Nederlandse Cesar Milan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:40

Nikki__ schreef:
Citaat:
Zeg let jij wel op? ;)
Wat er aangepakt wordt is voor 90% wat de eigenaar van de hond doet. Kan dat alleen maar toejuichen omdaarmee te beginnen, zodat je uberhaupt geen hond met 'gedagdproblemen' krijgt.

Ik heb geen keus, moeders is verslaafd :') en het is zeker goed dat hij de oorzaak bij de baasjes zoekt. Dat juich ik alleen maar toe! Alleen als jouw hond geen gedragsproblemen heeft, heb je al die manieren niet nodig! Een hond is niet zijn hele leven bezig om hogerop te komen, al geloven veel mensen dit, helaas, nog steeds.

Ik neem aan dat je gewoon inspeelt op het gedrag van je hond, op welk moment dat ook is. Als je consequent bent vanaf het begin en je duidelijk bent dat je de leider bent dat zullen de meeste honden dit accepteren en het ook prima vinden en is er voor de hond geen reden om te proberen hogerop te komen. Als het zo is dat de hond het steeds probeert zal er wel degelijk fouten zijn gemaakt tijdens de opvoeding.

Als je naar de dog whisperer kijkt heeft Cesar inderdaad te maken met problemen en vaak grote gedragsproblemen. Je moet dat wel kunnen relativeren. Ik vind zijn manier prima, maar vergeet zeker het positieve belonen niet wat je bij Cesar weinig terug ziet niet. Ik ben er zelf wel voor om daar een balans tussen te vinden. Belonen/corrigeren. Er wordt tegenwoordig soms wel erg doorgeslagen wat betreft met belonen-negeren. Een hond moet alles doen voor een brokje/beloning terwijl ik ook vind dat een hond iets moet doen als je hem dit opdraagt omdat je de leider bent en het bepaald en niet altijd voor een beloning. :)

Nikki__

Re: Nederlandse Cesar Milan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:00

En saskiafie, daar gaat het dus weer over het achterhaalde dominantie model.... Een hond wil niet hogerop, een hond hoeft jou niet te zien als leider. Ongewenste gedrag komt niet voort uit ranhorde, maar uit motivatie voor het geen waar het ongewenste gedrag betrekking toe heeft.

Je 2 alinea geef je aan dat je vind dat de hond iets gewoon maar moet doen omdat jij de leider bent. Wat versta jij dat onder? Mag ook via pb omdat we anders een beetje offtopic gaan :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:57

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:00

Daar zijn er heel veel van, dat cesar milan op TV is zegt niks. Zo heb je ook de Engelse Victoria Stillwell zij presenteert op een Engels kanaal. maar je hebt ook mensen die precies hetzelfde doen, alleen er niet mee op tv zijn.

brit1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:20

Ik denk dat ik de Nederlandse Cesar heb gevonden:
Het gaat om Arvid van Putten. Hij heeft onlangs een boek geschreven, Je hond de baas? heet het.
Ik heb eerst een workshop van hem gevolgd en daarna zijn boek gelezen.
Van beide heb ik enorm veel geleerd! Hij laat je tijdens de workshop zelf ervaren hoe het is om als hond te functioneren.
Dit klinkt lachwekkend, maar het is razend lastig voor ons om én ontspannen én alert te zijn. Zo werkt het voor je hond ook.
En als je als eigenaar een goede roedelleider wilt zijn, is ontspannen maar alert zijn heel erg belangrijk.
Doe je het niet goed, omdat je bijvoorbeeld aan het piekeren bent, neemt de hond onmiddellijk het leiderschap over.
Interessante materie!
In het boek leer je veel bruikbare tips, om meteen toe te passen.
Kom je er dan nog niet uit (zoals ik...), dan neem je contact met hem op via www.arvidvanputten.nl en dan komt hij je helpen.
Tijdens een sessie van 2,5 uur heb ik m'n eigen hond opnieuw leren kennen en sinds dat moment is wandelen veel en veel leuker geworden!!
Ik kan het je alleen maar aanraden...
Volgens mij komen er ook weer nieuwe workshops van Arvid aan, dus kijk maar eens op de website voor alle informatie.
Succes!!

