ogen geeft dat ook maar weer eens aan dat mensen een hond (in dit geval dan een labrador) nemen, waarbij de opvoeding geheel achterwege is gebleven.

De rede dat het veelal bruine zijn kan ik vrij makkelijk verklaren: als je terug kijkt naar de oorspronkelijke labrador was deze enkel zwart of blond, bruin was geen bestaande kleur. Zoals het met alles gaat heb je de marktwerking en de vraag van de consument en is er langzamerhand bruin ingefokt en tegenwoordig een zeer populaire en door het stamboom erkende kleur. Men wilt een hond, zogezegd makkelijk in de omgang, weinig werk aan en in een leuk kleurtje. ''Weet je wat, we nemen een bruine labrador''.

Als je in Nederland kijkt, zijn er bijna tot geen werkende bruine reuen. De vader van mijn nest is dat gelukkig wel. Dit overigens in tegenstelling tot Duitsland. Daar heb je heel veel werkende bruine labradors, maar daar is wat honden betreft de mentaliteit dan ook net even anders gelukkig.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:14

De kleur van de Lab is totaal niet bepalend of het dier druk is of niet. De meeste Labradors zijn gewoon niet opgevoed en ook nog eens behoorlijk overvoed.
Jammer dat mensen altijd denken dat een Lab zo makkelijk is, dat kunnen ze zijn als je de eerste paar jaar heel streng en consequent opvoedt, anders zijn het de honden zoals Yamcha omschreef. Maar dat kost veel tijd en energie en helaas hebben veel mensen dat er niet voor over.
Het zijn jachthonden die veel energie hebben en die graag kwijt willen.

Je hebt niet gelijk een keurig opgevoede KNGF hond in huis als je een Labrador aanschaft.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:17

Mensen verdiepen zich vaak niet in de hond en gaan voor het beeld wat zij er van hebben. Als je mazzel hebt luisteren ze een beetje naar de fokker, maar vaak ook niet. Maar dat geldt niet alleen voor de Labrador, maar voor alle honden. Hoe vaak mensen geen hond in huis nemen en werkelijk niets weten over wat een pup nodig heeft, is echt schrikbarend. Kijk verder ook maar eens naar het hoge aantal jonge honden dat voor hun eerste levensjaar al weer naar een nieuwe eigenaar gaat. Binnenkort komt hier bijvoorbeeld een hond op proef, waar ik de 4e eigenaar van word. De hond is anderhalf jaar.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 14:31

Overigens wil ik jullie wel even bedanken voor het feit dat jullie aangeven dat ik het zo goed aanpak met de pups. Heel even begon ik aan mijzelf te twijfelen of ik niet toch een enorme zeur/ veeleisend mens aan het worden was :o

Iemand vroeg wat mijn eisen zijn ten opzichte van kopers: allereerst iemand die veel tijd in de hond wilt steken, zowel bij de opvoeding, maar ook zeker als de hond volwassen is. Het zijn erg baasgerichte honden en vinden het dan ook erg fijn om bij de baas te zijn en met hen bezig te zijn. Mensen die de hond een lichamelijke en geestelijke uitdaging kunnen bieden. Dit hoeft dus helemaal niet in de vorm van jacht(training) te zijn, maar een sportief gezin die de hond in veel dingen betrekt volstaat ook al. Mensen met show ambities zijn bij mij niet aan het juiste adres, tenzij men genoegen neemt met een ZG. Overigens werk ik ook op de manier dat ik bepaal welke hond bij welke familie geplaatst wordt. Mensen geven aan mij aan wat voor karakter zij zoeken (geslacht en kleur is natuurlijk heel persoonlijk dus dat is van de mensen eigen keus), type haantje de voorste of juist wat meer een relaxed type. Doordat ik hele dagen met de pupjes bezig ben en ze ook individueel mee op pad neem, kan ik dus het beste bepalen welk puppje bij welk gezin past. Van die paar uur die de toekomstige pupeigenaren bij mij aanwezig zijn, kunnen zij nooit een zo goed en duidelijk beeld hebben van de hondjes als dat ik heb.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:58

