Teckel schijt steeds op mijn nieuwe tapijt!!! help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Teckel schijt steeds op mijn nieuwe tapijt!!! help

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:14

water altijd laten staan. Honden moeten altijd kunnen drinken. Mijn honden drinken 's nachts ook :)

Verder moet je je zindelijkheidstraining opnieuw beginnen. Dus ervoor zorgen dat ze nooit binnen iets hoeven te doen. Zodra je ziet dat ze iets moeten doen, hup naar buiten. Doe maar alsof het puppy's zijn :)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 19:11

Hallooo,

Wat een reacties! Iedereen heel erg bedankt.
Helaas zit de oplossing hier niet bij...

Brokjes en drinken staat gewoon 24 uur per dag klaar, dit wil ik ook niet anders omdat ze heel goed op lijn zijn ( de terrier heeft een allergie en gaat sinds een hele tijd eindelijk stabiel in de vacht/huid)

2x per dag word met de honden buiten de tuin om gelopen, dit kan absoluut niet los want de teckel heeft nogal eens grootheids waanzin en denk dat hij een herder is en alles op kan eten/aanvallen wat beweegt.
Verder kunnen ze onbeperkt de tuin in en uit ( grote lap grond) behalve snachts.

Toen ik de hondjes kreeg met 6 weken ( teckel was 8 maanden) toen werd mij geleerd hoe ik ze zindelijk moest maken ( idd met en krant)
Omdat ik toen in een flat woonde was de nachtkrant wel makkelijk, op het balkon deden ze niks en om iedere 2 uur 6 trappen te gaan lopen.....( stukje gemakszucht ja)

De enige plek waar mijn hondjes niet mogen komen is op mijn kussen en op de eettafel en dat weten ze heel goed ;-)
Als ik 1x zeg eruit/eraf dan zijn ze ook direct uit bed, Oke, de teckel heeft 10 seconde langer nodig hihi.

Ze hebben nooit iets gedaan in huis buiten als pup in mijn bed en dus matjes, tapijtjes.
De laatste jaren had ik buiten de badkamer nergens matjes liggen dus heb er niet eens bij nagedacht.
Ik denk dat de teckel een erg onderdanige hond zelfs is, dit omdat hij met alles moet wachten tot de terrier klaar is, bv, eten, drinken, spelen, slapen, knuffelen...de terrier is echt het baasje, de teckel is zo lomp en wacht altijd zijn tijd rustig af.Sinds pup is het al geen speel hond, geen knuffelhond en erg afwachtend in gedrag.

Als ik geen krant neer leg dan plassen ze gewoon op de plek waar normaal een krant lag, dus met of zonder, het is meer hun plas plek geworden denk ik zo?
Het is ook meer maar een klein plasje of drolletje, niet zoals ze buiten zich leeg staan laten lopen zeg maar.

Maar helaas, het hele nieuwe tapijt lag vanmorgen vol met grote drollen, en op ieder hoekje een plasje, ik heb het met groene zeep schoongemaakt ( en het lijkt er dan net op alsof de teckel me uit staat te lachen )
Ik kom net thuis en weer een nat plekkie.......
De honden straffen is moeilijk, als ik alleen al vraag "wie heeft dit gedaan" dan lopen ze ieder 1 kant uit zo van ik was het niet.....
Net alsof ze iedere dag een klap krijgen of straf, de laatste x dat ze een tikje hebben gehad is geloof ik 5 jaar geleden omdat ze ruzie om het voer waren aan het maken tot vechten aan toe.....Sinds het voer er onbeperkt ook staat nooit meer last van gehad , al moet ik de terrier in de gaten houden met een bot of zo, want ze is een echte heks.

Maar er is dus geen smeerseltje?

Ik kijk het vannacht eens aan, misschien was het omdat de mat nieuw is....( ik hoop het)

Erg leuk teckels!!

Groetjessss

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:04

GroteVogel schreef:
De honden straffen is moeilijk, als ik alleen al vraag "wie heeft dit gedaan" dan lopen ze ieder 1 kant uit zo van ik was het niet.....

