Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tineke90 schreef:Roosje01: dat is met mijn hond net zo als ik dr in de auto stop en naar het bos rijd is het goed dat wilt ze wel maar hier wandelen echt niet.
Wij waren ook aan het kijken om weg te gaan naar een vakantiepark waar geen vuurwerk afgestoken mag worden. Maar voor dat weekend betaal je best veel. We brengen dr zowiezo naar me schoonouders dus. Ik heb net wel de krant gekregen en daar staat een vuurwerkcursus in voor je hond maar helpt dat echt want dat is een 5daagse cursus en die begint pas begin december
We hebben beide honden kort aan de lijn gehouden en in het begin was ze enorm trillerig met de staart tussen de poten, maar op den duur werd ze rustig en begon ze de straat te besnuffelen. Gedrag van die andere hond heeft denk ik wel geholpen zodat ze kon zien dat ze niet bang hoefde te zijn. Of het echt daaraan gelegen heeft weet ik niet, maar sinds die tijd is ze een stuk relaxter voor vuurwerk! Zelfs met uitlaten is ze niet meer bang als het om haar heen knalt! Pytje schreef:Bij mijn dierenarts verkopen ze een of ander pak (soort zwempak) wat je je hond aan kunt trekken. Schijnt te helpen bij vuurwerk. Vraag me niet of het werkt en hoe, maar ik zag daar toevallig flyers en posters hangen een tijdje terug. Als je meer info wilt, pb ik je de link wel even.
Kentaro schreef:Bij ons ook een drámá......
CD hielp helemaal niets
Hebben bach bloesems geprobeerd, maar helaas geen resultaat. (en waren er al ver voor oud en nieuw mee begonnen!)
Hebben nu wel de bach rescue druppels, dus ben super benieuwd of dat wat gaat doen.
Wij gaan sinds een aantal jaar wel naar een bungalow park met de honden. Bij ons is het al ruim een week van te voren een ramp met vuurwerk, dus dan kun je bijna al niet de deur meer uit....
Van mij mag vuurwerk afgeschaft worden...................
Dan had ik hem ook gelijk gekocht!
(Heb m na 2 dagen eraf gehaald)

Iris82 schreef:Ik heb wel de goedkopere versie van de DAP band gehad.
Ik kan alleen ff niet vinden van welk merk. Er zat een lavendelgeurtje op waar ik zo misselijk van werd dat ik het zielig vond voor de hond.(Heb m na 2 dagen eraf gehaald)
Dus advies: Koop niet de goedkope!!