Ehhh, natuurlijk kun je er ook voor kiezen om 21 mei naar Cesar Millan te gaan in Ahoy, maar de kans dat je daar met je hond tussenkomt is wel heeeel erg klein! ;-)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:35

brit1973 schreef:
Ik denk dat ik de Nederlandse Cesar heb gevonden:
Het gaat om Arvid van Putten. Hij heeft onlangs een boek geschreven, Je hond de baas? heet het.
Ik heb eerst een workshop van hem gevolgd en daarna zijn boek gelezen.
Van beide heb ik enorm veel geleerd! Hij laat je tijdens de workshop zelf ervaren hoe het is om als hond te functioneren.
Dit klinkt lachwekkend, maar het is razend lastig voor ons om én ontspannen én alert te zijn. Zo werkt het voor je hond ook.
En als je als eigenaar een goede roedelleider wilt zijn, is ontspannen maar alert zijn heel erg belangrijk.
Doe je het niet goed, omdat je bijvoorbeeld aan het piekeren bent, neemt de hond onmiddellijk het leiderschap over.
Interessante materie!
In het boek leer je veel bruikbare tips, om meteen toe te passen.
Kom je er dan nog niet uit (zoals ik...), dan neem je contact met hem op via www.arvidvanputten.nl en dan komt hij je helpen.
Tijdens een sessie van 2,5 uur heb ik m'n eigen hond opnieuw leren kennen en sinds dat moment is wandelen veel en veel leuker geworden!!
Ik kan het je alleen maar aanraden...
Volgens mij komen er ook weer nieuwe workshops van Arvid aan, dus kijk maar eens op de website voor alle informatie.
Succes!!

Ehhh, natuurlijk kun je er ook voor kiezen om 21 mei naar Cesar Millan te gaan in Ahoy, maar de kans dat je daar met je hond tussenkomt is wel heeeel erg klein! ;-)

Klinkt interessant, ga zeker even kijken.

Tis zo moeilijk om te bepalen wie 'beter' is dan de ander :Y)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:42

ow TS ik vind 62,50 niet duur voor 2.5 uur of is het tarief per uur :o
degene waar ik over schreef kost geloof ik 180.- voor 3 uur :o

brit1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:58

Volg je gevoel! Heb wel wat hondenscholen ervaren met m'n honden. Straffen als methode is gelukkig uit den boze tegenwoordig. Maar van de "negeer-ongewenst-gedrag"methode werden we niet beter, eerder flink gefrustreerd.
Uit ervaring kan ik je melden dat Arvid jouw hond benadert zoals een hond zelf reageert/interpreteert.
Dus geen dieronvriendelijke praktijken, geen geweld, geen geschop.
Bij mijn hond (en mij!) werkte een simpele tip: als m'n hond begon te fixeren op een andere hond, dan gaf ik hem een licht duwtje, voldoende om hem eventjes uit balans te krijgen. Zo had ik z'n onverdeelde aandacht weer terug! Zo simpel kan het zijn...
Al is de oplossing voor elk probleem natuurlijk anders, maar de rol/houding van de eigenaar is altijd even belangrijk!
Wil je weten hoe de methode van Arvid werkt? Lees dan in ieder geval z'n boek! Weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.
Probeer dan ook z'n workshop te volgen als je kan, dat kan zelfs met je eigen hond!
Wens je heel veel succes!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:59

Vivat schreef:
ow TS ik vind 62,50 niet duur voor 2.5 uur of is het tarief per uur :o
degene waar ik over schreef kost geloof ik 180.- voor 3 uur :o

Mwuaah klein prijsverschilletje dus :+. Als ik het goed begreep was dat voor 2,5 uur. Ik vind het het geld ook wel waard, maar ben bang dat het weggegooid geld is, als het niks opleverd.
En dat de beste man er misschien wat simpeltjes over denkt en denkt poennn! :7
Snap je wat ik bedoel :+ ?