Dit komt omdat de honden jou stemming aanvoelen in die situatie. Op dat moment breng jij een negatieve sfeer mee en dat gaan je honden liever uit te weg en dat is heel begrijpelijk.
Dit heeft niets te maken met "dat ze wel weten dat het fout is" wat veel mensen in gelijksoortige situaties vaak denken.

GroteVogel schreef:
Maar er is dus geen smeerseltje?

Kijk nou eens verder dan al die middeltjes. Ga er eerst achter komen WAAROM je hond zijn behoefde overal doet. Ga met een professional naar dit probleem kijken. Dus zoek een goede hondenschool of gedragstherapeut bij jou in de buurt.
Ik heb het idee dat jij dit probleem niet alleen kunt oplossen.

En hoe banketstaaf het misschien ook klinkt. Vaak ontstaat ongewenst gedrag niet door de hond maar door de baas.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:45

Mij verbaast het dat er zoveel drollen liggen. Ik ga om ca. 23:00 uur met de honden uit. meestal poepen ze dan alle 3 en dan kan is dat tot de volgende ochtend geen probleem. Tenminste je beschrijft het als "zoveel"

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:57

Wilawander schreef:
Mij verbaast het dat er zoveel drollen liggen. Ik ga om ca. 23:00 uur met de honden uit. meestal poepen ze dan alle 3 en dan kan is dat tot de volgende ochtend geen probleem. Tenminste je beschrijft het als "zoveel"

Eens. Zoveel krijgt een tekkeltje toch niet binnen?
Mijn honden eten bij elkaar ruim 1 kilo vlees per dag en poepen 2 x per dag kleine drolletjes.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 21:51

Het ligt er ook aan wat je de hond voert. Van puur vlees heb je lang niet zoveel ontlasting dan van "goedkope" hondenbrok. Wat krijgen de honden te eten?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:08

GroteVogel schreef:
Hallooo,

Wat een reacties! Iedereen heel erg bedankt.
Helaas zit de oplossing hier niet bij...

Nee, logisch, jij wilt een toveroplossing, een magisch smeerseltje dat je probleem -simsalabim- oplost.
Misschien Harry Potter eens e-mailen....

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:15

Hi,

De honden krijgen alleen Lam/rijst brokken, 1x per maand deel ik een klein blikje ceacar door 2 voor de lekker. Tussendoor krijgen ze 1x per dag een honden koekje ( merg pijpje)

De teckel poept het meest, eet ook het vaakst.
Per dag poept hij smiddags 2 drollen, de rest zie ik niet, maar afgelopen nacht waren het dus zeker 3 drollen verdeeld over het tapijt, niet echt een hoopje zeg maar.
( het leek net alsof hij 2 cm poept en dan afknijpt, verder loopt en zo doorgaat)
Plasjes lijken niet meer dan alsof hij wil markeren.

Mijn stemming? Ik ben nu vrolijk maar als ik het zelfs fluister ( wie heeft dit gedaan) dan kruipen ze weg...
Nou ik hoop alsnog dat het bij 1x blijft en dat ik morgen vroeg niet hoef te poetsen!
( Ik doe expres niks anders dan anders, behalve dan dat er nu een tapijt ligt)
Krant is net gelegd en over ruim een uur gaan ze nog lekker lopen buiten.
( Ze komen nu net uit de tuin, lekker koud en natte pootjes)

Bestaat een honden therapeut nu echt? Zoiets als tv, Ceasar milan?
Nouja, op goed geluk, tot morgen vroeg!

Ps, ze poepen dus normaal niet in huis! Dit is geen gedrag wat standaard is......lijkt mij....