DeLabrador schreef:
Overigens wil ik jullie wel even bedanken voor het feit dat jullie aangeven dat ik het zo goed aanpak met de pups. Heel even begon ik aan mijzelf te twijfelen of ik niet toch een enorme zeur/ veeleisend mens aan het worden was :o

Iemand vroeg wat mijn eisen zijn ten opzichte van kopers: allereerst iemand die veel tijd in de hond wilt steken, zowel bij de opvoeding, maar ook zeker als de hond volwassen is. Het zijn erg baasgerichte honden en vinden het dan ook erg fijn om bij de baas te zijn en met hen bezig te zijn. Mensen die de hond een lichamelijke en geestelijke uitdaging kunnen bieden. Dit hoeft dus helemaal niet in de vorm van jacht(training) te zijn, maar een sportief gezin die de hond in veel dingen betrekt volstaat ook al. Mensen met show ambities zijn bij mij niet aan het juiste adres, tenzij men genoegen neemt met een ZG. Overigens werk ik ook op de manier dat ik bepaal welke hond bij welke familie geplaatst wordt. Mensen geven aan mij aan wat voor karakter zij zoeken (geslacht en kleur is natuurlijk heel persoonlijk dus dat is van de mensen eigen keus), type haantje de voorste of juist wat meer een relaxed type. Doordat ik hele dagen met de pupjes bezig ben en ze ook individueel mee op pad neem, kan ik dus het beste bepalen welk puppje bij welk gezin past. Van die paar uur die de toekomstige pupeigenaren bij mij aanwezig zijn, kunnen zij nooit een zo goed en duidelijk beeld hebben van de hondjes als dat ik heb.

Ik kan alleen maar zeggen: Top! +:)+

geerke

Re: Standaard beeld vd labrador en aspirant pupkopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:32

jamaar....wees eerlijk nieteen hondenras/vuilnisbak is toch leuk als hij te vet is en niet luistert?
Ik denk dat de meeste mensen zich zo wie zo verkijken op het aanschaffen van een hond en de hele toestand die er bij komt kijken....maar goed,dat was de discussie niet.
Overigens heb ik toch een beetje mijn twijfels bij het fokken van honden,of dat nu verantwoord gebeurt of niet.
Er is namelijk een gigantisch overschot.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:53

ik heb op de foto op de vorige pagina na, slechts 1x een labrador gezien die ik _echt_ mooi vond, een bij toeval :D chocoladebruine, die net zo slank was als die op de foto en nog een fractie meer in het vierkantsmodel staande. mooi op gewicht, mooi bespierd, super luisterend. verder ken ik met name de minder intelligente (ADHD) bulldozer worstjes zoals yamcha die omschrijft, het zou niet de eerste keer zijn dat er 1 komt aangestormd die mijn eigen (slanke jacht-)hondje in de ribben beukt omdat hij te lomp is om op tijd te stoppen :roll: op onze puppycursus lag er in het speelkwartiertje een kluwen labradors te worstelen, terwijl mijn hondje vol enthousiasme rondjes aan het rennen was.. in haar eentje.. want alle labs wilden worstelen, niet rennen :+ voor mij is het feit dat 99,5% van de labradors die ik tegenkom in die categorie valt inderdaad 1 van de redenen geweest waarom ik niet voor een lab heb gekozen, dus ik kan me voorstellen dat een hoop toekomstig pup eigenaren bij jou niet vinden waar ze naar op zoek zijn TS :D neemt niet weg dat ik het goed vind dat je zorgvuldig omgaat met het plaatsen van je pups :)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:58

er zit zo veel verschil in de twee lijnen. Zelf zit ik in de Flatcoateds. Maar je ziet op de jachtwedstrijden toch meer de werk labradors en daar hoef je echt niet mee op een show te komen. Twee verschillende typen honden ook compleet anders in karakter. Het is ook niet voor niks dat er twee lijnen zijn, de werk labrador is geschikter voor het jachtwerk

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:11

Ik heb twee opvangnestjes moeten plaatsen. Wat een ellende. Beide keren is er, ondanks mijn zorgvuldig selecteren, eentje terug gekomen.
De laatste loopt hier nog steeds rond, want daar durf ik gewoon geen ander baasje meer voor te zoeken, zo'n monster is het :+
Die moet echt naar een heel ervaren en speciale baas, en die is hier niet te vinden.