Maargoed risico van het vak!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 00:00

brit1973 schreef:
Volg je gevoel! Heb wel wat hondenscholen ervaren met m'n honden. Straffen als methode is gelukkig uit den boze tegenwoordig. Maar van de "negeer-ongewenst-gedrag"methode werden we niet beter, eerder flink gefrustreerd.
Uit ervaring kan ik je melden dat Arvid jouw hond benadert zoals een hond zelf reageert/interpreteert.
Dus geen dieronvriendelijke praktijken, geen geweld, geen geschop.
Bij mijn hond (en mij!) werkte een simpele tip: als m'n hond begon te fixeren op een andere hond, dan gaf ik hem een licht duwtje, voldoende om hem eventjes uit balans te krijgen. Zo had ik z'n onverdeelde aandacht weer terug! Zo simpel kan het zijn...
Al is de oplossing voor elk probleem natuurlijk anders, maar de rol/houding van de eigenaar is altijd even belangrijk!
Wil je weten hoe de methode van Arvid werkt? Lees dan in ieder geval z'n boek! Weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.
Probeer dan ook z'n workshop te volgen als je kan, dat kan zelfs met je eigen hond!
Wens je heel veel succes!!

Lezen is niet mijn hobby, hahaha maar zal mijn best doen.
Thanks voor je reactie. Weet je ook hoeduur een prive consult (?) kost ?

brit1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:07

Het boek leest lekker makkelijk weg, met name door de zeer interessante praktijkgevallen die hij erin beschrijft.
Er zit zoveel herkenbaars bij, ook de frustratie van de eigenaars is ons immers niet vreemd! ;-)
Tja, dat ligt er helemaal aan hoe lang hij bezig is met jou en je hond en waar je woont natuurlijk...
Denk dat je hem die vraag het beste zelf kunt stellen via de website.
Maar geef niet op, dat je de hulpvraag durft te stellen is de eerste en belangrijkste grootste stap! :j

By the way:
Op de website (heb net zelf ff gespiekt...) kun je trouwens zien dat hij elke woensdag avond een GRATIS hondenhotline heeft via skype!
Misschien is dat een goeie eerste zet? Kun je ook live al je vragen stellen! ;-)
Moet je alleen nog een week wachten, hahaha!!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 07:37

Zal vandaag ook eens kijken op de site van arvid!Haha nog over het negeer ongewenst gedrag,,Mijn toemalige jack russell werd me toch vervelend als de vriendin van mijn broertje zijn ongewenste gedrag negeerde,echt niet normaal meer..Kan me goed voorstellen want ik hou er ook niet van om genegeerd te worden door een hond als ik contact wil dus dat zal andersom ook wel zo zijn..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:46

ik ben het helemaal eens dat je voor de basis perfect gelukkig kan zijn bij een goede hondenschool die op beloning werkt. Maar ik geloof ook dat veel probleem honden een probleem baasje hebben.
Ik sta niet altijd achter de manier van CM en gebruik ook niet al zijn technieken.
Maar ik zal hem zeker steunen als hij aangevallen wordt, want wat ik van CM heb geleerd is voor mij een geweldige uitkomst geweest. Ik heb ontzettend veel geleerd over mijn deel in de relatie met mn honden en besef me heel goed dat de mindere kanten ( laat ik even stellen dat ik echt DROOM honden heb) van mn honden geheel mn eigen schuld zijn. Daarom heb ik op de hondenschool ( die niet volgens de methode van CM trainen) ook gevraagt om mij af te richten en niet mn honden. Op echt op mijn foute te letten, dus mn houding, manier van uiten etc. Mijn honden krijgen vrij veel beweging en ik vind het dus heel belangrijk dat dat ook altijd op de eerste plaats gezet wordt bij CM!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:00

