Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) Hagar_Helga schreef:Ook als de hond aan het eten is valt niemand hem lastig, ook niet met zn kluifje. Hij valt aan als je zijn brokken pakt.
Inoterry schreef:Het zal niet de eerste hond zijn die om zijn voer te beschermen een toevallig passerend kind krijpt. Ik vind de zorgen van de TS dus wel terecht. En hoe het bij honden onderling gaat? Lars en Daisy staan zonder mopperen hun eten af aan Terry, de meest dominante van het stel. Behalve als ik er bij zit. Waarom zou ik, of iemand anders, het wel moeten accepteren dat Lars naar me gromde en zijn tanden liet zien als ik toevallig passeerde als hij een kluif had? En inderdaad, gromde, verleden tijd. Hij heeft mij inmiddels als baas geaccepteerd, en ik kan nu zonder risico van kapotgebeten vingers aan zijn eten komen.
Kuggur schreef:Thirty schreef:Alleen omdat hij zijn voer beschermt zou hij gelijk kinderen grijpen? Dat is wel een ontzettende kromme vergelijking, en gaat nergens over, sorry.
Dat zei ik niet, en ik vergelijk niets. Leer lezen.
WeCo schreef:Samengevat, ik zou hem wat te doen geven, jachtgerelateerd, zoveel mogelijk zijn energie kwijt laten raken, nooit alleen laten met je kind, hem gaan zien als de hond die hij is zonder menselijke gevoelens en ik bouwde een kennel voor hem.
Thirty schreef:Inoterry schreef:Het zal niet de eerste hond zijn die om zijn voer te beschermen een toevallig passerend kind krijpt. Ik vind de zorgen van de TS dus wel terecht. En hoe het bij honden onderling gaat? Lars en Daisy staan zonder mopperen hun eten af aan Terry, de meest dominante van het stel. Behalve als ik er bij zit. Waarom zou ik, of iemand anders, het wel moeten accepteren dat Lars naar me gromde en zijn tanden liet zien als ik toevallig passeerde als hij een kluif had? En inderdaad, gromde, verleden tijd. Hij heeft mij inmiddels als baas geaccepteerd, en ik kan nu zonder risico van kapotgebeten vingers aan zijn eten komen.
Dan geef je de kluif ergens anders. Zo kan je natuurlijk overal een probleem van maken terwijl de oplossing zo simpel is.
Zoals ik al zei, zelfs een ranglagere heeft alle recht om zijn voedsel te verdedigen. Daar hou je dus gewoon rekening mee.
. Inoterry schreef:Thirty schreef:
Dan geef je de kluif ergens anders. Zo kan je natuurlijk overal een probleem van maken terwijl de oplossing zo simpel is.
Zoals ik al zei, zelfs een ranglagere heeft alle recht om zijn voedsel te verdedigen. Daar hou je dus gewoon rekening mee.
De oplossing is ook simpel, gewoon de voernijd afleren.
In de natuur vecht een lager geplaatste echt niet voor zijn eten, die staat het gewoon af. .

Thirty schreef:Ik lees nergens dat de mensen hond bijt, behalve dat ie baknijd heeft. Dus quote maar even waar je dat leest dan.
Hagar_Helga schreef:(tekst door mij vetgemaakt).
Wodan(zo heet de hond) hand onwijze voernijd en beet dat iedereen die in de buurt was in de voeten.
Inoterry schreef:Oh, dan hebben mijn zus en ik wel 5 hele rare honden. Die staan namelijk alle 5 zonder morren hun eten aan ons af
.