Ik voel met je mee, sommige pupkopers zijn een pain in the a**, maar als je dan ook een goede combi hebt gevonden (pup-nieuw gezin) maakt dat ook veel goed :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:31

pups verkopen is vreselijk. Ken het wel vanuit het asiel. Mensen hebben veel plannen en zeggen vanalles maar doen de helft nog niet vaak waardoor je de verkeerde pup bij verkeerde mensen zet ondanks zorgvuldige puppentest op 7 weken en proberen per pup het juiste gezin/persoon te selecteren.

Zelf hou ik van groot en grof maar een fieldtrail lab heeft echt mijn voorkeur (omdat ik graag sport en actief bezig ben) boven de show lab. Vind ze qua werken vele malen fijner!!! En als doorsnee huishond minder geschikt dus voor de actief bezige mens heel geschikt :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:58

Ik vind de showlab vaak veeel te dik en te zwaar gebouwd. Zo'n hond kan helemaal niet meer aan zijn oorspronkelijke doel 'voldoen'.

Hier vind ik niets aan, het lijkt bijna een Molosser :o
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:45

TS: Ik vind dat je super zorgvuldig bent met plaatsen van de pups, maar ik vind het ook prettig dat jij (zo te lezen) ook op een prettig, 'workable' karakter fokt. Er zijn er helaas teveel die allang blij zijn dat alle puppen verkocht zijn, en daarom fokken ze ook labjes.....
En dan krijg je imo het soort hond dat ik beschreef in mijn eerste post.
Dat is niet alleen te wijten aan pupkopers, die de hond niet opvoeden, en neit weten wat een hond is, en geen flauw idee hebben hoe een goedgemanierde hond zich gedraagt. Hún lab gromt en snauwt niet (wat ie wél doet zullen we maar over ophouden) en dus is ie lief :+
Ook de fokkers, die dan blijkbaar karakter ook niet zo hoog in het vaandel hebben, en blij zijn dat de puppen verkopen vind ik wat te wijten.

Nu geldt dat niet alleen voor Labjes hoor, mijn eigen ras is ook een lichtend voorbeeld wat dat betreft. Krijg je van die zenuwlijers van, met ruggen als glijbanen en de reuen hebben tegenwoordig koppen die bij Newfoundlanders, Leonbergers, en for that matter ook een Labrador niet zouden misstaan. Schijnt weer een nieuwe trend te zijn. Of de welbekende Golden Retriever, maar dan in herderpak.
Ik heb één van mijn honden laten castreren. Maar al was dat niet nodig geweest, met die hond was er sowieso niet gefokt, ik vind hem te nerveus, niet stabiel genoeg. Raphi van mij wil ik wel een nest van, maar dat zal hier in NL toch niet erkend worden, de rv en de showmensen willen zulke honden niet.
Is verder geen probleem, hoor, de puppen vinden hun weg wel, maar officieel zullen het geen Nederlandse honden zijn. Raphi heeft ook geen NL paspoort, hij staat hier niet geregistreerd. Heb er over gedacht om hem officieel in te voeren, maar bij nader inzien lijkt dat niet zo zinvol.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:59

Grappig, ik heb momenteel beide modellen in huis. Wij hebben zelf (weer) gekozen voor een slanke lab, hoog op de poten, veel soeplessen en uithoudingsvermogen. Overigens komt ze wel uit een teef waar ze sprekend op lijkt en die toch echt meerdere malen uitmuntend heeft gescoord op diversen shows, waaronder de Winner in Amsterdam vorig jaar. (8ste plaats) We hebben momenteel haar vriendinnetje te logeer wat echt een brede, stevige en lager gebouwde hond. Toch is zij zeker niet sloom, maar heel enthousiast, volgzaam, will to please en ook nog met een prima conditie.