Zag net op de site van National Geographic dat CM op 21 mei naar de Ahoy komt. Er staat een link om kaarten te bestellen. Dat is via livenation.nl

En verder succes met het zoeken, kijk inderdaad uit want iedereen kan zich hondengedragstherapeut noemen. Het is geen beschermt beroep oid.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:16

Het is zeker de moeite waard om dan naar het ahoy te gaan!
Ik ben vorig jaar (of het jaar daarvoor alweer) naar hem geweest in de heineken music hall. Het was echt geweldig! In 'real life' komt hij nog sympathieker over en hij heeft een geweldige dosis humor.

Verwacht alleen niet dat het een seminar is zoals in zijn show, want hij kan voor de shows alleen honden gebruiken met 'miniscule' problemen. Heel veel mensen gingen wel met die verwachting erheen en dan valt het tegen.
Ik vind niet zozeer de methodes van Cesar geweldig, maar het verhaal erachter. Hoe hij je op een simpele manier bewust maakt van je jezelf en je eigen energie die je overbrengt is verbazingwekkend! Hij maakt van onzekere mensen de meest 'calm en assertive' hondeneigenaren.
Dat noem ik ook geen hondentrainer, maar eerder mensentrainer.

@ TS: ik denk dat je contact op moet nemen met die mensen door te bellen en op je gevoel af gaan. Als jij te veel twijfelt of het wel of niet oké is moet je het niet doen.
Iedereen heeft namelijk andere ervaringen en dat is iets wat je voor jezelf moet beslissen.

Greetje61

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:35

briitje schreef:
Jaa! Ik ben groot Cesar Milan fan :o! Heb respect ervoor hoe hij sommige dingen bereikt, en vind het dan ook zeer jammer dat hij niet in NL cursussen of bijeenkomingen geeft.

Dus mijn vraag: Is er in NL een gedragstrainer (mag ik hem zo noemen :z?) die het zelfde werkt en het zelfde beeld heeft als Cesar.
Mensen hier ervaring mee? Ben zeer benieuwd! :Y)

Op mijn website www.roedelleider.eu staan diverse trainers en gedragsbegeleiders die deels werken op de manier van Cesar Millan. Packleader en Arvid van Putten zijn erg goed, daarnaast een aantal anderen die goed zijn. Wil je meer info, kun je mij mailen. Adres staat op die website.

Greet Abbink

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 02:40

Nikki__ schreef:
Citaat:
Zeg let jij wel op? ;)
Wat er aangepakt wordt is voor 90% wat de eigenaar van de hond doet. Kan dat alleen maar toejuichen omdaarmee te beginnen, zodat je uberhaupt geen hond met 'gedagdproblemen' krijgt.

Ik heb geen keus, moeders is verslaafd :') en het is zeker goed dat hij de oorzaak bij de baasjes zoekt. Dat juich ik alleen maar toe! Alleen als jouw hond geen gedragsproblemen heeft, heb je al die manieren niet nodig! Een hond is niet zijn hele leven bezig om hogerop te komen, al geloven veel mensen dit, helaas, nog steeds.

ik heb het levende bewijs in huis gehad die echt wel elke keer hogerop in de rangorde wilde staan, boven de andere honden en boven mijn ouders en mij. Hij walste ook vaak over mijn ouders heen alleen bij mij lukte dat niet omdat ik altijd dat "gevecht" ben blijven aangaan en me ouders hadden dan altijd zoiets van laat maar want hij geeft toch nooit op, hij blijft toch altijd proberen. Ik gaf hem ook altijd als laatste een beloning of zijn eten, liet hem als laatste uit. Bij mij kwam hij pas achter de andere honden omdat hij er ook als laatste bijkwam. Wij hadden ook voor hem een loopband gekocht om toch zijn extra energie kwijt te kunnen en wat vond hij dat leuk zeg !! hij was er nooit met geen mogelijkheid af te krijgen. dus dat is een hele goede tip geweest van cm

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 02:54

Cesar komt idd ergens april/mei 2012 weer naar NL!
Ik heb zelf het geluk mogen hebben om hem persoonlijk te ontmoeten en een erg leuk gesprek met hem gehad waarbij we heerlijk een hapje hebben gegeten :o Erg aardige man maar ik merkte wel dat ie erg geleefd word door alle mensen om hem heen die best wel veel voor hem bepalen.
Mijn vriend heeft met onze hond 3x in zijn show opgetreden en we zijn voor volgend jaar weer gevraagd ;)
Geloof alleen wel dat de kaarten ontzettend duur zijn ;(

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:00

melissa256 schreef:
ik heb het levende bewijs in huis gehad die echt wel elke keer hogerop in de rangorde wilde staan, boven de andere honden en boven mijn ouders en mij. Hij walste ook vaak over mijn ouders heen alleen bij mij lukte dat niet omdat ik altijd dat "gevecht" ben blijven aangaan en me ouders hadden dan altijd zoiets van laat maar want hij geeft toch nooit op, hij blijft toch altijd proberen. Ik gaf hem ook altijd als laatste een beloning of zijn eten, liet hem als laatste uit. Bij mij kwam hij pas achter de andere honden omdat hij er ook als laatste bijkwam. Wij hadden ook voor hem een loopband gekocht om toch zijn extra energie kwijt te kunnen en wat vond hij dat leuk zeg !! hij was er nooit met geen mogelijkheid af te krijgen. dus dat is een hele goede tip geweest van cm

Sorry maar een loopband vind ik zo belachelijk... Ga wat doen met je hond zodat hij zijn energie kwijt kan! Fietsen, hardlopen...

Nee, voor mij geen CM of andere trainer die traint op basis van een dominantie theorie.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:01

Hij doet ook rolschaatsen _O-

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:07

cinn87 schreef:
Hij doet ook rolschaatsen _O-

Ik ook! Helemaal leuk! Maar ik ben inmiddels wat minder enthousiast nadat ik de laatste keer een tak niet op tijd kon omzeilen :').

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:09

Hahah heb het ook wel is gedaan maar onze Staff word dan zo enthousiast dat we soms echt veel te hard gaan, en probeer dan maar eens die rem te vinden := auwhhhhh een tak 8)7

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:10

cinn87 schreef:
Hahah heb het ook wel is gedaan maar onze Staff word dan zo enthousiast dat we soms echt veel te hard gaan, en probeer dan maar eens die rem te vinden := auwhhhhh een tak 8)7

Ja hier ook zo'n staff :'). Dit keer gingen we dus zo hard (mevrouw zag een ganzen familie voorbij komen), en daar lag ik haha!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:12

ik ben eigenlijk wel voor de metode van CM.
hij laat duidelijk zijn dat hulp midelen niet verkeerd zijn zolang je ze niet als straf gebruikt.
en ook dat het aanraken (wat er bij hem in somige ogen nogal hard uit ziet als hij het met de voet doet) niet heel hard hoeft te zijn.
tja dat rolschaatsen is een lach wekkend gezicht. maar hij laat daar mee wel duidelijk zien dat een hond niet genoeg heeft aan een rondje park maar dat ze moeten kunnen rennen en een uitdaging nodig hebben voor hun enegie.
iets wat helaas veel mensen vergeten.
ik kijk zo vaak mogelijk om er iets van te leren :j

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 03:19

Geweldig! als je er nu maar om kan lachen toch ;) maar kan me wel voorstellen dat je op zo moment best boos kan worden! Trouwens, wat heeft jou staff mooie oren, heb je hem uit het buitenland?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen CM wel is kijk op tv en dat ik dus ook helemaal niet weet hoe andere honden deskundigen ( om het maar even zo te noemen ) doen.