Mag een dierenarts een spoedgeval weigeren??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:33

Een dier in nood móet hij helpen.. Hij zit dus fout!
Sterkte er mee! :(:)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:33

heel veel sterkte met dit enorm jonge verlies. Wat triest en dan ook nog op de manier waarop.

SCHANDALIG van die dierenarts!!!!! Voor mijn dierenarts moet ik ook een half uur rijden en heb ook een keer met spoed (mijn hond toen nog pup van 4 maanden was op training omhoog gesprongen om iemand te begroeten en kwam verkeerd terecht en gilde de hele tijdvan de pijn) naar een dichtsbijzijnde DA gemoeten. Deze was al op praktijk dus we mochten komen echter hij wilde GEEN rontgenfoto's maken. Vond hij onnodig er was niets aan de hand pijnstilling gaf hij en dan was het goed. Pup ging rustig slapen en was al laat in avond toen. Dus laten slapen in bench en volgende ochtend gelijk naar mijn DA en foto's laten maken. Bleek een bot 3/4 gescheurd te zijn. Ben toen ook enorm kwaad naar die DA terug gelopen met foto's en het verhaal maar het intereseerde hem niet had ik het idee. Zo vreselijk zo'n DA!!!!

Dus later nog een keer spoed gehad en toen het half uur maar in 20 minuten gereden. Want hier in de buurt zijn 5 praktijken van dezelfde groep dierenartsen die allemaal even laks zijn en wil het niet nog eens mee maken. Mijn dierenarts behandeld ook niet klanten gewoon in het weekend. Vorige keer waren we met 5 tegelijk en ik was enigste vaste klant. De rest kwam allemaal omdat het spoed was in het weekend en mijn dierenarts 3x zo goedkoop is dan als andere dierenartsen. Eigenlijk ook triest die verschillen.

Zou idd verhaal gaan halen en geen idee waar je dit kan melden bij een instantie. Er moet toch een overkoepelende organisatie zijn die dierenartsen controleerd en op hun fouten wijst??

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:34

Met open mond van verbazing het stuk van TS gelezen, er is maar 1 ding wat bij mij opkomt : wat een Hufter ! Als DA moet je in mijn ogen altijd klaar staan voor een noodgeval, ik weet niet wat de regels zijn maar ik vind dit voor een DA een zeer kwalijke zaak en zou toch nog wel verhaal bij hem willen halen.
Sterkte met het overlijden van Lizzy.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:35

Jeetje sita,

Wat onwijs K*T....en ik zou ook zo onwijs pissed of zijn!

Heel veel sterkte en ik heb er echt geen woorden voor.

Ik weet nog wel dat mijn pup onwijs veel bloed verloor en dat mijn eigen da zei die op ong 20 min afstand woont, je kan beter daar en daar heen gaan, dat is veel dichterbij en dus meer kans. Dit heeft alsnog niet mogen baten, maar toch.

Nogmaals heel veel sterkte :(:)

Sodeletuut

Re: Mag een dierenarts een spoedgeval weigeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:36

Jemig wat heftig zeg.. Wat een vreselijke man, bah!...

Heel erg veel sterkte.. :(:)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:37

jeetje zeg wat verschrikkelijk onmenselijk van de dierenarts,
maar 12 weken is wel erg jong zeg

Is ze bij jullie geboren ? normaal mogen ze namelijk pas met 13 weken bij moeder weg
volgens het stamboom ( gewoon puur uit intresse hoor) en weet je wat de oorzaak van haar dood kan zijn?

verder wil ik je natuurlijk enorm veel sterkte wensen met het verlies van zon prachtig lief poezeltje Y;(

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:37

Dikke knuff voor jou Siet!
Ben eerlijk gezegd nog wel benieuwd welke DA dat was...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 22:39

jiperdepip schreef:

Is ze bij jullie geboren ? normaal mogen ze namelijk pas met 13 weken bij moeder weg
volgens het stamboom ( gewoon puur uit intresse hoor) en weet je wat de oorzaak van haar dood kan zijn?

verder wil ik je natuurlijk enorm veel sterkte wensen met het verlies van zon prachtig lief poezeltje Y;(

Ze is idd bij ons geboren. :) Ze worden deze week 13 weken, maar omdat wij zelf de hele week werken is een van haar zusjes dus vanavond opgehaald.. De anderen gaan komend weekend weg, maar goed, ik denk niet dat dat te maken heeft met de dood van Lilly nu.. :o
Ik heb dus geen idee wat de oorzaak kan zijn, het kwam ineens opzetten en het was op krap 2 uurtjes gebeurd..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:40

ik ben nog steeds met stomheid geslagen.. vooral omdat mijn beesten er altijd super geholpen worden.

arme lilly en arme jij ;(

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:41

Pfff.... had je dit geweten dan had je de ander laten bellen en net gedaan of de kat van haar was... zo erg dit =(... Inderdaad ik word ook altijd goed geholpen, maar er zit wel verschil tussen de artsen heb ik gemerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 22:42

Mijn vriend weet ook zijn naam niet meer, maar goed, als we morgen even bellen of langsgaan weten ze vanzelf wel wie er dienst gehad heeft..

