Verder moet je je zindelijkheidstraining opnieuw beginnen. Dus ervoor zorgen dat ze nooit binnen iets hoeven te doen. Zodra je ziet dat ze iets moeten doen, hup naar buiten. Doe maar alsof het puppy's zijn
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

GroteVogel schreef:De honden straffen is moeilijk, als ik alleen al vraag "wie heeft dit gedaan" dan lopen ze ieder 1 kant uit zo van ik was het niet.....
GroteVogel schreef:Maar er is dus geen smeerseltje?
Wilawander schreef:Mij verbaast het dat er zoveel drollen liggen. Ik ga om ca. 23:00 uur met de honden uit. meestal poepen ze dan alle 3 en dan kan is dat tot de volgende ochtend geen probleem. Tenminste je beschrijft het als "zoveel"

JoannevZ schreef:Lees ik nu goed dat de honden in bed mogen? Het bed (en banken/stoelen) moet je eigenlijk zien als plaats voor de alfa. Als het goed is ben jij dat. Dan, en dat klinkt misschien heel stom, hebben de honden daar niets te zoeken. Ik denk dat de honden dit gedrag vertonen, omdat ze dominant over jou zijn. Weet het niet zeker, maar zo komt het over.
Thirty schreef:gabyfedde schreef:Gedragstherapeut inschakelen.
Het klinkt als een opvoedkundig probleem gecombineerd met een rangorde probleem.
Of gewoon een hondje die niet goed zindelijk gemaakt is.
Waarom denkt iedereen toch altijd meteen dat er een dominantieprobleem is
Charica schreef:Ja, dat denk ik ook... En wees blij enthousiast als ze iets buiten doen? Werkt bij puppies wel...
gabyfedde schreef:Ik zeg toch, opvoedkundig probleem???? Zindelijk maken = opvoeding = duidelijk gefaald.
gabyfedde schreef:Gedragstherapeut inschakelen.
Het klinkt als een opvoedkundig probleem gecombineerd met een rangorde probleem.
Thirty schreef:gabyfedde schreef:Ik zeg toch, opvoedkundig probleem???? Zindelijk maken = opvoeding = duidelijk gefaald.
Toch zie ik het woord 'rangorde' ergens staan. Jij niet?
Vandaar mijn vraag/opmerking dus.
JoannevZ schreef:Lees ik nu goed dat de honden in bed mogen? Het bed (en banken/stoelen) moet je eigenlijk zien als plaats voor de alfa. Als het goed is ben jij dat. Dan, en dat klinkt misschien heel stom, hebben de honden daar niets te zoeken. Ik denk dat de honden dit gedrag vertonen, omdat ze dominant over jou zijn.
Wilawander schreef:BrankaZ schreef:Een hond hoeft 's nachts geen water te hebben. Dat is hooguit nodig als het heel erg warm is.
Qua voer kunnen honden zelfs prima een dag vasten als ze zich een keer klem hebben gegeten.
Water hoeft dus beslist niet 24 uur per dag beschikbaar te zijn.
Jij neemt toch ook drinken als je dorst hebt? hier drinken alle 3 de honden s'nachts ook water. Het is niet normaal om ze dat te ontnemen.