Als ik beide bekijk in het bos moet ik lachen, het is net een hinde en een buffel! :D Maar ik vind ze allebei erg leuk. Ik vind mijn hond wel mooier, gewoon meer mijn type. Maar ook de verschillen vind ik juist wel grappig om te zien en het is wat betreft die twee honden dus niet zo zwart/wit als je schets in je openingspost.

Mijn hond is trouwens nu 1,5 jaar en ik heb heel wat websites bekeken voor ik een geschikte lijn vond die me aansprak. Alle puppy's zijn leuk en lief om te zien, maar om een beeld te krijgen van hoe je hondje er hopelijk uit gaat zien als hij/zij groot is moet je naar de ouders kijken (en die meemaken). Daarnaast is je eigen inbreng (opvoeding) ook van belang. Ook dat vormt je hond.

kelly0188

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:52

Wat leuk om te lezen en super dat je zo goed informeert en selecteert! Wij hebben ook een werk type labrador. Echt geweldige hond, heel gevoelig en slim en wil zooo graag werken. Hij heeft dit ook nodig, we doen behendigheid (is hij erg goed in), fietsen elke dag, apporteren en doen speur- en zoekspelletjes. We hebben hem als herplaatser gekregen en zouden graag een 2e hond willen, maar durven juist geen labrador te nemen, omdat we bang zijn dat hij/zij zo grof gaat worden. Ik vind deze type labradors echt prachtig en leuk, maar ik geloof zeker dat deze honden niet bij iedereen passen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:59

Leuk en goed topic! @ ts, ik vind dat je correct handeld door op deze manier puppen te verkopen mensen er bewust ervan te maken dat er duidelijke verschillen en andere dingen zijn dan dat vele mensen denken te weten.

Ik heb zelf ook 2 labradors.
1 dikkere oude type (noem ik het even) en de andere is slank weegt idd rond de 23 kilo,en duidelijk anders qua bouw dan de andere labradors. Vele mensen in de buurt zeiden toen we m net hadden dat we m maar meer te eten moesten geven omdat hij zo slank was. Gelukkig dat extra eten hebben me ouders er niet ongedaan want later kwam ik er ook achter dat hij een ander type labrador is.

Ik zal vh weekend wel een foto plaatsen.

Mensen gaan vaak uit van het ideale beeld wat ze kennen en alles erbuiten is gek en raar en kost voor vele teveel moeite om zich erin te verdiepen.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:09

Ts,wat goed dat je zo informatief bezig bent! Ik ben zelf in het bezit van een van t hoogeind. Een brede bruine lab van 40 kilo. En dan met name zijn hoofd is heel breed. Het is maar net wat je mooi vindt. Het smalle model vindt ik dan weer minder mooi. Bij ons wordt juist weer gezegd dat hij te dik is, of mensen lopen met een boog om hem heen terwijl je ze hardop hoort afvragen of het een pitbull of iets is. Zodra je verteld dat het een lsbrador is, vinden mensen hem ineens niet eng.

Qua karakter is hij voor ons perfect. Hij is 9 maar kan nog elke dag de energie vinden om een uur lang met andere honden te spelen. Hij luisterd ongelovelijk goed naar alle commandos en nog steeds leer ik hem bepaalde "voor mij nutteloze maar voor hem goed om bezig te blijven" dingen in no time. Soms wat lomp maar echt geen buldozer of tank. Tegen kinderen hondjes is hij ongelovelijk braaf en voorzichtig, lees; op de rug gaan voor puppies en de oren likken, bij kinderen gaat hij rustig naast ze liggen en kijken wat ze aan het doen zijn.
Eigenlijk weer het andere beeld van een bruine lab.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 13:36

