Muis verlamd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:42

Gooi er dan maar een dakpan of een schep op ofzo, dit is ronduit zielig.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:42

Nouja zeg! Sla dat diertje gewoon dood. Desnoods buiten. Dit is echt niet eerlijk voor hem :n

Edit,
Iedereen klinkt wel boos, maar we willen natuurlijk het beste voor de muis ;)
Nogmaals sterkte, ik hoop niet dat je ouders hem 'bespuiten'! :(:)
Laatst bijgewerkt door Frodo op 27-11-11 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:43

Frodo_ schreef:
Nouja zeg! Sla dat diertje gewoon dood. Desnoods buiten. Dit is echt niet eerlijk voor hem :n

Precies.
Hij mag wel dood maar em doodslaan mag niet? Pff..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:47

Co2 is toch uitlaatgassen van een auto? dit stinkt, hier wordt je suf van en raak je bewusteloos van, en uiteindelijk zul je stikken.

Vind dit een manier die lang duurt. Je ouders mogen imo een schop onder hun kont krijgen, maak hem op een eerlijke SNELLE manier dood, en neem niet de makkelijke manier omdat je het zelf niet durft. Ga dan naar iemand die het WEL kan. Een schop onder hun HOL mogen jouw ouders van me krijgen, kan er erg boos om worden... neem dan geen dieren als je de verantwoordelijk niet aankan of niet aan durft.

Sjors

Re: Muis verlamd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:48

Inderdaad gwn zielig van je ouders dat je de DA niet kan bellen om ADVIES.
De 'dodings' tips zijn allemaal al gegeven.
Sterkte ermee :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:51

Hoi,

ik snap in principe die ouders wel. Het is absurd wat je in het weekend betaald om een muisje uit zijn lijden te verlossen. Ik zou daar ook echt niet de DA voor bellen. Maar dan vind ik wel dat ze het zelf netjes en snel moeten doen.
Ergens heb ik wel een beetje mijn twijfels moet ik zeggen. Doden met een overdosis pijnstilling :? ? Ooit een muis paracetamol zien slikken? Doden met CO2, hoe zien ze dat voor zich? CO2 is in principe dodelijk als het meer dan 17% geconcentreerd is. Geen idee hoe je daar een muis aan bloot stelt zonder dat het voor jezelf kwaad kan?

Persoonlijk zou ik je vader vragen hem met een flinke tik uit zijn lijden te verlossen. Vraag anders een buurman of die het voor je wilt doen.

Fenrir

Uitlaatgas is geen pure CO2 hoor ;) het is namelijk kleur- en geurloos. Ik vraag me alleen af hoe ze dat voor elkaar willen krijgen?

Wat sneu voor het muisje dat je ouders niet naar de DA willen. Misschien zelf even de DA bellen om advies?
En ik snap dat mensen het triest vinden voor het diertje, maar ik snap ook goed dat de TS hem niet zelf durft te doden/niet goed weet hoe. En een muisje is toch wat anders dan een kip bijvoorbeeld, een kliko dichtslaan met een muis ertussen gaat natuurlijk niet werken, sla je eerder je muis half doormidden... dus TS, ik zou even bellen en anders aan je ouders vragen of zij 'm af willen maken als je het zelf niet durft. Flinke klap moet genoeg zijn en is zo gebeurd, wss het beste voor het muisje.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 27-11-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Er is toch wel iemand in de buurt die het kan doen??
Ik heb een buurman die al eens een roodborstje heeft dood gemaakt wat in een muizenval in mijn schuur had gezeten. hele koppie zat in elkaar... zo zielig.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:52

Fiffill schreef:
Uitlaatgas is geen pure CO2 hoor ;) het is namelijk kleur- en geurloos. Ik vraag me alleen af hoe ze dat voor elkaar willen krijgen?

Wat sneu voor het muisje dat je ouders niet naar de DA willen. Misschien zelf even de DA bellen om advies?
En ik snap dat mensen het triest vinden voor het diertje, maar ik snap ook goed dat de TS hem niet zelf durft te doden/niet goed weet hoe. En een muisje is toch wat anders dan een kip bijvoorbeeld, een kliko dichtslaan met een muis ertussen gaat natuurlijk niet werken, sla je eerder je muis half doormidden... dus TS, ik zou even bellen en anders aan je ouders vragen of zij 'm af willen maken als je het zelf niet durft. Flinke klap moet genoeg zijn en is zo gebeurd, wss het beste voor het muisje.