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:46

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:47

Sita_ schreef:
jiperdepip schreef:

Ze is idd bij ons geboren. :) Ze worden deze week 13 weken, maar omdat wij zelf de hele week werken is een van haar zusjes dus vanavond opgehaald.. De anderen gaan komend weekend weg, maar goed, ik denk niet dat dat te maken heeft met de dood van Lilly nu.. :o
Ik heb dus geen idee wat de oorzaak kan zijn, het kwam ineens opzetten en het was op krap 2 uurtjes gebeurd..

pff wat verschrikkelijk zeg heb je 13 weken een enorme band opgebouwd en ze op zien groeien
en dan opeens in zo een korte tijd weg kleine meid.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 22:52

jiperdepip schreef:
pff wat verschrikkelijk zeg heb je 13 weken een enorme band opgebouwd en ze op zien groeien

Ja, op 2 uurtjes van een vrolijk speels katje naar een zielig hoopje ellende en nu dus overleden.
Ze hebben ook al een wat lastige start gehad, de moeder stopte met 3 weken met melk geven dus hebben we best veel werk gehad om ze er bij te houden. Ze hebben een pleegmama gehad en verder heel veel zorgen er voor, ze zijn wat kleiner gebleven dan leeftijdsgenootjes, maar ze zijn allemaal kerngezond. Ik snap ook echt niet waar dit ineens vandaan kwam..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 22:53

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:21

Sita_ schreef:
jiperdepip schreef:

Ja, op 2 uurtjes van een vrolijk speels katje naar een zielig hoopje ellende en nu dus overleden.
Ze hebben ook al een wat lastige start gehad, de moeder stopte met 3 weken met melk geven dus hebben we best veel werk gehad om ze er bij te houden. Ze hebben een pleegmama gehad en verder heel veel zorgen er voor, ze zijn wat kleiner gebleven dan leeftijdsgenootjes, maar ze zijn allemaal kerngezond. Ik snap ook echt niet waar dit ineens vandaan kwam..

Klinkt als kattenziekte... Zijn ze daarvoor ingeent?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 23:24

Dit staat ook in de OP, ze zijn correct ingeeent, ontwormd en ontvlooit. Ze hebben dus met 9 weken de eerste entingen gehad, morgen zouden ze voor de 2e gaan..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:25

Sita_ schreef:
jiperdepip schreef:

Zou het geen levershunt geweest kunnen zijn? Ik heb exact zo'n zelfde verhaal, ook zelfde leeftijd van katje. Daar heb ik sectie op laten doen en bleek levershunt te zijn...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 23:27

Ik heb geen idee of het dat geweest kan zijn..
Ze was wel de kleinste van het nest, maar ze was altijd speels, vrolijk en vol energie... En ik weet ook niet of het dan ineens zo snel afgelopen kan zijn.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:30

Dit mag absoluut niet, ik zou hem voor de tuchtraad slepen! Wat een eikel zeg :(

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:35

Of het wettelijk gezien 'fout' is, weet ik niet.
Maar het is zeker niet netjes.........en vreselijk dat het zo afgelopen is :(:)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:38

Veel sterkte!! en ook logisch dat je in geval van nood naar de dichtsbijzijnde dierenarts wil.
Goh dus ze mogen niet weigeren? En een kliniek dan voor een veulen met veel spoed? ook geweigerd terwijl dezelfde nacht nog een andere kliniek met een team van vier man klaar stonden en ik een keus moest maken om in te laten slapen of een operatie en hopen op geen complicaties en goed herstel. Natuurlijk voor het laatste gekozen ( en is ook goed gekomen ) maar die eerste kliniek die ook al eerder niet bereid was voor spoed te komen heb ik geen goed woord voor over! Mijn eigen dierenarts had ze die avond zelf gebeld voor spoedgeval maar ze weigerde gewoon! Ben nog steeds zo boos dat ik bijna de naam van de kliniek hier ga noemen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:41

Ik zou komende week flink stampij maken aan zijn balie, liefst op het drukste moment van de dag zodat zoveel mogelijk mensen je verhaal horen. Wat een eikel!!

Heel veel sterkte! :(:)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:52

Wat vreselijk zeg!

Heel veel sterkte met het verlies.

Ik ben erg benieuwd hoe dit nu verder afloopt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:04

Ik heb ook wel eens gehoord van een huisarts die ditzelfde had gedaan. Mijn (aangetrouwde) neef werd plotseling ernstig ziek, maar ze waren pas verhuisd en hadden nog geen huisarts. De plaatselijke huisarts wilde ze dus niet helpen.

Ze zijn toen geloof ik naar de eerste hulp gegaan, en daar bleek dat er grote spoed bij was, en dat mijn neef door het oog van de naald is gekropen.

Zelfde verhaal dus eigenlijk, wat dan nog net wel goed afliep.

Die huisarts heeft hier overigens later wel zijn excuses voor aangeboden.

Ik denk dat het dus niet zo zeer de vraag is of het mag. Het gebeurt als gevolg van een inschattingsfout van de arts. Want in spoedgevallen moeten ze natuurlijk helpen, maar of iets spoed is is altijd nog de inschatting van de arts.

Het zou wel netjes zijn als deze DA ook even zijn excuses aanbiedt.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 28-11-11 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt