hond & vuurwerk gaat niet samen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:31

Ik test ze via een foto,ik gebruik geen Bach maar andere remedies.Die werken sneller en dieper.

Tineke90

Re: hond & vuurwerk gaat niet samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 19:33

test ze via een foto?? huh mag ik anders meer info via pb?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:56

Tineke90 schreef:
Roosje01: dat is met mijn hond net zo als ik dr in de auto stop en naar het bos rijd is het goed dat wilt ze wel maar hier wandelen echt niet.
Wij waren ook aan het kijken om weg te gaan naar een vakantiepark waar geen vuurwerk afgestoken mag worden. Maar voor dat weekend betaal je best veel. We brengen dr zowiezo naar me schoonouders dus. Ik heb net wel de krant gekregen en daar staat een vuurwerkcursus in voor je hond maar helpt dat echt want dat is een 5daagse cursus en die begint pas begin december

dat valt wel mee kwa prijzen wij gaan egt pas 30 dec weg als je een week eerder al gaat betaal je idd het dubbele

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 20:13

nou een weekend eerder betaal je bij de meeste rond de 200 en dat weekend meteen 500 en aangezien we in mei gaan trouwens kunnen we dat geld wel goed gebruiken. Vind 500 voor een weekendje wel heel veel. Maarja maakt verder ook niet uit hoe of wat. Het topic gaat over de hond :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:07

weekend ervoor is kerst dit jaar dus nog prijziger. En wij doen het voor deel ook voor de hond lekker in rustige omgeving. maar als je gaat trouwen snap ik het wel dan kun je het geld wel beter gebruiken

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 09:18

ja wie weet volgend jaar en dan moeten we er wat eerder mee zijn aangezien het park wat we wilde al vol zit helaas.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:38

ja ik hoop egt dat onze hond dit jaar minder bang is nu we in rustige omgeving zitten

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:50

Goh wat vervelend zeg, als je hond zo bang is van vuurwerk in dit geval. Gelukkig is mijn ene hond er niet bang van, de andere weten we nog niet, die heeft zijn eerste oud en nieuw komend jaar.
We vieren daarom oud en nieuw wel gewoon thuis, met vrienden, omdat ik wel wil zien wat hij doet en hoe hij reageert.
Hij is van nature vrij bangig aangelegd, dus ik moet het nog eens even afwachten... Maar we doen gewoon verder wat we altijd doen en vestigen er in ieder geval geen extra aandacht op. Met naala ook niet gedaan en die wilde heel de tijd voor de raam vuurwerk kijken vorig jaar :')

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:55

Onze hond was ook enorm bang voor vuurwerk. Kroop praktisch in je als er weer geknalt werd. We hebben dat gedrag altijd genegeerd wat vaak aangeraden wordt, maar dat hielp niet. Toen een keer besloten met oud & nieuw om haar mee naar buiten te nemen. We waren bij vrienden die een hond hebben die absoluut niet bang is voor vuurwerk. Hij wil er zelfs achteraan gaan om het te vangen :') We hebben beide honden kort aan de lijn gehouden en in het begin was ze enorm trillerig met de staart tussen de poten, maar op den duur werd ze rustig en begon ze de straat te besnuffelen. Gedrag van die andere hond heeft denk ik wel geholpen zodat ze kon zien dat ze niet bang hoefde te zijn. Of het echt daaraan gelegen heeft weet ik niet, maar sinds die tijd is ze een stuk relaxter voor vuurwerk! Zelfs met uitlaten is ze niet meer bang als het om haar heen knalt!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:58

Bij mijn dierenarts verkopen ze een of ander pak (soort zwempak) wat je je hond aan kunt trekken. Schijnt te helpen bij vuurwerk. Vraag me niet of het werkt en hoe, maar ik zag daar toevallig flyers en posters hangen een tijdje terug. Als je meer info wilt, pb ik je de link wel even.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:13

Pytje schreef:
Bij mijn dierenarts verkopen ze een of ander pak (soort zwempak) wat je je hond aan kunt trekken. Schijnt te helpen bij vuurwerk. Vraag me niet of het werkt en hoe, maar ik zag daar toevallig flyers en posters hangen een tijdje terug. Als je meer info wilt, pb ik je de link wel even.

Ik denk dat je het Thundershirt bedoelt ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:15

Hoi kan je een foto sturen van de hond?

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:16

Ja, die bedoelde ik Ziviaantje! Dank je. Weet jij of het werkt?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:20

Bij ons ook een drámá......
CD hielp helemaal niets
Hebben bach bloesems geprobeerd, maar helaas geen resultaat. (en waren er al ver voor oud en nieuw mee begonnen!)
Hebben nu wel de bach rescue druppels, dus ben super benieuwd of dat wat gaat doen.
Wij gaan sinds een aantal jaar wel naar een bungalow park met de honden. Bij ons is het al ruim een week van te voren een ramp met vuurwerk, dus dan kun je bijna al niet de deur meer uit....
Van mij mag vuurwerk afgeschaft worden................... ;(

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 09:14

marleen_usar schreef:
Hoi kan je een foto sturen van de hond?

van mijn hond? ja wel wat dan?
Afbeelding

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 09:16

Kentaro schreef:
Bij ons ook een drámá......
CD hielp helemaal niets
Hebben bach bloesems geprobeerd, maar helaas geen resultaat. (en waren er al ver voor oud en nieuw mee begonnen!)
Hebben nu wel de bach rescue druppels, dus ben super benieuwd of dat wat gaat doen.
Wij gaan sinds een aantal jaar wel naar een bungalow park met de honden. Bij ons is het al ruim een week van te voren een ramp met vuurwerk, dus dan kun je bijna al niet de deur meer uit....
Van mij mag vuurwerk afgeschaft worden................... ;(

Van mij ook. Hopelijk helpen die druppels. Ik ga zo'n dap band aanschaffen ben benieuwd ook. Gisteren hadden we ze nog niet binnen gekregen dus zou vandaag wel worden

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:40

Jammer dat je nog geen ervaring hebt met de dab band :P Dan had ik hem ook gelijk gekocht!
Ik kan er écht zo tegen op zien! De ene hond kruipt ergens achter/onder en wil niet meer gestoord worden. Met uitlaten is het een drámá. Maar die ander...... Echt nergens is die bang voor, alleen vuurwerk en onweer. Z'n ogen vallen er bijna uit, z'n tong hangt bijna op de grond en je hebt het idee dat z'n hartje eruit komt....... Vorig jaar is m'n vriend een kwartier voor 12 met hem in de auto gestapt, ergens op een landweggetje ver van de bewoonde wereld gaan staan en zo hebben we elkaar over de telefoon maar de beste wensen gedaan.... }:0 :D
We hadden dit jaar naar een vuurwerkvrij park willen gaan, maar m'n schoonouders hebben een huisje geboekt bij CP met het hele gezin.... Op zich is het daar wel stukken minder dan bij ons thuis, maar toch.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:48

Ik heb wel de goedkopere versie van de DAP band gehad.
Ik kan alleen ff niet vinden van welk merk. Er zat een lavendelgeurtje op waar ik zo misselijk van werd dat ik het zielig vond voor de hond. := (Heb m na 2 dagen eraf gehaald)
Dus advies: Koop niet de goedkope!!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:08

Onze oude hond is ook bang voor vuurwerk (en onweer).
Enige voordeel is dat hij aardig doof aan het worden is en het geknal dus niet altijd meer hoort. :Y)

Binnen, met de gordijnen dicht en de tv aan, krijgt hij het meestal niet meer mee (gelukkig). Maar buiten, in combinatie met het zien van de lichtflitsen, is hij nog steeds heel angstig.
Zodra hij buiten geknal hoort en de flitsen ziet rukt hij zich los en rent hij naar huis...
Binnenshuis verstopt hij zich meestal achter de bank of komt hij al trillend heel dicht bij me zitten voor steun.

Voorgaande jaren hebben we hem rond de jaarwisseling gedrogeerd maar dan was hij op Oudejaarsdag zo dopey dat hij zich op onze gladde houten vloer niet staande kon houden, en wij hem regelmatig weer in de pootjes moesten helpen. :(:)

Dit jaar gaan we een Thundershirt proberen, kijken of dat helpt.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 15:09

Iris82 schreef:
Ik heb wel de goedkopere versie van de DAP band gehad.
Ik kan alleen ff niet vinden van welk merk. Er zat een lavendelgeurtje op waar ik zo misselijk van werd dat ik het zielig vond voor de hond. := (Heb m na 2 dagen eraf gehaald)
Dus advies: Koop niet de goedkope!!

van beaphar denk ik?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:14

Uhw, ja dat klopt!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:15

Mijn Herder is ook echt panisch, de andere 2 maken er niet veel van, ik heb de vuurwerk cd, ik heb allerlei homeopatische middeltjes geprobeerd (ook Bach) deed helemaal niets, soms leek ie thuis rustiger maar zodra ik dan buiten kwam ging hij tijgerend over straat van Auto naar Paal om zich daar steeds achter te kunnen verschuilen (40 kg die dan gaat lopen), vandaag de eerste knallen gehoord, werd meteen meegesleurd, hij gaat nu ook niet meer los tot na de jaarwisseling, want hij gaat blind rennen als hij een knal hoort. Ik zat eraan te denken de dierenarts hem iets te laten geven, maar als ik dat bericht zo lees vind ik het wel erg eng, maar ik moet wel wat, kan hem niet wegbrengen dus dat is helaas geen optie, ik woon overigens al aan de rand van de stad en loop t/m oud en nieuw vooral buiten de wijk, maar soms kan je het gewoon niet ontlopen voor hem.
Het feit dat mijn 2 andere honden het niet eng vinden en er gewoon naar kijken werkt niet aanstekelijk, als ie een klap hoort is zn enige gedachte nog dat ie weg wil, maakt niet uit waarheen.
De gouden tip is hier dus ook erg welkom.
(onweer is overigens hetzelfde drama)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:30

Ik zou geen medicijn van de dierenarts aanraden!
Dit artikel kreeg ik vorig jaar van de hondenvereniging:

Geen medicijnen

De Hondenbescherming waarschuwt baasjes echter om hun hond geen kalmerende middelen toe te dienen tijdens Oud en Nieuw. Volgens de Hondenbescherming bevatten sommige medicijnen de werkzame stof acepromazine. Er zijn sterke vermoedens dat het medicijn juist de geluidsgevoeligheid vergroot, terwijl het dier zijn angst niet meer kan uiten omdat het medicijn de spieren verslapt. „Het medicijn is bijvoorbeeld bekend onder de merknaam 'Vetranquil'”, aldus woordvoerder Just de Wit van de Hondenbescherming. „Hondenbezitters denken vaak dat het fantastisch werkt omdat ze niets aan hun hond meer zien. Wanneer de geluidsgevoeligheid door het medicijn wordt vergroot, lijdt de hond echter wel degelijk. Terwijl hij dit niet kan uiten.”

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:04

ja die berichten over vetranquil zijn me bekend, maar er zijn toch ook nogwel andere middelen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:19

Ik hoop het :P Als iemand iets echt goeds weet, dat ook nog eens niet schadelijk is, hoor ik het héél graag!!