Yamcha: Ik kan me heel goed vinden in hetgeen jij hierboven hebt neergezet. Bij mij staan een aangenaam en werkbaar karakter, goede gezondheid en een naar mijn mening mooi exterieur, alle 3 op de eerste plaats. Het was zo veel makkelijker geweest om een populaire dekreu te kiezen welke al meerdere malen showkampioen was geweest en tig nakomelingen heeft, maar dan gooi ik alles weg waar ik voor sta! Ik heb juist gekeken naar een reu welke mij enorm aanstaat wat betreft karakter, sportprestaties, bloedlijnen, in Nederland heeft hij nog geen nakomelingen (op die van mij na) en welke bovenal een mooie combinatie vormt met mijn teefje (en dus haar kleine minpunt kan verbeteren: haar staart). Echter, hoe mooi ik deze reu ook vind wat betreft karakter en exterieur, ik zou hem nooit gebruiken voor mijn oudste teefje, simpelweg omdat zij wat uiterlijk aangaat geen goede match zou zijn met hem.

Het zou enorm makkelijk zijn om niet zo veeleisend te zijn ten opzichte van pupkopers en het gebruik van een dekreu, de makkelijkste weg is tenslotte gewoon lekker die €800,- voor iedere pup in je zak te steken. Ik ben er zeker van overtuigd dat het er bij vele fokkers zo aan toegaat, maar wat mij aangaat zit de honden fok wereld zo niet in elkaar!!! Persoonlijk ga ik zelfs ''zo ver'' dat wanneer er pups nog geen nieuw baasje hebben gevonden als ze 8 weken oud zijn, ik ze volledig als ''eigen'' beschouw. Daarmee bedoel ik dat ik er dan alles mee doe wat ik normaal ook met mijn eigen pups doe: o.a. overal mee naartoe en dus ook de relatief prijzige puppycursus.

Gisteren avond was ik bij zeer goede vrienden en had ik het met hen ook over dit onderwerp. Zij deden de suggestie dat ik misschien niet zo enorm de nadruk moest leggen op het feit dat mijn dames van het zeer slanke type zijn. Zij opperden dat ik misschien juist onbewust de mensen erop aanstuurde om niet voor een slank modelletje te gaan. Zij stelden voor om mij vooraf wel gewoon al mijn andere zaken met de aspirant pupkopers te bespreken, maar het exterieur verhaal even achterwege te laten. Zij dachten dat wanneer ik niet zo de focus daarop zou leggen, de eventuele kopers het wellicht niet eens zo extreem zou opvallen. Ik weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet vinden, wat is jullie gedachtengang daarover?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:47

Je bent wel 'verplicht' om in het puppiecontract op te nemen dat de pups (mogelijk of in jouw ogen) niet zo geschikt zijn voor shows, en dat ze als huis/sporthond verkocht worden. Verder zou ik er idd weinig aandacht aan besteden. Ik neem aan de de pupkopers de moeder gewoon kunnen zien (mogelijk de reu ook), en anders zijn foto's wel handig. Maar dat heb jij allemaal netjes voor elkaar, dus dan mag je er best vanuit gaan dat mensen snappen dat ze geen brede labrador zulen kopen.

Wij fokken met Goldens, en hebben een showteef en een jachtteef (even zo gezegd dan hoor haha). De pups zijn dus totaal verschillend en hebben ook een heel ander thuis nodig. Wij selecteren daar heel strikt in, en zijn daar heel duidelijk in. Qua uiterlijk is de oeder altijd te bezichtigen, en we hebben altijd veel foto's van de reu. Mensen die dat graag willen kunnen de reu natuurlijk ook bezoeken, maar die is nu eenmaal niet van ons. Wij krijgen nog steeds mensen die denken een compleet luisterend en braaf pupje te kopen (zucht...), mensen die de moeder amper tot niet zien staan (krijgen dan ook geen pup), en mensen die hameren op wat voor kleur de pup precies krijgt als volwassen hond....

Maar ja, ik zou gewoon je gevoel volgen en je eisen aanhouden. Lijkt me dat de pups dan vast een fijn huisje krijgen! Ze zijn wel super schattig in ieder geval.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:05

Dank je Caroline! In mijn geval worden de pups verkocht met het originele koopcontract van de rasvereniging en daar moet inderdaad in aangegeven worden vanuit welk oogpunt de hond wordt aangeschaft: huishond/ fokdier/ sport enz. Mijn pups worden dus ook niet verkocht als show hond. Net zoals bij jou is de dekreu ook niet van mij, dus daar zijn meerdere foto's van aanwezig en daarbij is er ook de mogelijkheid om de reu in het echt te zien als de eigenaren ervan bij mij op visite zijn. Vasthouden aan mijn eisen en gevoel zal ik volledig blijven doen, ze worden niet verkocht aan mensen waar ik me niet prettig bij voel.