Waarom bellen, ze heeft genoeg tips.
9/10 kans dat die DA ook zegt: schep erover.

TS: Desnoods leg je hem voor de auto en vraag je je pa om eroverheen te rijden!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:53

ja misschien een idee met een muizenval? :) Hoef je de klap niet zelf te maken maar weet je wel zeker dat het goed gebeurd.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:54

Citaat:

Dan laten drogen en voor de kachel leggen!
Ik weet dat dit niet lief is maar kan het niet laten... sorry ts. is niet gemeen bedoeld......

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:55

TS, wat ik gewoon helemaal vergat in mijn vorige posts hier, is dat ik jou heel veel sterkte wil wensen, het is echt niet niks om je diertje zo te zien, met de gedachte erbij dat het snel over kan zijn. Heel, heel veel sterkte, probeer van je laatste momenten nog te genieten, zolang hij er nog is kan je afscheid nemen. Geef hem nog een aai over zijn bol en een knuffel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:56

suuzepuus schreef:
Citaat:

Ik weet dat dit niet lief is maar kan het niet laten... sorry ts. is niet gemeen bedoeld......

Bijvoorbeeld, prachtig tenen-kleedje :j
Nee maar even zonder dollen, dit word zielig TS, maak 'm af of verzuip 'm oid.
Ik dood liever een dier dan dat ik hem moet laten lijden...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:58

suuzepuus schreef:
Citaat:

Sorrie, maar deze opmerking vind ik echt walgelijk. Je hebt het over iemand zijn geliefde huisdier. Of zou je het grappig vinden als iemand dit zegt tegen jou over jouw eigen paard, wanneer zijn achterbenen verlamd zijn en hij zijn achterlijf door de wei sleept terwijl die dood ligt te gaan? De TS is 12, denk ff na!
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 27-11-11 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:59

Ik heb al getemd :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:00

Beetje minder kan toch wel? Niet voor iedereen is het makkelijk om een dier te doden en al helemaal niet je huisdier!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:02

saskiakefie schreef:
ja misschien een idee met een muizenval? :) Hoef je de klap niet zelf te maken maar weet je wel zeker dat het goed gebeurd.

Zielig zeg,je breekt het nekkie maar geeft geen garantie dat ie meteen dood is.
Een schep erover is sneller en veel beter.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:03

oow nee echt niet? Dat dacht ik.. -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:04

De TS heeft al een tijdje niet gereageerd, ik hoop zooo dat ze naar de dierenarts zijn gegaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:05

Telpeva schreef:
De TS heeft al een tijdje niet gereageerd, ik hoop zooo dat ze naar de dierenarts zijn gegaan...

Hoop eerder dat ze dat beest gewoon vermoord heeft, scheelt weer -i dont know- hoeveel tijd in de auto daarheen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:06

Ik kan een huisdier ook echt niet zelf doodmaken, niet iedereen kan dat nu eenmaal. Soms vind ik ook dat er te snel wordt gegrepen naar dat de DA het dier moet inslapen of iets. Een dier kan ook rustig uit zichzelf overlijden. Wij kunnen toch niet beoordelen of hij al bijna dood is of niet?

Wat wil je vader doen TS?

NZ92

Telpeva schreef:

Ik hoop dat die muis dood is.

saskiakefie

_Pretty schreef:
Telpeva schreef:

Hoop eerder dat ze dat beest gewoon vermoord heeft, scheelt weer -i dont know- hoeveel tijd in de auto daarheen.

Uit de lijden verlost heeft, noem je dat ;)

jazzgps

Sonja schreef:
Laat ze dit topic even lezen, en vraag of ze 'm met de kop op de tafelrand slaan...

Aan de staart pakken, en met een zwaaitje in 1x een flinke tik op de kop. Dan is het in 1x gebeurd.

Bah Wat een raare reactie zeg, het gaat hier niet om een voorwerp, maar om een levend dier.
Ts is pas 12 ,dan ga je toch niet aan haar vragen, over ze haar muis tegen de tafelrand wil gaan dood slaan, :n
Het gaat hier wel om de muis van ts, waar zij heel veel van houd,
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 27-11-11 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:07

@saskiakefie vermoord dus ;)