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:56

leuk he een teckel, lekker eigenwijs..

ik heb het met mijn chihuahua gehad, ze wat puppypad zindelijk en wou toen ze 10weken was echt buiten niet der behoefde doen.. ook was mijn carpet erg aantrekkelijk *is inmiddels ook weggegooid stonk naar pies!!* toen ik er een ouder hondje bij deed die wel buiten zindelijk was begreep zij het ook beter! ookal heeft het totaal 7maanden geduurt voordat ze het helemaal begreep,
idd erg uitbundig zijn als die buiten zn behoefde doet, desnoods snoepje geven.. en binnen bromde ik ook wel eens als ze het deed, en direckt opruimen.
gelukkig ben ik nu van de puppypads af en heb een nieuw carpet liggen en ze laten hem ongepiepst/poept achter :D
wel als ze wakker worden meestal rond 8u gaan ze meteen naar buiten en doen ze een plasje/poepje.

( laatst was ik bij mn oma was de eerste keer dat ik mn hondjes meehad en meneer ging zitten poepen he, mn oma heeft ook een hond dus ik denk geur verspreiden, maar ik werd boos en hij wist het heel goed!! )

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:10

Ze poepen normaal niet in huis? Eh, en die krant dan? Kennelijk vinden die honden het tapijt vergelijkbaar met de krant..

Overigens lees ik tussen de regels door ook wel wat opvoedkundige dingetjes. Ze mogen niet in bed maar doen het toch, want je moet ze er elke keer uitsturen. De teckel probeert van alles aan te vallen.

Kan onschuldig en toeval zijn, maar het kan ook dat er meerdere problemen spelen waar je misschien eens naar moet kijken..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:14

Ik zou als het mijn hond was geweest niet meer op de kranten laten doen, maar alles buiten laten doen. Dan is het duidelijk wat er wel en niet mag en anders een hondenbench kopen en de hond daarin doen als je niet thuis bent en of slaapt, tot het beter is opgevoed.

Poepen op tapijt en in bed vind ik echt erg vies en dat zal ik geen diverse keren laten gebeuren.

Wij hebben altijd honden gehad en hiermee nooit problemen mee gehad, gewoon van puppy af aan buiten de behoeften laten doen en we hebben ook nooit hondenbenchen gebruikt en of gehad.

Gewoon elke keer als ie gegeten en gedronken had gelijk naar buiten zetten en ermee lopen en flink belonen. Soms gebeuren er weleens ongelukjes, maar dat is dan niet met opzet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:38

JoannevZ schreef:
Lees ik nu goed dat de honden in bed mogen? Het bed (en banken/stoelen) moet je eigenlijk zien als plaats voor de alfa. Als het goed is ben jij dat. Dan, en dat klinkt misschien heel stom, hebben de honden daar niets te zoeken. Ik denk dat de honden dit gedrag vertonen, omdat ze dominant over jou zijn. Weet het niet zeker, maar zo komt het over.

Dit is heel erg achterhaald, sowieso de hele dominantietheorie is niet meer van deze tijd.

Ik ga verder mee met Wilawander, hond snapt niet het verschil tussen krant en kleed. Zou krant er uit gooien en tijdelijk ook kleed. Vervolgens wat betreft zindelijkheid uithuilen en opnieuw beginnen. Dus opnieuw zindelijkheid bevestigen. Je zou misschien ook nog vers over kunnen gaan. Ik had een hond die er altijd 's nachts om 4 uur uit moest. Die hield het echt niet meer. Dat stopte met het voeren van vers vlees.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:17

Mijn hondjes slapen ook op bed,maar zijn echt heel onderdanig hoor.
Daar zit het niet in.Denk eerder het zindelijk maken met de krant wat problemen geeft.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:21

Waarom heb je tapijt als je dieren hebt? Snap ik sowieso al niet, vind ik onhygienisch, in tapijt gaat alles tussen zitten. Neem pcv als je veel te besteden hebt (is zooo fijn spul, niet koud, waterbestendig, geeft geen geluid, sterk) of laminaat, kost ook geen drol meer tegenwoordig, of doe je honden op een aparte kamer of een grote bench.

Succes, hopelijk worden ze nog zindelijk.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:31

Gedragstherapeut inschakelen.
Het klinkt als een opvoedkundig probleem gecombineerd met een rangorde probleem.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:34

gabyfedde schreef:
Het klinkt als een opvoedkundig probleem gecombineerd met een rangorde probleem.

Of gewoon een hondje die niet goed zindelijk gemaakt is.

Waarom denkt iedereen toch altijd meteen dat er een dominantieprobleem is :z

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:01

Thirty schreef:
gabyfedde schreef:

Of gewoon een hondje die niet goed zindelijk gemaakt is.

Waarom denkt iedereen toch altijd meteen dat er een dominantieprobleem is :z

Ik zeg toch, opvoedkundig probleem???? Zindelijk maken = opvoeding = duidelijk gefaald.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:10

Charica schreef:
Ja, dat denk ik ook... En wees blij enthousiast als ze iets buiten doen? Werkt bij puppies wel... :P

Zeg dit alsjeblieft nooit weer!!

Heb 1 keer een vrouw gezien die haar hond zinlijk wou maken.

'' Ga jij poeppie voor mama doen?! , Wat een flinke meid ,jij doet poeppie voor mama!!
Zo wat heb jij goed poeppie voor mama gedaan!!''

Ik lag blauw!! :')

Denk trouwens dat een braaf, een aai en een koekje ook prima volstaat

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:35

gabyfedde schreef:
Ik zeg toch, opvoedkundig probleem???? Zindelijk maken = opvoeding = duidelijk gefaald.

Toch zie ik het woord 'rangorde' ergens staan. Jij niet?

gabyfedde schreef:

Vandaar mijn vraag/opmerking dus.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:42

Thirty schreef:
gabyfedde schreef:

Toch zie ik het woord 'rangorde' ergens staan. Jij niet?

Vandaar mijn vraag/opmerking dus.

Ik weet wat ik getypt heb hoor.
Maar als ik alle problemen die TS aangeeft bekijk komt het op mij over als een combi van 2.
Internet is een verkeerd medium in dit geval, daarom kan TS het beste een expert inschakelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:50

waarom haal je die brokken in de namiddag niet gewoon weg?
Het lijkt mij logisch dat er zoveel drollen liggen....honden eten het liefst vaak kleine beetjes per dag,maar ja....dan poep je ook meer natuurlijk.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:01

Ik zou inderdaad opnieuw beginnen met zindelijkheidstraining en dus de hond 's nachts in een bench laten slapen. Desnoods in je slaapkamer. Ik vind het werken met een bench altijd nog de perfecte oplossing voor het zindelijk maken.

De hele dag door eten betekent ook dat hij waarschijnlijk niet een regelmaat heeft qua stoelgang. Als het kan zou ik dus op gezette tijden eten geven zodat hij ook op gezette tijden "moet" en jij daar het wandelen op kunt aanpassen.

En als laatste misschien de brokjes eens beter bekijken. Van brok moeten ze ontzettend veel poepen is mijn ervaring, hier krijgen ze alleen nog maar vlees met een héél klein beetje brok erbij.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:38

JoannevZ schreef:
Lees ik nu goed dat de honden in bed mogen? Het bed (en banken/stoelen) moet je eigenlijk zien als plaats voor de alfa. Als het goed is ben jij dat. Dan, en dat klinkt misschien heel stom, hebben de honden daar niets te zoeken. Ik denk dat de honden dit gedrag vertonen, omdat ze dominant over jou zijn.

Dominantie hangt niet af van het wel of niet in bed slapen, dat ligt gewoon aan je hele houding tov de hond. Hier slapen twee honden bij ons op bed (Cane corso en Friese Stabij) en ze weten heel erg goed wie er de baas is...zij niet.

Wilawander schreef:
BrankaZ schreef:
Een hond hoeft 's nachts geen water te hebben. Dat is hooguit nodig als het heel erg warm is.
Qua voer kunnen honden zelfs prima een dag vasten als ze zich een keer klem hebben gegeten.
Water hoeft dus beslist niet 24 uur per dag beschikbaar te zijn.

Jij neemt toch ook drinken als je dorst hebt? hier drinken alle 3 de honden s'nachts ook water. Het is niet normaal om ze dat te ontnemen.

Ik drink 's nachts niet hoor. Onze honden slapen bij ons op bed en er staat geen water op de kamer, kan prima hoor.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 09:40

Hallo!

Thkz voor alle reacties!

Update: de 2e nacht heeft de Teckel niet op het tapijt gepoept!
Ik word snachts zelf vaker wakker en heb dan de hond gewaarschuwd iedere x ( hihi klinkt misschien idioot)

Toen ik smorgens zelf naar de wc ging had 1 van hun wel op de krant snel geplast.

Gister avond ben ik zelf een dik uur het veld in geweest met ze, onder de modder, dus ze moesten even onder de douche, nou ze waren zo moe erna dat ze meteen in slaap vielen ( Ja op mijn bed, vind ik niet erg, en behalve mijn kussen mogen ze dat gewoon)
Toen ik vannacht wakker werd had ik zoiets van ( omdat meerdere dat hier zeiden) Ik ga de krant weg pakken, en heb de honden even geroepen ( Teckel had echt geen zin om uit bed te komen) dus heel blij staan doen puh dat midden in de nacht) Even de tuin in plasje doen.
binnen 3 minuten waren ze ook weer binnen ;-)

Om half 6 vanmorgen weer, ik moest zelf naar de wc en dat is normaal het moment ( vermoed ik) dat ze op de krant gaan.
Hondjes lagen nog steeds te maffen, maar lekker pech, opstaan en de tuin in. ( meteen weer gewaarschuwd NIET op de mat!)
Maar nadat ze klaar waren hadden ze echt geen interesse in de woonkamer met tapijt, alleen nog maar het bed hihi.
( ja zijn heel luie honden)

Ik denk dat ik dit voorlopig ga volhouden, gewoon zo gauw ik wakker word ( en dat is toch zeker 3x per nacht) ze even naar buiten laten.....
iig 1x rond half 3 en de hele vroege ochtend.

- Ik heb door het hele huis plavuizen, dit is erg koud vandaar dit jaar eens een tapijt in de woonkamer erbij. Mocht het zo zijn dat de Teckel stiekem gaat plassen, markeren, weet ik veel dan vliegt dat tapijt er zeker uit.
- Bench doe ik niet, dan moet ik er 2 aan gaan schaffen , en vind dit niet leuk, ze slapen al 6 jaar bij mij in bed, of als ze niet willen in de mand in de slaapkamer.
- Als ik zeg uit bed dan doen ze dat ook, Oke, de Teckel met tegenzin, maar die is net een diesel, komt traag op gang is liever lui dan moe.
- De Teckel bijt niet, is echt een sukkel hondje. De Terrier vertrouw ik niet met kinderen en andere dieren, nee zelfs geen pup, ze trekt haar lip omhoog en gromt, nou dat is voor mij al genoeg om er geen kind bij te laten ( jonger dan 6) Dat risico neem ik gewoon niet! ( Ook niet om te kijken wat ze nu werkelijk doet) brrr alleen al het idee dat als een kindje haar wil aaien en ze zou dan bijten in het gezicht...( waar ik haar wel voor aanzie hoor...)
- De Terrier is echt het baasje hier, de Teckel moet echt wachten tot zei heeft gegeten, gedronken en alles voordat hij mag, maar ze kennen de rangorde en de Teckel heeft zich daar helemaal naar aangepast ( dat bedoel ik ook met sukkel, als de Terrier langs loopt draait de Teckel zich bv naar de muur met zijn koppie en kijkt omhoog tot ze weg is)
- Ze spelen wel samen en alles, slapen kroelen, maar de Terrier beslist.( Of ik als ik zelf wil spelen, dan luistert ze naar mij en negeert de Teckel volkomen)

Nouja, mocht dit niet werken zonder krant ( en over een tijdje niet meer snachts naar buiten, alleen de vroege ochtend snel) dan verzin ik wel iets anders...

Ik ga nu maar eens weer het veld in met ze!! Doei!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:40

klinkt goed!
Dat had je 6 jaar eerder moeten doen,dat had je kilo's poep gescheelt :D