Merry98, ben erg benieuwd naar de foto van jouw hond :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:18

@TS Heel goed dat je hier aandacht aan besteedt. Veel mensen denken idd aan rustige soms zelfs ietwat saaie lobbesen als ze aan labradors denken...
Zelf heb ik een paar maanden een vrij jonge lab/stabij kruising uit een werklijn te logeren gehad. Waar je met een kleine/middelgrote hond aan een wandeling door het bos van een paar kilometer genoeg hebt, kijkt een lab je met een: "leuk, gaan we nog wat doen?" blik aan...
En bezig gehouden worden dat hebben ze echt nodig, anders breken ze de tent af.

Ik zal nooit vergeten dat er op een dag een programma op tv was over jachthonden en hun training. Mijn logé keek werkelijk naar de tv, en raakte compleet opgewonden, dat wilde hij ook doen! (Hebben wij weer, een hond die serieus TV kijkt...)
Bleek dat die hond eerder wel eens mee was geweest met een jager...

Geen suffe knuffel/schoothonden dus.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:25

in mijn ogen handel je helemaal perfect!!
ik werk op een dierenpension en het komt voor dat mensen totaal een verkeerde hond bij hun gezins/werk situatie hebben, en dan komen ze aan met: hij sloopt spullen hij trekt zo aan de lijn( komt er dan ook maar 3x10 minuten per dag uit hij blaft telkens hij kan niet rustig liggen
petje af juist dat je zoveel moeite doet om de goede eigenaren te zoeken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:45

Wat is dit een leuk topic :D

Ik zocht op labrador pups omdat iemand mij tipte dat er iemand hier op bokt ook een nestje had en zodoende kwam ik uit in dit topic :)

We hebben pas onze oude labrador in moeten laten slapen en ik ben weer op zoek naar een nieuw maatje!
Onze oude lab was echt mijn maatje <3 Een allemansvriend, maar wel goed waaks, overactief en fel, maar ook de grootste knuffel die je je kon wensen. Eentje die perfect bij mij past vind ik zelf. Eentje waarmee je buiten kunt "rauzen" en die binnen heerlijk komt knuffelen! En ik wil weer net zo'n sterke vent als mijn maatje... Het is dat in zijn paspoortje zijn leeftijd stond en dat ie grijze haartjes op zijn snuit had, maar anders had de nieuwe dierenartsenpraktijk ons niet willen geloven dat ie al 11 was :D Hun vonden hem super vitaal en zeer bespierd voor een labrador en dan al helemaal voor zijn leeftijd :) Je kon trouwens wel merken dat ie een dagje ouder was. Hij werd wat rustiger en liep een versnelling langzamer :D

TS ik heb alleen maar respect voor jou! Wij zijn vandaag toevallig bij een nestje wezen kijken. Maar daar ging onze keuze niet naar uit. Pups waren natuurlijk ontzettend schattig, maar de rest stond ons teveel tegen. Het was meer het idee hallo leuk dat jullie komen kijken, kies de schattigste uit, geef geld en dan wensen we jullie veel geluk daaaaaaaggg... :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:15

Mijn tante had juist een labrador die heel erg sloopte als pup dus niet erg makkelijk kwa opvoeding
en trekken aan de riem kon hij ook als de beste :Y)

En de tante van mn vriend heeft er 2 en die zijn ontzettend druk als je daar even op visite komt draaien ze om je heen als gekken en willen ze constant de aandacht en spelen :') Achteraf is het geen geschikt ras geweest voor haar maar de beestjes worden wel erg verwend en ze hebben een grote tuin voor ze :j

Dusja labrador hoeft niet altijd makkelijk te zijn vind dat ze net als andere goede training nodig hebben